Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**SYYSsissit alkuviikkoon**

17.12.2007 |

Nyt olisi enää viikko jouluun ;)

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsukaiset vielä nukkuvat ja kerrankin näin aamusta koneella. Jouluun olisi enää viikko, jotenkin tämä aika lentää. Eilen kävimme esikoisen kanssa kuuntelemassa ja laulamassa kauneimpia joululauluja ja tuli oikein jouluinen tunnelma.

Olet rakkausvauva ollut kovasti mielessäni.

Ihastuivatko Haikarapolskan vieraat pätkiskakkuun?

Taidanpa hakea lehden ja lähteä aamupalalle, josko saisi ihanan rauhallisen aamuhetken ;)

Unikko

Vierailija
2/35 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain juuri Aadan nukkumaan tuohon pihalle.Onkin nyt nukkunut paremmin ja minäkin pirteämpi parempien öiden ansiosta.Mies sanoi että jos en voi makkarissa nukkua niin menen sitten muualle ja otan lääkettä niin hän hoitaa tytön.

Isäni on tällä hetkellä valvomossa Meilahdessa.Tänään on lääkärikierros ja myöhemmin päivällä menen taas häntä katsomaan joten sitten kuulee mikä on tilanne nyt.Siskoni on matkalla tänne ja sitten mennään yhdessä.Isäni oli unohtanut ottaa monena päivänä sydänlääkkeensä ja hän on tuurijuoppo oli siis juonut ja sitten meni sydän vakavaan vajaatoimintaan joka on tehnyt myös aivoihin vamman.Puhuu koko ajan enemmän ja enemmän puutaheinää.Ei tiedä missä on ja saati mikä kuukausi on kyseessä.Lääkäri pitää tilaa vakavana ja sydämmenhäiriö on tehnyt peruuttamattoman vaurion sydämmeen;((

En ollut nähnyt isääni vuoteen enkä ole saanut häneen yhteyttä.Aina hän on mielessäni ollut ja nyt on ollut todella kiva (lievä ilmaisu)nähdä hänet ja onneksi hän on hyvässä hoidossa!!!Vanhempani erosivat kun olin teini iässä juuri tuon tuurijuoppouden takia ja sen jälkeen oon nähnyt isääni lähinnä kun hänellä on selviä kausia ja on kehdannut ottaa yhteyttä.Nytpä olen kuitenkin päässyt halaamaan häntä ja kertomaan että rakastan häntä paljon!!harvoin on mahdollisuus jättää hyvästit rakkaalle vaan kaikki käy niin nopeasti.Olen yrittänyt aina elää niin kuin jokainen päivä olisi viimeinen ja siksi kerronkin lapsilleni ja miehelleni ihan joka päivä että rakastan.Useimmin pitäisi myös Äidilleni kertoa ja sisko-kullalle.

Täytyy käydä katsomassa vauvelia,,tuun kohta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän teitä taas sydämmeni pohjasta lämpimistä ajatuksistanne!:

Oma olo on nyt parempi juuri sen takia että olen ainakin ehtinyt näkemään isäni.Jos kävisi ihme ja hän tuosta toipuisi hänet siirretään laaksonsairaalaan mutta ei enään kykene tavalliseen elämään.

Lapsillani oli todella jännittävä eilinen.Ensin tietty mielessä pappa joka on huonossa kunnossa ja varsinkin esikoinen oli hyvin itkuinen puolestani kun mietti miltää tuntuu kun oma isä olisi hengenvaarassa.Eilen aamulla lapseni menivät tien toisella puolella olevaan pikkumökkiin jota naapuri pitää varastona.No,joku saran luokkalainen oli sanonut että siellä asuu lasten nappaaja.ja vaikka kuinka kerrottiin ettei siellä todellakaan asu ketään kun ei ole millään tavalla asumiskelpoinen ja ovikin ollut aina kahdella lukolla kiinni ja ikkunat on rikki ja sieltä ne kurkkivatkin sisään ja näkivät romua mutta esikoinen näki kuulemma myös pedatun sängyn ja kuulivat muka ääniä:/no me tietty mentiin miehen kanssa mukaan katsomaan ja vielä kertomaan ettei siellä ole yhtään ketään,eivät uskoneet kuitenkaan.Tuo on niin Vahvaa tuo lapsen usko ja mieli kuvitus.

No sitten hakivat pyöriä varastosta(joulukuussa) että lähtevät koululle leikkimään,eikä aikaakaan kun pienempi juoksi hätääntyneenä kertomaan että siellä on kuollut kettu.Mentiin heti katsomaan ja tosiaan iso kettu oli mennyt sinne kuolemaan.Mies soitti tänään eläinlääkärille ja sen voi hävitää kahdessa jätesäkissä roskikseen tai sitten viedä sinne ja se viedään sieltä tuhkattavaksi.

No kettu episodin jälkeen menivät kävellen koululle ja kun mentiin lapsia sitten koululta hakemaan kun lähdettiin sairalaan(otin isommat mukaan pappaa katsomaan)kertoivat tytöt että olivat menneet metsään leikkimään hippaa ja siellä oli ollut humalainen mies joka oli huudellut että tulkaa tytöt ottamaan kaljaa sitten kun tytöt juoksivat karkuun niin se oli lähtenyt perään ja heittänyt takiaisia(mistä lie saanut)niin että tytöt olivat ihan takiaisissa.Tytöt olivat yrittäneet pysäyttää 2 autoilijaa ja he olivat vain vilkuttaneet,myös 2 ohikulkijaa olivat sanoneet hätääntyneille tytöille vain että:voi että älkää sitten enään menkö sinne.VOITTEKO KUVITELLA???miten ihmiset suhtautuvat tuollaiseen:#¤%&

Me mentiin miehen kanssa välittömästi sinne metsään.Minä puhkuin niin suurta vihaa että olisin todella pätkinyt sen miehen moneen osaan jonnekkin puunjuureen mutta ei sitä enään näkynyt:(

Illalla tietty mietin että mitenköhän tytöt nyt sitten noin jännittävän päivän jälkeen nukkuvat..

Taaaaas hereillä.

Vierailija
4/35 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti nukahtaa kun vähän työntelee ja saa tutin suuhun.

Joo,siis lapset nukkuivat kuitenkin ihan rauhassa.

Meillä kyllä täällä nyt sattuu ja tapahtuu.La oltiin päivällä syömässä Espoossa ABC.llä ja kun ajeltiin pois päin niin lähellä kiloa kun seistiin liikenne valoissa niin kiinnitin huomion lastenvaunuihin jotka olivat pysäkillä eikä ollut ketään ihmistä siinä.Mies tietty veti uukkarin ja sydänpamppaillen menin kurkkaamaan sadesuojalla vuorattuihin vaunuih sisälle ja olivat onneksi tyhjät!Mutta mikäköhän juttu toi nyt oli kun ihan siistit vaunut olivat...

Jouluvalmisteluista.En ole tehnyt mitään.7 vuotias toivoi ainoastaan mikroskooppia lahjaksi joten tilasin netistä ihan oikean mikroskoopin,hän tykkää niin paljon ötököitä kesällä tukia ja samalla käytiin hakee eilen matkaliput sinne kolariin.Tänään olisi tarkoitus tehdä tyttöjen kanssa piparkakkutalo(valmiit palat IKEASTA) ja sitten huomenna torttuja.

Tulen JUMBO TAPAAMISEEN huomenna ellei isälleni nyt tule jotain.Samalla reissulla kun mies tulee hakee käydään prismassa hakemassa kinkut ja muut.Ja pitää siis ostaa vielä lahjatkin kun yksi lahja on vasta hankittu.

SOPIIKO 11.00 CHICOSISSA???

Nyt lopetan.

Oikein mukavaa päiväjatkoa teille kaikille!:)

Vierailija
5/35 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin siis vain pikaisesti ilmoittamaan, etten tule huomenna tapaamiseen. En millään ehdi. Mutta eiköhän tämä kiirus joulun jälkeen helpota.

Palailen tänään vielä myöhemmin paremmalla ajalla.

Mukavaa päivää kaikille.

Piiu ja Miko 23.8

Vierailija
6/35 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mennä nukkumaan...vaikka Olivia nukkuisi ja pitäisi kai univelka nukkua pois, kun yötä myöten tuli leivottua ja touhuttua. Pah! Nyt rauhotutaan joulun viettoon, joten jää minultakin Jumbo tapaaminen väliin. Pahoitteluni, mutta nyt ei ole virtaa ja Oliviakin selvästi jo kaipaa hiljaiseloa :) (seli seli).

Eiliset pikkujoulut sujuivat mukavasti, oli kiva tunnelma ja hyvää ruokaa. Mitäpä sitä muuta ihminen kaipaakaan ja Pätkis-kakku oli menestys :) Suosittelen. Lapset vetivät sitä kaksin käsin, vaikka olin lisäksi tehnyt kahdensuklaan-kakun (on muuten myös aivan sairaan hyvää, Unikko tykkäisi taatusti), pipareita ja torttuja kahvipöytään.

Tässä kuva, tein tuollaiseen kuivakakku-vuokaan sen ja keskimmäinen auttoi kuorruttamalla kakkua. Pinnalle heiteltiin hopeakuulia ja oli muuten paremman ja sievemmän näköinen kun mitä tuo kuva antaa ymmärtää :)...

www.aijaa.com/v.php?i=1346681.jpg

Unikko, voisit myös jakaa sen suklaa-kerma,-marenki ohjeen tänne...

Tammikuussa sitten vasta syödään salaattia :), vai mitä mammat?

Rakkausvauvalla ollut aikamoinen viikonloppu kuten myös tyttösillä. Kaikkea hyvää sinne!

Kuten myös kaikille muillekin hyvää vointia ja pikku hiljaa rauhottumista joulun viettoon...koskee ennen kaikkea Piiua ja Dumlea ;) Minäkin olisin niin kovasti halunnut käydä kirkossa eilen laulamassa ne joululaulut, mutta eipä keretty- ehkäpä vielä joku tilaisuus olisi ennen joulua.

Lähden nyt heittämään pienen ulkoilulenkin Olivian kera. Nyt tuntuu, että yöt taas alkavat sujua ilman syöttöjä...(koputtaa puuta...never know).

Haikarapolskis

Vierailija
7/35 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vatsataudissa. Ripulia, yök. Muu joukko on ainakin vielä terveenä. Toivottavasti on vain mulla tämä pöpö. Olen nimittäin aina ollut tosi hyvä keräilemään vatsatauteja.

Rakkausvauva, paljon jaksuja sinulle. Olipas teillä kirjavia tapahtumia viikonloppuna. Kyllä tämä maailma on kamalan arvaamaton paikka lapsillekin.

Mitähän muuta piti kommentoida. Ei toimi aivot. Nyt menen latkimaan teetä. Pitää yrittää juoda, että pojan maitovarat ei ehdy.

terv peikkoäet ja APJ 1.10.

Asmo nukkui eilen vaunu-uniaan lähes viisi tuntia. Ihan samanlainen kuin tytötkin. Näyttää olevan geeneissä tämä nukkuminen tai nukkumattomuus. (vrt. Kewan lasten nukkuminen)

Vierailija
8/35 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä ei vaan ole :)

uusi yritys kuitenkin

www.aijaa.com/v.php?i=1346707.jpg

Vierailija
9/35 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa pihalla jo naureskelin yhdelle kaverille, kun Menniä laitoin nukkumaan. Että näinköhän maltan siivoilla, vaan livanhdan kuitenkin tänne! (Ebballe vaan terkkui että kyl mä vielä tän siivouksen loihdin loppuun :P )

Rakkausvauvalla oli huisketta ja vaarallisia tilanteita! On se vaan kurjaa tämä ihmisten omaan napaan tuijottaminen, lähimmäisten auttaminen tuntuu olevan nykyään vain toisten asioihin puuttumista..

Haikarapolska, hyvä että maistuu. Ja Olivian unetkin paranee jälleen kiva :)

Meillä rytmi tuntuu muuttuneen - Enää ei ole aamupäivisin nukkunut pitkiä unia, vaan vasta tässä klo 1-3 aloittaa n. 4 tunnin unet. Itsestä sit tietty tuntuu et isomman eskari aikana 8-12 ei saa mitään aikaseks, kun Menni ei nuku enää silloin. Mutta on kuitenkin tyytyväinen ja jaksaa olla paljon leikkimatollaan, se helpottaa taas minua ;)

Menni on tainnut myös löytää omat kätösensä, joku muukin mainitsi tästä uudesta taidosta (Colis?). Leluja yritetään jo kovastikin ottaa käteen. Kääntöyrityksiä on ehkä välillä myös ilmassa, ilman vaippaa menee kyljelleen ja kun ottaa kädestä kiinni, punkeaa masulleen. Vaipan kanssa ei viitsi edes yrittää :)

Mutta on se pakko ottaa imuri kauniiseen käteen ja saada edes jotain aikaiseksi. Peikkoäetille paranemisia!

- Dumle ja Menni 29.9 - 3kk lähenee..

Vierailija
11/35 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/35 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa yö. Neiti oli vatsavaivainen ja heräili keskimäärin tunnin välein. Ei oikein rauhoittunut sylissäkään, kun oli ihan jäykkänä kuin halko, kun masuun sattui. Nukutin jopa vatsallaan vieressäni. Silloin vähän helpotti. Hieman kyllä hirvitti, mutta silittelin alustaa ihan tasaiseksi... Nukuttaako kukaan masullaan vaavia?

Tänään olen sitten jo kiertänyt pojan kerhon joulujuhlan ja ulkoillut reippaana pari tuntia puistossa. neiti nukkui liinassa. Ja nyt väsy iskee... Mutta se siitä, kaiken kaikkiaan elämä on kuitenkin mallillaan kun talo on täynnä rakkaita ihmisiä!

Rakkausvauva, onneksi olet saanut nyt kaiken surun keskellä nukuttua paremmin. Voimia tarvitset nyt. Toivotaan, että isäsi voi jo paremmin, ja nostan kyllä hattua asenteellesi! Kaikki saisivat kertoa enemmän tunteistaan!

Mutta nyt jatkan ei minkään tekemistä. Ei ole tänään paukkuja suuriin urotöihin.

Typykkä, kävin muuten bongaamassa sen toisen s-kokoisen boob warmerin huuto.netistä ja nyt odottelen sen saapumista... Kiitos vinkistä!

Mukavaa kaamospäivää kaikille! Kynttilät vaan palamaan!

apinaemo ja oona (unessa hetken...) 0709

Vierailija
13/35 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos, dumle...sait sitten kuvan kaukusta laitettua esille :) Hyvä, että joku taitaa nuo hommat...tänään ei ole ollut minun päiväni :)

Vielä mainitsen, että nuo kuulat tuossa kakussa ovat siis hopean värisiä nonparelleja eli ihan syötäviä. Kuva ei kyllä anna yhtään oikeutta, paljon paljon sievempi oli kaakku, uskokaa pois. Kuva on otettu lauantaina leipomisen tuoksinnassa ja huomaan pöydänkin olevan jotenkin murunen...Noh, eipäs kaikkeen kiinnitetä huomiota :)

Apinaemolla oli ollut hankala yö Oonan kanssa. Voipi nuo masuvaivat olla hankalia ja kurjaa sekä vauvalle että itselle, kun pienokaisella paha olla. Eikä siitä nukkumisesta todellakaan oikein tahdo mitään tulla. Ihmeen reipas kyllä olet kuitenkin kaikesta huolimatta jaksanut olla. Kyselit masullaan nukuttamisesta. itse pistän Olivian aika herkästi vatsalleen, kun masuvaivat päällä. Tyttö kun selvästi rauhottuu ja ilmakin yleensä tulee helpommin ulos. Yritän sitten valvoa siinä vieressä, mutta täytyy myöntää, että usein olen nukahtanut itsekin. Nyt kun tyttö jo 3kk, niin enää en ole ollut ihan niin tarkka. Tiedä sitten.

Nyt Olivia heräsi.

Vierailija
14/35 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Haikarapolska kun mainitsit ne murut pöydällä. Minun piti oikein käyd. uudestaan katomassa kakkusi ja ne murut. Oli siellä muruja!! hih! ; ) Nyt varmasti kaikki huomaa ne.

Vierailija
15/35 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohtapuoliin lähdössä salille ja illalla en voi ehkä tänään jumiutua koneelle kun mies eilen valitti että mä olen kaiken yhteisen ajan koneella =)..

Mutta, Kl 11 Chicosissa sopii oikein hyvin, nähdään siis siellä! Jos jotain tulee niin soitellaan aamusta sitten.

Nyt mä lähden keräämään kamani että pääsen lähtemään. Onneks tänään on kunto-ohjelman teko, joten joutuisin soittamaan ja perumaan menemiseni ja sitä ei sentään kehtaa tehdä =).

Aikaa häihin ei ole enää kun puoli vuotta joten pakko tehdä jotain!

Colis ja Luka

Vierailija
16/35 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tosiaan ollut pouhua ja tohinaa.. Ei ole koneelle kerennyt kuin hieman lukaisemaan teidän juttuja. Nytkin itse asiassa voisin jotain muuta tehdä, mutta jos nyt hetki.

Keskimmäinen tyttö hieman kuumeessa, jää siis pariksi päiväksi kotiin lepäilemään. Hmm.. Noinkohan tarttuu miehin muihin. Vaikkakin mielummin pieni kuumeilu kun täällä päin edelleen mylläävä vatsatauti...

Miko tuossa hereillä köllöttää, ei suostunut nukkumaan, vaikka on silmät ihan ristissä. No, kohta pääsee yöunille. Nukahtaa nykyään noin klo 21, herää 04-06 syömään 150 ml maitoa ja nukkuu kahdeksaan. Toivotaan, että tämä rytmi pysyisi. Herään ihan mielelläni yöllä kerran. Illalla kuitenkin saa hetken omaa aikaa lasten mentyä nukkumaan ja tuo aamu heräämonen ajaltaan ok.. Joskin olisi ihanaa välillä nukkua pidempään.. =) Vielä olen ollut hieman väsy ja kiukkukin vaivasi viikonlopulla, mutta eiköhän tästä joulua kohti mentäessä mielikin piristi, vaikkakin kovasti sitä lunta kaipaan, edes muutama sentti.

Meillä remppa edistyy, huomenna pääsen laittamaan kaappeihin tavarat. Luojan kiitos!

Herran jestas.. Alakerrasta kuuluu imurin ääni.. Vanhin tyttö lunastaa lupaustaan ja todellakin siivoaa huonettaan. En edes kertaakaan joutunut asiasta muistuttamaan. On kyllä sanottava, että nämä meidän lapsukaiset ovat olleet toistaiseksi (kop,kop, koputan puuta) todella helppoja ja ihania vaikka parilla murrosikä päällä/puskemassa päälle. Pystytään suht avoimesti keskustelemaan kaikesta. Sitä kun taas kuuli ikäviä juttuja heidän ikätovereistaan.. Vaikkakaan en heitä pumpulissa kasvata.. Mutta en myöskään ole mikään vapaan kasvatuksen kannattaja.

Se on sitten viikon päästä jouluaatto. Pienimmillä lapsilla taitaa silloin olla kovasti muurahaisia pöksyissä.. On ainakin täällä päin ollut jo pientä oirehdintaa.. =)

Lahjat ostettu ja joku päivä pitää kirjoitella kauppalistaa jolun tarpeista, kotona syödään periaatteessa vain aattona, joten kamalan paljon ei ruokaa tarvitse.

Lauantaina pidetään yhteinen siivouspäivä. Kaappeja ei meillä siivota, sellainen yleissiivous vain.. Siivotaan sitten joulun jälkeen.. =)

Mutta tälläistä tänne. Sitten joulun jäljestä tulen taas yhteisiin tapaamisiin. Pitäkää te siellä hauska rupattelu hetki, ketkä sinne menette. =)

Lähden kohta saunan lämmitykseen ja tekemmän muutamat täytetyt letut iltapalaksi.. Kiva ylläri miehelle, kun palaa töistä.. Kunhan saan tuon pikku " rinssi-miehen" nukkumaan..

Unia!

Ja vielä.. Miko täyttää siis ensi sunnuntaina neljä kuukautta!!! HUI!!

Vierailija
17/35 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin tässä joku päivä sitten huolestani pojan patin suhteen. Tänään tuli kutsu taysin korvapolille! Aika on heti joulun jälkeen. Sitten olemme taas hiukan viisaampia. Hienoa että kutsu tuli jo näin pian.

Nyt menen juomaan kupin teetä ja sitten aloitan joulusiivouksen. Aion raivata kaikki työmapit varastoon. En ole kuitenkaan töissä kahteen vuoteen joten kaikki vaan pois silmistä.

Joululaulut soi! Galluppia mikä on teidän lempijoulaulu?

Minun suosikkeja on kevyemmästä osastosta; Tonttu (pakkasyö on ja leiskuu maa.) ja tonttujen paraatiko ( siis se jossa poroja tuhatkunta pärskii ja kuopii lunta, tästä saisi mahtavan musavideon) hartaista joululauluista miellyttää Konsta Jylhän Joululaulu ja tietenkin Varpunen jouluaamuna.

Poikaseni nukuu, nyt töihin, moit

peikkoäet

Vierailija
18/35 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa mammat olla joulusiivouksien ja askareiden parissa...ja yksi poppoo tapaa hetken päästä Jumbossa....Kivahan siellä olisi mukana olla, mutta nyt taitaa ihan seuraavana ohjelmassa olla aamupala ja suihku. Olivia on jo päikkäreillään ulkona. Tänään ajattelin vielä lasten lahjuksia paketoida, os on pyörinyt tuolla meidän vaatehuoneessa jo jonnin aikaa ilman " suojuksia" . Epäilen, että taisi esikoinen olla yksi päivä vakoilemasa lahjoja, kun hänet vaatehuoneesta yllätin...muka sukkia lainaamassa, kuului selitys...pöh ja höh ;). Kyllä kuulkaa polttelee isompiakin lapsia muurahaiset pöksyissä :).

Eipäs tässä sen kummempia habatuksia tällä erää.

Ai niin, peikkoäet...huumorintajusi käy suoraan mun pirtaan :) :)....

Se on solong...mutta vain hetkeksi...

Haikarapolska ja Olivia

Vierailija
19/35 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mää en siivoo enkä leivo.. Vaan pakkaan!! 8) Loma lähestyy ja muistettavaa on tosi paljon.. Ihanaa lähteä aurinkoa katsomaan!

Kuinka Colis kuntoilut sujui? onko sulla section takia joitain rajoitteita liikkumisessa vielä?

Määkin olin eilen joka maanantaisessa hiki-jumpassa. ja nyt on reipas ja energinen olo. Entiedä kuinka jaksaisin ilman liikuntaa, oon ihan koukussa hikiliikuntaan!! 8) Ainakin neljä kertaa viikossa on liikuttava hiki pintaan! Siitä se hyvä olo tulee meikäläiselle..

Mukavaa tapaamista niille jotka siellä jo siis on!! 8)

Ja olipa kiva että Peikkoäetin pojalle jo niin pian tuli aika lääkäriin.. Joskus niissä kun saattaa mennä aivan liian kauan. Saatte pian selvyyttä asiaan ja rauhallisen mielen että asia on hoidossa! Kiva.

Outs@a kaipailen.. Kuinka te jakselette?

Muuten, koska olette ajatelleet, oletteko viemässä, pienimpiä muruja vauuva-valokuvaan?

Meillä perinteisesti vasta vuoden iässä.

Mutta palataan!

Fiia ja pojat

Vierailija
20/35 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme Hiljan kanssa hiukan tuolla Sellon suunnalla haalarireissussa. Nyt on tytölle sekä 68 että 74 kokoiset haalarit odottamassa. Piti ostaa vain toinen mutta olivat niin nätit ja edulliset että päätin ottaa molemmat (tunnettehan te jo minut, hih!) Poikkesin samalla sitten Sellossa ostamassa urheiluliikkeestä yhdelle kummipojalle vähän rukkasia ja ulkoilukerrastoa, olipas siellä muuten melkoiset hulinat. Autoa ei meinannut saada mihinkään ja kyseessä kuitenkin tiistai päivä ja kello oli vähän yli kymmenen. Kyllä palaa nyt suomalaisilta rahaa tänä jouluna!

Apinaemo; ollos hyvä vaan vinkistä-sinua minä vähän ajattelin mutten ilennyt suoraan sanoa että olet pieni tai siis ainakin pienempi kokoinen kuin minä. Kerrohan sitten onko paita hyvä, kannattaako sellainen ostaa jos jostain edullisesti löytää.

Tajusin muuten juuri että meidänkin ipana täyttää pian 3 kk ja imetystä on takana jo sen verran, esikoista imetin vajaat 8 kk joten tämä hommahan on ehkä jo pian puolivälissä. Eikä ainakaan ole enää niin tärkeää kuin ihan alussa kun pian voi vauveli syödä jo muutakin.

Tosi järkky neuvolareissu oli eilen. Hirmuisella kiireellä sinne syöksähdin ja ovessa luki lappu että terkkari on sairaana ja päivän ajat peruutettu. Arvatkaas *kele! kirosinko siellä oven takana hetken. Ei mitään soittoa peruutuksesta vaikka aika oli siis vasta 14.30 eli ehtinyt olisi kyllä. Vitsi tätä Espoon kaupunkia aina joskus, toivottavasti tilanne ei ole siellä Tampereen suunnalla mihin ajattelemme mennä ihan yhtä huonosti. Nythän siellä tosin ei ole juomavettä, joten isommat ongelmat kyllä tähän verrattuna :)

Uutta aikaa ei meinannut millään löytyä kun tuo oma terkkari tulee takaisin vasta tammikuun puolessa välissä. Piti hiukan käyttää tiukempaa äänensävyä kun mainitsin vielä rokotuksestakin. Eihän sitä voi venyttää mihin asti hyvänsä. Joten nyt aika on sitten uudenvuoden aattona klo 13. Toivottavasti likka ei kovasti tule känkkäränkäksi siitä pistoksesta, sillä olemme menossa kyläilemään illalla. Mites muut sissit ovat rokotuksen ottaneet?

Mutta nyt päätä särkee, älysin etten ollut syönyt mitään enkä juonut edes päivän kahvikupposta kun aamusta tuli niin kiirus lähtö eli se on moro.

Kateellisena luin kirjoituksianne joulusiivosta, meikäläinen vaan notkuu koneella ja humputtelee pitkin kyliä vaikka pitäisi kirjoittaa sitä koulujuttua hiki otsassa ja loppuaika siivota.

Uudenvuoden lupauksena voisin luvata että ulkoilen edes pari kertaa viikossa pidemmän lenkin. Nyt esikoinen ulkoilee hoidossa ja minun lenkkini jää siihen että vien ja haen neidin. Hyi hyi ja silti laihdun vieläkin. Pian vaaka naksahtaa jo vitosella alkavaan lukuun ja sellainen on kyllä minulle hiukan vähän, olen kuitenkin 168 pitkä.

Onko kellään muuten kokemuksia sellaisesta Termomamma jostain paitajutusta? Naapurin äiteellä on sellainen ja mietin että olisiko se hyvä jos warmeria ei löydy. Meikäläisen rintavarustus on tosin nytkin vain kokoa C ja kun imetys loppuu niin jäljelle jää varmaan tämän laihtumisen jälkeen enää koko ---AAA :)

Sellaista, nyt sitä kaffetta. Älkääkäs puhuko täällä mistään pätkiskakuista, kuola valuu suupielistä ja minä en saa mitään leivottua. Ehkä haavekuvatkin ravitsee edes hetken...

Mukavaa loppuviikkoa ja hyvää joulua jos en enää palaa teitä ahdistelemaan loppuviikolla!

t: Typykkä ja Hilja, viime yönä söi kahden maissa ja seuraavan kerran aamukuudelta eli vieläkin tosi hyvin nukkuva ja jatkuvasti vaan hymyilevä tyttö. Toivottavasti tämä ihanuus ei lopu ikinä!