==SYYS-04-joulunalusviikkoon==
Tässä linkki viime viikkoon vai oliko se loppuviikkoon....
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11947276&p=1&mpage=2&tmod…
Kommentit (66)
Minä olen liian hidas, en ole vielä saanut imuria edes esille. Toisaalta ehto miehelle olikin, että siivoan yksin, jos saan sen tehdä rauhassa ja omaa tahtia. Tällä tavaramäärällä raivaaminen on hidasta. Mutta olen saanut kyllä aikaiseksikin. Joulu tulla jolkottaa! :)
Muumitalokin on koristeltu. Kuusi odottaa ulkona valmiina. Kyllä meillä vielä tänä iltana taitaa olla aika jouluista. Lahjat jäi eilen paketoimatta ja viini avaamatta, joten ehkä tänä iltana kuusen valojen loisteessa:)
T: Ynis
niin mulla on joulufiilis:)
T: Ynis
Mekin paketoidaan vasta tänään illalla/yöllä lahjat ja niinkuin Saamuska sanoi, voi mikä ilo tulee jo paketoidessa lasten lahjoja.
Perunat ja porkkanat keitän kokonaisena ja kuorineen rosolliin, tämäkin oli pakko sanoa, kun siitä ol aiemmin puhetta.
Hilu
Sain osuuteni joulupöydän antimista eli jälkiruuan tehtyä. Vadelmajuustokakkua. Olikin ihan erilainen ohje, sokerimunavaahto ja vatkattava vaniljakastike " runkoina" juuston lisäksi. Pikku-Myyn kummitädin bravuuri, saa nähdä tuliko yhtä hyvää.
Miekkonen ja Pikkuisin ovat ihan räkäisiä. Vauveli ajoittain jo huolettaa, kolmatta päivää melkoinen rohina käynnissä. Muttei kuumeile eikä itkeskelekään, edes öisin, joten ei olla käyty tarkemmassa syynissä missään. Jälleen kerran ihmettelen, että miksi en ole muistanut hankkia omaa korvalamppua...
Meillä on tänä vuonna valkea joulu - sisällä. Kuusta ei hankittu, kun tuo pikavauhtia konttaava tuholainen luultavasti yrittäisi kiivetä siihen :DD Keittiössä on valkeat pellavaverhot, ikkunassa valkea tähti ja nyt olohuoneen isommassa ruokapöydässä on valkoinen liina (Hullujen Päivien Marimekko-heräteostos). Pöydän päällä kattokynttelikössä on valkeat kynttilät ja koristeena " kristalleja" . Minun yksinkertaiseen makuuni oikein kaunista :)
Joulupukin tuomisista osa jääkin meillä kaappiin. Ei sillä, että kukaan olisi ollut erityisen tuhma. Rupesi vaan jo etukäteen hirvittämään tuo tavaramäärä. Vennalle on hurja määrä paketteja. Ostamamme iso junarata jää odottamaan omaan huoneeseen siirtymislahjukseksi ;)
Pikkuiselle paketteja on paljon vähemmän, ajateltiin että 9-kuinen kuitenkin ymmärtää koko touhusta kovin vähän. Esikoisen Maisa-DVD:stä varmasti osaa hänkin jo iloita, naulittuna istuu katsomassa nykyistäkin. Mies oli löytänyt jouluaiheisen Maisan.
Mitähän sitä muuten joulun jälkeen keksii, kun nyt monta kertaa päivässä kolmevuotiaan temppuilu loppuu kuin seinään, kun muistuttaa kurkkivista tontuista ;)
Oispa jo huominen. Kala-alkupaloja minäkin kovasti odotan. Teemme tänä vuonna niin, että syödään ensin alkupalat, sitten avataan lahjat ja sen jälkeen jatketaan laatikoilla ja kinkuilla. Pääsee venna vähän aikaisemmin " piinasta" . Joulupukilta pyydettiin, että jättää lahjat ovelle. Vennaa kun ujostuttaa Joulupukki. " Koska sillä on niin pelottavat silmät" . (toim.huom. kaikilla vierailla miehillä on pelottavat silmät)
Oikein Jouluisaa Joulua ja makoisia herkutteluhetkiä, Ystävät!
- tea -
Ja tunnelmaakin alkaa jo olla. Tänään on ollut touhukas päivä, joka alkoi jo kello 6. Onni tuli viereen ja olis ehkä saattanut nukahtaa mutta kun anoppi ja appi on kovia litkimään vettä niin laukkovat yhtä soittoa vessassa ja just kuudelta siellä oli joku. Ja vessa on meidän makkarin vieressä. Veden juonti saa oikeasti jo huvittavat mittasuhteet... Niillä on juomapullot täällä makkarissa ettei tarvi yöllä käydä hanalla...
No sitten klo 12 mentiin sitä mun kummitätiä katsomaan. Ja oli kyllä tosi hyvävointinen! Kyllä se silti muutaman kerran sanoi, että on tämä elämä kummallista kun ei ne ota häntä täältä jo pois. Että kun toisten haitaksi jättävät. Joopa joo, harva 97v asuu yksin ok-talossa. Toki hänellä on semmonen hälytysnappi ja mun isän sisko käy monesti päivässä ja naapurissa asuva serkkuni sekä hänen sairaanhoitaja avovaimonsa käyvät myös. Mutta silti.
Sitten anoppi ja appi vietiin tuomiokirkkoon kauneimpiin joululauluihin, Onni jäi päiväunille mummulaan (porukat siis asuu tän mun kummitädin naapurissa) ja me käytiin miehen kanssa vielä kaupassa. Sitten haettiin Onni ja pari kuusen koristetta mun vanhemmilta ja ei muuta ku kotiin kuusta laittamaan. Hieno siitä tuli! Ja nyt on rosolli tehty, joululiina silitetty ja laitettu pöytään, karjalanpaisti tapaninpäivää varten on paistumassa uunissa ja kaikki on hyvällä mallilla. Tuo pöytäliina on kyllä hieno! Ihan perusmallia ihanan punainen, jossa jotain semmosia kuvioita (yksvärinen on) ja sitten mulla on ihana valkoinen kaitaliina siihen keskelle, jossa on oikein perinteisiä joulutähden kukkakuvioita. Mieskin kehui:) Mä nimittäin etsin kaupasta sellaista samanlaista joululiinaa, mikä äidillä on ollut aina: siinä on perinteisiä pukkeja yms. Mutta ehkä tuo on kuitenkin parempi.
Huomenna se joulu sitten on. Aamulla pitää tehdä vielä lanttulaatikko ja luumusoppa - se on se meidän jälkkäri.
Huomenna ja ylihuomenna en varmasti tule käymään, joulurauha siinäkin mielessä, ettei avata konetta. Joten vielä kerran nautinnollista joulua!!!
T-P
Mä olen tykästynyt Loirin joululevyyn, aiemmin en sen laulamisesta vällänyt yhtään...merkki vanhenemisestako :))
Kinkun tuikkasin just uuniin namm...
" Ihanaa" lukea muiden uhmiksista, meillä on neidin elo niin vaikeaa ettei meinaa todeksi uskoa. Kauppaan tai ihan mihin vaan lähtö aiheuttaa hirveen huudon, eiii-en halua.
Mökötystä on vähän väliä, huutoa riittää tasaisesti pitkin päivää, moneen otteeseen. Isoveljelle typy on ilkeä ja puhuu rumasti...huoh.
Kivaa että on yli viikko lomaa, kunhan hermot pysyy kasassa tän pesueen kanssa ;)
Oikein hyvää Joulua teille rakkaat, kiva kun olette olemassa.
Hilu