Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

==SYYS-04-joulunalusviikkoon==

17.12.2007 |

Tässä linkki viime viikkoon vai oliko se loppuviikkoon....

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11947276&p=1&mpage=2&tmod…

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoita olla sua vastaan ja ehkä itse sun tilanteessa ajattelisin samalla tavalla. Ulkopuolisena vaan tulee sellainen olo, ettei lasta voi suojella kaikelta. Tasapainoakin oppii vaan harjoittelemalla. Esikoisen suhteen meille on sanottukin, että lapsen pitää antaa kiipeillä, kokeilla, harjoitella. Muuten ne aistit ei kehity, eikä rohkeus ja kokeilunhalu. Hurjaltahan se näyttää, mutta silti. Itelle on ollut oppimisen paikka olla suojelematta lapsia kaikilta kolhuilta. Esikoinen kun on muutenkin ollut varovaisempi ja kolhinut itseään vähemmän. Tullut liikaa äitiinsä, jonka heikkous urheilussakin on liika varovaisuus ja pelko:(

T: Ynis ja joulua jännittävät lapset

Vierailija
42/66 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nou hätä, en ymmärrä väärin kommenttiasi. En minäkään pyri koko ajan holhoamaan lasta mutta tuollain jos lapsi sylissä seisoo eikä siitä kukaan pidä kiinni, se jo näyttää niin vaaralliselta.. No vaikea sitä on selittää. Onhan Onnin pää saanut niin monta kolhua jo, etten todellakaan kasvata sitä pumpulissa (enkä tarkoita, että Ynis sitä tarkoittikaan). Se vaan, että tuossa sylissä riekkuessa ei hyväkään tasapaino olis auttanut. Harmi vaan, että sattui olemaan se käsinoja niin lähellä. Toisaalta jos olis parkettiin mennyt naamalleen niin mitä siitä sitten olis tullut...

No, nyt se poika nukkuu, nukahti heti 21 kun vein sänkyyn. Ihmekös, kun on 5.15 herännyt...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalainen täällä :-) Nenä turvoksissa kylläkin :-/ Mulla oli kerran pitkään nuha,limakalvot kuivu ja lopulta nenään tuli tulehdus ja nenä turpos ku nyrkkeilijällä ;-) Antibiootit autto asiaan.Nyt vaikuttaa samalta,mut Malmille ei jaksas/ehtis lähtee istuu ja rahat on lopussa muutenki ni yksityinen ei oikein innosta!Kiva ku nyt alkaa tämä pyhäputki :-/

Joulufiilis...lapset tossa tehokkaasi iskee sitä alas tappelemalla!Täytys heittää ne pihalle hetkeks!

Tänää ostetaa ruuat,huomenna siivous..Joulukirkossa käytiin minä töissä,typy tarhassa,poika koulussa.Typyn tarhassa on myös perinteenä joulusauna.

Eilen pääsin kuitenkin pojan joulujuhlaan.Siellä istuin tippasilmässä,miten se pieni poika jo koulun juhlassa..niisk.

Typyn tutiton elo sujuu ok.Illalla nukahtaminen kestää ja vähän itkeskelee,mut ei myönnä et johtuu tutista..yöt on myös lyhentyny,mut eiköhän se tasaannu.

pinosta mieleen jääneitä..

Onnille paranemista!Onneks ei käynyt pahemmin ja kyllähän sitä aina lapsille tapahtuu.

Käsidesiä käytän paljon!Pesen käsiä paljon ja myös rasvaan,joten en tiedä kuivattaako.Lapsilla käytetään ennen ruokailuja.Toiveena olis et vanhemmat laittas lapsen tuodessaan mut vain yks perhe tekee näin.

Työnantaja,kaupunki,ei muista työntekijöitään mitenkään!Ei edes kukkia...No,eipä ole mitään muitakaan etuja et miks nyt jouluna...

suklaita on vanhemmilta saatu.

Uhma on ihan järkyttävää!Lähes kaikki tehdään huudon kanssa ja typyn vastaus yleensä on EI!!Tänäänki ollu jo 3suurta raivaria ja sitten vielä pieniä missa huutaa et äiti on on tosi tuhma!Kieltä tai komentaa typyäni huuto alkaa heti!Nyt kielsin leikkimästä kynttilöillä ni huutaa et en pääse hänen synttäreille..

Kukkuu:Voisin laittaa postissa pojan koulusta(ku ehin)Jos vaikka jotain vinkkiä sais...

Täytyy jatkaa et selvitään kauppaan.Pukki ongelma on ratkasematta..lapset oottaa pukkia mut mistä sen sais?!

jatu

Vierailija
44/66 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi yötä jouluun on:)

Kävin Sellossa, olin siellä ennen ysiä. Alkoi jo parkkis silloin täyttyä ja ruokakaupat varsinkin. Tein ensin ruokaostokset ja laitoin maidot yms. kylmälaukkuun autoon. Sitten muiden ostosten vuoro. Sain muutaman lahjan lapsille vielä.

Mies on nyt hakemassa kuusta. Esikoinen stressaa kuusesta, että on sitten paikka jonne joulupukki voi tuoda lahjat:) Meillä kun ne ilmestyy yön aikana kuusen alle. Pukki ei ole koskaan käynyt " lasten aikana" , vaan salaa yöllä ja jättää paketit kuusen alle. Lapset ei siis osaa pukkia edes odottaa.

Mies on nyt hakemassa kuusta ja sitten aikoo mennä ostoksille. Tarkoitus oli yhdessä mennä Selloon, mutta anopille tuli silmätulehdus eikä päässyt hoitamaan lapsia.

Paranemista Jatulle! Mene ajoissa sinne päivystykseen, älä viime tipassa!

T: Ynis

Vierailija
45/66 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kävimme kappelissa, missä isommat lapset saivat todistukset ja laulettiin joululauluja. Tyttö-keskimmäinen sai kaikki ruksit E:tä (erinomainen) :) Esikoisella oli lähinnä kiitettävää ja hyvää, joten hyvin meni hälläkin. Tyttö oli näyttämässä jokaiselle mahdolliselle: " Hei kato, mitä mie sain!" :-)

Kävimme hakemassa myös kuusen ja jouluruoat (kinkku tosin oli jo pakkasessa). Kevyesti 150 euroa meni kauppaan.....

Nyt on mies Antsan kanssa päiväunilla ja minun pitäisi organisoitua joulusiivoukseen. keittiön kaappeja ja tasoja sain jo putsatuksi. Olisi vain mukavampaa juoda kahvia ja seurustella teidän kanssanne.

Joululahjaksi erilaisilta työhön liittyviltä tahoilta olen saanut yhteensä 5 ploa punaviiniä, suklaarasian ja kosmetiikkaa (jonkinlaisen kolmivaiheisen ryppyjä ehkäisevän sarjan..hmmm). Työnantaja muisti meitä poroaiheisilla fleecehuovilla. Meidän työnantajan lahjat ovat olleet yleensä melkoinen hilpeydenaihe henkilökunnan keskuudessa. Eräänä vuotena (ennen minun sinne töihin tuloanii) olivat saaneet sähköiset autonkrapat. Viime vuonna tuli kenkienplankkaussetti. Joskus mietin, että minunkin pitäisi porukalle jotain ostaa, mutta rahavarat eivät anna myöden ja työnantaja on (kuten edellisestä voi päätellä) melko pihi lahja-asioissa :)

Tänäiltana on meillä miehen kanssa lahjavalvojaiset, kun paketoimme netin kautta tulleita paketteja lapsille. Taidamme avata yhden viinipullonkin...

OIkein ihanaa jounaikaa kaikille!!!

Saamuska-tonttu♥

Vierailija
46/66 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koristeet tosin puuttuu. Mutta koossa on, aika hupaisan näköisenä.

Toistan näköjään itseäni, kun aikaisemmassa viestissä piti oikein monta kertaa kertoa, että mies hakee kuusta:)

Saamuska, lahjapakkaamo kera viinin kuulostaa oikein hyvältä. Taidan kopioida idean. Siivouspäivä meillä on huomenna.

Vierailija
47/66 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoon poms!!

Aika menee niin nopeesti!

Koko joulukuu ollut yhtähullunmyllä töissä.

Mulla on noin 60h ylitöitä,huh huh!!

Nyt on viikonloma,ja tammikuu paljonpaljon rauhallisemp!

Ei ole yhtää ehtinyt palstailee.

Muistaaks kukaan enää mua ;)

Tytöt voi hyvin.

Terveinä ollaan oltu.

Kirppunen yrittää hirmusti puhua.Niin liikkis

Kiljuu ja uhmaa myös erittäin paljon!!!!

Hilma on niin huolehtivainen isosisko,usein kuuluu:" Äiti/Isi

Apuaaa,Kirppu häslää taas!!"

Täällä jouluvalmistelut suht hyvällä mallilla.

Vessat pitäis vielä kuurata,ja vähä leipomisii(lihapiirakka,tortut,piparit)

Kuusi haetaan huomenna.

Me saatiin tosi hyvät joululahjat töistä.

Viinipullo,pari laatikkoa suklaata,öljysumutin pullo(!?)

ja sit sellai hiihtotakki,omalla nimellä varustettuna!!

Hilma ei saa nyt muumiläppäriä kun jokapaikasta on loppu.

Isi ja äiti olis varmaan enemmän halunnu sen ku tyttö.

Hilma toivoi silitysrautaa ja sen saakin :)

(äitin tyttö :)

Mutta Juuu Erittäin hyvää Joulua kaikille teille :)

Hali*******

Ramika ja Pirkot

Vierailija
48/66 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies menee kaikista kalleimmalla hinnalla ostamaan aina kaikki tavarat. Paitsi elektroniikkaa jota jaksaa vertailla. Oikeasti taisi äsken ottaa takkiin jotain 20 euroa mariskoolin ja parin kivilyhdyn kanssa. No, omat on rahansa (tai ihan oikeasti kyllä yhteisiä).

Vierailija
49/66 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just äsken kotiuduttiin. Koko päivä ollaan oltu menossa. Aamulla 8 aikaan lähdimme jumboon ruokaostoksilla. jonka jälkeen ehdin noin tunnin käyttää tehokkaaseen siivoamiseen. Ja sitten olemme olleet kyläilemässä sukulaisten luona. Huomenna pitäis nurmijärvelle ajaa mutamien sukulaisten luokse ja samalla reissulla käydä mummoni ja kummisetäni haudoilla. Sitten Venlan kummitäti tulee illalla kylään. Kiirettä riittää meillä.

Ihania joulukukkia käytiin ostamassa. Heti on paljon jouluisempi olo kun on kukkia yms. Ja uudet lakanat ostin jouluksi, ihanat sydänlakanat (ei taida olla ihan miehen mieleen :) )

Kohta alan leipomaan pipareita ja joulutorttuja. Kuusi nostetaan kohta sisälle, on vielä parvekkeella. Suht hyvin oon saanut siivottua eilennä ja tänään kauppanreissun jälkeen. mies just siivoilee keittiötä.

Kaikki lahjat on hankittu. Ihanaa. Miehelle en mitään erityistä keksinyt. Muutaman pikku paketin saa.

Tänään olimme tätini luona kylälemässä jolla on Veetiä vuoden vanhempi poika. Pojat leikkivät niin ihanasti yhdessä. ja leikin jälkeen jopa ilman mutinoita siivosivat lelut lattialta. Venlaa pojat eivät huolineet leikkeihinsä mukaan.

Mutta nyt iltapalalle.

Nyt jo toivotan Hyvää ja rauhallista joulua!

Öttis, Veeti ja Venla

Vierailija
50/66 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulustressi tuntuu vaan lisääntyvän!Töissä ollessa ei ehtiny ni ei ollu paineita mut nyt iski kaikki päälle!!

Tänää oltii Itiksessä.Oisin tahtonu muualle mut ku poika ei lähe enää mukaa ni pakko mennä lähelle.Etittii mulle ja miehelle korviksia,molempien lahja toive ;-)) typy ei istu rattaissa,kävelee miten sattuu..välillä jopa konttas-syvä huokaus!ni aikaa meni hirmusti!Välillä piti tulla syömään ja sitten ruuat.Kaikki pitäs olla.Huomenna siivous,mattoja oon joitain pessy.

Pukkiongelma ratkottu.Ostettii hyvät vaatteet,mies on pukki.Naapurit lähtee reissuun ja käyn heillä ruokkimassa kissaa,joten huomenna vien lahjat ja vaattet sinne ja siellä on pukin pukukoppi.Sitten aattona isi lähtee kauppaan...

Lapsilla myös joulujännitys!Tänään ovat leikkineet jotain kiljumis tai juokuleikkiä tai tapelleet-eroa ei juurikaa huomaa!olen ilmoittanut että huomenna heillä ulkoilua,meillä siivousta!

Poika tuli just saunasta,pitäs saada se sänky nyt!

kiitos Ynis huolenpidosta!Nenä tuntuu vähän paremmalla,pelottaa vaan ku tosiaa sillon kerran meni niin pahaksi.Oli tosi kipeä ja turvoksissa-todella kaunis!

Saamuskalla ihanat lahjavalvojaiset :-) Meilläkin vielä pari juttua ilman paperia...

Hyviä öitä!

jatu

Vierailija
51/66 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän tässä löytää taas joulumieltä. Ennemmin on vaan tyhjä olo, mutta eiköhän se taas tästä. Oon ollu iltaisin tosi väsyny. Osaks johtuu kaikesta tästä touhuamisesta, mutta osansa on myös sillä, että Pekka pissaa sänkyyn ja vaatteita saa vaihtaa pitkin yötä :( Ja neitikin sairastaessaan näki niin kovin painajaisia, että tuli meidän sänkyyn nukkumaan. Nyt onneks kaikki on terveinä :)

Meidän joulu alkaa olla valmis. Mies siivos eilen saunan ja pesuhuoneen ja tänään imuroi ja pesi kaikki lattiat. Mä on järjestelly, laittanu ruokaa, tiskejä, pyykkejä... Syötiin madekeittoa. Hyvää tuli, mutta turhan työläs tällaisen aikana. Tein ison kattilallisen ja kuvittelin,että sitä riittää huomisellekin, mutta eipä jääny kuin rippeet jäljelle. Kuusi tuodaan huomenna sisälle ja koristellaan ja kinkku ois tarkoitus paistaa nyt yöllä.

Huomenna mulla ois kuoroharkat jumalanpalveluksen jälkeen, kun aattohartaudessa esiintyminen. Mut voi jäädä lyhyeks, kun kaverit tulee kylään. Niitten vauvaa ei olla vielä nähtykään.

Aattona ollaan tosiaan kotosalla, paitsi mä käyn kirkossa ja ehkä otan isompia mukaan. Pienten kanssa ollaan jo niin monet adventti- ja jouluhartaudet käyty, että riittää. Mun vanhemmat tulee siks aikaa, kun joulupukki käy. Muuten ollaan ihan oman perheen kesken. No, anoppilan väki tulee myös jossain vaiheessa käymään, mut arvelisin, et huomenna.

Nautitaan jouluajasta!

T@hti

Vierailija
52/66 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti vasta ensi vuoden puolella " nähdään" joten voikaa kaikki oikein hyvin ja nauttikaa joulun ajan tunnelmasta.

Alli

Vierailija
53/66 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen aamukahvia,lapset käy niin kierroksilla että huominen hirvittää!

Inhottava ilma ulkona.Nyt kun lapset laittaa pihalle siivouksen ajaksi niin tuovat kamalan määrän kuraa sitten sisälle :-/

Jos nyt selviis siivoomaan.Lihapiirakan ajattelin myös tehdä.Aikoihin en ole tehnyt mutta kun perjantaina töissä surffailin netissä ni sattu resepti silmiin ja tuli hinku tehä.Illalla tahdonvielä ajelule,kattomaan ihmisten jouluvaloja :-)

Nyt kahville..

jatu

Vierailija
54/66 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa stressaamisen sijaan myös nauttia! Jookosta kookosta, Mottia lainatakseni:)

Meidän joulu on valmis, rosollin teen vielä. Aika kuluu muissa jutuissa. Eilen siivottiin rakennuksella 7 tuntia, tänään jatkuu. Todettiin juuri että jouluna on pakko siivota myös, ei saada valmiiksi ja torstaina on töiden päästävä jatkumaan. Motti on reippaana ollut mukana ja auttanut kaikin tavoin, aika väsynyttä porukkaa oli täällä eilen, Motti simahti seitsemän jälkeen:). Mutta tulee se joulu näinkin, eikä ainakaan stressaa mistään kotona olevasta:)

Erityistä hyvää jouluksi, rentoutusta koko syysporukalle!

Palailen myös maisemiin vasta arjen saavuttua:)

Aavis ja Motti

Vierailija
55/66 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meinaa joka paikkaan ehtiä nimittäin:)

Me haettiin eilen siis kuusi mun porukoilta. Ja vielä piti käydä joulukukka ostamassa ja vaikka ja mitä. Mä olisin halunnut hyasintin mutta kun ei appiukon takia voi... Sitten kun ne lähtee, niin ajattelin ostaa jos vielä saa.

Mä just keitin rosolliin potut ja porkkanat. Kokonaisina kuten Yniskin taisi mainita tekevänsä:) Kohta aletaan laittaa ruokaa, ihan kanasuikaleita. Sitten puolen päivän aikaan mennään mun kummitätiä katsomaan (se rautarouva 97v). Yleensä aina käydään aattona mutta nyt ei taida ehtiä. Viime vuonnakin se jäi joulupäiväksi. Mutta pakko päästä käymään. On luvattoman kauan siitä kun oon viimeksi käynyt.

Niin kävi taas, että Onnin lahjojen suhteen lipsuttiin. Ei kovasti. Se cd-radio juttu on ostettu ajat sitten mutta sitten tuli jostain kirjakerhosta (johon mies kuuluu!?!?!) joku Mauri KUnnaksen kirja. Pantiin se pakettiin. Ja sitten... Onni kun ei ole mitään muuta toivonut lahjaksi kuin _pientä sinistä autoa_. Tarhassakin puhunut vain siitä. Joten oli pakko käydä ostamassa sellainen;) Ihan perinteinen pikkuauto. Ja koska se on toivonut isille mustaa sellaista, ostettiin sekin;) Viime vuonna aatonaattona marketissa Onni näki semmosen Siku-merkkisen vihreän (kalliin) traktorin ja olis niin halunnut sen. Silloinkin sitten ostettiin se. Kun se on niin vähän mitään toivonut, niin ajateltiin, että jos saa sen ainoan mitä on toivonut niin tuleepa ainakin hyvä mieli:D

Pyykkikone laulaa miellä tauotta. Tuntuu ettei pyykit lopu ikinä. Ja haluan kuitenkin jouluksi pyykkikorin tyhjäksi ja narut myös. Meillähän ei ole sitä kuivausrumpua...

Pakkasta on vielä ainakin ja aavistus luntakin maassa. Pysyispä tällaisena huomiseen.

Nyt mä lähden katsoon kun Onni tuli sisälle. Anoppi ja appi tuli eilen illalla.

Hyvää ja rauhaisaa joulunaikaa koko syysväelle perheineen!

T-P

Vierailija
56/66 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tietää...yksi yö jouluun! :)

Mies lähti lasten ja puhtaan koiruuden kanssa mummolaan kuusta koristelemaan. Arvatkaa tykkääkö meidän koira pesusta:) Nyt se oli kuitenkin lähes helppo suoritus.

Mun pitäis siivota. Lupasin yksin siivota kämpän, jos saan sen myös rauhassa täällä tehdä. En meinaa osata tarttua toimeen kuitenkaan. Oli esim. mielenkiintoisempaa käydä katkaisemassa kuusi sopivan mittaiseksi:)

Hyvää joulua kaikille edelleen!

Vierailija
57/66 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla paketoimme lasten lahjat. Oli kohta se paketointi jo niin kivaa hommaa, että iso ilo tuli lasten lahjoista jo nyt, vaikkeivat niitä vielä ole saaneetkaan ;)

Joulusiivot on melkein tehty, enää sauna ja wc jäljellä (mies ottaa saunan, minä wc:n). Antsa on taas isinsä kanssa päiväunilla, joten vielä on aikaa juoda kahvia (ja mutustella joulutorttua..nams!)

Olen koko joulun ajan enemmän tai vähemmän kuulolla, mutta oikein mukavaa joulua toivotan kaikille syysmammoille jo nyt!

♥SaaMa

Vierailija
58/66 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla oli pakko ulkoilua,typy viihty mut poika huuteli et sano heti ku saavat tulla sisälle ;-))) Kohta päiväkahvit ja sitten vielä kauppaan ja jouluajelulle.

Naapurit jätti ohjelmakorttinsa meille joulunajaksi lainaan ja nyt junioriviihdyttää lapsia.Ihan hyvä!

Aion jo tänä iltana viedä kaikki lahjat+pukinkamat napureiden kämppään ni ei tarvi huomenna yrittää salaa puuhailla ja lapsia varoa.

jatu

Vierailija
59/66 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun valmistelut hyvin mallillaan. Nyt odotellaan lasagnen valmistumista.

Tein itse rosollia ja voi kun se on hyvää. Kaupan en tykkää. Löysin kaupasta valmiiksi kuutioituja ja keitetyjä punajuurikuutioita. Siis ei etikkaisia. Todella kätevää. Perunat ja porkkanat keitetään tietenkin kokonaisina ja sipuliksi salottisipulia, joka ei ole kitkerää. SUolasin myös siikaa ja teen tuorejuustokylmäsavujuustorullaa, molemmat mun joulupöydän parasta herkkua. Lämmisavusiikaakin on. Siitä tykkää erityisesti Otso. Joulupäiväksi jaatelin tehdä bataattilaatikkoa. Niin ja paistettuja lanttukuutiota pitää saada. Kinkusta en niin perusta. Laatikoitakin lähinnä otan pienet nokareet. Mutta kalapöytä - nan. Ostin jopa mätiäkin, vaikka yleensä ajatten, etten viitti kun kukaan muu ei syö. Mutta miksi ei näin jouluna.

Vielä pitäsi hakea puuroriisi ja vichyä. Niin ja joulukuusi, kun mies lupasi. Saas nähdä jaksaako hakea. Hänellä kun on joku joululoma-alakulo. Tai sitten vaan kuvittelen.

No, nyt syömään ja vielä ajattelin mennä spinnigiin, kun kerrakin on aikaa ja mies kotona ;).

Hyvää Joulua kaikille, jos en enää huomenna tule käymään.

Ottakaa rauhallisesti ja muistakaa kohtuus - kaikessa.

Pilette

Vierailija
60/66 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen siis kylmäsavulohirullaa jossa on tuorejuustoa sisällä.