Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veljen uusi naisystävä (entinen koulukiusaaja) pilaa jouluni

Vierailija
20.12.2013 |

Sain tietää jokunen aika sitten, että veljeni on alkanut seurustella yläasteaikojen pahimman kiusaajani kanssa ja nyt aikovat osallistua myös perheemme yhteiseen jouluun. Ahdistaa jo etukäteen ihan järjettömästi, kun ajattelenkin että mun pitäisi vielä jutella tuon mulle niin paljon tuskaa tuottaneen ihmisen kanssa, saati istua samaan joulupöytään, lahjojenjakoon... :( Koko joulu tuntuu menevän pilalle, mietin oikeasti keksinkö jonkun tekosyyn ettei mun tarvi nähdä tuota ihmistä ollenkaan. Naista en ole tavannut kasvotusten aikuisiällä ja veljen tarkoitus on tuoda nainen nyt jouluna ensi kertaa "näytille" meille sisaruksille ja vanhemmillemme. Kukaan perheestämme ei tiedä kiusaamisesta, koskaan en ole kertonut siitä läheisille. Tuo nainen teki yläasteajoistani täyttä helvettiä ja jätti sellaiset henkiset arvet, että niistä on ollut todella vaikeaa toipua. Itsetunto edelleen nollissa ja nyt pitäisi oikein joulua viettää yhdessä. Oksettaa.

Kommentit (152)

Vierailija
141/152 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap:lle kuuluu nyt?

Vierailija
142/152 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän samanlainen tilanne tänä vuonna, mutta kyseessä oma exä ja serkku :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/152 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä, miksi aloittajaa on kiusattu.

Ai jaa? No kertoisitko sitten miksi? Minä en nimittäin ymmärrä.

Vierailija
144/152 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mahdollisuus. Ehkä hän on kasvanut ihmisenä. Yritä sinäkin kasvaa ja päästää irti vanhoista asioista.

Vierailija
145/152 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot ollut/olet edelleen joku läski, niin kiusaus on ollut ihan aiheellista. Jotenkinhan tähän epidemiaan pitää puuttua. Henkisesti vahvoja ihmisiä se vaan motivoi laihduttamaan ja treenaamaan. Mua ainaki läskinä v i tuttas kuunnella haukkuja, et tekisin asialle jotain. Mutta läskit on yleensä aika heikkoja, ja eivät tee asialle yhtään mitään. 

Vierailija
146/152 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot veljellesi heti.

Vierailija
147/152 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna mahdollisuus. Ehkä hän on kasvanut ihmisenä. Yritä sinäkin kasvaa ja päästää irti vanhoista asioista.

Siellä huutelee joku ex koulukiusaaja 😂

Vierailija
148/152 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrot veljellesi heti.

Mikähän tilanne on nyt kymmenen vuotta myöhemmin. 

Vierailija
149/152 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrot veljellesi heti.

Kymmenen vuotta aloituksen jälkeen?

Vierailija
150/152 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti luulen, että kiusaaja pyytää sulta anteeksi. Varmaan katuu, kun saa tietää, että kiusasi miesystävänsä veljeä. Parhaimmillaan korjaa vanhoja haavoja. Mene rohkeasti joulupöytään ja ota kiusaaminen esille.

Vierailija
151/152 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen entinen koulukiusattu, mutta mielestäni elämä on liian lyhyt kaunan kantamiseen. Nykyään arvostan suoraa puhetta ja ottaisin tämän kiusaamisen esille.

Vierailija
152/152 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä maailman huonoin ajankohta tuoda uusi kumppani näytille on häihin, hautajaisiin tai suvun joulupöytään. 

Laita veljellesi viesti, missä kerrot yhteisestä historiasta tämän naisystävän kanssa. Sen jälkeen kerro perheellesi. Mikäli perhesuhteesi ovat vähääkään terveet, niin tuo nainen ei teille jouluksi tule.