Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veljen uusi naisystävä (entinen koulukiusaaja) pilaa jouluni

Vierailija
20.12.2013 |

Sain tietää jokunen aika sitten, että veljeni on alkanut seurustella yläasteaikojen pahimman kiusaajani kanssa ja nyt aikovat osallistua myös perheemme yhteiseen jouluun. Ahdistaa jo etukäteen ihan järjettömästi, kun ajattelenkin että mun pitäisi vielä jutella tuon mulle niin paljon tuskaa tuottaneen ihmisen kanssa, saati istua samaan joulupöytään, lahjojenjakoon... :( Koko joulu tuntuu menevän pilalle, mietin oikeasti keksinkö jonkun tekosyyn ettei mun tarvi nähdä tuota ihmistä ollenkaan. Naista en ole tavannut kasvotusten aikuisiällä ja veljen tarkoitus on tuoda nainen nyt jouluna ensi kertaa "näytille" meille sisaruksille ja vanhemmillemme. Kukaan perheestämme ei tiedä kiusaamisesta, koskaan en ole kertonut siitä läheisille. Tuo nainen teki yläasteajoistani täyttä helvettiä ja jätti sellaiset henkiset arvet, että niistä on ollut todella vaikeaa toipua. Itsetunto edelleen nollissa ja nyt pitäisi oikein joulua viettää yhdessä. Oksettaa.

Kommentit (152)

Vierailija
81/152 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro heti veljellesi ja vanhemmille. Ei kellään ulkopuolisella ole oikeutta ja miten edes kehtaa tlla pilaamaan perheen/suvun joulunviettoa.

Sinä et ole tehnyt mitään väärää, tämä kiusaaja on vastuussa ja kantaa tekojensa seuraukset. Tiedä miten vakavaksi pääsee veljesi kanssa kun aikaa kuluu..ja yllätys yllätys aloittaakin veljesi kiusaamisen..ja hyväksikäytön mahdollisesti, olisiko mukavaa? Myös velejelläsi on oikus tietää millaisen ihmisen kanssa on tekemisissä.

Vierailija
82/152 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että olette "sinun maaperällä" ja sinulla on kotikenttä-etu. Sinun ei tarvitse jännittää miesystävä perheen tapaamista, ei miettiä heidän joulurutiinejaan, eikä tarvitse yrittää tehdä hyvää vaikutusta keneenkään. Voit ottaa tietoisen rennosti ja nauttia omasta vahvasta maaperästä ja katsoa kuinka tuo nilkki yrittää tehdä parhaansa. Älä anna hänen pilata jouluasi! Suhtautuisin mahdollisimman "kuin ilmaa" -tyylillä ja jos veljesi myöhemmin kysyy viileästä suhtautumisestasi, kerro kaikki!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/152 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran mulkvisti, aina mulkvisti. Enpä itse katselisi ja odottelisi vaan kertoisin sinuna perheellesi saman tien. He ovat kuitenkin vääjäämättä puolellasi - aina.

Mun nuoruudessani kiusaajat oli usein white trash- tai uskistaustaisia. Jännä kyllä. Miespuoliset alkoivat mennä hirteen pari vuotta yläasteen jälkeen ja naispuoliset juoda itseään hengiltä. On itse asiassa veljesi kannalta parempi, että pääsee ko. henkilöstä eroon hyvän sään aikana.

Vierailija
84/152 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pitää kertoa veljellesi ja vanhemmillesi. Kun kyse on tosiasiasta eikä huhusta ja sinä olet ollut uhri. Nyt on uhrilla oikeus nostaa päänsä ja kertoa, vaikka kaikkien kuullen jouluna, siinäpähän tulisi tietoisuuteen ja saisi kiusaaja rangaistuksen. Liian usein kiusaajia paapotaan ja he jatkavat sitä myöhemminkin elämässään, monin tavoin, ei se muutu. Seuraava uhri voi tosiaan olla veljesi ja siinäkö haluat olla osasyyllisenä. Usko pois, tiedän mistä puhun.

Vierailija
85/152 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
86/152 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 23:20"]

Ihme porukkaa täällä.

Minä en kuuna kulla/in valkeana istuisi moisen tyypin kanssa samaan joulupöytään, ei jumalauta!!

Ettäkö pitäisi vaan tyynesti antaa anteeksi ja unohtaa jos kyseinen tyyppi on tehnyt apn elämästä monta vuotta täyttä helvettiä??!

Minulta kuulisi tasan tarkkaan tuosta. Ensin veljeni ja vanhempani ja sen jälkeen tämä naikkonen. Minua saa ärsyttää hyyyyyyyyyvin pitkään ennen kuin suutun mutta jos se pääsee tapahtumaan, sitä sotaa ei ihan heti vastapuoli voitakaan ).

Jos itselläni olisi sama tilanne, kertoisin että veli ja vanhemmat voi valita, joko minä tai kiusaaja.

Nämä anteeksiantajat ovat taatusti niitä joiden mies saa touhuta vapaasti mitä kystää, he antavat aina anteeksi. Kaveri saa pettää miten monta kertaa ja miten julmasti tahansa, heiltä kyllä riittää hyvää tahtoa ja anteeksiantoa kaikille. Samoja tyyppejä, jotka istuvat vierekkäin sulassa sovussa eksän vaimon kanssa lasten joulujuhlissa ja viettävät kimppasaunailtoja.

No way.

Ei onnistuisi meillä. Olen mielelläni erilainen.

[/quote]

Pilaat mielelläsi joulun kaikilta?

Vierailija
87/152 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap:n jouluun!

Vierailija
88/152 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 13:29"]Sain tietää jokunen aika sitten, että veljeni on alkanut seurustella yläasteaikojen pahimman kiusaajani kanssa ja nyt aikovat osallistua myös perheemme yhteiseen jouluun. Ahdistaa jo etukäteen ihan järjettömästi, kun ajattelenkin että mun pitäisi vielä jutella tuon mulle niin paljon tuskaa tuottaneen ihmisen kanssa, saati istua samaan joulupöytään, lahjojenjakoon... :( Koko joulu tuntuu menevän pilalle, mietin oikeasti keksinkö jonkun tekosyyn ettei mun tarvi nähdä tuota ihmistä ollenkaan. Naista en ole tavannut kasvotusten aikuisiällä ja veljen tarkoitus on tuoda nainen nyt jouluna ensi kertaa "näytille" meille sisaruksille ja vanhemmillemme. Kukaan perheestämme ei tiedä kiusaamisesta, koskaan en ole kertonut siitä läheisille. Tuo nainen teki yläasteajoistani täyttä helvettiä ja jätti sellaiset henkiset arvet, että niistä on ollut todella vaikeaa toipua. Itsetunto edelleen nollissa ja nyt pitäisi oikein joulua viettää yhdessä. Oksettaa.

[/quote]

Sano ettei ole tervetullut tai ala muistelemaan vanhoja alkaa varmaa naista nolottamaan

Vierailija
89/152 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 11:51"]

Miten kukaan voi tehdä aikuisen ihmisen tapaamisesta näin vaikeaa?

[/quote]

sua ei ole ilmiselvästi kiusattu koulussa tai työpaikalla

Vierailija
90/152 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten meni??

Vierailija
91/152 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
92/152 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro miten kävi???

Vierailija
93/152 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuinkas sitten kävikään? Tunnistiko :)

Vierailija
94/152 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu ap, ootko jo kertonut veljellesi? Miten reagoi?

Vierailija
95/152 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko jo kertonut veljellesi?

Vierailija
96/152 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtele veljen tyttöystävää viileän asiallisesti, ei sun tarvi sille mitään erityistä puhua. Sen kiusaamisasian voit kertoa veljelle kyllä myöhemminkin, mutta jouluna asiaa ei kannata ottaa puheeksi.

Vierailija
97/152 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä mene jouluksi samaan taloon kuin kiusaaja- minä en ainakaan menisi 

Vierailija
98/152 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä tapahtui kenties viime vuonna? Ehkäpä hän on kasvanut aikuiseksi? Muo on kiusattu koko koulu taival, heitetty kivillä, haukuttu yms. Ja tästä on vasta 4 vuotta ja silti voin koulukiusaajiani katsoa hymyillen, he tekivät minusta vahvemman :) Ja kaikenlisäksi, minä olen ainoa meistä, joilla menee hyvin elämässä, hah, näytinpäs niille juopoille! :D

Vierailija
99/152 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up!

Vierailija
100/152 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up