Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omistan karmeimmin koppuroituneet ja halkeilleet kantapäät päällä maan

Vierailija
09.11.2008 |

Mikä avuksi kun pitäis saada jalat juhlakuntoon?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa jalkakylpy, höylätä ja hioa kerralla kantapäät kuntoon, sen jälkeen reilusti rasvaa ja sukat jalkaan.

Sitten voi pitää vähän taukoa ja katsoa tarviiko kenties uutta raspaamista. Mutta kun ihon saa kuntoon, tosi harvoin tarvii mitään tehdä kantapäille.

Joka iltainen rasvaus Helosanilla riittää pitämään kantapäät pehmeänä. On ihan paras voide, tuota taidettiin käyttää hevosillekin, jos en väärin muista. On halpaa.

Mulla ollut koko elämän hävettävät kantapäät jotka kulutti sukat puhki. Ei ole enää.

Hirveän näköistä kun monilla naisilla pilkottaa sandaaleista koppurakantapäät, kesällä kiinnitin tähän huomiota :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

raspausta ja rasvausta. Yöksi kosteuttamaan sellaiset turkoosit "geelisukat" joita saa apteekista. En muista enää nimeä. Niiden kanssa ei tarvitse välttämättä edes rasvaa.

Näillä sukilla on hoidettu viimein sekä äidin että minun ihan toivottomat jalat. Jalkojenhoitajalla kannattaa myös käydä.

Vierailija
4/34 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

verenmyrkytys. Se on imusuonen tulehdus. Kansanomainen "verenmyrkytys" on sepsis. Googlea kehiin.

Vierailija
5/34 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne hoitaa kuule diabetes-vanhusten märkiviä jalkojakin. Ne ON nähneet kaiken.

Itsellänikin on järkyttävän halkeilevat kantapäät. Hoidatan ne silloin tällöin jalkahoitajalla ja sitten yritän ylläpitää jonkin aikaa niitä kotihoidolla, kunnes taas repsahtaa. Siis kirjaimellisesti. Syvä haava, joka vuotaa verta. Sitä kuollutta ihoa on todella vaikea itse saada pois. Eli mene ensin jalkahoitajalle!

Vierailija
6/34 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin korruptoituneet kantapäät :D

Vierailija
7/34 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi pitää repiä, minä en ikinä revi ,enkä rasvaa, eikä ne halkeille. Ihan liikutuin joku aika sitten, tytären 15v poika piti minua kädestä. Ja sanoi mummo sulla on "maailman" pehmeimmät kädet. Enkä käytä mitään rasvoja.

Vierailija
8/34 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita jalkakylvyllä, jonka jälkeen raspaat kuivimmat kohdat varovasti ja viimeiseksi rasvaat jalat, annat rasvan imeytyä ja laitat puhtaat puuvillasukat jalkaan.

Kaupat ovat pullollaan erilaisia jalkakylpysuoloja, mutta kotikonsteinkin voi tehdä vaikka mitä. Löysin seuraavan linkin:

http://yle.fi/vintti/yle.fi/genreportaalit/portaali-1322.html?genre=ter…

Vierailija
9/34 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki perus Scholl jalkaraspi marketista. Suihkussa käynnin lopuksi hankaat kantapäät ensin karheella puolella, sitten sillä pehmeämmällä. Päälle kunnon rasvaus ja sukat jalkaan. Toistat seuraavana tai sitä seuraavana iltana (miten jalat kestää). Otat tästä säännöllisen jokailtaisen homman. Joka iltaista raspausta ei välttämättä tarvita, mutta muista aina jokailtaisen suihkun/jalkapesun jälkeen rasvaus!

Vierailija
10/34 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi pitää repiä, minä en ikinä revi ,enkä rasvaa, eikä ne halkeille. Ihan liikutuin joku aika sitten, tytären 15v poika piti minua kädestä. Ja sanoi mummo sulla on "maailman" pehmeimmät kädet. Enkä käytä mitään rasvoja.

Joku "pakkomielle" repiä niitä kovettumia pois kun niin ahdistaa. Tuntuu ettei millään muuten eroon pääse =(. Repiminen vaan tekee pahemmaksi asiaa, ja ehkä jopa kipeiksikin kantapäät.

Tuossa äsken kirjoitin tuosta Scholl raspista ja rasvaamisesta. Auttanut mun epätovoisille kantapäille! =)

Vierailija
11/34 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikean rasvan löytäminen voi kesteää myös. Joku apteekin rasvaisempi perusvoide (sinivalkoinen tuubi) toimi minulla. Nyt voin käyttää jo melkein mitä vaan muutakin ei ihan kevyttä rasvaa.

Vierailija
13/34 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liota jalkoja ensin vadissa lämpimässä suolavedessä 10 min. Sit vetelet varovasti sillä jalkahöylällä kaikki pehmenneet kuivat pois, vähänku juustoa höyläisit. Lopuks saippualla vaahdotat se hohkakiven vai miksi sitä kutsutaan ja silotat sillä oikeen tasaseksi.

Sit vihreää Helosania joka ilta levität jalkoihin. Pistä se purkki yöpöydälle niin voit sängyssä levittää... Apteekista saa. Ei tarvi enää ikinä kärsiä koppurakantapäistä. Jotain 2 krt vuodessa voi vähän hohkakiveä käyttää.

Vierailija
14/34 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihan kamalat kantapäät eli haljenneet lihaan asti ja vuoti verta, ei voinut kävellä kunnolla. Laitoin Bepanthenia ja meni onneksi kiinni aika pian, ihmevoide. Sen jälkeen olen raspannut ja rasvannut kun ennätän.

Kannattaa hoitaa kun ihovaurioista pääsee pahojakin pöpöjä elimistöön ja saattaa jäädä ikuisia vaivoja.

Vierailija
15/34 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Schollilla on sellainen "jalkahöylä", johon laitetaan sellaisia ihankuin partakoneen teriä (mutta siis pienempiä) ja sillä saa lastut lentämään. En tiedä onko terveellistä, mutta minä en jaksa tuhrata minkään raspauksen kanssa joka ilta, joten sillä vuolen pahimmat aina silloin tällöin veks. Apteekista saatava Vichy jalkavoide myös hyvää, mutta kallista, n. 11 e tuubi.

Vierailija
16/34 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

raspaa kuivana ja rasvaa.

Vierailija
17/34 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantapäiden lisäksi pottuvarpaat on täynnä kovaa koppuraa ja toisessa iho aivan halki.

Vierailija
18/34 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ne kaikista pahimmat! Niistä lähtee paloja irti, ja lattiat tulee hiottua kun kuljen ilman sukkia

Vierailija
19/34 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime yönä heräsin siihen kun yritin repiä palaa irti ja sattu ihan helevatasti kun oli pohjasta kiinni.. Rasvaus ja raspaus tehoo varmaan kuukaudessa jos sittenkään. Mitähän rasvaa suosittelet?

ap

Vierailija
20/34 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin karmeet :(