Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omistan karmeimmin koppuroituneet ja halkeilleet kantapäät päällä maan

Vierailija
09.11.2008 |

Mikä avuksi kun pitäis saada jalat juhlakuntoon?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Schollilla on sellainen "jalkahöylä", johon laitetaan sellaisia ihankuin partakoneen teriä (mutta siis pienempiä) ja sillä saa lastut lentämään. En tiedä onko terveellistä, mutta minä en jaksa tuhrata minkään raspauksen kanssa joka ilta, joten sillä vuolen pahimmat aina silloin tällöin veks. Apteekista saatava Vichy jalkavoide myös hyvää, mutta kallista, n. 11 e tuubi.

Vierailija
22/34 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten pitän paremmaksi. Kun oot raspannu kuivana ja rasvaillu niin sen jälkeen jalkahoitajalle. Minun on käytävä 4x vuodessa. Tallinnan matkoilla hoituu helposti, hyvä jalkahoitaja löytyy Vana Viru -kadulta, suht edullinenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin niin, että raspasin _kevyesti_ suihkun jälkeen pahimmat kovuudet pois. Sitten aamuin illoin puhtaisiin jalkoihin apteekista saatavaa Schollin voidetta parin viikon ajan.

Edelleenkin raspaan joskus ja laitan liki joka ilta tuota rasvaa. Liikaa tai liian usein ei saa raspata, koska se vain kiihdyttää ihosolukon kasvua.

Vierailija
24/34 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiedo jalat elmukelmuun varovasti ja laita sukat jalkaan ja eikun nukkumaan. Hiostaa yöllä järkyttävästi, mutta on vaivansa väärti.

Vierailija
25/34 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti lupas mulle 50€ jos saan jalat kuntoon jouluun mennessä, nyt oon raspannu ja käytän HELOSAN jalkavoidetta...

täytyy käydä ostamassa se vichyn jalkavoide jos se kerta on hyvää. Mies inhoo mun jalkoja....

Vierailija
26/34 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin joka toinen päivä että olisivat kauniit ja kunnolliset.

Minulla on myös tuollainen Schollin höylä, sen kanssa on oltava varovainen ettei tee haavaa jalkapohjaan eli oikein ohuelti höylättävä. Kokemuksesta voin kertoa, että huippukipeitä koloja saa jalkapohjaan kun liian syvältä vetelee. Sitten kun on höyläillyt, rasvaista rasvaa joka,päivä tai ainakin joka toinen. Itse käytän myös Schollin jalkarasvaa, mutta on ruokakaupassa varmasti halvempaa kuin apteekisssa.

Vierailija
27/34 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun raotan halkeamaa, syvyys on usean sentin.

Kantapaat kopisee, kun niihin koputtaa

Vierailija
28/34 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kyseistä voidetta stokkalta kun meni taas kerran hermot kun sukat on kiinni kantapään kovettumissa ja yllätyin positiivisesti. Huolellinen liotus, raspaus ja voidetta aamuin-illoin niin muutamassa päivässä jo auttoi huomattavasti. Kokeillut muitakin Schollin rasvoja, mutta tämä ehdottomasti tähän mennessä paras. Suosittelen.

Vierailija
29/34 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oksettavat mielleyhtymät kuivista jaloista! Itse rasvaan jalkapohjat joka ilta, olen tehnyt niin jo usean vuoden ajan. Ei ole todellakaan iso vaiva. Sängyn vieressä on tuubi apteekin Hydrania, sitä pursotan toiseen jalkaan ja hieron jalkapohjia yhteen hetken. Vie noin 10 sekuntia aikaa.... Ja jalat oon raspannut viimeksi keväällä, pitäis se tehdä mut ei oo saanu aikaan. Jalkapohjat tuntuvat kuitenkin varsin pehmeiltä.

Vierailija
30/34 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vähän parempi tilanne kun USKALTAUDUIN jalkahoitajalle,sinne kaikki te muutkin!!

Voin vakuuttaa et mulla oli PAHASSA kunnossa,mutta kun valittelin häpeissäni jalkahoitajalle,tää (nuori likka) alkoi nauraa ja sanoi,et "et uskoiskaan mitä tässä työssä näkee",, ;D et ei varmaan pahimmasta päästä sit ollut (pottuvarpaat IHAN halkeilleet,kynsi keltainen vaikkei sientä toisessa ja sellainen epämääräinen mustuus toisessa jalassa kahdessa kynnessä,kantapäät aivan kuivat ja jalkapohjassa outoja nystyjä...) KAIKKI vaivat jäivät sinne jalkahoitolaan,tulin kotiin vauvanpeppu-pehmeillä jaloilla (ja 55e köyhempänä...)

AVON-merkkiset voiteet sopii mun korpuille ja kovettumille parhaiten,sieltä kuvastosta ostin myös sellaiset sukat jotka laitetaan rasvan päälle,erityisesti sitä varten tehdyt,sukassahan ei saisi olla tekokuitua kun laittaa rasvan päälle jne

Mulla on eri alueille eri rasvat,on kovettuma rasvaa ja kantapäärasvaa ja ihan yleisrasvaa kuiville jaloille + marketista ostettua jalkakylpysuolaa!!

Jalkakylpyyn sellainen vinkki et siihen astiaan ensin kiviä pohjalle (pyöreähköjä) niin et se pohja täyttyy,muovipussia päälle (leikkaa pussi kahtia) ja TOSI kuumaa vettä ja sitten se kylpysuola. Ja annat lillua KAUAN.

Raspaus väärin tehtynä pahentaa kovettumia JA jalat pitää muistaa kuivata hyvin aina pesun jälkeen!!

Jalkakylvynkin jälkeen kunnon hierova kuivaus (voin luvata et tässä jo lähtee paljon vanhaa ihoa irt) kovemmalla pyyhkeellä ja sit paaaaaksu rasvaus,jalat vaikka pyyhkeellä peitetyille tyynyille ylös ja noin 30min päästä ne sukat jalkaan!

Vierailija
31/34 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei löydy aikaa eikä jaksamista kunnolliseen jalkojen hoitoon.

Mutta jo pelkkä rasvaus hyvällä jalkavoiteella iltaisin auttaa kyllä. Sukat voi vielä laittaa päälle - jos tykkää nukkua sukissa.

Vierailija
32/34 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa ja pitää hoitaa jalat kuntoon, mullakin on tosi pahat, mutta ei nykyään enää ihan niin pahat. Kaksi kesää sitten oli meinaan jalkapohjat halki ja vertakin tuli ja sitten yhtenä iltana aloin voida tosi huonosti. SEuraavana päivänä nousi kuumetta ja tokana päivänä lähdin sitten lääkäriin kun ei pysynyt ruoka eikä juoma sisällä. "Senkka" eli se veren tulehdusarvo, jonka kuuluisi olla alle 20, oli mulla yli 100. Lääkäri ei keksinyt missä tulehdus olisi, kun ei mistään kivistänyt oli vaan kuumetta ja oksensin. Sain "yleispätevää" antibioottia ja sovittiin että seurataan tilannetta. Kun tulin kotiin menin suihkuun ja kuivaillessani huomasin jalkapohjasta nilkan yli uloittuvan punaisen juovan = verenmyrkytyksen merkki !! Soitin heti lääkäriin ja hän oli samaa mieltä, että siitähän nuo oireet tulivat. Onneksi antibiootti lähti tehoamaan ja paranin viikossa! Mutta ihan siis jalkapohjan halkeamasta lähti liikkeelle. Huvitti vielä, kun äitini marmatti, että miten se lääkäri ei juovaa huomannut, mutta sanoin, etten kyllä jalkojani hänen pöydälleen lyönyt, kun oli kyse pahoinvoinnista ja kuumeesta, eli vaikea oli löytää alkuperääkin, kun en itsekään tajunnut kertoa, että jalkapohjat oli karmeassa kunnossa.

Nykyään yritän rasvailla minkä jaksan ja käyn n. kerran 3 kuussa jalkahoidossa. KANNATTAA, eikä kannata häpeillä .. kyllä ne hoitajat on kaiken jo nähneet.

PS: Verenmyrkytykseen voi hoitamattomana kuolla, joten ei ollut leikinasia, ei kannata vähätellä asioiden merkitysta omalle terveydelleen!

Vierailija
33/34 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkällä ajalla se kovettaa ja paksuntaa entistä enemmän ihoa.

Vierailija
34/34 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa päästää itseään sellaiseen kuntoon, että jalat on niin ällöt, että mieskin inhoaa. En hyväksy muuta syytä, kuin vakava masennus. Omaisen hautajaisiinkin pitää hoitaa jalat. Anteeksi vaan, mutta olen tätä mieltä.

Joka viikko raspaan, liotan ja usein rasvaan. Kyllä on kauniit ja nuoren näköiset jalat.