Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarjonnan ähky?

13.12.2007 |

Eikö kellään muulla tule tämä vaatteiden ja tarvikkeiden tarjonta jo korvista ulos? Minusta tuntuu, että markkinoilla on ylitarjontaa. On kaiken maailman riepupuotia, niin netissä kuin kaupungillakin. Koko ajan on alekuponkeja, kampanjaa, ystävämyyntejä yms. Jos lähdet liikkeelle, niin saavut yhden jos toisenkin nyssäkän kanssa kotiin, kun oli " niin halpaa" . Meillä on tehty periaatepäätös ostan kamppeet kauden alussa ja yritän olla pyörimättä kaupoilla tällä väliajalla. Pärjää paljon vähemmällä ja jää kaikki turhat heräteostokset ostamatta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä shoppailen mieluusti ale ym. kampanja-aikaan, koska olen tullut siihen tulokseen, ettei normaalihintaista tarvitse ostaa, koko ajan jossain on joku kampanja. Yritänkin olla hiukan tarpeidemme edellä ja vaatetta on siis varastossa, ehkä likaakin. Suorastaan harmittaa, jos normaalihinnalla jotain joutuu ostamaan :o)

minä puolestani olen tehnyt sellaisen päätöksen, että ruotsalaisketjuista meille ei lähde mitään normaalihintaan, koska niissä varsinkin on lähes koko ajan joku kampanja tai tosiaan tulee niitä alekuponkeja.

Vierailija
2/8 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tähän vaikuttaa varmasti se, että asuu pk-seudun ulkopuolella. Eipä ole juurikaan pelkoa ysmyistä ;-).

Minua ei saa oikeastaan mikään ale ostamaan, ellei vaate ole oikeasti mieleinen. Tottakai tietyt alet haluan varmasti nähdä, koska tiedän sieltä saavani tarpeellista, ja paljon mukavampaan hintaan. Kävelinpä juuri paikalle H&M:n, kun myyjä oli vasta ensimmäistä -70% hintalappua laittelemassa alevaatteisiin. Tuosta alesta tuli ostettua vaikka mitä, kun juuri neiti vaihtoi vaatekokoa. Ja kerrankin kun sitä valinnanvaraa vielä oli.

Muuten taitaa ne mieleisimmät vaatteet löytää usein juuri täysihintaisina, juuri kauden alussa.. Ihmekös tuo, kun tuskin oma maku niin uniikki on.

Mutta tosiaan, eipä täällä tuota tarjontaa ihmeellisemmin olekaan, joten tilanne voisi olla ihan toinen eri kaupungissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee ähky, jos siihen suostuu. Meille ei tule mainospostia, joten paljolta on säästytty myös lasten lelukuvastojen osalta ;-)) ja tuiki ' tarpeellisten' kamojen hankinnalta. Ostan kauden alussa/alesta tarvittavat ulkokamppeet ja sisävaatetta koon mukaan kasvaessa. Kirppareita kierrän toisinaan tai katson huutonettiä etsien tiettyjä tuotteita/tavaramerkkejä. Lasten joululahjatkin sain ostettua jo alkusyksystä tällä tavoin, ja vaikka kaikenlaista kivaa on tullutkin sen jälkeen eteen, olen pääosin säästynyt houkutuksilta joulun suhteen. heräteostoja toki tulee tehtyä ja lasten toiveita kuunneltua, mutta pyrin välttämään liikaa ostamista. Koen siinä myös viime vuosina onnistuneeni - minulla ei ole edes aikaa kierrellä ja shoppailla, työ vie arkipäivät, illat ja viikonloput haluan olla perheen kanssa yhdessä. Ja sitä shoppailu ei ole. Inhoan kauppakeskuksia!

Vierailija
4/8 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä on lähimpään lastenvaateliikkeeseen yli 100 km, joten ostan netistä lähes kaikki lasten vaatteet. Niissä kaikki kivat tahtovat mennä nopeasti eikä aleja kannata jäädä odottelemaan jos jotain tiettyä haluaa. Toki alesta ostan myös ja se on usein jotain ylimääräistä kivaa :)

Vierailija
5/8 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli usein alennusmyyntien alussa (ja välillä muutenkin) menen johonkin kauppaan ja ajattelen, että onpas kivoja vaatteita. Yleensä en kuitenkaan osta ensimmäisestä mitään, vaan kierrän useamman läpi. Siinä vaiheessa olen huomannut, että samat vaatteet roikkuvat suunnilleen joka paikassa, olen väsynyt ja hikinen ja alan myös miettiä rahan/ ympäristön säästämistä. Ja palaan kotiin ostamatta mitään.

Lapsen vaatteiden kanssa on hieman eri juttu, kun kasvavalle lapselle on oikeutetumpaa ostaa esim. seuraavaa kokoa kaappiin odottamaan. Mutta nyt kun olen miettinyt ensi talven haalaria (ostaisin alesta), niin oikeastaan ylitarjonta on johtanut valinnan vaikeuteen, ja saatan jättää jopa haalarin ostamatta.

Itse harrastan kirpputoreja, ja siellä teen heräteostoksia aika vapautuneesti, kun hinnat ovat matalia ja homma on kohtuullisen ympäristöystävällistäkin.

Vierailija
6/8 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin aika tarkkaan, mitä hankin. Käytän paljon nettiä ostoksiini, jos lähden kaupungille minulla on vain tietyt paikat, joissa poikkean. Toki heräte-ostoksiakin tulee tehtyä, mutta olen huomannut että enemmän niiltä välttyy kun hoitaa vaatepuolen hankinnat kotoa käsin. :) Nimenomaan lasten, omat vaatteet tahdon kyllä lähes poikkeuksetta sovittaa ennen ostoa. Lukuunottamatta trikoopaitoja tms. joista voi olla aika varma että koon perusteella sopii.

Vierailija
7/8 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjontaa on ehkä pienemmille, mutta meillä kun on jo kaksi kouluikäistä saa kyllä tehdä työtä, että jotain kivaa ja sopivaa löytyisi.

Vierailija
8/8 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas tuntuu, että tarjontaa on, muttei juuri sellaista mitä haluaisin.

Ehkä olen sitten ronkeli, mutta minä en halua pojilleni lieskoja, hirviöitä yms. ja sitten taas kun olen päähäni saanut, että haluan esim. talvialusvaatteiksi tekokuitukerraston tai pojalle gore-vaatteita, niin sellaisiahan taas ei lapselle suvaita tehdä. Ja sitten on usein melkoinen " venäläinen" meininki kaupoissa kanssa. Ei ole yksi tai kaksi kertaa, kun olen pojalle ostanut isoja hyvälaatuisia kenkiä varastoon, kun sen verran vaikeaa on pojalle ostaa kenkiä. Ja kuvaavaa oli, että kun aikanaan halusin 1,5 v pojalle Peukalopotin talvihanskat, niin sinisiä ei löytynyt silloin koko päääkaupunkiseudulta, eikä liioin punaisiakaan. Kirkkaanpunaiset sain sitten onneksi siirrettyä meille Tampereen Stockmannilta eikä 1,5 v valittanut.

Sisävaatteissa vielä ehkä pärjää tuolla, että ostaa ne kauden alussa, mutta ainakaan mä en saa kunnollisia kenkiä ja hanskoja yms. lapselle, jos yritän vasta kauden alussa ostaa (no ekaluokkalaisen pojan jalka onkin kokoa 37 ja jalka on kapea, joten aikuisten osastollekaan ei ole asiaa).