Mihin palkkaluokkaan näistä kuulut? Entä miehesi?
Palkkatulo vuodessa, euroa Palkkatuloa saaneita
1) Yhteensä 0 - 10 000 759 189
2) Yhteensä 10 000 - 20 000 427 288
3) Yhteensä 20 000 - 30 000 745 511
4) Yhteensä 30 000 - 40 000 428 374
5) Yhteensä 40 000 - 50 000 194 187
6) Yhteensä 50 000 - 60 000 83 174
7) Yhteensä 60 000 - 80 000 61 551
8) Yhteensä yli 80 000 37 170
Palkkatuloa saaneita kaikkiaan 2 736 444
Koko juttu löytyy
http://www.taloussanomat.fi/omatalous/2008/11/06/katso-tienaatko-enemma…
Kommentit (56)
Paitsi että nyt minä olen kotihoidontuella ja teen keikkatöitä...
tai heidän puolisonsa ainakin.
Kuten huomaatte, ihmiset tuppaavat liioittelemaan omia palkkojaan. Tän perusteella suorastaan vaikuttaa, että kaikki Suomen kovatuloisimmat on päätyökseen tsättäämässä täällä av:lla ;-)
Me ollaan varmaan tuossa kolmosessa molemmat tänä vuonna. Ollaan molemmat hoitovapaalla osan vuodesta. Ja ei ne ensi vuonnakaan paljon nouse, kun parempipalkkainen mies jatkaa vielä osittaiselle hoitovapaalla. Hyvin kyllä pärjätään, mitään ei puutu, päinvastoin tuntuu, että on liikaakin.
Joka kerta jaksan ihmetellä, että mitä ne SUURItuloiset jaksaa täällä meidän tavisten kanssa jutustella? Vai siitäkö lie johtuu tämä yleinen ilmapiiri koko av:lla? ;)
Itse kysymykseen, minä kuulun ryhmään 3, mies 5
ja mieheni kuuluu kasiin eli minä tienaan karkkirahoja lapsille ;) ja mieheni lyhentelee asuntolainaamme ;)
Tänä vuonna valitettavasti tulotaso suorastaan romahti, ja tipun seiskaan :-(
Ja uskokaa tai älkää, kyllä me hyvätuloisetkin täällä vietämme aikaa sateisen sunnuntai-illan kuluksi!
keikkatöilläni nippa nappa ja mies juuri ja juuri kasiin. Olin jotenkin luullut meitä hyvätuloisiksi, mutta aihe vapaallahan sen taas huomaa, että köyhimmästä päästä kulkijaa ollaan täällä... puolustuksena ehkä se, että tehdään molemmat vapaaehtoisesti nelipäiväistä työviikkoa. Mies siis voisi tienata 20 % enemmän, minä en tiedä kun en vakityössä ole...
Mies ykköseen (koti-isä) ja minä 8 (suuri virkanainen, haha)
Jos 8) tuloluokassa on vain 37 000 suomalaista, niin tuntuu epätodennäköiseltä että heitä täällä olisi niin paljon suhteessa muihin vastaajiin. Vai jättääkö moni ketjun avaaja vastaamatta?
mä en todellakaan usko että täällä on yksikään 8 ryhmään kuuluva todellisuudessa.
tai jos on, niin IHMETTELEN.
mä en edes tunne ketään joka tienaisi noin huimia summia, eiköhän ne ole suurien yritysten pamppuja ketkä 7- 8 ryhmään kuuluvat.
av-mammat tuskin ihan sellaisissa tehtävissä? en minä ainakaan.
Ensi vuonna tipahdan alemmas (äitiysvapaa+hoitovapaa) ja mies toivon mukaan pääsee niukin naukin vitoseen.
Arvatkaa onko muuten vaikea löytää miestä itselleen - harva mies kestää sitä että nainen ansaitsee enemmän. Joten joku noista 37000 täytyisi saada haaviin - ja vielä niistä miehistä, todennäköisesti siellä on muitakin naisia kuin minä.
Epätoivoista puuhaa...
40 000 vuodessa ja enemmän ansaitsevia vain 13,7%.
Tällä palstalla moni väittää 4000 €/kk palkkaa keskituloiseksi, jokohan hekin tajuavat että 4000 €/kk on kaukana keskituloisesta.
Minä 3:een
ja mies 1:een (koska elelee pääomatuloilla)
kyllä on miehiä jotka on ylpeitä jos on menestyvä vaimo
Jos rakastaa toista niin on siitä ylpeä
M43
PS. Kyllä sä miehen löydät ja voihan olla että "törmätään ja tutustutaan" :-))
- minä kakkosen ja kolmosen rajamailla (en oo ihan varma)
- mies kuuluu vitoseen