Kuinka uskallatte asua maan tasalla? Kuka vaan voi tulla oven taa, kytata ikkunasta sisaan ja jopa tulla sita kautta, kuten kavi vahan aikaa sitten Jarvenpaassa.
Hesarista luin. Virolainen hullu oli tunkeutunut kahteen omakotitaloon. Jälkimmäisessä ainakin perhe paennut naapuriin ja mies oli jäänyt riehumaan ja pistämään kotia säpäleiksi.
Vanhuksia ryöstetty ja murhattu maaseudulla.
Milloin on kenenkin kotiin tunkeuduttu. Ihan järkyttävää!
En voi ymmärtää kuinka joku uskaltaa asua ja vielä pitää lapsiaankin asumassa omakotitaloissa, jonne kuka tahansa voi milloin tahansa tulla sisään.
Jotkut ihmiset ovat tosiaankin niin sinisilmäisen naiveja, etteivät ikinä usko, että HEILLE juuri heille , voisi mitään tapahtua.
Kommentit (46)
olen asunut lapsuuteni ja nuoruuteni kivoilla alueilla omakotitaloissa, ja hitto vie, nyt kun saan itse valita niin asun kyllä kerrostalossa.
mun pelkoni on ihan irrationaalista lajia eikä perustu mihinkään (no, okei, kerran kun olin koiran kanssa kaksin kotona niin meidän pihaan ajoi auto, oli siinä hetken ja lähti pois, koira oli ihan säikky koko illan ja tuli mun viereen nukkumaan vaikkei se kuulunut tapoihinsa. ei ollut iso vahtikoira vaan perhoskoira), mutta yhtäkaikki mä pelkään.
pelkään että joku seisoo ikkunan takana, tai että näen ikkunasta jotain häiritsevää. pelkään kaikenlaista alkaen noidista ja murtovarkaista.
tämä yhdistettynä mun laiskanpulskeaan luonteeseen, inhooni lumenluontia ja ruoholeikkuuta kohtaan, sekä rakkauteeni 50-luvun kerrostaloarkkitehtuuria kohtaan mä luulen että mun opn paras jatkossakin vaan asua täällä hiukan ylemmissä kerroksissa.
ei vaan oon ollut joskus airaan arka kaikessa asioissa joten tuli aloitettua harrastuksia missä " kukaan ei jyrää" heh
-28-
Voihan sitä pelätä myös ufoja ja ydinlaskeumaa.
Löysin muuten jutun tuosta kerrostalomurtojen yleisyydestä syyskuun Tekniikasta ja taloudesta.
Ja tosiaan ON niin, että kolme neljästä murrosta on kerrostaloihin!
¿Kerrostalo on tietyllä tapaa helpompi. Ovet eivät ole takalukossa. Piikki ja koukku ovat hiljaisia ja nopeita¿, Pänkäläinen kuvaa. ¿Pientaloalueilla naapureiden huomio kiinnittyy helpommin vieraisiin.¿(turvallisuusasiantuntija Aku Pänkäläinen Finanssialan keskusliitosta , Tekniikka ja Talous 27. 9. 2007)
Joten ap, kannattaisi kysyä kaiketi mieluummin, miten kukaan uskaltaa asua kerrostalossa?
Asuntoosi tunkeutuu/yrittää tunkeutua joku ulkopuolinen. Kummassa tapauksessa saat todennäköisemmin apua
A) Kerrostalossa
B) Omakotitalossa keskellä metsää, ei naapureita eikä mitään
Vierailija:
olen asunut lapsuuteni ja nuoruuteni kivoilla alueilla omakotitaloissa, ja hitto vie, nyt kun saan itse valita niin asun kyllä kerrostalossa.mun pelkoni on ihan irrationaalista lajia eikä perustu mihinkään (no, okei, kerran kun olin koiran kanssa kaksin kotona niin meidän pihaan ajoi auto, oli siinä hetken ja lähti pois, koira oli ihan säikky koko illan ja tuli mun viereen nukkumaan vaikkei se kuulunut tapoihinsa. ei ollut iso vahtikoira vaan perhoskoira), mutta yhtäkaikki mä pelkään.
pelkään että joku seisoo ikkunan takana, tai että näen ikkunasta jotain häiritsevää. pelkään kaikenlaista alkaen noidista ja murtovarkaista.
tämä yhdistettynä mun laiskanpulskeaan luonteeseen, inhooni lumenluontia ja ruoholeikkuuta kohtaan, sekä rakkauteeni 50-luvun kerrostaloarkkitehtuuria kohtaan mä luulen että mun opn paras jatkossakin vaan asua täällä hiukan ylemmissä kerroksissa.
Ja pelkään myös asua kerrostalossa maan tasossa tai ekassa kerroksessa.
Olikohan se viime kesänä kun joku hullu oli mennyt sisään asuntoon yöllä joka oli maan tasalla kerrostalossa. Oli tullut sisään pihan kautta kun asukas oli jättänyt oven auki kun oli ollut niin kuuma.
höpöjä se kääntää kylkeä ja laittaa korvatulpat. Vastahan se yks ukko kerrostalossa vaimonsa teurasti. Ne vaan aattelee, että taas ne tappelee. Mä luulen, että omakotinaapurit tulisi ennemminkin apuun.
Meille ei kukaan vaan niin eksy. Iso lukittu portti kadulta, rappuun ovisummeri.
Nytkin jos olisin omakotitalossa, pelkäisin koko ajan minkä ikkunan takana joku hiippailee.
Meille pääsee aidatulle pihalle portista vain avaimella, samoin rappuun ainoastaan avaimilla.
Tosin on aika epätodennäköistä että kukaan tulee riehumaan tuntemattoman kotiin, yksittäistapauksia.
jossa on paljon naapureita ja naapurit viela kaikenlisaksi uteliasta porukkaa, etta pitavat silmalla kaikkea " epanormaalia" toimintaa. Kerrostalossa mua pelottais tulipalon vaara. Olla nyt jossain sadannessa kerroksessa jumissa, ei voi ees hypata turvaan. Pelottais nukkua ja miettia, et mitas jos tua alakerran naapurissa alkaa palaa...
Taa katkerat ämmät inisee kun ne joutuu asumaan jossain kerrotalolähiössä. Omakotitaloon kun ei ole varaa...
kerrostalossa naapurissa saattaa asua kuka vaan hullu. Kun se päättää tulla teille sisään ei siinä mikään auta.
ihan sama asuuko kerrostalossa, rivitalossa vai omakotitalossa, jos joku tulee niin tulkoon!!! keittiöstä löytyy veitsiä ja poliisiin saa yhteyden puhelimella.
Naapureita voi huutaa apuun ja ikkunasta tai takaovesta lähteä karkuun.
miten muuten lähdet kerrostaloasunnosta karkuun jos joku tulee siään???
Köyhät kuvittelevat, että vaikka on kurja koti, niin ainakaan siellä ei ole mitään ryöstettävää ja on turvallisempi....
Ei jostain " viattomista" asuntoryöstöistä, joissa ei ihmisiin käydä kiinni.
Kyllä kerrostalo on turvallisempi, ei tosiaankaan tarvi pelätä kuka on ikkunan takana tölläämässä (paitsi kerrostalon alin kerros). Samoin kuka tahansa ei pääse oven taakse jne.
Miettikääpä jotain harvaanasutun seudun omakotitaloa? Olet vaikka yksin tai vaikka kaksinkin talossa, mitä teet jos pihaan ajaa vieras auto ja käyvät teihin kiinni? Et pääse mihinkään pakoon jne.
mutta nyt asun maantasalla.
Ympärillä on paljon naapureita - siksi uskallan. En ikipäivinä asuisi missään metsän keskellä.
mä nään jo sieluni silmissä sen meille yrittävän varkaan, joka hommannut kunnon joulukinkut koirille, jotta saanut ne syömään tainnutuslääkkeet, jos kerkeisi ne antaa sillä salaman sekunnilla kun syöksyvät ovesta tulevan kimppuun...
Saa olla aika äijä kun vielä raahautuu sisällä yks koiruli kintussa (se pienin) ja pari käsissään roikkuen hillumaan.
Juu, make my day ja tulkee meille vaan!
Johan täällä muutama vuosikymmentuhat on riekuttu, eikä tulos ole hääppöinen. Varmasti vähenisi asuntomurrot ym. häiriöt oleellisesti!
lähinaapurustossa 8 poliisia joista 3 tontti naapureita.
jotta osuvat silmänräpäyksessä useampaan koiraan.
miten turvallista on asua viidennessä kerroksessa tulipalon syttyessä? Maan tasalla olevasta kämpästä on paljon kivempi hypätä hädissään ikkunasta. Tai ainakin loppuelämä on siinä tapauksessa todennäköisesti pitempi.
Vierailija: