Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**¨~SyySSISSIT to-su~¨**

13.12.2007 |

Loppuviikon turinat tänne, kiitos :)

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä alkoi aamu rattoisasti, esikoinen valitteli että pää kutiaa ja siellähän niitä oli, TÄITÄ! yöks. Ei muuta kuin apteekkiin hakemaan myrkkyä ja nyt on sitten päät pesty isommilta pojilta ja multa ja kaikilta löytyi kuolleita täitä kun kammattiin pesun jälkee, mulla ja pienemmällä vähemmän ja vanhemmalla sitten aika lailla. Petivaatteet on pesussa ja kaikki muu mahdollinen käy saunassa. Pehmot ja päiväpeitteet laitoin muovisäkkiin ja autotalliin, kuolevat siellä parissa päivässä. No, tulipa joulusiivo sitten aloitettua. Pesen myös kaikki vauvan pipot ja haalarin varuiksi.

3kk neuvolassa ehdittiin aamulla käväistä. Neiti vierastaa, aika suloista :) Piikki tuli ja siitä kunnon huudot. Pituus oli 61cm ja painoa 6110g. Hyvin oli tasaisesti kasvanut. Soseita saapi syödä jos siltä tuntuu ja ollaanhan me jo maisteltukin. Selvästi on kyllä pienin meidän lapsista, esikoinen samanikäisenä oli 63.5/6.9kg ja kakkonen 66cm/7.7kg.

Nyt meen jatkamaan pyykkäystä.

minttupipsa ja Peppi (tasan 3kk tänään)

Vierailija
2/35 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaan sen verran kiireistä elämää on meillä viime aikoina vietelty. Tosiaankin vieraita on riittänyt itsenäisyyspäivästä ihan tälle viikolle asti ja viikonloppuna vielä jatkuu..Tämä loppusyksy on aina perinteisesti meillä kiireinen johtuen lasten synttäreistä ja kaikista muistakin menoista. Nyt kun pieni Olivia on maailmassa ja minä kotona, niin ihmiset mielellään tulevat kyläilemään, kun ei tarvitse mun kolmivuorotyön laatimia " aikatauluja" noudattaa. Ja hyvä niin, kiva on kuin ystävät ja sukulaiset käyvät. Tänä vuonna kummeille ja sukulaisille ei kaikille käynyt sama ehdottomani juhlapäivä, joten ovat sitten käyneet tipotellen. Toisaalta siinä on se hyvä puoli, että kerkeää rauhassa keskittyä yhteen perheeseen kunnolla, mutta sitten noiden siivouksien ja tarjottavien kanssa on enempi töitä. Sunnuntaina tuleekin sitten isompi poppoo ja vietellään meillä pikkujouluja, kun osa läheisistä on lähdössä ulkomaille joulun viettoon.

Olivian " rytmi" on vaihdellut vime aikoina. 3kk rokotuksen jälkeen, neiti aloitti yösyömisen, joka tapahtuu noin klo 3-4 välillä. Sen jälkeen saattaa nukkua posottaa ihan tuonne klo 9-10 asti. Päiväunille tyttö asettuu tässä puolen päivän tietämissä ja nukkuukin sitten 2-4 tuntia riippuen päivästä, keskimäärin lähes aina sen 3 tuntia. Ne onkin ainoat varsinaiset päikkärit tytöllä, muun ajan on valveilla tai saattaa illan suussa ottaa pienet tirsat. Yöunille Olivia on valmis vasta klo 23. Itse tykkäsin siitä aiemmasta rytmistä paljon enemmän, aamu aloitettiin ajoissa ja tuntui, että päiväs aikaan ehdittiin puuhastella enemmän ja yöt nukuttiin kokonaan! Olenkin ajatellut, että pitäisikö aloittaa varovasti kohta perunan tarjoaminen, jos vaikka maito ei enää riitäkään samalla tavalla ja sen takia sitten tuo yksi ylimääräinen (?) syöttö tullut mukaan. Pinnasänkykin siirrettiin meidän parisängyyn kiinni, mun on huomattavan helpompi yöllä tytön kanssa puljata, kun on ihan lähellä. Syötön jälkeen jää kyllä yleensä nukkumaan meidän keskelle. Tyttö on muutenkin kovasti virkistynyt ja käyttää jo äänijänteitäkin huomattavan paljon tehokkaammin kuin ennen. Minäkin olen vihdoin päässyt jyvälle, mitä rintaraivarit tarkoittavat :) ja se suloinen ähinä ja puhina on muuttunut ihan kunnon kommennukseksi :). Edelleen kuitenkin pidän helppona ja rauhallisena tapauksena tuota Olivia neitiä.

Miten muuten te, jotka jo tarjoatte kiinteää, annatteko purkkiruokaa vai kotitekoista? Muistelen, että en itse onnistunut aikoinaan ihan alkuun saamaan pottua ja porkkanaaa ihan niin soseeksi kuin olisi pitänyt ja siirryin suosiolla pilttiin ja bonaan.

Ainakin Kewalla ja Rakkausvauvalla on ollut rankkaa pienten kanssa nukkumisen suhteen. Paljon jaksuja sinne!

Rakkausvauvalle sanoisin, että kannattaa nyt vain yrittää rauhoittaa elämää siellä, kun teillä ollut niin paljon reissaamista ja muuta. Huomaan ainakin meidän neitistä, että reagoi rytmin muutoksiin ja kaikkeen tavallisuudesta poikkeavaan herkästi ja on sitten ärtynyt ja vaikeasti nukutettava.

Joulusta ja jouluvalmisteluista ollut täällä puhetta. Onneksi joululahjat tuli ajoissa ostettua, niin ei tarvitse enää stressata. Mulla kans sama periaate, että lapsille (omille ja kummilapsille) ostetaan paketit ja mieluumin sellaiset, jotka ovat tarpeellisia ja kestäviä (laadukkaita). Krääsää inhoan koko sydämestäni, en halua sitä talooni, enkä myöskään itse osta sitä. Itsetehdyt paketit ovat asia erikseen, aivan ihania mielestäni ja niitä arvostaa jo senkin takia, että joku on nähnyt kaiken sen vaivan. Eilen postitin joulukortit ja tänään ajattelin aloitella joululeivonnaisten tekemisen. Pikkuhiljaa hyvää tulee.

Söpöjä kuvia Otsan neidistä ja Rakkausvauvan hevosista ja isommista flikoista oli edellisessä pinossa.

Se ensi tiistain tapaaminen käy mulle ainakin tällä hetkellä. Miten muut?

Piiu, Unikko?

Nyt piparitaikinan kimppuun...

Haikarapolska ja Olivia 2708

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Minttupipsa saat täit häädettyä lopullisesti! Nuo ne on kurjia tuttavuuksia...

Typykän perheeseen paranemisia!

Apinaemo, minä käytän noita imetystoppeja ja niiden päällä sitten riippuen lämpötilasta erilaisia ihan tavallisia paitoja, neuleita, neuletakkeja. Kokemuksen kautta olen huomannut ne itselleni kaikkein parhaimmiksi, yölläkin käteviä. Minäkään en lämmennyt noille H&M:n imetyspaidoille, kaksi sellaista ehdin kotiini niitä hommata, mutta jotenkin ovat mielestän hankalia. Ruskovillan rinnanlämmittimet olen aikeissa ostaa itselleni joululahjaksi :).

Edellisessä tekstissä taas ärsyttävä kirjoitusvirhe elikäs kyse oli tietenkin Outsan neidista (ei Otsan :) ).

See you!

Vierailija
4/35 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miko ulkounilla. En viitsi mitään ihmeitä alkaa touhuamaan, kun ei taas tiedä kauanko pikkumies nukkuu.. Mikon aamupäivä unien aikaan sain eteisen katon kertaalleen maalattua. Kohta neidit kotiutuu koulusta ja lupasin viedä heidät jouluostoksille. Ostavat muutamille kavereilleen jotain pientä.

Purkkiruokaa meillä syödään. Esikoiselle väänsin aikoinaan itse ruokia, joita hän ei sitten syönyt, juuri tuosta mainitusta syystä, en tainnut saada sitä ihan niin mössöksi, kuin nämä purkkiruoat on. Toisaalta myös tämän pesueen pyörittämiseen menee voimia ja aikaa niin paljon, etten kai laiskuuttani viitsi edes nyt yrittää..

Olen muuten myös huomannut, että kun on paljon menoja, kyläilyjä ja reissuja, Miko on selvästi rauhattomampi. Siksi juuri halusinkin tämän viikon ikäänkuin rauhoittaa, kun ollaan oltu paljon liikenteessä. En kyllä jaksa itsekkään jatkuvaa rumbaa, vaikka en myöskään kotiin halua hautautua. Lauantaina Miko menee äidilleni päivällä hoitoon, jotta päästään miehen kanssa vielä viimeisille lahjaostoksille. Vielä yksi kummilapsi ja ainakin appiukko ilman pakettia..

Täitä oli jonkun perheeseen rantautunut.. Ikävä riesa. Muistan myös kerran niitä meillä olleen. Jylläsivät silloin esikoisen eskarissa.

Vieläköhän jotain piti kirjoitella.. Ai niin.. Siitä tiistain tapaamisesta.. Ehkä saattaisin lähteä, katsotaan..

Mitenkäs muuten, tietääkö joku oikein kokemuksesta. Haittaako joulukuusi jotenkin astmaatikkoa? Aiheuttaako oireita? Joulukukat varmastikin..

Piiu ja Miko 23.8

Vierailija
5/35 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitinkin tortuista...ihana tuoksu täällä.

Piiu, en suosittele aitoa kuusta kotiin, jos teillä astmaa. Jouduimme itse luopumaan joulukuusesta juuri mun allergian ja lievän astman takia. Sain niin vaikeita oireita kuusesta, että ei muu auttanut. Nyt meillä on ollut jo vuosia sellainen tekokuusi, joka kyllä on ihan nätti ja tuuhea, mutta ei tietenkään aidon veroinen. Hyasintti taitaa noista joulukukista myös olla aikas hankala astmaatikoille. Itse en osta enkä saa lahjaksi hyasintteja, joten en nyt muista miten olen mahtanut siihen reagoida. Suosin itse joulutähteä ja orkideaa. Myös hajustetut kynttilät ovat hankalia astmaatikoille. Itse kyllä aina muutaman hajustetun hommaan, vaikka ei saisi...

Nyt, mentavä taas köökkiin...

Vierailija
6/35 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Boobin warmer paita maksaa uutena 60 euroa. Arvatkaas vaan maltanko ostaa sillä hinnalla. Mikä ihme niissäkin maksaa? Huuto.netissä oli pari S-kokoista myynnissä mutta se koko ei minulle kyllä mahdu. No ehkä pärjään ilmankin, Ruskovillan rintalämppärit on minullakin, sain ne lahjaksi esikoisen synnyttyä ja hyvät on olleet. Olen muutenkin tuohon Ruskovillaan hurahtanut ja kaikkea mahdollista löytyy tytöiltä jo sitä sarjaa. Ja esikoisen hoitajakin siis sai viime jouluna sellaiset tumput ja tänä vuonna on sukkien vuoro. Ehdottoman hyvät jos on paljon ulkona ja välillä tulee hiki ja välillä taas seisoskelee ja kylmettyy.

Tytöt täällä nukkuvat ja minun pitäisi mennä laittamaan pyykit narulle mutta täällä näytän vaan notkuvan. Koulutöistä en edes uneksi silloin kun isompikin on kotosalla.

Aarikan tonttujen metsästyksessä olimme aamupäivällä, niitä on hankittu kummeille jo parina vuonna ja taas piti ostaa lisää. Eipä löytynyt tontun tonttua mutta huomenna ehkä tulee lisää joten silloin taas uudestaan ostoksille.

Nyt niiden pyykkien kimppuun

t: Typykkä ikipiina tänään näköjään :)

Vierailija
7/35 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu.. Siis miehen pojalla oli todettu astma.. Ja jäin miettimään tuota kuusta. Kiitos tiedosta. Töissä meillä on muutamalla astma, mutta joka joulu ollut aito kuusi yhteistiloissa.. Miehen poika ei tosin ole ikinä saanut mitään kohtauksia meillä ollessaan ja en tiedä kuinka paha tuo todella on.. Parempi kai kuitenkin olla varuillaan..Onneksi meidän koira on tuollainen, mistä ei pitäisi saada mitään oireita, mutta mene ja tiedä.. =(

Vielä piti noista kiinteistä kirjoittaa.. Meillä siis menee jo ihan rutiinisti päärynä ja maissi pöperö. Perunasta Miko sai valtavia ilmavaivoja, peppu paukkui koko ajan. Porkkanasta tuli lievää iho oireilua?? Muitapa ei olla vielä maisteltu. Paitsi välillä sitä luumua, jos masu kovalla.Neuvola tosin suositteli aloittamaan noilla kotimaisilla, mutta tuntuu sopivan paremmin nuo kaksi.. Pääasia kai kuitenkin, että yksi laji kerrallaan ja hitaasti uusia makuja mukaan. Vauva ei kyllästy makuihin vaikka itse haluaisikin tarjota erilaisia makuja..

Piiu, jolla sormet maalissa.. =) Toisilla kai taikinassa?? =)

Vierailija
8/35 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kamala, heitin meidän vaunut kellariin! ukko ei suostuu enää niissä olemaan, 6 päivää kokeillut, mutta huuto vaan ylty ja ei nukahta millään!!! esikoisen kanssa kyllä halusin ulkoilla, mutta no ei jaksaa kuunella huutoa! sukuvika, ei esikoinenkaan tykännyt vaunuista, mutta ukon kanssa ollut tähän asti ihan ok se vaunuilu??? no ehkäpä ollaan sisällä vaan se viimeinen viikko suomessa, ensi perjantaina tod. näköisesti muutto... tai sitten kokeilen kantoliina? kamala kun vauva vaan torkkuile koko päivän ja yölläkin silti se 2-3h syöttöväli. nukun sitten itse kun olen eläkkellä:( panda karhun näköinen kyllä jo olen...

kiinteät teen itse (tähän asti, mutta varasin jotain kaupan mössöjä mukaan kiinan), luumua ostan kaupasta. esikoinen on 1v9kk iässä syönyt ehkäpä 3 purkillista kaupanruokaa, eli olen valmistanut kaikki itse. ja meillä syödään nykyään kesäkurpitsaa ja bataattia, luumua aina jälkkäriksi:) keitin vaan vedessä ja sauvasekoitimellä hienoksi. onneksi ei ole ukko sihtikurkku, jopa kesäkurpitsan siemenet menee alas:)

vaipanvaihtoon, ukko sylissä väänsi kunnon kokkareet.

Vierailija
9/35 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä osoitteessa:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11906953&p=&mpage=1&tmode…

Palaan myöhemmin uudelleen!

Typykkä, treffataanko alkuvuodesta joku perjantaiaamupäivä tuolla meidän puistossa?

apinaemo kiireessä

Vierailija
10/35 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin just ja just.ma-ti iltana nyokuin ja katselin salkkareita ja heti sen jälkeen nukahdin tohon meidän olkkarin matolle josta sitten jossain vaiheessa sohvalle kömmin.Mies olikin vielä aamulla kotona kun tissit räjähtäen heräsin,ihanaa nukuin 12h!!!!!!!Mies kävi lekurissa kun selkä on aivan jumissa ja jäi saikulle,joo jäi ja jäi ei oo vielä koskaan oikeesti jäänyt kotiin lepäämään vaan konttorilla sitten tekee työpäivää,ei osaa olla töistä pois mutta on onneksi jos kotona on jotakin hätää.

Viime yö meni nukahtamis lääkkeistä huolimatta taas päin v" #¤%ttua.Heräilin kun tyttö huusi ja kun nousin ylös niin meinasin kaatua niin oli pää ja jalat jumissa.Tänään pakotin itseni siivoamaan vaikka tod.puol kuollut oonkin.Huomenna mies lähtee pikkujouluihin voi great,sanoi että voi jäädä kotiin mutta enhän mä sitä kuitenkaan haluu(vaikka järkevintä olis)menevät ampumaan jousipyssyillä,saunomaan,syömään,ja jonnekkin.....meillä on täällä sitten huomenna minä,Aada,Sara,Sonja ja miehen tyttö eli nais energialla " sätkitään" ilta eteen päin.Omille tytöille jo vannotinkin että huomenna ei todellakaan tapella tai kiukutella,EN JAKSA!!

Mies on nyt Aadaa nukuttamassa.Tuo tyttönen pienoinen jota niin olen hehkuttanut että itkee max1h/24h itkee paljon ennen nukkumaan menoa ja nyt sitten yölläkin menee herppa kun kestää tuttelin lämmitys jota mies tarjoo kun olen eripaikassa.Mun käy oikeesti niinsääliksi miestä kun joutuu heräilee yöllä ja illalla nukuttaa ja päivät töissä mutta nyt on kait vaan pakko mennä näin kun mä en jaksa,Ihan kypsä oon tohon nukuttamiseen kun koko aika menee vaan siihen kun ei nuku ja on sitten väsynyt (SYMPATIAT TÄÄLTÄ KEWALLE)niin illalla en enän jaksa joten se jää miehelle sitten...

Mies tuli just sanoo et pitää mennä kattoo onko öljy loppu kun on patterit kylminä.Palaan myöhemmin...

Vierailija
11/35 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo loppu on ja aamulla pystyy vasta nesteeltä lisää tilaamaan,toivottavasti tuolvat nopeasti!onneksi ei oo paukku pakkaset.Edellisen miehen aikaan sattui kurja tilanne kun oltiin siellä meidän ylläksen mökillä joulu lomailemassa ja pakkasta siellä silloin 42c ja kun tultiin kotiin(onneksi lapset tulivat vasta seuraavana päivänä)niin oli öljy loppunut sillä aikaa ja täälläkin ennätys pakkaset jotakin-30cjoten oli talo lievasti sanoen kylmä.Onneksi tuli heti seuraavana aamuna lämpöä taloon.

Noista mun uni vajeista piti sanoman että en kerää täällä mitään sääli pisteitä kunhan kerron kuulumiset,ja ootte kaikki oikeesti niin ihania kun otatte osaa tähän tosi kurjaan tilanteeseen-KIITOS-Eiköhän tää tästä nyt vaan tuntuu että pitää elää tunti kerrallaan:/

Fiiakos se kyseli heposista.Joo ne musta/valkoiset Iris cobit on ihan omia perheenjäseniä ja todella rakkaita sellasia.Täällähän nuo kotona asuvat mutta onneksi olin kaukaa viisas ja vein ne hoitoon viime tammikuussa kun tiesin etten pysty niitä raskausaikana hoitamaan saati ottaa riskiä ja ratsastaa joten turhan panttina olisivat täällä riesana olleet,samalla lähti 2 suomenhevosta jotka olivat hoidossa.Hyvä ajoitus kun hepat lähti tammikuun alussa ja heti loppupuolella olin supistelujen takia saikulla.

Minttupipsalla täi ongelma,toivottavasti saatte pian ällötykset häädettyä.Ihmeen hyvä tuuri käyny mulla kun päiväkodissa työnskentelen ja joskus ollut kiertäväkin ettei niitä ole koskaan ollut.Muutama vuos takaperin niitä oli täällä suomessa niin paljon että lääkkeet loppuivat apteekeista.On se kumma mistä niitä tulee kun ei kuitenkaan ole kyse huonosta hygieeniasta.

Haikarapolskalla on riittänyt menoa ja meininkiä.kivahan se on sukulaisia nähdä mutta varmasti on raskastakin kestitä koko ajan vieraita.

leipomisesta vielä,voi kun jaksaisi!!kateellinen oon teille piparin ja joulutorttujen tuoksuisilleäideille...ehkä en viikolla..

Joku kyseli taannoin vauvojen kynsien kasvusta.Täälläkin joutuu saksimaan tuon tuosta ja aiempienkin lapsien kanssa,johtuisikohan tuosta runsaasta kalsiumin saannista.

omapaino,on tällä hetkellä -7kg lähtöpainosta vielä kun ainakin 10kg pois saisi.Liikuntaa en oo nyt harrastanut yhtään kun ei jaksa.Maanantaista saakka pisin matka mitä oon tehny on matka postilaatikolle ja roskikselle.

Astamasta oli myös juttua.En tiennyt että joulukuusetkin altistavat.No nytpä tiedän.Mulla on astma onneksi nykyisin lievänä ja keskimmäisellä oli ihan 3kk saakka spira-laite jorvista lainassa kun oli astmaatikko,monet yöt oon hänen kanssa siellä infektio-osaton patjoilla viettänyt.Kun täytti 4v niin helpotti ja 5v jälkeen ei oo tarvinnut turbuhaleria onneksi.Limoviikunat silloin kiikutin roskiin ja tosiaan hyasinttejä ei meille oteta vaikka ovatkin joulun tuoksuisia.

mutta nyt täytynee lopetella..palataan taas.

Vierailija
12/35 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko Kewan ohjelma eilen? Jos oli niin missasin täysin, harmin paikka.

Kewan ukko ja Piiun Miko jo syövät sitten ihan kunnolla kiinteitä. Miten muuten, Kewa, kiinteisiin siirtyminen on näkynyt ukon voinnissa? Nukkuuko yhtään paremmin öitänsä ja pulautteleeko vielä yhtä paljon?

Rakkausvauva, hyvä kun jaksat tulla itseäsi välillä tänne purkamaan. Kukaan ei todellakaan ajattele, että keräilisit säälipisteitä. Sitä vartehan tämä palsta on, että voidaan jakaa niitä hyviä ja myös niitä vähemmän hyviä fiiliksiä. Jaksuja sulle kovasti edelleen. Sulla on ihana mies, kun jaksaa sua tukea ja kantaa myös oman osuutensa ja vastuunsa Aadan hoitamisessa. Onnittelut hyvästä miesvalinnasta :).

Toivottavasti kohta puolin siellä alkaisi helpottaa ja pääsisitte kiinni rauhallisempaan vauva-arkeen.

Vm huolehtii siellä kotosalla pesueensa lisäksi myös äidistään. Varmasti ihanaa lapsille, kun mummu on paikalla ja varmasti sullekin helpompaa, kun äiti saman katon alla, niin ei tarvitse ajella ristiin rastiin. Lomkkaleikkauksesta toipuninen kuitenkin kestää aikansa. Käykö äitisi kuntoutuksessa?

Typykkä kauhisteli imetyspaitojen hintoja. Todellakin tuntuu kohtuuttomalta maksaa noin paljon paidasta, joka kuitenkin käytössä suht lyhyen aikaa. Toisaalta noissa Boobin paidoissa taitaa olla hyvä jälleenmyynti-arvo.

Muuten te, joilla on kokemusta huutonetissä lasten vaatteiden yms. myymisestä kysyisin kuinka vaatteet ja tavarat ylipäätänsä menevät kaupaksi? Miten alhaisilla hinnoilla pitää lähteä liikkeelle ja onko se sen väärti?

Nyt taas kotihommiin, mutta palailenpa aina välillä katsomaan tänne...

Olivia nukkui muuten viime yönä klo 22-5.30, ekaa kertaa pariin viikkoon.

Haikarapolska ja Olivia

Vierailija
13/35 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kävikin äkkiä, se korjaus nimittäin.

Täällä ollaan erittäin jouluisella mielellä ja vesi kielellä ;D Eli pipareita ja torttuja purnukat pullollaan. Jonkun suklaisen kakun, ehkä pätkiskakun teen viikonlopuksi, jos vaikka vieraita sattuis käymään.

Rakkausvauvalle lämpöisiä ajatuksia :) Hepot oli muuten erittäin kauniita.

Haikarapolska, Mä vähän odottelen muuttuuko meilläkin rytmi ja tytön luonne, kun tässä ikää karttuu! Koska niinhän se usein menee. Toivottavasti se Olivia neitokin nyt älyäis etes ne aamuyöt nukkua. (Btw on meilläkin yöunille meno jo viivästynyt ja 1 syöttö tullut n. klo 5 tietämille!)

Kewalla pian muutto edessä ja lopullinen päätös siitä tehty vai puhuitko edes jossain vaiheessa Suomeen jäämis -vaihtoehdostakin?! Oon voinut ymmärtää jotain väärinkin :)

Typykkä, joo hyvä se on sairastaa enne joulunpyhiä ;) Niin mekin ajateltiin tehdä *heh* nim. flunssa alkaa olla taltutettu tytöiltä ja mieheltä..

Minttupipsa, aikamoinen ruljanssi noissa täissä! Huhhuh

Astmasta jutskailuja oli ja siitä kuusesta. Meillä on mies astmaatikko ja ajteltiin nyt tänä vuonna ekaa kertaa oikea kuusi tuoda sisälle. Saa nähdä lentääkö jo ekana iltana ulos vai miten käy. Niin rakastaisin oikeaa kuusta, muovista en ole vielä hyväksynyt ;)

Joululahjat on edelleen ostamatta (paitsi lapsille), mutta lahjat on jo hyvin mietittynä, ei muuta kuin kauppaan ja kassalle. Miehelle en oo vielä päättänyt, nahkahanskat (just hukkas edelliset, jotka nekin sai viime vuonna joululahjaksi) tai sitten uusi lompakko. Kihlasormusten ostoa taidetaan siirtää, kun en mieluista ole löytänyt!!

Paketointi onkin sitten sinänsä asia erikseen - Kun tapana mulla on ollut tehdä jonkin teeman mukaan. Tänä vuonna tulee pakkauspaperia ja siihen liimaan perinteisiä kiiltokuvaenkeleitä. Nauhoiksi juuttinarua. Eli vanhanajan tunnelmaa yritän jäljitellä.

Menni niin makoisasti mulle naureskelee ja juttelee lattialta :D Taidetaan vaihdella vaipat, ottaa tisua ja sitten unten maille. Minja sai viettää tänään vapaapäivää eskarista, askarrellaan joulujuttuja, tonttuja ja lumihiutaleita ikkunoihin :D

- Dumle ja Menni-tonttu 29.9 -

Vierailija
14/35 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas yksikäteisenä...

dumle-päättin mennä mukaan sinne kiinaan, pääse sieltä aina takaisin. jotenkin pelotta myös tänne yksin jääminen, kuitenkin iso talo ja piha yms. kuka tuo puitam, tekee lumityöt ja tärkein-otta iltaisin hetkeksi lapset että pääseen ainakin suihkuun. huono nukkuja kuten se ukko on, niin ei melkein ole omaa aikaa ollenkaan.

haikarapolska-meidän koira ei vielä eilen ohjelmassa ollut, varmasti vasta ensi vuoden puolella.

kiinteät aloitettiin, mutta yöuniin eikä päiväuniin ole vaikuttanut mitenkään. syöttövälit päivällä kyllä pidempiä nykyään ja kakkaa vaan kerran päivässä (ihana, muuten oli jokaisessa vaipassa rusketusraita...) ja pulauttelu hieman vähentynyt. mutta se määrä mitä annan on vielä aika pieni. tänän raastin porkkana ja survosin sieltä mehua, olipa ukolle herkkua! värjää vaan kaikki pullot ja tutit ja jos pulauttelee, niin vaattetkin.

rakkausvauva- ehkäpä joskus koittaa meillekin parempi aikaa. esikoinenkn oli vaikea vauva pätkäunien ja nukahtamisongelmien kanssa. 4kk iässä aloitin iltarutiinit, puuro/velli, kylpy, satu ja 2000 sänkyyn. nyte 1v9kk ikäisenä vetää 12-13h yöunet (koputan puuta) ja päikkärit päälle. nukkumaanmeno ajasta en joustaa, aina se 2000 (haluan omaa aikaa iltaisin) ja eipä ole enää 9kk yöllä herännyt. nyte toivoon että ukon kanssa pääsen myös samaan. oma työtä tämä on, mutta lopputulos on hyvä. joskus tuntuu että olen ollut julma äiti (vuoden iässä yösyöttö pois-itki vähäisen 3 yötä ja 1v3kk iässä tutti pois-meni pidempään nukahtaa päikkäreille), mutta kyllä se lapsi unta tarvii.

pelkään että minulle iskee flunssa, eilen illalla kurkku kipeä ja nenä tukossa. otin heti echina tippoja, ei kyllä voi nyte sairastua. huomenna pakkaushommin, pari laatikkoa menee jo maanantaina.

huutonetissä myyn ja ostan. lastenvaatteet aika halpoja. ei kyllä kovaa hinta niistä itse saa, mutta minä ei jaksais mihinkään kirpparille mennä myymään. ja pääse niistä eroon. ehkäpä kesälomalla jatkan, hirveä kasa 60-68cm vaatteita odottele...

kewa ja ukko 20.09

Vierailija
15/35 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piparitalo tehty ja koristeltu muksujen kanssa...tortut on tekemättä, mutta kuten joku sanoikin, että hiljaa hyvä tulee. Minä en kyllä muuta aio leipoakaan. Meillä ei pahemmin jouluna käy vieraita kun itse käydään mummut ja papat läpi...ne jää sitten ne liiat joululeivonnaiset pyörimään kaappiin ja pakkaseen ja ne tulee itse syötyä. Ja mä en halua, että joulun jälkeen jää mitään ylimäärästä mässättävää kun pitäs saada ne pari kiloa viä painosta pois. Hyvänä kannustimena toimii tuleva Rhodoksen matka kesäkuussa!

Nyt pitänee mennä vauvaa syöttämään kun haetaan pian tarhalainen tarhasta ja lähetään ostoksille Hintakaareen!

Risella ja Sonja 23.9 ja muut muksut

Vierailija
16/35 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piparitaikina on nyt jääkaapissa. Kun harvoin tekee on aina sellainen olo että onnistuukohan. Taikina ainakin maistui hyvältä. Huomenna sitten leivotaan.

Minttupipsa, kun luin täi-viestin alkoi heti rapsututtamaan. No, et ainakaan tartte pohtia mistä päin aloittaisit joulusiivoamisen.

Typykkä, vähän olen kade tuolle sinun järjestelmällisyydelle. Noin pitäisikin toimia, aina kaikki tarpeeton heti pois käsistä. Vein juuri kaksi jätesäkkiä plus kolme mattoa spr;n konttiin. Ovat pyörineet jaloissa vaikka kuinka kauan. Odottaneet kirppispöytään pääsyä. Ei onnistu minulta ei.

Dumle, millainen on pätkiskakku? Tuleeko siihen munaa? Olisi hyvältä kuulostava nimikkokakku 150 cm ja risat ihmiselle. : )

Joululahjat on nyt hankittu. Kummipoika on minulle aina kaikkein ongelmallisin. Suhde häneen on jäänyt ohueksi. Johtuen hänen vanhempien avioerosta, pitkästä välimatkasta, ja monesta muusta syystä. Itseäni harmittaa, että en koskaan ole saanut siitä suunnasta mitään palautetta ostamistani lahjoista. En tiedä ollenkaan ovatko olleet mieleisiä. Nyt nuorelle miehelle voi onneksi jo ostaa lahjakortteja ja voin tietysti itsekin nyt jo kysyä. Mutta kuulkaas kuomat, yritetään tänä jouluna jouluna kiittää lastemme saamista lahjoista! Ei ole vaikea asia näin tekstiviestien aikana.

Sitten vähän vauva-asiaa. Oksennan nyt tämä huoleni teidän niskaan.

Meidän pojalla on syntymästä saakka ollut ylimääräinen patti korvan takana. Sairaalassa patti tutkittiin sekä ultraäänellä ja mangneettikuvalla. Mitään hälyyttävää löydöstä ei löytynyt eli ei ole kasvain. Patti operoidaan sitten aikanaan. Nyt poika on alkanut selvästi pitää päätänsä vain oikealla puolellaan. Olen ollut jo huomaavinani hänen päässään toispuoleisuutta. Vaikka kuinka yritän saada häntä nukkumaan tai köllimään vasemmalle puolelle hän äkkiä kiepsahtaa toisin päin. Samoin sylissä ollessa hän kallistaa päätänsä oikealle. Nyt sitten kaavailen lapselle " kuutioipäisen" tulevaisuuden. Samoin mietin sairaalareissua joka on edessä patin poistamisen vuoksi sekä huolestun ryhti yms muutoksista joita tuo toispuoleisuus voi tuoda mukanaan. Tuleekohan tuosta kuinka iso riesa tulevaisuudessa? Sain ylimääräisen lääkäriajan neuvolaan. Lääkäri saa sitten arvioida täytyisikö kiirehtiä pääsyä patin poistoon. Tosin mikään operaatio noin pienelle ei olisi sekään mukava asia. Mieheni sanoi viisaasti; niin kauan se patti meitä häiritsee ja huolestutta kuin se on olemassa. Ja niinhän se on. Varsinkin yön hiljaisina tunteina mietin tuota asiaa kohtuuttoman paljon ja liian synkissä väreissä.

Nyt hakemaan tyttöjä hoidosta.

peikkoäet ja APJ 1.10.

Vierailija
17/35 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis Peikkoäet, pätkiskakku on kuivakakun tyyppinen, johon tulee vaan suklaakuorrutus päälle. Meillä ihan kestosuosikki! (ei ole munaton)

Tässäpä ohje:

5dl vehnäjh.

3 dl sokeria

2 tl leivinjh.

3 rkl kaakaojh.

150 g sulatettua voita/margariinia

2dl maustamatonta jogurttia

4 pätkistä

3 munaa

Kuorrutus

170 g suklaata esim taloussuklaa

100 g voita/margariiinia

1. Kuivat aineet sekaisin. Sulata rasva ja lisää siihen paloitellut/murskatut pätkikset. Lisää vielä jogurtti ja munat.

2. Sekoita huolella ja lisää kuivat aineet. Älä vatkaa, mutta sekoita hyvin.

3. Laita taikina jauhoitettuun kakkuvuokaan ja paista n. 45-60min 175´c.

Kuorrutus - Sulata rasva ja suklaa varovasti liedellä tai vesihauteessa. Valuttele jäähtyneen kakun päälle. Pinnalle voi ripotella suklaahippuja.

Että eikun kokeilemaan kaikki :)

Vierailija
18/35 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kakkureseptistä. Varmaan toimii ilman muniakin. Voisi ruikata sekaan vähän soodaa, niin eiköhän kohoa. Meillä kun on se mokoma muna-allergia. Pätkiskakku... Kuulostaa hyvältä.

terv peikkoäet

Vierailija
19/35 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih! Tuo nimi, pätkiskakku, kuulostaa todella hyvältä, mutta en tykkää suklaakuorutteisista kakuista. En tiedä mistä johtuu...

HAIKARAPOLSKA äitini ei käy kuntoutuksessa... Hänella on jumppaohjeet joita tekee sitten joka päivä, ettei tule kiinnikkeitä. Laitettiin luusiirrännäisellä, eli ei saa vielä varata jalan päälle. Kuntoutus voi tulla ajankohtaiseksi sitten, kun saa varata jalan päälle.

RAKKAUSVAUVALLE jaksuja oikein kovasti!

MINTTUPIPSALLA sitten alkoi tuo joulusiivous oikein kerralla ja urakalla. Itselle tarvisin siihen energiaa, mutta en niitä täitä...

Eetu nukkuu ja Mira kirjottelee isänsä kannettavalla. Muori kuuntelee äänikirjaa ja mies on leikkaamassa eteisen uutta mattoa muotoonsa. Niin, ja minä olen istumassa missäs muuallakaan, kuin tietokoneella :D

Mitään en ole taas tänään saanut aikaseksi. Koko päivän olen ollut yöhousut jalassa, mutta eipä ole tarvinnut mihinkään mennä...

Mies tuli juuri kotiin, pitää mennä käymään kirjastossa. Palailen varmastikkin huomenissa.

Vierailija
20/35 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin maan mahtavalta kuulosti tuo Dumlen ohje, että on kai ihan pakko kokeilla. Meille on silloin sunnuntaina tulossa sitä porukkata ja tuohan on niin mainion ja herkullisen tuntuinen ohje, että taidanpa tehdä. Kiitos!