Harmittaa RÖNTTÄASUJAT okt-alueella :(
Taas alkoi harmittaa vietävästi, kun käytiin päiväkävelyllä uudella siistillä asutusalueella ja lopulta saavuttiin kotipihaan...
Tällä kohtaa missä asumme on nimittäin monenikäisiä taloja, ja muutamassa vanhassa mammanperintötönössä asustaa syrjäytynyt aikamiespoika tai puliukko, jotka harrastavat romunlevittelyä ympäri pihamaata eivätkä millään muotoa viitsi/pysty/halua huolehtia kiinteistönsä kunnosta/arvosta.
Tuntuu, että tuollaiset rytöeläjät ovat häpeäksi koko alueelle, jossa suurin osa asukkaista kuitenkin huolehtii kodeistaan ja pihoistaan, niin että niistä on iloa sekä heille itselleen että vielä extrana ohikulkijoillekin. Miten ihmeessä nuo " pesäkkeet" siis saisi poistettua katukuvasta? Ketään ei kai voi velvoittaa remontoimaan taloaan, vaikka romut keräisikin pihalta yhteen läjään? Onko muilla samaa harmia?
Kommentit (57)
Ja vaikean siitä tekee se,että kunta tai kaupunki voi kyllä velvoittaa asukkaan siistimään pihansa,mutta kuka sitä koskaan tekee,edes uhkasakolla;(
Asumme kanssa tosi suositulla ja aika hintavalla asuinalueella, jossa omakotitaloja ja sitten joitakin paritaloja ja kolme rivaria. Järvenranta nostaa hintaa.
Täällä on myös kahden talon pihat ja itse talot sellaisessa kunnossa, että kyllä ihmetyttää. Kummassakaan ei näy juuri liikettäkään mutta silloin kun näkyy, on meno aikamoista. Autoja tuunataan ja rokki soi -kaljaa juodaan siis ja on aikamoinen meno. Talot on ihan rapistuneita vaikka vanhimmat tämän alueen taloista on noin vuodelta 1986.
Ei voi kuin ihmetellä. Onneksi suurin osa -siis lähes kaikki- ovat panostaneet ympäristöönsä ja taloonsa joten ihan kivalta näyttää. Nuo rytöpihat eivät ole meidän kadulla joten niitä ei joudu katselemaan kuin lenkillä tms.
kun meidänkin naapuri pitää ihan tienvieressä säilytyksessä jotain ruostuvia romuautoja, joista on renkaatkin poistettu. Sitten niitten takapiha on ihan täynnä romua, jotain muka tärkeitä polttopuita, jotka ei ikinä häviä jne. Ovat laittaneet kamalan pressunkin takapihan aidan päälle, yöks :( Ne on just sellaisia, joilla on vilkkuvia jouluvaloja pihat täynnä kevääseen asti..
Kyllä nyt keskiluokkainen onni on vaarassa kun asunnon arvo laskee ja mitä kaveritkin ajattelee?
laittoi mustan listan omaan tiedotteeseensa. Alkoi pihat siistiytyä vähän äkkiä.
Minusta on ymmärrettävää, että remontti/rakennusvaiheessa on romua jne. mutta sillekin pitää olla jokin raja.
mua kans häiritsee, kun naapurilla on siis niin tyylittömät jouluvalot. Voiko niistä valittaa johonkin ?
Joku sääntö okt-alueellakin pitää olla,pöljät!
epämääräinen määrä romuautoja.
Kyseessä on lapsiperhe enkä voi ymmärtää, miten he viihtyvät moisen kaatopaikan kanssa! Ei siinä paljon rouvan ruusuistutukset ja jouluvalot parvekkeella auta, kun tontin laidalla keikkuu vanhaa maxdaa, ym roinaa.
Hyi olkoon! Kyllä tänne " maallekin" kaipaisi jonkinlaista kuria, mitä okt pihassa saa säilyttää ja mikä on jo selvä ympäristöhaitta. Tosin ilman sääntökin luulisi ihmisten itsensä ymmärtävän...
Ei nyt ole kyse siitä, ettäkö en rönttäilijöiden takia ilkeäisi kutsua kavereitani käymään meillä. Meidän paikkahan siis nyt etenkin erottuu edukseen, kun pari lähitönöä ovat niin surkeina... Olisi vaan niin kiva katsella siistiä, harmonista omakotimaisemaa omasta ikkunastaan/terassilta.
Asia vaan on vähän sama kuin jos menet bussiin ja saat valita kahdesta tyhjästä penkkiparista: toisella puolella on naapuripenkillä kasa kakkaa ja lähmitty ikkuna, toisella puolella siistit penkit ja puhdas ikkuna. Kummalles puolelle menette?
ap
MINÄ, MINÄ, MINÄ (tuntuuko tutulta).
Just sunlaiset itsekkäät pässit pysykööt kerrostaloissa, poissa kunnon väen asuinaluilta.
Joku raja siihen oman pihan oikeuteenkin.
on piha väärällään.
Tällä hetkellä kun siirrän katseeni ulos, näkyy tämä ihanainen näky.
Me asutaan itse kunnan vuokratalossa ja keittiön ikkunasta saadaan katsella naapurin omakotitalon ruosteisia tynnyreitä ja autonromuja. Oma pihamme on siisti.
Ihanaa, jos tulisit suoraan miehelleni valittamaan. Olen meinaan satavarma, että tässä kuvaillaan meidän pihaa! Jokaikinen kuvaus tästää, eikä tuossa ollut vielä edes kaikki!
Minun pyynnöt, motkotukset, huudot, vaatimukset, anelut ym.. ei tuota tulosta. Mies ei näe romusotkua.
Joten ole kiltti, ole niin ihana ja laita vaikka nimetön kirje meidän postilaatikkoon, jotta mieskin uskoo etten turhasta nakuta.
Vierailija:
kun meidänkin naapuri pitää ihan tienvieressä säilytyksessä jotain ruostuvia romuautoja, joista on renkaatkin poistettu. Sitten niitten takapiha on ihan täynnä romua, jotain muka tärkeitä polttopuita, jotka ei ikinä häviä jne. Ovat laittaneet kamalan pressunkin takapihan aidan päälle, yöks :( Ne on just sellaisia, joilla on vilkkuvia jouluvaloja pihat täynnä kevääseen asti..
vastapäätä on pieni lehtipuumetsikkö johon on naapuri hylännyt muutaman autonromun. Ne on siellä maanneet jo ainakin 8 vuotta. Isäni on niitä pyytänyt korjaamaan pois ja tehnyt kaksi ilmoitusta, joista on märäätty naapurille uhkasakko. Vieläkin ne autot siellä makaavat.
En tajua mikä siinä on niin vaikeaa hankkiutua niistä romuista eroon, kun täälläkin päin (Kotkassa) on ainakin kaksi firmaa, jotka metalliromua ilmaiseksi pihoista hakevat.
Se jaloruusujen ja japanilaisten kivilyhtyjen loisto ja kauneushan oikein korostuu näiden rytöjen ansiosta....
Ja kolahtaa AINA kun törmään tollaseen pikkusieluiseen käytökseen. On se kuulkaa niin kauheeta kun puliukot pääsee hillumaan hienoilla omakotialueilla. Eikö saisi puliukolla olla kotia, kaasuttaakko ne teidän mielestä pitäisi? Tai yön pimeinä tunteina raijata jonnekin lähiöön?
Terveisin kasi
Toisella piha täynnä ruosteisia autonraatoja, epämääräisiä romukasoja yms. Koko kesänä eivät kertaakaan leikanneet nurmikkoa (tai sitä mikä oletettavasti on nurmikkoa). Piha rehottaa siis voikukkaa, pujoa yms. melkein polvenkorkeudelle saakka. Rajanaapureita varmaan sapettaa kun saavat kaiken kukkuraksi rikkaruohot myös omalle pihalle.
Toinen talo on rakennettu jostain rakennusjätejämistä, taloa ei maalattu, katto yms. näyttävät keskeneräisiltä. Lisäksi pihalla joka paikka täynnä romua. Tämä mies on saanutkin kaupungilta jo useita uhkasakkoja, mutta ilman tulosta.
Molemmat talot sijaitsevan suuren kaupungin hyvällä ja suht. arvokkaalla asuinalueella. En vaadi että piha olisi tip top, mutta joku tolkku sentään saisi olla. Pahimmat romuläjät pois ja nurmikon voisi ehkä leikata edes kaksi kertaa kesässä.
Meidän talon eteen en sitten enää suvaitse romuja säilytettäväksi.
Jotkut harrastaa näiden romujen korjaamista. Suotakoon se heille.
Itse tiedän olevani liiankin nipo siisteyden suhteen.
joka lähettää tarkastajan ja antaa kehotuksen siivota piha.