Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihanko totta te aikuiset ihmiset vietätte joulun vanhempienne luona ??

Vierailija
12.12.2007 |

minulle ei tulisi mieleenkään lähteä roudaamaan perhettä ja lahjoja toiselle puolelle suomea. Keskelle hössötystä jossa pahimmillaan voi olla 6 lasta: 12, 11,10,9, 4 ja 3 vuotiaat. Ja viettää joulu kovassa metelissä ja hälinässä ilman minkäänlaista omaa rauhaa. Ei kiitos, meidän perhe haluaa viettää rauhallisen joulun oman perheen kanssa. Ihanaa

Kommentit (139)

Vierailija
21/139 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siinä jotain vikaa, jos vanhemmat molemmin puolin kuuluvat perheeseen? Ja sisarukset?

Vierailija
22/139 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummille ja sinne tulee myös veljeni, joilla ei ole perhettä. Ihana yhdessä katsoa, kun taapero availee paketteja. Saattaa olla, että sitten kun lapsia alkaa olla useampia, niin vietämme Joulun oman perheen kesken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/139 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonoihin ajamaan ja stressantumaan ?

tai sitten kuvitellaan pääsevän helpommalla kun mennään mummon tekemään joulupöytään ettei tarvitse itse tehdä mitään. Turhahan OMAA kotia on sitten laittaa joulukuntoon tai hakea edes kuusta jos ollaan kaikki pyhät poissa?

Vierailija
24/139 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
25/139 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla on yhä yli 30-vuotiaina sama etäinen suhde ikäviin ja ärsyttäviin vanhempiinsa kuin meillä muilla oli teininä.

Meille myös rauhallinen yhdessäolo koko perheen/lähisuvun kanssa on oikea joulu. Ja lapset kokisivat tehneensä tosi pahoja, jos heitä rangaistaisiin erottamalla isovanhemmista jouluna.

Vierailija
26/139 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jonoihin ajamaan ja stressantumaan ?

tai sitten kuvitellaan pääsevän helpommalla kun mennään mummon tekemään joulupöytään ettei tarvitse itse tehdä mitään. Turhahan OMAA kotia on sitten laittaa joulukuntoon tai hakea edes kuusta jos ollaan kaikki pyhät poissa?

Vierailija
27/139 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä suurin osa suomalasista viettää joulun omassa kotonaan ja vain tosi harva menee muiden helmoihin valmiiseen pöytään roikkumaan

Vierailija
28/139 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muulloinkin ilman teitä jos niin kaukana asuvat.....

Vierailija
29/139 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja ihan tosiko sinä luulet, että kaikkien vanhemmat asuvat jossain toisella puolella suomea, ja että kaikkien vanhempien luokse kokoontuu jouluisin joku mieletön seurue? Ihan tosiko sinun käsityksesi perheistä ja suvuista on noin heterogeeninen? Taas kerran yksi täysin turhantärkeä aloitus!

Terveisin yksi: Joka kävelee miehensä ja lapsensa kanssa vanhempiensa kotiin 10 minuuttia. Siellä joulua vastaanottamassa kokonaista 6 aikuista ja kaksi lasta. Ja tosiaankin, koska joulu on perhejuhla, haluan nähdä myös muita perheeni jäseniä, kuin mieheni ja lapseni; nimittäin lapsuuden perheeni jäseniä.

Tuomitsee sellaiset joiden mielipide on eri kuin oma ??

Siwan kassa kenties ? Ainakin kirjoitustyylistä päätellen

Vierailija
30/139 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sukujoulujen haukkujat taitavat olla " ongelmaperheistä" lähtöisin...

Vierailija
31/139 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellähän näytti olevan kolme sisarrusta jo lapsineen. Opetelkaa Taunot lukemaan.. vai onko kiire äidin helmoihin ettei tarvitse itse tehdä mitään ?

Vierailija
32/139 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinko vasta aiotte alkaa viettää omaa joulua?

Olen itse 47, äitini on 74 ja mummini 99. Meillä kellään ei enää ole kouluikäisiä lapsia.

Vierailija
33/139 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS te menette vanhempienne luokse valmiiseen pöytään niin se ei tarkoita että kaikkien pitäisi olla samaan mieltä ja että eri tavalla ajattelevat haukutaan heti.

Vierailija
34/139 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siksi en halua nysvätä koko joulua vain perheen parissa kotipuolessa, vaan haluan käydä moikkaamassa niin vanhempiani kuin anoppiakin. Haluan näin jotain muutakin jättää perinnöksi omille lapsilleni.

Meilläkään ei kyllä koko joulua olla menossa. Aattoaamuna vietetään kunnon kotijoulu kuusen koristeluineen ja joulupukin kuumine linjoineen, ja illaksi mennään anopille syömään ja saunomaan. Siellä siis muitakin sukulaisia. Joulupäivänä ajetaan etelään vanhempieni luokse, jossa joulu jatkuu.

Vierailija
35/139 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Silloinko vasta aiotte alkaa viettää omaa joulua?

Olen itse 47, äitini on 74 ja mummini 99. Meillä kellään ei enää ole kouluikäisiä lapsia.

Vierailija
36/139 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meilläkään ei kyllä koko joulua olla menossa. Aattoaamuna vietetään kunnon kotijoulu kuusen koristeluineen ja joulupukin kuumine linjoineen, ja illaksi mennään anopille syömään ja saunomaan. Siellä siis muitakin sukulaisia. Joulupäivänä ajetaan etelään vanhempieni luokse, jossa joulu jatkuu.

Vierailija
37/139 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

JOS te menette vanhempienne luokse valmiiseen pöytään niin se ei tarkoita että kaikkien pitäisi olla samaan mieltä ja että eri tavalla ajattelevat haukutaan heti.

Vierailija
38/139 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kuitenkin on aikuisten palsta, mutta niin vaan nenä pitkänä huudellaan, että: " mene mammas helmoihin, lälläslää, kun mitään et itse tee" . Siis hetkinen. Pysähtykää nyt ja ajatelkaa juttujanne. Mitä ihmeen väliä sillä on, miten muut viettävät joulunsa? Saanko kruunun päähän, jos teen kaiken itse enkä mene vanhemmilleni jouluna?

Vierailija
39/139 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti hänen nuorinkin lapsenlapsensa on 16 eikä hän ole vielä kuollut!

Vierailija
40/139 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa koti kauniiksi, nukkua pitkää, herkutella itse tekemillä ruuilla, pelata lasten kanssa ja nauttia yhdessä olosta ilman koko sukua ja ahdasta nukkumapaikkaa vierashuoneessa omat tavarat laukussa sängyn alla.

Aikuistukaa mammat... miksi ette kutsu vanhempianne teille ? miksi haluatte mennä sinne (pääsette kenties helpommalla itse ?)

Minä en ainakaan tunne ketään aikuista joka matkustaa vanhempiensa luo joka joulu ? Eli ketkä matkustavat ? av-juntit kenties