Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6v poika on ruvennut kutsumaan mina - äitiään - etunimellä!

Vierailija
27.12.2007 |

Onko tämä joku ikään kuuluva juttu? Tuntuu tosi oudolta, kun on tähän asti oppinut tottelemaan äiti-komentoa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ajatellut, että ehkä hän on hoksanut että äitikin on oma persoonansa eikä pelkkä äiti? toisaalta meidän pojalla varmasti vaikuttaa se, että paras kaverinsa kutsuu aina vanhempiaan etunimeltä, heillä se on ihan tapa.

Vierailija
2/17 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapseni puhui minua etunimellä ollessaan 2 vuotta, 3,3 vuotta ja 5 vuotta. olivat kausia. mitään kummempaa ei olosuhteissa tapahtunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kuulee sitä paljon, mieheni, vanhempani, siskoni yms.. kutsuvat etunimellä, eivät äidittele edes lapselleni. Mieluummin tykkäisin että kutsuu äidiksi.

Vierailija
4/17 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen selittänyt että äiti on arvonimi, jota haluaisin käytettävän, jos ovat liian usein ruvenneet käyttämään etunimeä.

Vierailija
5/17 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka asuu uusperheessä?

Vanha tuttuni alkoi ekaluokkalaisena kutsua vanhempiaan etunimillä, ja tapa jatkuu edelleen (on siis aikuinen jo;)

Tavan oppi tädin perheessä, joka oli uusperhe. Serkut olivat hieman häntä vanhempia, ja puhuttelivat perheen aikuisia " Maijana ja Mattina" . Tapa tarttui kaveriini.

Muille kyllä puhuin " olin äidin kanssa kaupassa" mutta kun kutsui äitiään, kysyi missä tämä on isältää tmv. äitiään, niin sanoi aina " Liisa"

Vierailija
6/17 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ennen hän kutsui isäänsä etunimellä. Minäkin olen miettinyt, mistä tapa johtuu, mutta saahan lapsi kutsua meitä ihan miksi vain, samoja vanhempiahan tässä silti ollaan...

Vierailija
7/17 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? En tiedä. Ehkä koska olin ainut lapsi ja vanhemmat kutsuivat toisiaan näin.

Vierailija
8/17 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu että siitä on vain vitsikästä ajatella että minä olen jotain muutakin kuin hänen äitinsä.

Vierailija
9/17 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän pahaa tuossa on?

Vierailija
10/17 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

etunimelläni. Alkoi ihan yhtäkkiä ja ei oo päässyt tästä eroon vaikka olen välillä yrittänyt vihjailla olevani myös äiti. Poika vaan väittää vastaan että sähän oot " kaisa" . Isäänsä kutsuu isäksi. Mua tää ei haittaa oon jo tottunut. Ulkopuoliset ihmettelee.

Vierailija
11/17 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kuulostaa kivalta, tykkään!

Vierailija
12/17 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoin hänen siirtyvän takaisin äiti ja iskä nimityksiin ja näin onneksi kävikin. En henkilökohtaisesti tykkää lapsen puhuvan meistä etunimillä. Ihan sama mitä muiden lapset tekevät, se ei minua häiritse.

Vierailija
13/17 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten ei kuulu kutsua vanhempiaan etunimellä,kuulostaa tosi pahalta. kyllä kouluun menevä poika ymmärtää kun fiksusti keskustelette...

Vierailija
14/17 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloin viimeksi huusit että lapsi tule tänne? Ihan älytön keskustelu taas.

Vierailija
15/17 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten sanoo Minna-äiti.

Eiköhän tuo joku vaihe ole..on kiinnostunut kaikista nimistä. Kyselee mikä nimi kenelläkin on.

Vierailija
16/17 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olisin iloinen, vaikka voihan se aluksi oudolta tuntua.

Meillä isää kutsuttiin aina etunimellä (heti kun olimme muutaman vuoden vanhoja) ja se oli ihan meidän lasten " valinta" . Nykyään kutsun myös äitiäni etunimellä, kutsunut teini-ikäisestä lähtien. Tuntuu oudolta kun mieheni puhuttelee omaa äitiään äidiksi tai mutsiksi.

Vierailija
17/17 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempiaan että isovanhempiaan tilanteen mukaan etunimellä niin kauan kun on osannut puhua. En ole kokenut sitä kummalliseksi, sillä meillä kaikillahan on nimi ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi