Ärsyttää ihan sutena eräs tuttu " mamma" ..
Hänellä on todella jyrkkiä mielipiteitä ja näkemyksiä kuinka kaikkien tulisi hoitaa lapsensa, mutta kas kummaa, itsensä kohdalla joustaa erittäin helposti ja sukkelasti jos oma mukavuus on kyseessä :P.
Ei muuten takapuoltani kaivelisi, mutta kun ei pelkää toitottaa näkemyksiään ja paheksuntaansaa kovaan ääneen muille.
Samasta kerhosta muutama äiti jättäytynyt kyseisen tapauksen takia pois..
Kommentit (9)
yhden lapsen " ylempi luokkainen" ???
Minullakin on aika selkeä näkemys siitä, miten asiat _pitäisi_ hoitaa, mutta yhtä vankka käsitys siitä, ettei asioita aina voi hoitaa niin kuin haluaisi... Koskien siis sekä itseäni, että muita.
Enpäole onneksi enää vuosiin käynyt kerhoissa, eli kyse ei nyt ole minusta, mutta saattaapa olla samanlainen ääneen ajattelija, jonka ei ole tarkoitus mitenkään tuomita ketään, kun tuo ilmi mileipiteensä siitä, miten asiat ihanteellisesti hoituisivat...
Etenkin esikoisen vauva-aikaan oli todella järkkymätön mielipiteissään, ja on sitä yhä edelleen, mutta kummasti on toisen kohdalla itse alkanut vaivihkaa lipsumaan ;). Tietysti muita vielä arvostelee ankarasti, mikä siis minua henk. koht. ärsyttää.
mutta käytännössä en itse pysty olemaan niin järkkymätön.
Sama juttu laihduttamisessa, tiedän kyllä kaiken mahdollisen nippelitiedon ja piilorasvat ja sokerit ja muutenkin ravintotietouteni on varmasti keskimääräistä parempi, mutta en minä sillä tiedolla ole vielä laihtunut. Tarttis varmaan tehdäkin jotain...
Mulla on myös ongelmia mielipiteiden kanssa kun vaihtelen niitä jatkuvasti. Ensin kerron että olen sitä mieltä että... mutta kun kaveri taas sanoo olevansa erimieltä koska *perustelee mielipiteensä toisesta näkökulmasta* niin yllättäen huomaan että olenkin muuttanut mielipiteeni vastakkaiseksi :D
Vierailija:
Mulla on myös ongelmia mielipiteiden kanssa kun vaihtelen niitä jatkuvasti. Ensin kerron että olen sitä mieltä että... mutta kun kaveri taas sanoo olevansa erimieltä koska *perustelee mielipiteensä toisesta näkökulmasta* niin yllättäen huomaan että olenkin muuttanut mielipiteeni vastakkaiseksi :D
Eikä rouvan tyyli todellakaan ole hyväntahtoisen auttavainen, vaan enemmän paatoksellinen hurmosmieli ;). Ja todellakin muita paheksuva ja arvosteleva. Joku hiiskatin lahkolaissaarnaaja tulee mieleen :D.
mutta en käy kerhoissa ja joo toisen lapsen syntymän jälkeen ja ikuisuudelta tuntuvan univelkojen jälkeen tässä luistaa jo niin asiassa kuin asiassa ja sammakoita lipsahtelee suusta, mutta en ole pahantahtoinen vaan väsynyt
mullekin tuli ihan ekana mieleen, että se voisin olla minä... joskus olen niin jotenkin täpinöissäni ja epä-rentoutunut, että hössötän ja höpötän vaikka mitä, siis just mitä sylki suuhun tuo. Enkä todellisuudessa tiedä hevon v....akaan siitä miten lasta pitäisi kasvattaa...
Huomaan valvotun yön jälkeen sutkauttavani suusta ulos ties mitä juttuja...en kyllä ole arvotellut muiden kasvatusta..mutta muuten on sellainen olo, että oonkohan loukannut tahtomattani jotain..voi kun uskaltaisi kertoa muille mammoille (joita pidän ystävänä), että pieni valvottaa yöt ja mies laukkaa vieraissa...jos ymmärtäisvät mun järjenjuoksua paremmin? Missä kaupungissa ap kerhoilet?