Yläkoulun opettajien ylituntien palkkio?
Kommentit (14)
Paljonko on ylitunnin palkkio yläkoulun opettajalla? Eli jos / kun palkkaan tulee opetusvelvollisuuden lisäksi yksi tai useampi ylitunti niin mikä on yhden ylitunnin "hinta"?
Mun mielestä saan 3 ylitunnista pk-seudulla n. 250e tms. Olen yläkoulun aineenope.
Jos peruspalkka on tietty, niin jos opetusvelvollisuus on 18 tai 24, niin tuleehan siitä suuri ero tuntipalkkaan.
et oman palkan muodostumistasi ymmärrä. Pikkuisen harmittaa olla itse bg ope ja saa paljon vähemmän palkkaa esim. luokanvalvojan hommista kuin äidinkielen lehtori kollegani.
on keskiarvoisesti 7,5 ylituntia, joista saan 900 e kuukaudessa.
joka opella on sama, jos ei ikälisiä. ero saattaa tulla siitä, että eri aineissa on eri tuntimäärä opetusvelvollisuutena. vaikkapa kielissä se taitaa olla 21t ja terveystiedossa 23. Siksipä yhden tunnin hinta on eri, koska opetusvelvollisuustuntien määrä vaikuttaa laskemisessa.
Ylitunnit
Ylituntipalkkio lasketaan
hinnoittelutunnuksen mukaisesta peruspalkasta
I kalleusluokassa kertoimella 0,83 ja
II kalleusluokassa kertoimella 0,85.
Ylituntipalkkioon vaikuttavat peruskoulussa
alkuopetuslisä, (yhteisyyslisä), kuulovammaisten opetuksen lisä sekä
koulunjohtajan/ apulaisjohtajan lisät!
et oman palkan muodostumistasi ymmärrä. Pikkuisen harmittaa olla itse bg ope ja saa paljon vähemmän palkkaa esim. luokanvalvojan hommista kuin äidinkielen lehtori kollegani.
Äikän opet korjaa kirjoituksia monta tuntia, kun kokeet yleensä tarkistaa puolessa tunnissa.
noista luokanvalvojan hommista tulee pienempi palkka,jos on iso opetusvelvollisuus. Sen palkan tulisi määräytyä toisella lailla, koska niissä työkin on sama. Muuten olen sitä mieltä, että esim. äidinkielen opettajilla tulee olla pienempi opetusvelvollisuus kuin esim. uskonnon opettajilla.
t: yksi sekä äidinkieltä että uskontoa työkseen opettanut ja sittemmin ne hommat lopettanut
luokanvalvojan tehtäviin kuulu mitään kirjoituksien korjausta!
Samasta työstä pitäisi tulla sama palkka.
peruspalkasta?
Eihän nyt yhdestä ylitunnista mitään 1900 euroa tule. Käytännössä siis tarkoittaa, että siinä täytyy suhteuttaa siihen normaaliin tuntipalkkaan eli käytännössä äidinkielenopettajan palkka on suurempi kuin esim. köksänmaikan.
noista luokanvalvojan hommista tulee pienempi palkka,jos on iso opetusvelvollisuus. Sen palkan tulisi määräytyä toisella lailla, koska niissä työkin on sama. Muuten olen sitä mieltä, että esim. äidinkielen opettajilla tulee olla pienempi opetusvelvollisuus kuin esim. uskonnon opettajilla.
t: yksi sekä äidinkieltä että uskontoa työkseen opettanut ja sittemmin ne hommat lopettanut
Luokanvalvojan tehtävästä ei nyt kovin paljon palkkaa saa. Ja meneehän äikän opella enemmän aikaa illasta aineiden korjaamiseen kuin muilla. Sitten vielä pitäisi soitella koteihin luokan asioista.
t. yksi äikän ope 30 viikkotunnilla (keskimäärin 26) ja luokanvalvoja.
Kiitos kaikille, jotka ovat kommentoineet. Ymmärrän kyllä nyt ainakin itse, miten palkka muodostuu. Epäselvää oli tosiaan tuo että onko ylitunti normaalitunnin hintainen vai onko niille jokin oma korvaus. Mutta nyt sekin selvisi. Thanks!
Äidinkielestä paljon enemmän kuin vaikka käsitöistä tai historiasta tai biologiasta.