Vein tyttöni terveyskeskukseen!
En muista, koska olisin viimeksi käyttänyt kunnallisia lääkäripalveluja. Itse kuulun työterveyshuollon piiriin ja lapsia olen käyttänyt yksityisellä lääkärillä vuosikaudet.
Tänään repäisin ja varasin ajan terveyskeskuksesta tytölleni, jolla oli ihan selvä korvatulehdus. Ajan sain heti aamuksi ja lääkäri oli miellyttävä ja kokenut. Sain itsekin katsoa lapsen korviin; ensimmäistä kertaa näin, minkänäköinen korvatulehdus on. Käynti ei maksanut mitään, lääkkeet reilun kympin. Kertakaikkiaan asiallista ja ystävällistä palvelua ja käytännössä ilmaiseksi (ok, veroja kyllä tietysti on maksettu reilusti vuosien varrella).
Kommentit (4)
itse olen monesti katsonut lapsen " puhdasta kaunista korvaa" . Harvinaisen kaunista kuulemma. Samoin kun kuunnellut keuhkojen rohinaa.
Ongelma onkin saatavuus, varsinkin erikoislääkäripalvelujen. Perusjutut hoidetaan kunnialla, mutta korvatulehduskierteen ja allergiat olemme suosiolla hoitaneet yksityisellä. Ei hotsita jonottaa kuukausia joka toimenpiteeseen.
jotka sinänsä ihan mukavia, harmi kun kommunikaatio huonoa niin eivät ymmärrä ja minä en ymmärrä...
kerrankin erään vaivan takia jouduin menemään kotiin takaisin. sitten varasin kuitenkin seuraavalle päivälle uuden lääkärin ja samalle päivälle jouduttiin varaamaan leikkausaika...
Eli siinä, että lääkärille ei välttämättä julkisella puolella saa aikoja ja/tai lääkärillä on liian vähän aikaa per potilas, jos joutuu ottamaan enemmän potilaita kuin normaalisti.
Meillä on ainakin omalääkäri todella hyvä. Ainoa, joka esim. joka kerta tarkistaa lapsen korvatulehdusepäilyn tympanometrillä (vaikka silmämääräisistä analyyseista varsinkin pienillä ja itkevillä lapsilla tulee tosi paljon virhetulkintoja ammattiataitoisella lastenlääkärilläkin).
Ongelmana on, että hän on osa-aikaeläkkeellä ja aikaa ei tahdo saada. Vaihtoehdoksi jää sitten odottaa iltaan ja mennä 2-3 tunniksi keräämään kaikki kulmakunnan pöpöt Lastenklinikan päivystykseen (jonotus kestää ja kestää). TAI mennä yksityiselle. :=((