Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahmattivauvoja?

08.11.2008 |

Meidän neiti on nyt vähän vaille 9kk, ja on todellinen ahmatti. Kerralla, esim. äskeinen iltapala, menee aika lailla sapuskaa kerralla... Esim.: ilta-ateria lohta ja pastaa 200g, hedelmäsosetta 200g, ja siihen päälle vielä maitoa n. 1,5dl. Eikö tuo ole ihan älytön määrä? Onko muita vauvoja jotka syövät tuollaisia määriä? ei meidän neiti kyllä ihan pienimmästä päästä ole, äskeisellä punnituksella 10,5kg...:)

Muutenkin päivän aikana ruokamäärät ovat todella suuria, ruokailuvälit kyllä ovat n. 4h. Aamulla menee puuro-sose-sekoitusta n. 3dl, päiväruokana 8kk sosetta 200g+päälle maitoa sen 1,5dl, välipalaksi hedelmäjugurttia, ja tämän kaiken päälle vielä muut maidot ja vellit. Huh. Neiti syö meidät vararikkoon...:O

Eli ollaanko nyt venytetty vaavin mahalaukku piloille, vai mistäköhän tämä järkky mässäily johtuu? Ei ole mitään allergioita, ja kakkatahti on ihan normaali, aamulla ja illalla. Muutenkin ihan perustyytyväinen vauva, kunhan ruoka nälän yllättäessä tulee tarpeeksi nopeasti... Itse olen ollut kuulemma paljon nirsompi ja kevyempi tuon ikäisenä, taitaa ruokahalu periytyä iskältä...:)

Btw, tuo illan sapuska ei kuitenkaan takaa kunnon yöunia, vaikka juuri ennen nukkumaanmenoa juodaan vielä 2dl iltavelliä. Silti kekkuloidaan klo 03-05 täysin pirteänä sängyssä. Neuvolantädin mukaan tämä on joku ihmeen kehitysvaihe, joka esiintyy juuri tämän ikäisillä...:( Äitiä alkaa väsyttää tuo valvominen, kun ollaan oltu ilman yösyöttöjä jo puoli vuotta.......

Valentine ja pikkuneiti kohta 9kk

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös erittäin hyvällä ruokahalulla varustettu neiti, ikää nyt viikkoa vajaa 5kk. Jo synnärillä hoitajat ihmettelivät tytön syöntiä ja siitä on tahti vaan kiihtynyt :-) 3kk iässä korviketta meni yli litra päivässä ja saatiin neuvolasta käsky aloitella soseet. Aika pian veteli purkillisen kerralla ja korviketta meni entiseen malliin. 4kk neuvolassa saatiin käsky antaa sosetta 2-3 kertaa päivässä, jotta saadaan korvikkeen määrää laskemaan. Painoa oli tuolloin jo liki 8kg... :-D Syntymäpaino oli kuitenkin vain 2,6kg joten syöty on.

Tällä hetkellä tyttö syö 2 purkillista sosetta päivässä, korvikkeen määrää en tohdi enää laskeakaan, mutta lähelle litraa se on. Kerralla menee 140-160ml. Illalla vetää parhaimmillaan 2dl kauravelliä nassuun, mutta meillä kyllä nukutaan suht hyvin. Vellin saa klo 22-23 välillä ja herää syömään yleensä klo 5 aamulla, jonka jälkeen jatkaa unta täyttä päätä pitkälle aamuun.

Suoraan sanottuna hirvittää seuraava neuvola painon suhteen... :-) Pituus menee miinuskäyrillä ja kun tuota painoa on, niin makkarat on kieltämättä mahtavat :-D Poskista nyt puhumattakaan. Tyttö ei vielä edes liiku juurikaan, ei käänny mihinkään suuntaan.

Mun kaksi vanhempaa lasta on olleet vauvoina todella huonoja syömään, joten nyt kyllä olen ollut ihmeissäni tämän kuopuksen syömisten kanssa. Ihanaa, kun ei tarvitse tapella eikä istua toista tuntia syöttämässä pullo kourassa.

Olen minäkin pohtinut, että varmaan olen itse aiheuttanut tämän venyttämällä toisen mahalaukun piloille, mutta neuvolassa tyrmäsivät sen, onneksi! Toinen ei vaan ole tyytynyt vähempään syömiseen ja neuvolassa lohduttivat, ettei vauvat syö kuin tarpeeseen. Eivät esim. ole ns. tunnesyöjiä, jotka syövät murheeseen tms.

Jaksamista sinulle yövalvomisten kanssa, toivottavasti tuo vaihe menee pian ohi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla