Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en ole ikinä syönyt mikrossa lämmitettyä ruokaa, enkä syö. Muita?

Vierailija
09.12.2007 |

En vaan voi ymmärtää sitä että ruokaa lämmitetään millään muulla tavalla kuin sillä että se laitetaan kuumaan paikkaan jossa pikkuhiljaa lämpiää

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäydytkö?

Vierailija
2/19 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä LEIVON mikrossa! Siis useimmiten toki ihan tavallisessa uunissa tulee leivonnaiset, mutta jos on vieraita tulossa niin en ihan pienen piirakan takia viitsi uunia lämmittää.. Ja mistäs sä sen tiedät, missä emäntä on mokkapalat paistanut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ymmärrän kyllä, että kotona et käytä mikroa.

Meillä käytetään joskus johonkin, mutta esim ruokaa siinä ei koskaan lämmitetä. Eikä kyllä leivotakkaan mikrossa.

Vierailija
4/19 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä et sitten meillä ole käynyt kylässä ;)

Vierailija
5/19 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki olen käyttänyt torttutaikinaa, piparitaikinaa yms. mutt varsinaista ruokaa en ole koskaan syönyt (ellei sitten ravintolassa ole sellaista käytetty).

Vierailija
6/19 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

av takaa aina parhaat naurut :)

Vierailija
7/19 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Toki olen käyttänyt torttutaikinaa, piparitaikinaa yms. mutt varsinaista ruokaa en ole koskaan syönyt (ellei sitten ravintolassa ole sellaista käytetty).

Vierailija
8/19 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona käytän mikroa ehkä kerran kuukaudessa, jos silloinkaan. Ravintoloissa käytetään yllättävän paljon mikroa, mutta kenenkään ei ole pakko käydä ravintolassa syömässä.

Vierailija
9/19 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kotona koskaan syöty mitään pakastetta, enkä ole vielä katsonut tarpeelliseksi omassa kodissakaan käyttää.

11

Vierailija
10/19 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä ei kotona koskaan syöty mitään pakastetta, enkä ole vielä katsonut tarpeelliseksi omassa kodissakaan käyttää.

11

Vierailija
11/19 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäättekö siinä jotain?

Vierailija
12/19 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi/mies on kyllä syönyt mäkkärissä ranskalaisia ja burgereita. Itse ainoastaan kotona itse tehtyjä. Mäkkärissä syön vain salaattia.

Kotona meillä ranskalaiset yms tehdään itse, eikä käytetä pakastevihanneksia.

Joku kysyi, että miksi ei... Hmm... jotenkin olen vaan tottunut tekemään käytännössä kaikki itse. Henk. koht syön mielummin tuoretta kuni esim einestä. Mikroa meillä kyllä käytetään ja esim eines kasvispihvejä saatan joskus ostaa kun en ehdi itse tekemään.

En edes ole aiemmin ajatellut, että on niin harvinaista ettei käytä pakasteruokaa =)))

Vierailija
13/19 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän taitaa olla pakaste..

Vierailija
14/19 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkä koskaan ota mitään jos kylässä tarjotaan? REt koskaan lentokoneessa syö mitään mitä tarjotaan?

Aika monissa ravintoloissa (myös tasokkaammissa) lämmitetään osa lisukkeista mikrossa.

En minäkään ole innostunut mikrosta, meillä ei ole sellaista enkä sellaisessa koskaan tekisi tai lämmittäisi ruokaa. En silti pysty sanomaan ja vannomaan, etten koskaan olisi syönyt mikrossa lämmitettyä ruokaa =)

Vierailija
15/19 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin alkuperäisessä viestissäni kirjoitin, että tietoisesti en syö. Varmasti olen tietämättäni syönyt pakasteita, eikä se haittaa. En vaan itse osaa/halua niitä käyttää.

11

Vierailija
16/19 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä koskaan tule olemaankaan.

t. kolmen lapsen äiti

Vierailija
17/19 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli parsakaali-kukkakaali-porkkana sekoitus kulhoon ja 6 minuuttia mikrossa. Nam.

Jotenkin monella pakaste/mikrokielteisellä näkyy olevan aika outo asenne, eli siis kaikki pakaste/mikroruoka olisi einestä ja epäterveellistä. Meillä käytetään molempia päivittäin, pakastetaan marjat syksyllä, leivon pakastimeen kerralla ison määrän leipää/pullaa/piirakkaa, mitä nyt milloinkin. Lisäksi ostetaan isot määrät lihaa tarjouksesta pakkaseen, samoin esim. jos ostan tuoretta kalaa enkä samana päivänä sitä valmista, niin en kyllä sitä tohdi jääkaapissa säilyttää edes kahta päivää.

Mikrossa lämmitetään edellisen päivän ruokaa lounaalla (ihan siis itse tehtyä...), sulatetaan marjoja/lihoja jos unohdettu ottaa ne pakkasesta ajoissa, kuumennetaan niitä pakastevihanneksia, lämmitetään kahvipöytään pasteijat ja piirakat, lämmitetää leivontaan maidot ja sulatetaan voit ja suklaat. Jne.

Kyllä mä ihmettelen, miten joku oikeasti pärjää ilman mikroa. Tai no joo, toki voi pärjätä, en mä sitä, mutta että aika vaikeaksi moni asia menee. En minä jaksaisi lähteä kattiloissa ja pannuissa lounasta lämmittämään, kun parissa minuutissa sama hoituu mikrossa.

Vierailija
18/19 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isän perheessä ei käytetä mikroa. Iskä aina sanoo, et jos nakin laittaa mikroon ja kattoo mitä sille käy, niin se ei voi olla kovin hyvä juttu. Itselläni on mikro, vaikka usein ruokia pakkasesta lämmitänkin pannulla tms. Enkä oo koskaan tullu aatelleeksikaan, et mikrossa voisi leipoa.

Vierailija
19/19 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mikrossa se vain lämpenee ja tulee syödyksi, että sikäli paha juttu nakille ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan