Mitä teksit, jos miehesi palkka olisi 7000€/kk?
Kommentit (95)
Mieheni palkka on justiinsa tuon ja minun himpun alle, Teen töitä. Maksamme kallista asuntolainaa, kuussa ei kummallekaan jää oikeastaan mitään säästöön. En koe, että olemme varakkaita. Tässä elämäntilanteessa iso perheemme pyörii isolla liikevaihdolla.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 13:39"]
Meillä mies tienaa n 6000 euroa eikä todellakaan olla mitään rikkaita. Kyllä tässä saa kokoajan miettiä mihin rahat riittää ja mihin ei. Kolme lasta. Ei tuo 7000 euroa nyt varmaan muuttais kovin tilannetta. Mun mielestä alkaa olemaan rikas jos tienaisi yli 10 000 e.
[/quote]
Meillä mies tienaa ton 10 k e + vapaa autoetu ja minä 4 k e kuussa, eikä kyllä olla mitään rikkaita. Erittäin hyvätuloisia kyllä (erityisesti ikäisiksimme, olemme 30 ja 31 v), mutta rikas on vasta sitten, kun on paljon myös omaisuutta, eikä pelkkää asuntoa ja asuntolainaa siihen. Jos näin jatkuu, voimme ehkä parinkymmenen vuoden päästä olla "rikkaita".
Ehdottaisin parin kuukauden reissua Cookin saarille. Mies lähtisi varmasti mielellään. Nyt kun tienesti 640 euroa, tuosta jäisi yli mukavasti.
No voisin laittaa lapset osapäivähoitoon, ja ehkä hankkisin kotiin vähän jotain apua, on muuton jäljiltä vielä paljon tekemistä enkä itse jaksa. Myös remonttia voisi tehdä koska ei olisi niin paljon velkaa kuin nyt kun mies tienaa puolet vähemmän. Minähän olen työtön siitä huolimatta mitä mies tienaa.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 19:20"]
IJos rikkaana pidetään vain ihmisiä, jotka tienaavat "miljoonia", hämärtyy käsitys siitä mitä itsellä oikeasti on. On syytä verrata omaa tulotasoa suhteessa siihen, mitä suurin osa maailman ihmisistä saa eikä siihen, mitä oman tulotason yläpuolella olevat saavat. Näin pysyy kohtuullisuus tuloeroissa ja itsellä käsitys, miten onnekas on.
[/quote]
Kyllä, mutta hyvätuloinen on silti eri asia kuin rikas.
Mäkin ihmettelen näitä "rikkaiksi haukkujia". Me "rikkaat" ei saada mitään tukia, mutta maksetaan kyllä kaikesta suurimman mukaan. Esim meillä ei ole mahdollisuuksia saada kaupungin vuokrakämppää, hitasasuntoa tms, joko asutaan kalliilla ahtaasti lähellä keskustaa tai perähikiällä hieman leveemmin, mutta sit matkoihin menee rahaa ja aikaa.
Nojoo, meillä jää yhteisten tulojen jälkeen rahaa säästöön, mutta ei ne riitä kaikkeen kivaan mitä haluttaisiin tehdä, eli jos halutaan lähteä matkalle niin se raha on pois jostain muusta, esim ulkona syömisestä, jos taas tarvii ostaa uusi auto, niin jätetään matkat pois, joka kuukausi ei todellakan ole varaa ostaa itselle uusia vaatteita, erityisesti jos on tarve ostaa kasvavalle lapselle jotain. Mä säästän mm käymällä ostoksilla Lidlissä ja tekemällä itse ruokaa, leivon leivät jne. Eli vaikka miehen 7000€ on paljon rahaa niin ei meillä on varaa ryypätä ja rellestää miten sattuu.
Jos mies tienaisi tosi paljon enemmän, niin mä toimisin varmaan aika pitkälle samoin kuin nyt. Ostaisin lidlistä, tekisin itse ruokaa jne... Jäisin kylläkin kotirouvaksi/-äidiksi, jos tulevaisuus olis rahallisesti taattu. Ja matkustelisin enemmän. Nyt miehen n.7000€ ei ole riittävästi, jotta uskaltaisin jäädä kotiin omasta työstä. Ei sillä rahalla matkustella ja makseta lainaa ja tehdä muuta kivaa. Kyllä 7000€ hyvin elää, mutta ei sitä ylimäärin jää yli.
Pakottaisin sen palkkaamaan jonkun hanslankarin, että saataisiin tämä helvetin remontinräpellys vihdoin päätökseen. Tässä on asuttu naulapyssyn ja maaliämpärin seurassa jo kuusi vuotta, vaikka mies vannoi, että talo on valmis, kun vauva syntyy (on jo syntynyt). Minun paremmalla palkallani pyöritetään taloutta, miehen surkealla duunariliksalla ostellaan lautaa ja nauloja ja maalia. Ja paljon kahvia, mies tarvitsee kolmen tunnin kahvitauon aina kun on tehnyt puoli tuntia hommia.
ei tultais toimeen yhtä hyvin kuin nyt. mä saan yli 7000 € nettona käteen/kk, mies vähän vähemmän.
Tänään olisi vauvanteko hommia illalla :)
Miten niin mitä minä tekisin? Jäisinkö siis pois töistä vai menisinkö siinä tapauksessa töihin, hihkuisin onnesta vai itkisin murheesta? Mitä tarkoitat?
Meillä tienataan enemmän kuin tuo ja minä olen kotona, enkä aio koskaan mennä töihin. Meillä vain kolme lasta.
Ottaisin eron ja etsisin parempituloisen,pitäähän miehen nainen elättää.
Ihan samaa kuin nytkin kaikilla elämän alueilla, paitsi isompi asunto varmaan ostettaisiin. Nykyään miehen palkka on alle puolet tuosta.
Miten niin mitä tekisin? Meillä mies tienaa suurinpiirtein ton verran eikä tässä mitenkään leveesti elellä. Kyllä vouti vie omansa eli kyllä se minunkin on töissä käytävä, jotta saadaan perhe elätettyä.
No, tuosta nyt ei jää kovin paljon käteen verojen jälkeen, joten tekisin ihan samaa kuin nytkin eli kävisin töissä ihan normaalisti.
Hahaa, taas täyttyi ketju rikkaista kommentoijista :D.
Ihmettelisin, että missä vaiheessa olen vaihtanut miestä ;) Mieheni tienaa vaan murto-osan tuosta, enkä minä näe rahoista mitään. Tuskin näkisin sittenkään, vaikka hän tienaisi noin paljon, meillä on erilliset rahat. Todennäköisesti tuo muuttaisi meidän elämää niin, että voitaisi reissata enemmän, kun miehellä jäisi enemmän käyttörahaa yli.
Miettisin kuumeisesti, miten paikataan 1000e/kk vaje... tai no 600e, kun siitä on verot pois.
Onnittelisin palkankorotuksesta ja siirtäisin osan minun maksamistani laskuista hänen vastuulleen. Nykyisin minä tienaan tasan tuon verran, mies vähä päälle 5000eur/kk. Maksan reilusti yli puolet yhteisistä menoista