Mitä teksit, jos miehesi palkka olisi 7000€/kk?
Kommentit (95)
Mitä pitäisi tehdä? Olla iloinen, vai yrittää itse tienata paremmin ja kilpailla???
Mitä se mulle kuuluisi? Mies toivottavasti edelleen maksaisi puolet meidän elämästä (minä kyllä maksan oman puolikkaani), tehköön sitten omillaan mitä haluaa. Ja toivottavasti edelleen tekisi vain sen 7,5h päivä eikä enempää, jonkun tarvii hakea lapset tarhasta ja mun nyöajat venyy....
Mun miehen tuntien ne rahat kaivettaisiin perunkirjoituksessa jostain homeiselta pankkitililtä. Jos oikein laittaisi haisemaan, niin ostaisi jalasmökin kotikulmiltaan :)
Meillä mies tienaa n 6000 euroa eikä todellakaan olla mitään rikkaita. Kyllä tässä saa kokoajan miettiä mihin rahat riittää ja mihin ei. Kolme lasta. Ei tuo 7000 euroa nyt varmaan muuttais kovin tilannetta. Mun mielestä alkaa olemaan rikas jos tienaisi yli 10 000 e.
Olisin huolissani vaikuttaako se pahasti perheen talouteen. Tienataan molemmat n. 15 000/kk.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 13:25"]
viisi lasta
[/quote]
Mitä tekisitte siinä tilanteessa, että olisitte tehneet ne viisi lasta ja miehesi joutuisi työttömäksi tuosta 7000 euora/kk työstä? Sinä olisit itse ollut jo vuosia pois työelämästä tuota lapsikatrasta pykäämässä?
Mun miehen palkka sattumoisin on reilut 7000 euroa, mutta mitä mun nyt sitten pitäisi tehdä? Eipähän hänen tulot mulle oikeastaan edes kuulu, kunhan maksaa osansa niinkuin tähänkin asti. Itse tienaan puolet vähemmän, mutta enpä ole vielä suunnitellut miehen rahoilla eleleväni.
Jos mies maksaisi sillä perheemme laskut, lainat ja ruuat, niin olisin ikionnellinen.
Ihmettelisin että onko mulla mies en palkkaa.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 13:44"]
Olisin huolissani vaikuttaako se pahasti perheen talouteen. Tienataan molemmat n. 15 000/kk.
[/quote]
Mitä te teette työksenne?
miehen rahat ei kuuluisi mulla. varmaan harmittaisi kun en itse ansaitse yhtä paljon eli jouduttaisiin elämään erilaista elämää
Ilahtuisin, mun suhteellinen osuus yhteisistö menoista pienenis ja jäis käteen itellekin jotain. :)
Hämmentyisin: miehen ansiotulot koko viime vuonna oli vähän alle 4000 e. Pääomatuloja oli sen verran, että pääsi listoille. Eli miksi se vaihtaisi pääomatulot palkkatuloon, mikä kumma sille nyt tuli?
Kysyisin että miksi hänen palkkansa on pudonnut? Enpä muuta.
Meillä mies tienaa tuon verran, minä en mitään. Yhteinen päätös. Eletään oikein mukavasti kahden lapsen kanssa. Matkustellaan eikä ruokalaskun loppusummaa tarvitse miettiä. Tonnin verran kuussa menee säästöön. Kuukausittaiset pakolliset menot noin tonnin. Mä hoidan meidän raha-asioita. Meillä ei ole autoa, asumme ison kaupungin keskustassa, ratikoiden keskellä 4h+k, mies menee pyörällä töihin, mä vien kävellen lapset kouluun. Meiltä ei puutu mitään. Hävettäisi jollei tällä palkalla jäisi ylimääräistä kun monet perheet pärjäävät pienemmälläkin.
Olen itsekin töissä ihan normaalisti, tosin oma palkkani on puolet tuosta mieheni palkasta. Ihan kivaa elämää, tosin menot aika isot, joten tarttee varmaan itsekin etsiä parempipalkkainen työ.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 13:52"]
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 13:44"]
[/quote]
Mitä te teette työksenne?
[/quote]
Toimitusjohtaja ja talousjohtaja
Meille jää käteen 8000 e ja hyvin pyyhkii. En käy töissä.
Se on mieheni palkka, ja aivan tavallisesti minä elän, käyn töissä ja makselen laskuja. Ero pienempipalkkaisempaan aikaan on asunnon koko, mutta siihen Se extra sitten hupeneekin.
Pitäisi ehkä ruveta karsimaan menoista. Toi tekisi melkein 20000 euroa vähemmin vuodessa kuin mitä nyt tulee, joten ehkä toisesta kaukomatkasta vuodessa pitäisi luopua. Ehkä alkaisin myös itse etsimään parempipalkkaista työtä, jotta tuon vajeen saisi paikattua.