Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teksit, jos miehesi palkka olisi 7000€/kk?

Vierailija
04.11.2013 |

Bruttopalkka

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jäisin saman tien pois työelämästä kotia laittamaan ja itsestäni huolta pitämään! Sanoisin miehelle, että nyt tilaat samantien kakkosluottokortin mulle myös! Että voin ostella kotiin kaikkea, vaatteita, ruokaa, käydä kahvilla ja matkoja miehelle ja itselleni!

Oi, kun tuo olisi ihanaa. Tuollaisesta miehestä olen salaa unelmoinut!

Vierailija
82/95 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En varmaan mitään kun se ei olisi minun palkka. En käsitä ihmisiä joiden mielestä puolison rahat vaikuttaa heidän elämäänsä.

Miten ei vaikuttaisi, kun asutaan samassa taloudessa? Vai oikeastiko teillä jaetaan kaikki kulut tasan kahteen osaan? Jos kyllä, niin miksi? Tarkoittaako tämä sitä, että esim. lomalla lomailette niin, että pienempituloinen matkustaa sinne minne omat rahat riittävät ja isompituloinen matkustaa toiseen paikkaan? Miten vaikkapa ruokalaskut, jos toisella on vara laittaa ruokaan 250 euroa/kk ja toisella 400, niin eletäänkö silti niin, että molemmat laittavat 250 euroa ja sillä mennään, vai ostaako hyvätuloinen itselleen kotiin ruokaa, johon puoliso ei saa koskea? Eikö sellainen tilanne jossa samassa taloudessa asuvilla on kaksi erilaista elintasoa ole vähän rasittava? Miten lasten kulut hoidetaan? 

Meillä mies tienaa 6000 ja minä 4000. Kaikki malttaa 50/50.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

* maksetaan

Vierailija
84/95 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain tuota luokkaa mies tienaakin ja maksaa siitä veroja. Ihan tavallisesti eletään ja käydään töissä molemmat.

Vierailija
85/95 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin vähän tienaisi niin pitäisi ottaa kakkostyö

Vierailija
86/95 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma bruttopalkkani on isompi joten tuskimpa tuo mitään muttaisi, mies voisi osallistua isommilla summilla yhteisiin kuluihin kuin nyt jos tienaisi paremmin. 

Vierailija
87/95 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7000 brutto eli jotain 3400-3600 netto. Tiesittekö tuon?

Ei verottaja vie noin paljon. Helsingissä jää noin 4500 nettoa

Vierailija
88/95 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni palkka on justiinsa tuon ja minun himpun alle, Teen töitä. Maksamme kallista asuntolainaa, kuussa ei kummallekaan jää oikeastaan mitään säästöön. En koe, että olemme varakkaita. Tässä elämäntilanteessa iso perheemme pyörii isolla liikevaihdolla.

Harmin moista että tulojen kasvaessa menojakin on pakko kasvattaa.

Vierailija
89/95 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En varmaan mitään kun se ei olisi minun palkka. En käsitä ihmisiä joiden mielestä puolison rahat vaikuttaa heidän elämäänsä.

Miten ei vaikuttaisi, kun asutaan samassa taloudessa? Vai oikeastiko teillä jaetaan kaikki kulut tasan kahteen osaan? Jos kyllä, niin miksi? Tarkoittaako tämä sitä, että esim. lomalla lomailette niin, että pienempituloinen matkustaa sinne minne omat rahat riittävät ja isompituloinen matkustaa toiseen paikkaan? Miten vaikkapa ruokalaskut, jos toisella on vara laittaa ruokaan 250 euroa/kk ja toisella 400, niin eletäänkö silti niin, että molemmat laittavat 250 euroa ja sillä mennään, vai ostaako hyvätuloinen itselleen kotiin ruokaa, johon puoliso ei saa koskea? Eikö sellainen tilanne jossa samassa taloudessa asuvilla on kaksi erilaista elintasoa ole vähän rasittava? Miten lasten kulut hoidetaan? 

Ohiksena kysyn, että miksi sinulla on oletuksena, että nainen tienaa vähemmän? 

Jos meillä olisi noin niin mies ottaisi maksaakseen varmaan mökkilainan. Muuten meillä saa käyttää omat rahat miten haluaa, kun on ensin yhteiset menot maksettu. Ja suunnilleen menee puoliksi, minä tienaan vähän enemmän. 

Vierailija
90/95 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jäisin saman tien pois työelämästä kotia laittamaan ja itsestäni huolta pitämään! Sanoisin miehelle, että nyt tilaat samantien kakkosluottokortin mulle myös! Että voin ostella kotiin kaikkea, vaatteita, ruokaa, käydä kahvilla ja matkoja miehelle ja itselleni!

Oi, kun tuo olisi ihanaa. Tuollaisesta miehestä olen salaa unelmoinut!

No mikäs siinä jos about 4000-4500 euroa riittää "kaiken" tilaamiseen. 

Vierailija
91/95 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ex miehellä on mutta silti aina oli ns. rahaton. Kyllästyin kuuntelemaan, oma brutto 3100-5000 riippuen lisistä ym, pärjään yksinkin

Vierailija
92/95 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vilkaista paljonko katoaa veroihin. 5000 e/kk --> 7000 e/kk noususta jää tonni kuussa käteen.  

Vierailija
93/95 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin mitä minä tekisin? Jäisinkö siis pois töistä vai menisinkö siinä tapauksessa töihin, hihkuisin onnesta vai itkisin murheesta? Mitä tarkoitat?

Meillä tienataan enemmän kuin tuo ja minä olen kotona, enkä aio koskaan mennä töihin. Meillä vain kolme lasta.

Nyt kuulostaa siltä että teet kuin kaverini, nyt haluaa erota eikä rahaa ole mihinkään kun ollut kotona nauttimassa toisen rahoista. Yhteisiä ne ei ole.

Vierailija
94/95 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottaisin parin kuukauden reissua Cookin saarille. Mies lähtisi varmasti mielellään. Nyt kun tienesti 640 euroa, tuosta jäisi yli mukavasti.

Sä et nyt tajunnut, että tuosta lähtee veroina pois jopa puolet eli 50 prosenttia.. tarvitaan katsos rahaa teidän köyhien tukiin ja lisiin.

Vierailija
95/95 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, 7000e palkasta käteen tulee noin 4200e. Korkealla verotuksella nääs rahoitetaan ja elätetään sitten yhtä sun toista...