Mitä teksit, jos miehesi palkka olisi 7000€/kk?
Kommentit (95)
Mitä se toiselle puolisolle kuuluu?
Jos noin onnettomasti kävisi niin kai sitä pitäisi leikata kulutusta jotenkin. Ilmeisesti vaihtaa asuntokin halvempaan jos tästä nyt saa edes jäljellä olevien velkojen verran
Lapsia. Ei tarvitsisi huolehtia niiden pärjäämisestä.
Mun pitäisi varmaan sitten mennä töihin, jos mun miehen tulot laskisi noin mataliksi. Nyt se tienaa 35000 kuussa ja bonukset päälle.
Kun mieheni tienasi tämän, lyhennettiin enemmän lainaa, ostettiin toinen auto, perusparannettin mökkiä.
Sitten kaikkien mökkinaapureiden elämäntilanne muuttui, jokainen myytiin mökki pois. Meni hyvin kaupaksi.
Mies on ollut vuosia työtön, oon äärimmäisen iloinen lisäkyhennyksistä. Oma lapsi asuu kotona, vaikka opiskelee yliopistissa ja 1 huone on vuokrattuna.
Tähän tarkan markan elämään on jo totuttu
Olisipa kiva, jos mieheni tienaisi enemmän kuin minä -- ja vielä pari tonnia enemmän! Tosin verotus tasaisi tuloerojamme, koska kuvittelisin, että tuohon seiskaan varmaan osuisi isompi prosentti kuin omaan himpun vajaaseen viiteen. Ehkä hänkin välillä makselisi matkojamme tai ostaisi minulle lahjoja.
Kysyisin varmaan että mitä niin pahaa hän on voinut tehdä jotta palkka on tippunut noin alas.
Kuinka paljon teillä jää käteen 7000-9000 palkasta?
Varmaan keskustelisin, että olisiko hyvä aika minun mennä opiskelemaan, kun perheen elintaso ei niin pahasti laskisi vaikka jäisin pois palkkatyöstä vähäksi aikaa. Sinällään tää skenaario on ihan mahdollinen, sillä puoliso on alalla ja uraputkessa, jossa 7k tulot on mahdolliset.
Tuosta 7000 eurosta menee niin paljon veroja, että käteen jää varmaan joku 4000 euroa... ei paljoa lämmittäisi. Olisi kyllä hienoa jos mieheni tienaisi enemmän. Hän vaikuttaa jotenkin häpeilevän sitä, että minä tienaan enemmän, joten ehkä hänellä olisi röyheämpi olo tilipäivänä.
Minä tienaan 4688 euroa ja käteen jää 3234 euroa. Mieheni tienaa noin 3420 euroa (riippuu lisistä) ja käteen hänelle jää kai joku 2810. Summat noin, en ole niin tarkkaan kysellyt. Verotus kyllä korjaa tuloerot pienemmiksi.
Minun palkkani on 70000 euroa ja elätän sillä itseni ja lapseni ja osittain myös mieheni, joka on puoliksi työtön.
Vierailija kirjoitti:
En varmaan mitään kun se ei olisi minun palkka. En käsitä ihmisiä joiden mielestä puolison rahat vaikuttaa heidän elämäänsä.
Miten ei vaikuttaisi, kun asutaan samassa taloudessa? Vai oikeastiko teillä jaetaan kaikki kulut tasan kahteen osaan? Jos kyllä, niin miksi? Tarkoittaako tämä sitä, että esim. lomalla lomailette niin, että pienempituloinen matkustaa sinne minne omat rahat riittävät ja isompituloinen matkustaa toiseen paikkaan? Miten vaikkapa ruokalaskut, jos toisella on vara laittaa ruokaan 250 euroa/kk ja toisella 400, niin eletäänkö silti niin, että molemmat laittavat 250 euroa ja sillä mennään, vai ostaako hyvätuloinen itselleen kotiin ruokaa, johon puoliso ei saa koskea? Eikö sellainen tilanne jossa samassa taloudessa asuvilla on kaksi erilaista elintasoa ole vähän rasittava? Miten lasten kulut hoidetaan?
Mieheni osti minulle auton kun opiskelin ja samalla kykenin käymään töissä. Säästin pikkuhiljaa rahaa ja maksoin miehelleni autorahan takaisin. Mies sanoi että luottaa minuun ja haluaa auttaa ja se oli iso helpotus kun san auton aikoinaan kun minulla ei olisi ollut rahaa ostaa. Auton ansiosta sain parempi palkkaisen työn heti. Miieheeni voi aina luottaa ja ollaan oltu yhdessä 14 vuotta.
Nousi juuri 8000 e/kk.
Eipä tuo nettona ole iso ero 7000-8000 brutosta, marginaalivero vie suurimman osan ja autoetu vielä tonnin joka tapauksessa
Minulla 8000-10000€ kuussa, enkä tarvitse mieheni tuloja elämääni. Aika paljon tuosta menee veroihin. T. Nainen
Pitäisi varmaan kysyä vaimolta, kun itse tienaan tuon ja vähän päälle. Emme ole rikkaita vaan ihan tavallisia. Toki ei tarvitse penniä venyttää, mutta ei meillä ole talon lisäksi juuri muuta omaisuutta. Emme siten ole rikkaita. Vaimolle jää oma palkka melkein kokonaan omaan käyttöön, kun minä maksan melkein kaikki laskut. Ruoat maksetaan suurinpiirtein puoliksi. Minä maksan käytännössä kaikki isommat hankinnat ja lomamatkat. Maksan myös molempien autojen kulut ja käyn tankkaamassa vaimon auton.
Antaisin peppureikää kiitokseksi.
7000 brutto eli jotain 3400-3600 netto. Tiesittekö tuon?
En varmaan mitään kun se ei olisi minun palkka. En käsitä ihmisiä joiden mielestä puolison rahat vaikuttaa heidän elämäänsä.