En halua loukata ketään, mutta en millään ymmärrä naista, joka tekee abortin.
Tuntuu aivan kauhealta ajatellakin asiaa. Itse haluaisin esikoista ja ajatuskin siitä, että joku on oikeasti voinut tappaa oman syntymättömän vauvansa.. itkettää.
Kommentit (111)
abortinvastustajaa, joka omalla kohdallaan tekee sen...
Mutta oikeasti, minusta abortti on jotain hirvittävän rumaa omaa naiseutta kohtaan, jotain peruuttamatonta, häpäisyä, itsevihaa.. jotain sellaista, jota en tule koskaan ymmärtämään. Nainen joka tekee abortin, vihaa itsessään olevaa äitiä.
ap
vaikka itse en tekisikään, jos ei sikiöllä olisi jokin paha vamma.
Vierailija:
Mutta oikeasti, minusta abortti on jotain hirvittävän rumaa omaa naiseutta kohtaan, jotain peruuttamatonta, häpäisyä, itsevihaa.. jotain sellaista, jota en tule koskaan ymmärtämään. Nainen joka tekee abortin, vihaa itsessään olevaa äitiä.ap
Olen tehnyt kaksi aborttia ja kaksi lasta, en vihaa äitiä itsessäni;)
asettaa itsesi jumalan asemaan ja päättää, kenellä on oikeus elää ja kenellä ei? Järkyttävää.
Jos elämäntilanteesi olisi toinen, ehkä ymmärtäisit. Joskus ainoa oikea ratkaisu on abortti. Elämällä elämää yleensä mustavalkoisuus karisee ja tajuaa, että elämä muodostuu lahinnä epämääräisistä harmaan sävyistä.
Vierailija:
Mutta oikeasti, minusta abortti on jotain hirvittävän rumaa omaa naiseutta kohtaan, jotain peruuttamatonta, häpäisyä, itsevihaa.. jotain sellaista, jota en tule koskaan ymmärtämään. Nainen joka tekee abortin, vihaa itsessään olevaa äitiä.ap
en minä ainakaan vihannut itsessäni olevaa äitiä millään niistä kerroista, vaan en halunnut lasta sillä hetkellä. enkä minä mitään vauvaa tappanut, poistatin minussa " loisena" elävän solumöykyn. mielestäni minulla oli oikeus päättää, annanko kehoni jonkun muun käyttöön, lisäännynkö ja luovutanko elämäni jostain toisesta huolehtimiseen, vai elänkö omaa elämääni ja hoidan omat asiani.
että hän on päättänyt riistää minulta sisaren, ainoan, jonka olisin voinut saada.
Miettikää sitäkin, kun teette itsekkäitä päätöksiänne. Itse en voisi enää elää itseni kanssa, jos tekisin abortin.
elämässä on tilanteita (sairaus, yksinhuoltajuus, seksuaalinen hyväksikäyttö tms.) jolloin lapsen on parempi antaa mennä parempaan kotiin (syntymättömien lasten kotiin).
Näin minä ajattelen.
t. abortti viikolla 5+2 ja ikuisesti sen kanssa elän, mutta tyynesti, koska en voinut muutakaan.
Vierailija:
että hän on päättänyt riistää minulta sisaren, ainoan, jonka olisin voinut saada.Miettikää sitäkin, kun teette itsekkäitä päätöksiänne. Itse en voisi enää elää itseni kanssa, jos tekisin abortin.
esim. rv 6 on pää, vartalo sekä pienet alut käsille ja jaloille, sydän sykkii jo
kannattaa olla tekemättä aborttia.
Tässäpä juuri tullaan siihen, että abortti EI ole mikään pikkujuttu. Se koskettaa muitakin, se ei todellakaan ole vain yhden ihmisen salassa tehty pikkuinen päätös.
Et voi pyyhkiä tuskaani pois latteuksillasi.
Olisipa äitiäni joku silloin kritisoinut oikeassa kohtaa, hän ei olisi ehkä vienyt minulta sisartani.
mikäs pomottelija sinä luulet olevasi, minä en pidä sikiötä tuossa vaiheessa muuna, kuin solumöykkynä.
Jokainen nainen tuntee vastuunsa ihmiselämästä, kun saa taimen sisälleen. Oikea nainen ei tapa ihmistä, jonka kuuluu saada elää ja syntyä ihmiseksi tähän maailmaan.
Niin mun mielestä on tosi outoa että joutuu tekemään abortin. Eikö ole vielä selvillä että miten ne vauvat saavat alkunsa? Ehkäisy voi tietysti pettää, 1-2 prosentilla(vai mitkä ne prosentit onkaan), mutta abortteja tehdään niin paljon että ihmettelen miten moni nykyaikana jättää ehkäisyn käyttämättä.
Vierailija:
Tässäpä juuri tullaan siihen, että abortti EI ole mikään pikkujuttu. Se koskettaa muitakin, se ei todellakaan ole vain yhden ihmisen salassa tehty pikkuinen päätös.Et voi pyyhkiä tuskaani pois latteuksillasi.
Olisipa äitiäni joku silloin kritisoinut oikeassa kohtaa, hän ei olisi ehkä vienyt minulta sisartani.
jos sinä kannat " tuskaa" äitisi päätöksestä kasvattaa vain yksi lapsi(en ihmettele miksi), niin on elämäsi aika onnetonta. Äitiäsi käy sääliksi, p-n saa palkakseen, lapsen kasvatuksesta.
ottaa hermoille, no voithan elää noiden ajatusten kanssa, jos se edes hiukan helpottaa oloasi=)
jokainen tekee elämässään omat ratkaisunsa.