Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tässä sopivasti vai liikaa 3,5-vuotiaalle joululahjoja???

Vierailija
07.12.2007 |

Eli ollaan hommattu tytölle seuraavat lahjat:

-Duplo prinsessalinna + 2 kpl liittyviä pikkupakkauksia

-Muumitalo

-Muumit ja lumikuningatar

-Elias pelastuslaiva

-Prinsessarooliasu

-FP:n lääkärilaukku

-Sleich eläimiä 2 kpl

-Muumilotto

-Pieni Transformers-robotti

-Muumi pc-peli Syysjuhla

Minun mielestäni tossa alkaa olla jo liikaa, mutta miehen mielestä sopivasti. Mitä mieltä olette?

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluhan tarkoittaa talvipäivänseisausta =)

Vierailija
2/99 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille joulu on yltäkylläisyyden ja antamisen juhla. Kun muuna aikana vuodesta eletään niukasti ja säästäen, on yksi juhla vuodessa, jolloin ei pihistellä. Lahjoja on tosiaan vuori, on ruokaa ja juomaa niin paljon, ettei kaikkea jaksa syödä. Vuoden lelut ostetaan jouluna, myös uusia vaatteita löytyy pukinkontista. Kerrankin saa nauttia, kun on kaikkea, niin sitten jaksaa taas koko loppuvuoden elää sitä tavallista, niukempaa arkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä antaisin vaan esim muumitalon " isompana" lahjana, ja pari pientä lisäksi. Esim kirja ja vaikka piirustusvälineitä. Ei noin pieni (eikä isompikaan) osaa iloita enää tuollaisesta lahjamäärästä. Sekaisin vaan menee pieni lapsi.

Vierailija
4/99 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No takuulla on liikaa. Ostan itse yhden lahjan molemmille pojille (n. 60 euroa, jotain isonpaa). Lisäksi saavat isovanhemmilta ja kummeilta ehkä n. 5-7 lahjaa ja ovat tyytyväisiä. Ikää pojilla on 2,5 ja 4,5. Kyllähän varmasti isompi toivoo vaikka mitä, mutta eihän tarkoitus ole toteuttaa joka toivetta.

Vierailija
5/99 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävää, kun maailma voihkii ilmastonmuutoksen kynsissä niin jotkut idiootit vain viettävät kerskavaa kulutusjuhlaa piittaamatta lainkaan ympäristöstä. Sairasta.

Meillä 3.5-vuotias saa vanhemmilta yhden isomman ja kalliimman pitkäikäisen lahjan, pari kirjaa, siinä se. Isovanhemmilta ja kummeilta tulee vähän lisää, mutta ei kohtuuttomuuksia.

Joulun tarkoitus on olla yhdessä, rauhassa ja miettiä joulun sanomaa eikä raahar kämppää täyteen romua josta haluaa eroon muutaman vuoden päästä.

Vierailija
6/99 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen lapsena saanut jouluna paljon lahjoja ja niin tulee lapsenikin saamaan! Eli ap:n luettelema lista ei kuulostaa yhtään paljolle...

Meidän 2v tyttö tulee saamaan AINAKIN vauvanuken, nukenvaunut ja -sängyn, baby born hevosen, ison dublo setin+ämpäri " perus-dubloja" , muumitietokoneen ja puhuvan imurin. Lisäksi tulee sitten vielä kirjoja, palapelejä, dvd:itä, ja jotain pienenmpiä leluja ym. mitä minulle, tädeille ja mummoille kaupassa tuleekaan vastaan!

Arviolta 40 lahjaa varmaan tulee...

Vierailija
7/99 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouluaattona. Jippii...

Vierailija:

mä olen lapsena saanut jouluna paljon lahjoja ja niin tulee lapsenikin saamaan! Eli ap:n luettelema lista ei kuulostaa yhtään paljolle...

Meidän 2v tyttö tulee saamaan AINAKIN vauvanuken, nukenvaunut ja -sängyn, baby born hevosen, ison dublo setin+ämpäri " perus-dubloja" , muumitietokoneen ja puhuvan imurin. Lisäksi tulee sitten vielä kirjoja, palapelejä, dvd:itä, ja jotain pienenmpiä leluja ym. mitä minulle, tädeille ja mummoille kaupassa tuleekaan vastaan!

Arviolta 40 lahjaa varmaan tulee...

Vierailija
8/99 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö antaisi lapsellesi mieluummin huomisen päivän kuin kasan muovikrääsää. Maapallo ei kanna kaikkea jätettä mitä me ajattelemattomat ihmiset saadaan aikaiseksi. Jätteeseen hukuttamallako se oikea joulu syntyy?

Vierailija
9/99 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

luontoa ei enää ole ja kaasunaamarien kanssa joutuu hengittämään mutta eikös vaan ollut mukavaa lapsena kuin sait 40 lahjaa joka joulu. Nyt ne tosin makaavat kaatopaikalla mutta kyllähän yhden luonnon voi uhrata siksi että voi viettää kulutusjuhlaa kuin hullu....

Vierailija
10/99 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi saa lähes kaiken jouluna, mulloin vuodessa ei juuri mitään hankitakaan. Miten kertarysäys on muka pahempi kuin vähitellen pitkin vuotta " lelujen päivityts" ?

T:39

Vierailija
11/99 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Baby born hevosen ja kärryt

- Kaksi eri asua Baby bornille

- Mimosan torikojun ja Orvokin mökin

- Röllipelin

- Soitin setin

- Kävelytuolissa olevan my little ponyn

- Pet shop talon

- Paketin petshoppeja

- Tau nallen

- PMMP:n lastenlaulu cd:n

Ja sit vielä isovanhemmilta ja kummeilta jotain

Vierailija
12/99 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä maapallon tulevaisuus on jostain ihan muusta kiinni kuin av-mammojen joululahjoista.

Annetaan jokaisen viettää sellainen joulu kuin haluaa ja hankkia lahjoja juuri sen verran kuin haluaa.

Ja ap:n kysymykseen, minusta on ihan sopivasti lahjoja.

Vierailija
13/99 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähitellen vuoden mittaan. Mieti nyt ihan oikeasti onko tuossa mitään järkeä kantaa tuollaista romuvuorta kotiin. Kyllä se lapsi sinusta tykkää vähemmälläkin lahjomisella. Ja ihan oikeasti ajattele tulevaisuutta, jokainen ostamatta jätetty lelu on ympäristöteko, maailma ei kestä tälläistä järjettömyyttä..

Vierailija
14/99 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme silloinkaan ostaneet itse kuin pari, mutta vaikka meillä on pieni suku, lahjoja kertyi aika lailla. Olisi myös hyvä ymmärtää, että ikä vaikuttaa: kaksivuotias ei kertakaikkiaan osaa arvostaa niin kamalaa leluvuorta, kun taas kymmenvuotias on jo tottunut olemaan ahne...

Ihmettelen kyllä sitäkin, että ap:n lapsi on itse toivonut nuo kaikki. Meidän esikoinen on 3,5-vuotias ja selailee kyllä lelukuvastoja, mutta kun häneltä kysyy, mitä haluaisi, hän vastaa: " Nukke." Ja se on siinä.

Vierailija
15/99 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitätkö ihan tosissasi ettei ihmisten kulutustottumuksilla ole vaikustusta maapallon tulevaisuuteen? Tuolla asenteella tämän palloparan voisi sitten räjäyttää samantien tuusannuuskaksi. Kun ei tavallisella pulliaisella kerran ole mitään mahdollisuutta vaikuttaa. Huh huh!!

Vierailija
16/99 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kesällä pyytää jotain lelua niin pukki tuo jouluna..ja lahjoja saa n.30..synttärilahjaksi ostan vaan yhden

Vierailija
17/99 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin kalliit lelut näyttää olevan aika turhia meilläpäin: siellä ne kaapissa romuttuisivat, kun tytöillä laukkaa mielikuvitus muutenkin.

Vierailija
18/99 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa meiltä vanhemmilta 5 lahjaa. Kummeja jokaisella 2-3 (perhettä) ja heiltä tulee yleensä paketit. Mummu ja papat eivät yleensä jouluna muista, lastenlapsia kun on jo niin iso lauma.

Vierailija
19/99 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin niin, etät antaisin joko sen prinsessalinnan tai muumitalon, ja toinen jäisi synttäreiksi. Ei lapsi tarvitse hirveästi materiaa, eikä osaa sitä kaivata ellei eteen kanneta.

Vierailija
20/99 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia on ottaa rennosti, syödä hyvin ja touhuta yhdessä koko porukalla. Viime jouluna kului paljon aikaa Guitar Heroa pelatessa (lapsi siis osallistui myös :)).

Emme käy joulukirkoissa, haudoilla tms. yleisiä perinnejuttuja. Joulupukkikaan ei vielä tänä vuonna ole tulossa, vain tonttu käy soittamassa ovikelloa ja jättämässä lahjasäkin ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi