Mitä ET missään tapauksessa halua joululahjaksi? Pinotaan pahimmat lahjavinkit!
Minä en halua missään nimessä:
- Kukkia
- Suklaata
- Lahjakorttia (=ostaja ei ole keksinyt mitään, vaan haluaa päästä helpolla)
- Kosmetiikkaa (tulee kuitenkin väärä tuoksu ja väärä päivävoide)
- Kirjoja (en halua lukea sitä Laila Hietamiesta vaika kaikki muut lukevat)
- Koriste-esineitä (en tykkää niistä, kaappiin joutuvat heti)
Kommentit (77)
suklaa ja villasukat kyllä kelpaa kiitos
Niitä on muutenkin ihan yli tarpeen aiemmin lahjaksi saatuna. Koriste-esineitä, paitsi jos antaja tuntee makuni. Mitään jouluaiheista, kuten jo mainittuja joulukuvioisia sukkia tai yöpukuja en myöskään tahdo, koska en haluaisi pitää niitä muulloin kuin jouluaikaan, joten niiden sesonki olisi vähän turhan lyhyt. Itsetehdyistä lahjoista minua eivät kiinnosta esim. telttakokoiset valkeat tyynyliinat, joihin on painettu lapsen käden- ja jalanjälkiä tai vauvanruokapurkeista kyhätyt tuikkulyhdyt.
täytyy tosin myöntää, etten itsekään toivo saavani mitään koriste-esineitä, joilla ei ole mitään käyttötarkoitusta. Kynttilänjalat ja tuikkutelineet ovat ihan eri asia.
Mieluummin otan vastaan kortin, jossa kerrotaan lahjanantajan laittaneen sen 5 euroa aids-työhön, sen sijaan, että olisi ostanut minulle jonkin posliinienkelin...
Onneksi kaikki, keiltä lahjoja saan, ostavat vain tarpeellista, tai vähintääkin mukavia lahjoja, kuten suklaata :)
-Hajuvettä. En käytä ja mulla on astma + saan noista hajuvesistä helposti migreenikohtauksen.
-Liköörikonvehteja.
-Tummaa suklaata (ei haittaa jos suklaarasiassa on tummaa suklaata, mutta pelkästään tummaa suklaata sisältävät rasiat ym. mielummin ei niitä).
-Paitulit ja yöpaidat/pyjanat. Nukun pelkästään alusvaatteissa ja käytän yöpaitaa max pari kertaa vuodessa.
-Villasukat. En käytä.
-Mausteteet ja -kahvit. En juo teetä (paitsi jääteetä) enkä kahvia. Nuo jäisivät kaapin perälle lojumaan, koska myöskään mies ei juo teetä eikä kahvia.
-Kukat (katso ensimmäinen kohta!). Kukat on kyllä muuten kivoja.
-Muumimukit, meillä on jo yksi kaapin hyllyllinen täynnä näitä, kiitos rakkaan siskoni, joka ostaa joka vuosi mulle synttäri- ja joululahjaksi kyseinen mukin.. Kieltäminen ei auta....
-Lasit. Myös näitä on kaappi pullollaan, muuten kyllä ihan ok lahja.
-Kosmetiikkaa. Mulla on paha atooppinen iho ja ainoastaan tietyt merkit käy + en meikkaa kuin max kerran vuodessa.
-Villapaita (en käytä)
-Pitkät kalsarit. En käytä.
-Itse tehty sinappi. Minä olen allerginen ja mies ei tykkää.
-Suitsukkeet ja tuoksukynttilät tms. Katso ylin kohta.
-Tauluja, jos antaja ei tiedä meidän makuja.
-Kylpy-/aamutakki. En käytä.
Mitkä taas " käy" :
-Suklaarasiat, jos ne eivät ole pelkästään tummaa suklaata sisältäviä
-" Vuohi afrikassa"
-Lahjakortit
-Lapaset, pipot, kaulaliinat (siis villaiset)
-Tavis kynttilät, talvella on ihanaa poltella kynttilöitä.
-Lautaset (näille on tarvetta aina)
-Itse tehdyt piparit ym. paitsi se sinappi.
-Kirjat, olen himolukija (ja mies on myös) ja luen kaikenlaisia kirjoja laidasta laitaan, joten ei haittaa, vaikka kirja ei olisi niin mieluisa, sen voi sitten myydä eteenpäin, kun olen sen lukenut.
-DVD-leffat, minä ja mies ollaan leffa keräilijöitä ja kaikenlaiset leffat kelpaa.
-Cd-levy, JOS antaja tietää minun ja miehen musamaun, muuten ei.
-Valokuva-albumit, näitä ei ole koskaan liikaa, mutta niitä kuvia tuntuu pursuavan joka laatikossa.
-Valokuvankehykset.
-Palapelit.
-Seurapelit.
-Vaatteet, jos antaja tietää mun maun.
-Pörrösukat.
-Pyyhkeet, näitä tarvitaan aina suurperheessä. Minä ja mies ei todellakaan olla tarkkoja minkä värisiä ne pyyhkeet on ja sointuuko ne toisiinsa.
-Lakanat, sama juttu näiden kanssa, näitäkin aina tarvitaan.
-Tuikkualustat/lyhdyt ym.
-Viltit ym.
-Käsintehdyt matot.
Ym. Ym. Ym.
Mitään lehden vuosikertaa en haluaisi, meille tulee jo lehtiä ihan tarpeeksi.
Saunajutut kelpaisi kyllä. Paitsi ne tuoksut.
Sehän on nykyään tapana. Laitan sen nettiin ja tutut ja sukulaiset voi helposti katsoa, mitä ostavat minulle.
Eikö teillä ole vielä sellaista? Minun tutuilla kaikilla on joululahjalista netissä.
Taidan ostaa tänä jouluna kaikille vinkkupullon. Eipä löytynyt yhdelstäkään inhokkilistalta.
posliinikoriste-esineita en halua. Enkä mitään tavaraa, joka ostettu pilailumielessä (tyyliin kauheat posliinikupit tms.). Ylipäänsä kartan kaikkea tavaraa, josta antaja ei ole ihan varma, että välitän. Ne vihreät Fazerin marmorikuulta! Iik!
Mutta. Anopin ja kälyn lahjat nyt vaan on niin huonoja :-( Ottaisin mieluummin kaksi kaunista ja hyvälaatuista käsipyyhettä kuin tusinan kehnolaatuisia ja rumia. Tai vaikka pidänkin kynttilöiden polttelusta, en välttämättä halua kilokynttilöitä, kakkoslaatua. Kun mitä järkeä maksaa yhdestä kynttilästä enemmän kuin kilosta, hukkaanhan ne menee kuitenkin. Niinpä. Paituleitakaan en saa kulumaan sitä tahtia kuin niitä saumoista kiertäviä mulle kannetaan.
Ja kyllä, olen yrittänyt lanseerata ei lahjoja aikuisille-joulua, vaan kun ei mene läpi.
Mulle käy kaikki! No ehkä ihan selkeetä rihkamaa en halua... Pörrösukat ja villasukat ovat ihanat, rakastan suklaata ja kukkia. Olen 38-vuotias.
Vierailija:
Sehän on nykyään tapana. Laitan sen nettiin ja tutut ja sukulaiset voi helposti katsoa, mitä ostavat minulle.
Eikö teillä ole vielä sellaista? Minun tutuilla kaikilla on joululahjalista netissä.
mutta vihreät kuulat on pahoja ja pörrösukat kutisee. On ne pörrösukat kyllä kamalan rumiakin.
" mä oon aika nipo, mitä haluan. siis en ole mikään ahne, tai että pitäisi olla jotain kallista. vaan HARMITTAA kun ihmiset ostaa sellaista mitä ei tod. tarvita ja rahat menee hukkaan! ja mulla ei ole tilaa säilyttää kaikkea turhaa... inhottaa sitten toisten antamia lahjoja myydä tai antaa eteenpäin."
Eli toivoisin että minulta kysyisi lahjaideoita, voin sitten kertoa mitä oikeasti haluaisin.
Mutta jos en saa mitään lahjaksi, sekin on ihan ok, olenhan jo aikuinen ja en enää tarvitse niin hirveesti näitä lahjoja. Niin eipä tarvitse minunkaan miettiä päätäni puhki mitä ostaa toiselle lahjaksi.
Mitä en missään nimessä haluaisi joululahjaksi:
- lahjakortti johonkin liikeeseen josta en tarvitse mitään
- pilailu lahjat (onhan se hauskaa, mutta...)
- pörrösukat
- koristeesineet
- kynttilät
- serviettit
- herkkukorit jossa on jotain omituisia ruokia joita en ikinä tule syömään
- mauste teet ja - kahvit
- paitulit (en käytä koskaan yöpaitaa)
- kaikki turha krääsä jota en tarvitse
Miksi kukaan ei koskaan kysy,mitä haluaisin lahjaksi?
Paitsi mieheni.
En minä paljoja toivoisi, enkä kalliita, mutta tarpeellsita ja toivottua...
Olen täysin hämilläni... En ole itse saanut moneen vuoteen mitään lahjaa. En ole kyllä odottanutkaan, mutta olisihan se mukava saada vaikkapa ihanan lämpöiset pörrösukat. Palelen usein jaloistani.
Ei kyllä tule kukkiakaan mistään. Eikä edes kortteja.
No, opinpahan taas jotain uutta tämän ketjun myötä.
T. neljän lapsen äiti