Mitä ET missään tapauksessa halua joululahjaksi? Pinotaan pahimmat lahjavinkit!
Minä en halua missään nimessä:
- Kukkia
- Suklaata
- Lahjakorttia (=ostaja ei ole keksinyt mitään, vaan haluaa päästä helpolla)
- Kosmetiikkaa (tulee kuitenkin väärä tuoksu ja väärä päivävoide)
- Kirjoja (en halua lukea sitä Laila Hietamiesta vaika kaikki muut lukevat)
- Koriste-esineitä (en tykkää niistä, kaappiin joutuvat heti)
Kommentit (77)
Lahjakortillahan voit ostaa mitä itse haluat, ja miks joku ei halua rahaa? Siis jos sattuis voittamaan. Ja jos ei niin arpa menee roskiin, ja meneehän se muutenkin.
Saa olla kyllä aikamoinen junttien juntti kun leikkokukat ärsyttää ja on vielä oikein " pahinta kerskakulutusta" . Ostakaahan naiset elämä, ei voi muuta sanoa. Mikä on kohteliaampaa kuin tuoda joulukukka. Ja ottakaahan aikuiset itseänne niskasta kiinni ja olkaa iloisia että joku teitä jouluna muistaa. vali vali.
-yöpaituleita tai pörrösukkia (inhoan vartalon ympärille kiertyviä yöpaitoja)
-rihkamakoruja
-irtomukeja ym. astioita
-koriste-esineitä
-lakanoita (entisiäkin jo kaapit pullollaan)
-toivoisin myös, etteivät lapset saa mitään muovirihkamaa, joka on sälänä pitkin lattioita jo heti aattoiltana
Siksikö, että olen nainen ja naisten nyt vain kuuluu pitää kukista?
Toki otan kukat (ja minkä tahansa lahjan) ilolla vastaan jos joku minulle sellaisia tuo. En iloitse itse kukista, vaan siitä, että minua on haluttu muistaa.
en myöskään halua mitään halpahallivaatteita itselleni enkä lapsilleni.
Toki saa antaa enkä mitään lahjaa ole ikinä torjunut mutta lähes poikkeuksetta pitämättä/käyttämättä jäävät... valitettavasti.
Minusta se että tuo kukkia naiselle kertoo antajasta sen, että hän on perinteinen nainen / mies ja se ärsyttää minua modernia feministinaista.
Niitä kirjakauppojen kassoilla myytäviä pikkukirjasia joiden nimet on jotain " 120 aurinkoista ajatusta" tai " Pieni kirja onnesta sinulle"
Koriste-esineitä joilla ei ole mitään muuta käyttötarkoitusta, villasukkia tai -lapasia, jouluteetä tai joulukahvia (emme juo).
Jo vuosia sitten ollaan sovittu, että lahjoja ostetaan vain lapsille ja hyvin on toiminut. Eipähän tule pettymyksiä vääräntuoksuisista hajuvesistä, krääsästä tai pörrösukista ; )
Kukat kelpaa aina, samoin suklaa. On mukava avata suklaarasia joskus maaliskuisena sunnuntaiaamuna kahvin kanssa kun tekee mieli jotain hyvää.
En haluaisi kuitenkaan huonoja pitkiä alushousuja, jotka saan joka vuosi mummoltani, enkä myöskään jouluaiheisia sukkia, servettejä tai koriste-esineitä, koska kukaan ei kuitenkaan tunne sisustusmakuani.
Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö osaisi iloita lahjan takana olevasta ajatuksesta - halusta muistaa =)
Mä en tajunnutkaan, että kukat ovat feministikysymys. Mulle ihan puhtaasti esteettinen kysymys ja ehkä arjen ylellisyyttä.
Se, joka kyseli miksei joku halua kukkia
En halua:
- pörrösukkia
- kotitossuja
-koriste-esineitä ml. kynttilät
- oloasuja
- astioita
Näitä kaikkia aina saa anopilta ja pörrösukat ja oloasut ei mene edes kirppiksellä kaupaksi
Ne kun on kuitenkin tarkoitettu siihen, että ostaisin itselleni, mutta käytän ne lapsiin/mieheen. Mielummin jokin suora muistaminen minulle. Kaikki muu käy.
Eräs sukulainen ostaa joka jouluksi tyynyliinoja. kaapit pursuavat niitä.
Ei yksinkertaisesti mahdu enempää!
Viime vuonna sain yhden lahjan, ja sekin oli pöytäliina. : (
Anopille pörrösukat, apelle arpoja, kälylle keittiötavaraa. Kirjoja muille ja joulukoristeita ja kynttilöitä.
Itse en toivo mitään, paitsi muutamaa kirjaa, joita kukaan ei osaa mulle ostaa ja rahaa, jota kukaan ei kehtaa antaa :-) Kiitollinen olen saamistani lahjoista, joskin joskus toivon, että olisi antaja hetken pidempään funtsinut mun makua ja lahjan laatua... Äiti antaa ihania lahjoja, pientä ylellisyyttä, tuoksuvia voiteita, kallista viiniä, hyvää suklaata.
Minäkin olen feministi enkä välitä kukista, mutta enpä ole koskaan älynnyt kiukutella asiasta edes täällä! Kukat ovat peruskohtelias muistamisen ele, näin ainakin ajattelen- parempi kimppu kukkia kuin ei mitään. Suklaa, kahvi ym. on taas tarkoitettu tuomaan mielihyvää lahjan saajalle, joten siitäkään en osaa vetää herneitä nenään, vaikka en kahvia juo enkä tryffeleitä pahemmin syö. Minä tyhmänä ihmisenä kiitän melkein mistä vaan ja tunnen aidosti iloa siitä, että joku muisti minuakin!
Koska keskustelu on mennyt linjalle " pullomössösukupolvi sitä ja tätä" , pistäkääs ikänne perään. Katsotaan kuka oikeasti vihaa kukkia ;).
21 v.
maustekahvit ja -teet-en käytä....
Meillä ei ole kuin yksi huonekasvikaan.
En vain pidä kukista enkä huonekasveista.