Kokemuksia siitä kun tuut laaja-alaisesti kiusatuksi pienellä paikkakunnalla
elämässäni tapahtui tämä 2000-luvun alussa, vieläkin tekee pahaa käydä lapsuuden kotipaikassa vaikka on jo oma lapsikin joka toivoisi muuttoa mummilan lähelle.
Kommentit (19)
Ei, ei minua ole kiusattu pienelläkään paikkakunnalla.
Profeetat ajetaan aina omalta maaltaan sanotaan sananlaskuissakin.
Niin kun päädyt "nolojen" kastiin paluuta ei ole.
Vierailija kirjoitti:
mitä toi tarkottaa? mä en oo profeetta en lähelläkää, ihan alisuoriutunu ,amis koko elämäni
Vierailija kirjoitti:
Totta. Näin Sanassa kerrotaan. Eikä arameankielinen Jeesus tehnyt ihmetekoja kotikylällään, senkin Sana kertoo..
.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä toi tarkottaa? mä en oo profeetta en lähelläkää, ihan alisuoriutunu ,amis koko elämäni
mitä tarkoittaa```
Kiusatut on luusereita jotka ansaitsevat kohtalonsa.
olen pahoillani, auttaisiko terapia
Kiusattu on Voittaja, jonka Voittaja-statusta luuserit kadehtivat. Edit. 😇
Pienen paikkakunnan touhua on juurikin se, että julkimot, somesisällön tekijät, mallit, missit, ammattiurjeilijat, taiteilijat, muotifriikit/tyyligurut.. he kaikki loistavat poissaolollaan, kun ovat muuttaneet isoon kaupunkiin uran ja rakkauden perässä.
Kompensaationa pikkupaikan väki nostaa jonkun kiintoisan yksilön tai pari tuohon julkimon statukseen, josta puhua päivät pitkät. Näin se menee.
Vierailija kirjoitti:
Pienen paikkakunnan touhua on juurikin se, että julkimot, somesisällön tekijät, mallit, missit, ammattiurjeilijat, taiteilijat, muotifriikit/tyyligurut.. he kaikki loistavat poissaolollaan, kun ovat muuttaneet isoon kaupunkiin uran ja rakkauden perässä.
Kompensaationa pikkupaikan väki nostaa jonkun kiintoisan yksilön tai pari tuohon julkimon statukseen, josta puhua päivät pitkät. Näin se menee.
Eli pikkupaikoilla puhutaan siis joistain jotka ei oikeasti ole julkimoita?
On kokemusta, olin kiusattu ja tuomittu noloksi ja oudoksi. En pysty olemaan paikkakunnalla normaalisti mitenkään, kun muut suhtautuvat oudosti. Muutin heti 18v pois ja vietän vain vähän aikaa tuolla paikkakunnalla. Erityisiä kokemuksia ei enää ole kun en ole tavannut kiusaajia enää mutta tiedän paikan meiningin ja että selän takana kyllä jauhetaan yhä. Minua säälittää se, asun kaupungilla nykyään ja täällä on niin ihana vapaus. Ihmiset on nähneet vähän enemmän ja ovat keskimäärin avarakatseisempia.
Voin puhua vain omasta puolestani.
Olen tavattoman yksityinen hlö, enkä
karaktääriltäni lainkaan julkisuushakuinen/
huomionkipeä. Tällöin koen huomion [kuten
luvattani kehoni kuvaamisen] kiusallisena,
ikäänkuin olisin vedetty viihdyttävään
'seiskalehtirooliin' täysin vasten tahtoani.
Jos olisin kuvia esimerkiksi Instagramissa
aktiivisesti julkaiseva, huomiosta nauttiva
sometyyppi ja peukkukeräilijä, niin tilanne
olisi aivan toinen psyykkisesti. Jostain
syystä olen usein 'valokeilassa', tämä on
tähän ikään jatkunut ilmiö kohdallani.
Kadulla kuvaaja [tai kuka tahansa] pysäyttää
minut ja pyytää saada kuvata minut
kanssaan.
Luvan kanssa tämä on ok, mutta
tokikaan ei luvatta ruokakaupassa. Tällöin se
rikkoo minun yksityisiä rajojani ja tilaani.
Enhän voi tietää, mihin kuvat päätyvät.
Laaja-alainen kiusaaminen - taas näitä hienoja termejä! Oliko se myös monimuotoista ja identifioitunutta?
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Sinne jäävät ne juntit, joista ei ole muuhun kuin paikallisen terkkarin hoitsuiksi ja kaupan kassaksi. Sahalle nappia painamaan ja kampaajaksi.
Mummo voi muuttaa lähemmäs teitä jos haluaa, ei teidän elämänne hänen ympärillään pyöri.
Vierailija kirjoitti:
Kiusattu on Voittaja, jonka Voittaja-statusta luuserit kadehtivat. Edit. 😇
PARAS HEITTO!
Tiedän tuon tunteen.. ei se ole vuosikymmentenkään jälkeen helpottanut