Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pukeudut arkena?

Vierailija
02.10.2013 |

Kuinka ennakkoluulottomasti saat pukeutua töihisi, vai onko sulla tarkka pukeutumiskoodi työssä tai jopa työasu? Kerro esimerkkejä.

Entä arkena kotona? Huomioitko silloin käytännöllisyyden lisäksi muita pukeutumisellasi? Miten? Onko sulle esitetty toiveita, entä millaisia toiveita sulla on esim. puolisoasi kohtaan? Tai ehkä huomioit häntä muilla tavoin sen sijaan. Kerro esimerkkejä.

Saatatko käytännöllisyyden lisäksi kommentoida lastesi pukeutumista (toki sponsorin oikeuden lisäksi)? Missä määrin?

Sukupuolesi?

Ikäsi?

Työsi?

Omat vastaukseni:

Konsulttina saan itse valita työkledjuni, kuitenkin asiakkaitani/ yhteistyökumppaneitani kunnioittaen kokouspäivinä. Useimmiten kauluspaita, villislinjalla, pikkutakkia harvemmin, vielä harvemmin kragaa töihin. Maastopäivinä käytännöllisyys ratkaisee.

Kotona perheen parissa yhä usein työvaateet , ei yhtä kauhtuneet vermeet kuin treeneissä tai harvoina yksinäisinä iltoina. Puolisoni ei tarvitsisi aivan niin usein ja pian, rutiininomaisesti kotiin saavuttuaan vaihtaa ylleen kuluneita farkkujaan.

Lasten pukeutumisvalintojen kommentoinnissa on oltava varovainen varsinkin, jos se ei rajoitu käytännöllisyyteen ja hintaan. Mut vaikea mun on siitäkään aina pidättäytyä. Hienovaraisena sekin lienee osa luonnollista kanssakäymistä.

M 48

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
22/33 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka ennakkoluulottomasti saat pukeutua töihisi, vai onko sulla tarkka pukeutumiskoodi työssä tai jopa työasu? Kerro esimerkkejä.

- Töissä täytyy olla työpaita ja pitkä musta hame tai tummat suorat housut. Yleensä mulla on siis töihin mentäessä farkut jalassa. Joskus laitan pitkän hameen (ja sukkahousut). Jos menen töiden jälkeen jonnekin näkemään kavereita, mulla on vaihtovaatteet mukana. Tämä on mun tapa erottaa työaika vapaa-ajasta, koska en voi sietää housuja. Jos menen vain kaupan kautta kotiin, en raahaa vaihtovaatteita mukana.

Entä arkena kotona? Huomioitko silloin käytännöllisyyden lisäksi muita pukeutumisellasi? Miten? Onko sulle esitetty toiveita, entä millaisia toiveita sulla on esim. puolisoasi kohtaan? Tai ehkä huomioit häntä muilla tavoin sen sijaan. Kerro esimerkkejä.

- Ei ole puolisoa. Olen kotona mahdollisimman pehmeissä, liikkumavaraisissa ja lämpimissä vaatteissa = pyjamissa ja villasukissa. Mikään ei ole parempaa kuin tulla kotiin, repiä vaatteet pois päältä ja vaihtaa pyjamiin.

Sukupuolesi?

- nainen

Ikäsi?

- 20-30 v

Työsi?

- myyjä

Vapaa-ajalla pukeudun yleensä hame/shortsit + paksut sukkahousut ja matalapohjaiset kengät, yleensä pitkähihainen paita ja hiukset auki. Käytän myös mekkoja paljon. En käytä meikkiä koskaan. Ei hajusteita tai hiuslakkoja yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuuup...

Vierailija
24/33 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 32 v. ja keittiöllä töissä. Työasu tulee talon puolesta eli keittäjän housut ja takki ja myssy päähän.

Arkena pukeudun lähinnä välihousuihin tai collegehousuihin. En jaksa aamulla miettiä pukeutumista. Kesällä laitan farkut, mutta talvella en jaksa laittaa kuin välihousut jalkaan ja toppahousut päälle. Töissä joutuu kuitenkin vaihtaa työvaatteet. Kotiin tullessa laitan collegehousut tms. kotihousut.  Viikonloppunakin hengailen kotona lähinnä kotihousuissa. Kauppaan laitan toppahousut tai farkut. Kesällä pukeudun paremmin. Käytän hameita, jotain t-paitoja yms. 

Asun yksin ja olen sinkku. Kenelläkään ei ole siis sanomista pukeutumisestani. 

Vierailija
25/33 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuuppista

Vierailija
26/33 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun aina mukaviin vaatteisiin. Krooninen kipu rajoittaa ja laittoi esim aludhousut vaihtoon. Mustaa, paljon villaa. Ei logoja, ne on kiusallisia. Suosin merinoa ja pellavaa. Kotona viihdyn legginseissä tai verkkareissa, ulkona minut näkee useammin vaellushousuissa kuin farkuissa. En vietä juuri elämää arjen ulkopuolella joten pukeudun näin aina. En käy ulkona syömässä, keikoilla tai oikein muutenkaan ihmisten ilmoilla markettia kummemmin. Viimeksi joutunut pukeutumalla pukeutumaan yli kymmenen vuotta sitten ja tässä on tullut mentyä naimisiinkin sen jälkeen. Rumat ne vaatteilla koreilee, sanoisin.

Vierailija
27/33 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pukeudun aina mukaviin vaatteisiin. Krooninen kipu rajoittaa ja laittoi esim aludhousut vaihtoon. Mustaa, paljon villaa. Ei logoja, ne on kiusallisia. Suosin merinoa ja pellavaa. Kotona viihdyn legginseissä tai verkkareissa, ulkona minut näkee useammin vaellushousuissa kuin farkuissa. En vietä juuri elämää arjen ulkopuolella joten pukeudun näin aina. En käy ulkona syömässä, keikoilla tai oikein muutenkaan ihmisten ilmoilla markettia kummemmin. Viimeksi joutunut pukeutumalla pukeutumaan yli kymmenen vuotta sitten ja tässä on tullut mentyä naimisiinkin sen jälkeen. Rumat ne vaatteilla koreilee, sanoisin.

Etäduuni it-alalla. Työasuksi riittää että on paita kamerassa.

Vierailija
28/33 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylikkäästi, mutta näyttävästi.

Vierailija
29/33 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä joku tyylikäs mekko tai pusero-jakku-hame -yhdistelmä. Kotona mukava hame ja pusero. Vihaan pitkiä housuja, en käytä niitä, ellei ole aivan pakko.

Vierailija
30/33 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan on kuulustelevasti muotoiltu kysymys

Sairaalassa töissä joten samanalainen asu on töissä kuin kaikilla muillakin siellä töissä olevilla.

Kotona jokainen saa pukeutua kuten itse haluaa.

Vierailija
31/33 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkisesti.

Vierailija
32/33 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up