Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

intouduin viime yönä kirjotteleen miehelle pitkän kirjeen näistä mun vauvakuumeajatuksista, saas nähdä uskallanko antaa sen hänelle kun tulee lauantaina kotiin...

hannnah

Vierailija
22/67 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermionelle ja Bejbille oikeinoikeinoikein hirveesti onnitteluja ja vielä enemmän vauvaliimaa höysteeksi!! Ihania uutisia!

Joo ei tää pino häviä vielä mihinkään, meikäläinenkin roikkuu täälä varmaan kuinka ja kauan kun ei oo tonskailu edes vielä käynnissä. :)

Mitenkäs muuten muut, onko teillä enskalapset saaneet alkunsa kuinka pian ja luomuna vai avustettuna? Kun en teitä vielä oikein tunne...

Pia (ihan just unten mailla zzz...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä minäkin vielä roikun, ei osaa pysyä poissa.. ;)

Pia, meillä Eve tärppäs ekasta mahdollisesti kierrosta kun lopetin pilerit.

Olen asiaa miettiny tässä työpäivien aikana, ja tullu siihen tulokseen että mun kierto oli syynä siihen miksi nyt tärppäs vasta yk4..

Eli ennen pillereitä ja niiden aikana kierto oli melkein päivälleen 28. Ja tosiaan Eve tärppäs heti, eli en tiedä mitä silloin olis tullu olemaan. No, nyt taas melkein vuoden pillereiden kanssa kierto oli tosi tarkkaa, mutta kun lopetin pillerit keväällä, niin kierto alkoi venymään. Parhaimmillaan oli jo 33.pvä, ja siitä vähitellen lyheni taas viime kierron 28. Eli siis tuon luulen syyksi ettei aikaisemmin tärpänny.. :)

Huh, kun meinaa väsyttää.. Neitikin kömpi juuri omasta sängystään ja nyt syö sämpylää ja kattoo muumia. :)

Bejpi rv 4+0

Vierailija
24/67 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pia-maria:

Meillä enska tärppäs kolmannella yk:lla. Sitä ennen pillerit käytössä 10v. Nyt ei oo ollu hormonaalista ehkäisyä käytössä. Mulla alko menkat jo 8 viikkoo synnytyksen jälkeen ja kierroissa on välillä ollu aika suuriakin eroja, joten sit kun tonskaa koitetaan ihan tosissaan saa ovista kyllä metsästää. Mitenkäs sulla?

Bejpi:

Ei me sua täältä pois häädetä :) Onkos uusia raskausoireita ilmenny?

hannnah:

Toivotaan että mies lämpenee kirjeestä ja ainakin saisit jättää ne pillerit pois.

Ootteko muuten käyny ennen raskauden yrittämistä gynellä tarkastuksessa?

Buuffa kp30 ...odottelee tätiä

Vierailija
25/67 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin nyt kun tuo kamala pahoinvointi hetkeks vähäsen helpotti. Aamu oli ihan kauhea..

Gallup.

Raskaus 1: vahinko tavallaan ;) meni kesken rv 9+ ja sikiö vastasi kokoa rv6

Raskaus 2 (Milo): Häiden jälkeen päätettiin että lapsi saa tulla ja 2 viikon pästä testi plussaa, eli nopeaa toimintaa ja kuuma hääyö ;)

Raskaus 3: Yk 2 meni kesken rv 11+ ja sikiö vastasi kokoa 8+

Raskaus 4: yk3. tuulimuna, huomattiin rv 7+3

Ja tämä raskaus 5: Yk3

Tänään soitin jo neuvolaan koska mun raskauksia seurataan nykyään aika tarkasti. Ens tiistaina jo eka aika, tosi turha mun mielestäni. Ja sitten joulukuun 3 päivä on eka ultra, että siihen asti täytyy jännittää miten tässä sitten käy tällä kertaa. Voi olla että taaskin pian palaan takasin tänne teidän seuraan kuumeilemaan.... :(

Mutta vielä yritän olla positiivisella mielellä, kun näitä oireitakin on ihan tarpeeksi, niin uskoisin että siellä joku kasvaa :) Masu ei enää mahdu tavallisiin farkkuihini, mikä on tosi tyhmää koska viikkoja on vasta jotain 4+ ja näytän nyt jo ihan turvonneelta pallomahalta. Eli täytyypä varmaan kiivetä vintille hakemaan äitiys farkut taas käyttöön.

Esikoisen hoitaminen tässä olotilassa on ihan kamalaa, Milo vääsi tänäänkin kahteen eri kertaan kakat ja joka kerta meinaa laatta lentää. Milon ruoat myös haisee mun nenään ihan kauheilta. Mitään en jaksa tehdä, kämppä kaaoksen vallassa.. mutta silti olen niiiin onnellinen!! Toivottavasti tätä onnea kestää loppuun asti!

Koittakaahan päästä kaikki nyt kunnolla tonskailemaan, jotta voin sitten täällä käydä jännäämässä teidän uutisia!!

Terveisin Hermione rv 4 + ehkä...

Vierailija
26/67 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buuffa, en käyny gynellä ennen enskaa, mutta luultavasti meen ennen tonskailua.

Hermione, koita vaan pysyä positiivisena jos se vaikka auttais. Toivottavasti sun paha olo vähän lievenee, vaikka hyvähän se että on selvät oireet. :) Sua on kyllä todella koiteltu noitten raskauksien kanssa, olisit jo ansainnut sen tonskan!

Mitenkäs Bejpi on voinu?

Hannnah, uskalsitko antaa kirjeen miehelle? Tuuhan kertoileen reaktioo...

Meillä meni 8 kk pillereiden lopettamisesta siihen kun huomasin olevani raskaana. Takana oli 10 vuotta pillereitä, joten laitoin siihen piikkiin sen että kesti noin kauan. En laskenu mitenkään omaa kiertoani enkä yrityskertoja, vaan vauva sai tulla sen kummemmin sitä miettimättä. Nyt kun sitä tonskaa mietin niin oon ruvennu laskeen kiertookin, tähän mennessä huimat 36 päivää! Nyt siis Toivottavasti tästä lyhenis... Pillereillä oli aina kellon tarkkaan 28 päivää. Nyt en alottanu mitään ehkäsyä tähän väliin, jos se tonska tulis sitten nopeemmin kun mies "antaa luvan".

Pia

Vierailija
27/67 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla taas tänne vilkuilemaan ;) Ja mukavia uutisia olikin:

HERMIONE ja BEJPI: +++Oikein isot plussaonnittelut!+++ Ja turvallista odotusta, tarrasukkia ja muut perinteiset toivotukset!

Tärppikierto-galluppiin: Pätkiksestä plussasin yk 4, kierrot oli 29-32. Tai oikeestaan yk 5, kun Cerazettejen lopetuksen jälkeen tais mennä kuukauden päivät, ennen kuin eka täti tuli. Miullahan oli sitten myös tosi ärsyttävää tuhruvuotoa aina ennen tätiä, ja kävin just ennen plussakiertoa sen takia terkallakin juttelemassa, että haittaako se raskaaksi tulemista. No, eipä haitannut eli ihan luomuna meidän neiti sai alkunsa :) Nyt raskauden jälkeen tuli eka täti 4 kk kuluttua, kierrot olleet tosi vaihtelevia: 28-47! Tossa 47 pituisessa tein testinkin, kun ajattelin, että olisko käynyt niin, että kumi pettänyt. Meillä siis mennään kumiukko-ehkäisyllä. Saapa nähdä tasottuuko nuo kiertopituudet tuosta vai tuleeko mahdollisesti vaikeuksia, jos joskus nyt päästään edes tonskailemaan.

HANNNAH: Mitäs mies tuumasi kirjeestä?

BUUFFA: Sama juttu tuli mieleen, että ihan joku dejavu, jos oltais keväällä yhdessä piinailemassa. Tosiaan vaan Hermione77 jo oottelee omaansa. Ketäs meitä muita olikaan samoihin aikoihin sillon joskus? Sara-Maria tais ainakin olla, pitäskö alkaa houkutella mukaan tänne? ;)

PIA_MARIA: Missäs kuussa ne teidän häät olikaan? Vai joko on mies alkanut taipua aikaisempaan yritysajankohtaan?

Muillekin moikat ja tsemppiä tonskailuun!

Itse tässä kuumeiluasiassa "tein siirtoni" eli kerroin miehelle, että vauvakuumehan se taitaa vaivata. Vastaus oli, että koetahan hillitä vielä. Eli ei lämpenemistä havaittavissa :( Tosin meillä muutenkin tonskailulle olisi huono ajankohta, koska miehen työpaikalla lomautusuhka. Joten itse etsiskelen

kiivaasti uutta työpaikkaa... vanhassa paikassa olisi tammikuusta lähtien töitä tarjolla kuulemma 90 % varmuudella, mutta mielelläni vaihtaisin paikkaa.

Dajm

Vierailija
28/67 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä pohtinut pääni puhki, mutta kaipa mun tarvii se kirje miehelle antaa. Mutta mies tulee tosiaan vasta huomenna illalla kotiin. Joten hiukan pelon(?)sekaisissa tunteissa odottelen huomista ja miehen paluuta kotiin :)

pia_maria: enska sai alkunsa luomuna, kolmannella yrityksellä, sitä edelsi noin 10 femoden-pillereitä, niiden lopetuksen jälkeen hiukan(?) pitkät kierrot noin 60-50-40 päivää.

buuffa: gynellä en käynyt ennen enskan yritystä varsinaisesti sen yrityksen vuoksi. neuvolalääkärillä tosin kävin just noin viikkoo ennen kun tärppäs, mut sillon kävin lähinnä siks et lääkäri ultras ettei noille pitkille kierroille oo muuta syytä ku toi pitkä pilleritausta. enkä mä kyllä usko et gynelle meen nytkään jos saan sen tonskaluvan mieheltä.

hannnah

Vierailija
29/67 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitympä minäkin joukkoon mukaan, kun tämä tonskan kuumeilu ottaa koville. Enska kuumeilupinossa kirjoittelin aikanaan jonkun verran, mutta sitten se jäi.

Esikoinen syntyi 9/06 ja tonska on ollut toiveissa puolisen vuotta. Piti tulla maalisvauva ja kesävauva, mutta molemmat meni kesken rv 7+3. Nyt piinaillaan tulisko heinävauva heti km:n jälkeen. Negan testasin tänään, mutta saatoin testailla liian aikaisin, kun ovis on saattanut olla myöhemmin(jos on ollut ollenkaan)

Gynellä kävin kun enskaa kuumeilin. Nyt on tullut gynellä vierailtua vain km:en merkeissä.

Tuo 2-v tykkää kovasti vauvoista ja on aina niitä silittelemässä. Mustasukkainen on ollut tosin äidistä, kun oon pitänyt vauvoja sylissä...

nau kp29/30

Vierailija
30/67 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nau:

Tervetuloa joukkoon. Kiva että tulee lisää porukkaa. Meitä toisi toimien odottelijoita on jonkun verran, niin on kiva että päästään jännäileen teidän puolesta ja nostattaam omaa kuumetta : )

Dajm:

Joo sara-maria oli...desejo, titi-uu (missähän muuten lienee, joskus viime talvena kävi laittamassa kuulumisia mutta en oo sen koommin kuullut. ) pariisitar (taitaa olla vielä o-puolella), juliaana, fiiu, killa. hmm. oli paljon muitakin jotka sillon kun mä alotin rynnisti melkein heti o-puolelle, joten en kerenny paljoo tutustuun. Toivottavasti löydät mieluisan työpaikan.

Hermione:

Positiivista mieltä sinne. Pidetään peukkuja pystyssä että masukki pysyy kyydissä loppuun saakka. Vai olit jo äippäfarkut joutunu hakeen. No pääasia ettei masua purista. :)

hannnah:

Tuuhan sit kertoon tosiaan ne miehen reaktiot. Ja kyllä sä sen kirjeen varmasti uskallat tänään antaa.

Täälä ei mitään kummenpaa. Tulihan se täti vihdoinkin vaikka antoikin odotuttaa itseään. Kerkesin jo testinkin tekeen kun tosiaan pipo unohtu viimekuussa useempaankin kertaan ;) . Todennäkösyyshän oli ehkä jotain 5%, mutta kuitenkin.

Buuffa

Vierailija
31/67 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vaan kuumeilemaan meidän kanssa Nau! Tosi ikävä juttu nuo km:t, mutta toivotaan kovasti parempaa onnea nyt jatkossa! Sullahan on nytkin ihan jännät paikat!

Hermionelle toivotaan positiivista mieltä ja hermoja että jaksat sinne joulukuun alkuun odotella! Varmasti kaikki menee hyvin kun kerran oireetkin on nyt noin "hyvät"!

Harmi että Dajmin mies ei oikein vielä lämmennyt tonska-ajatukselle... Mutta tietty epävarma työtilanne vaikuttaa asiaan. Toivottavasti ne asiat selkiäisi mahdollisimman pian niin ei tarttis enää lykätä kunnon kuumeilun aloitusta!

Buuffa, hitsi ettei tullut sitä onnellista vahinkoa ;)

Oma napa: täti häädetty ja ovisaikaa odotellaan. KP:t nousee ihan tuskaisen hitaasti...

T:Meriheppa kp 9/32

Vierailija
32/67 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on mukavan aktiivista ollut!=)

Hannah, ilmoita kun ehdit miten mies reagoi kirjeeseen..

G: Enska tuli olisko ollut yk10 vai 11 ja takana oli pillereiden syöntiä reilut 9 vuotta. Saa nähdä kuinka nyt käy;)

Täällä kp4/28-30 eli vielä sellaiset 7 viikkoa ja päästään tositoimiin:)) Eli vielä tämä kierto mennään varmoilla päivillä ja sit seuraava. Ajatella nyt 10kk laskettu päiviä ja hyvin on mennyt. Eipä sitä tosin normaalisti uskaltaisi tällaista ehkäisyä käyttää, mut kun ei se olisi ollut mikään katastrofi vaikka olisi pettänytkin päivät..

Aurora

Vierailija
33/67 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tätiä ei näy. Toivottavasti pian tulee jos on tullakseen, niin pääsee uuteen yritykseen.

nau kp32/30

Vierailija
34/67 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nau: tervetuloa joukkoon! kiva saada uusia kuumeilijoita, niin hiukan vilkastuu tämä keskustelu, toivottavasti!

buuffa ja laluna: juu, kirjeen vauvakuumeajatuksistani uskalsin antaa miehelle lauantaina. tai jätin sen hänen yöpöydälleen ja jossain vaiheessa huomasin sen kadonneen (yöpöydän laatikkoon) niin tiesin hänen lukeneen sen, mutta olin kuin en olisi huomannutkaan asiaa. ja taisi olla ihan hyvä ratkaisu, sai mies hiukan sulatella lukemaansa. illalla hän sitten otti asian puheeksi, pyyteli anteeksi sitä että jos on saanut minut pahoittamaan mieleni sen vuoksi että haluaisin toisen lapsen ja että olen ymmärtänyt ettei hän enää moiseen hommaan haluaisi ryhtyä. vielä ei varsinaisesti päätetty asiasta mitään, mutta siinä mielessä tuli "vihreää valoa", että ei ajatus miehen mielestä täysin mahdoton ole. eli mulla on jotain toivoa!!!! en taida kuumeilla täällä aivan turhaan, ehkä vielä joku kaunis päivä pääsen tosissaan tonskailemaan...

happyhappyhappyhappyhappy!!!!!!!

ja nyt nukkumaan!

hannnah

Vierailija
35/67 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hannah:

No hyvä että sait kirjeen annettua ja mies ei sitä tyrmännyt. Pidän peukkuja, että saat tonska luvan mahdollisimman pian. Tai jos et pian niin ainakin jossain vaiheessa.

Nau:

Pahoittelut negasta. Jokos täti on pyyhältänyt paikalle, jos ei niin koska ajattelit testata uudelleen?

Meriheppa:

Joo muistan kuinka hitaasti noi päivät aina kulu ovista odottaessa. Toi oli aina se tylsin vaihe. Loppu menikin sit jo jännäilyä odotellessa.

Laluna:

Siä lasketaan jo viikkoja : ) . Mulla on kans vähän sellanen tunne, että tammi- tai helmikuussa täälläkin alkais tapahtuun, mutta katsotaan nyt.

ON: Tätiä koitetaan häätää pois, eiköhän se tänään tai huomenna kokonaan häivy. Ja kovasti odotellaan sitä kuun lopussa olevaa laatuaika viikonloppua, jolle muuten taitaa osua ovis ;) .

Buuffa

Vierailija
36/67 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olin Aurora@79 ennen, kunnes tämä uusi ihana sivusto ei hyväksynyt moista ja jouduin uudet tunnukset luomaan=( Älkää siis välittäkö tuosta LaLuna:sta, joka vaan sisäänkirjautumistunnukseni, en meinaan itsekään tunnista moista;)

Aurora & Poitsu 1v9kk zzzzz

Vierailija
37/67 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin uusia testejä ja huomenna testailen taas...

nau kp 33/30

Vierailija
38/67 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nau:

Täälä pidetään peukkuja pystyssä plussan puolesta bdbdbdbdbdbd.

Tuuhan sit kertoon tulos ja päästään hullut jännityksestä. :)

buuffa

Vierailija
39/67 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tehtyä epätoivoiset roskisdyykkaukset puolentunnin päästä ja tikussa näkyi huperhyperhaamu. Rfsu:n testi kyseessä, eli ei kovin herkkä, mutta en nyt kovin kalliita testejä raaski käyttää, kun saattaa kierto olla km:n jäljiltä sekaisin.

Täytyy parin päivän jälkeen taas testata, jos tarvetta on. Viimeinen pupuilupäivä tais olla kp 17, joten kai sen plussan pitäis jo näkyä, jos on tullakseen...

nau kp34/30

Vierailija
40/67 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nau:

No hittolainen. Paskamaisia noi negat. Toivottavasti nyt saisit kunnon viivan tikkuun oikeella ajalla, eikä täti pärähtäis paikalle. Huomennako aiot jo koittaa taas uudestaan? Pidän peukkuja bdbdbd

Buuffa