Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko lihava koska syöt liikaa vai jostain muusta syystä?

Vierailija
03.12.2007 |

Mistä syystä sinä olet lihava:

- " No kun ei pysty liikkumaan kun on polvet / lonkat / nilkat / sääret kipeät" - No oikeastihan ne on kipeät siksi että henkilö on lihava eivätkä jalat kestä sitä painoa, sitäpaitsi tavallisella ihmisellä (en siis puhu huippu-urheilijoista) liikunnalla on oikeasti vain hyvin marginaalinen merkitys painon kannalta ja paljon tärkeämpää on se mitä ja milloin syö ja erityisesti mitä EI syö.

- " Mutta en minä syö mitään, minulta vain ei paino putoa vaikken söisi yhtään mitään" - Oikeasti tällainen ihminen yleenä napostelee huomaamattaan koko päivän ja on niin tottunut valtaviin ruokamääriinsä ja epäterveellisiin sapuskoihin ettei edes osaa pitää niitä epänormaalina. Välipaloja ja juomia " ei lasketa" ja muuta ruokaa menee mukamas " normaalisti" .

- " Minulla on tällaiset geenit" - Okei, suvussa voi toki olla paljon lihavia ihmisiä, mutta usein myös lihavien ihmisten koirat ja kissat ovat lihavia, vika ei siis ole geeneissä vaan perheessä opituissa elämäntavoissa.

- " Minulla on isot luut ja olen tällainen isokokoinen - enhän minä millään voisi painaa tuon normaalipainon verran, eihän minusta olisi mitään jäljellä" , usein vielä todetaan " Katso nyt vaikka tätä rintakehääni, pelkkää luuta ja ympärysmitta on tällainen" - Oikeasti lihavilla ihmisillä ei keskimäärin ole yhtään sen isommat tai pienemmän luut kuin muillakaan ihmisillä. Pitkillä ihmisillä on keskimäärin isommat luut kuin lyhyillä ja samanpituisilla vaihtelut luiden koossa ovat varsin pieniä - ja näitä vähän isompia ja vähän pienempiä löytyy yhtä lailla normaalipainoisilta kuin lihaviltakin ihmisiltä.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan 76 kg, pituutta 168 cm. Liikun paljon, juoksen, sauvakävelen, käyn jumpassa, eli edellytykset hoikkuudellekin olisi, jos vain saisin annoskokoja pienemmiksi. Syön siis ihan suht terveellistä ruokaa, mutta kauheita määriä....

Vierailija
2/34 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lihava, koska lääkkeet pistävät syömään liikaa ja useinmiten epäterveellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energiansaantini ylittää kulutuksen. Arkiliikuntaa vähän. Makea maistuu. Siinä pulleuteni syy.

Vierailija
4/34 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti asiaan vaikuttaa jossain määrin hyvin epäsäännöllinen päivärytmi (vuorotyö) ja täysin poskellaan oleva ruokarytmi, jatkuva unenpuute ja siitä seuraava saamattomuus asian suhteen. Mutta joo, syön liikaa ja se näkyy.

BMI 28,1

Vierailija
5/34 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi mulla on kookkaat luut.

Vierailija
6/34 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätelö on paheeni, ja sitä tulee syötyä paljon sitten kerralla.. Samoin suklaa, homejuustot, viiinit.. Nam

Vierailija
7/34 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

167cm ja 61kg. Olen tämän painoinen, koska syön liikaa. rakastan syömistä, ei voi muuta sanoa :)

Vierailija
8/34 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pullukka, koska nautin herkuista liikaa ja aikaa liikuntaan on liian vähän. Peiliin on pakko katsoa, jos syitä lihavuuteen etsii.

Vierailija
9/34 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kyllä bmi normaalisitikin siellä 25-26 koska treenaan niin paljon ja lihasmassaa on kertynyt aika paljon.

Ap aika asenteellinen toi sun aloitus, mikä sun motiivi on?

Haukkua ylipainoisia?

Parempaa päivän jatkoa!

Jenni

Vierailija
10/34 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi siis painostan kohtaa, että syön liikaa

omaan kulutukseeni

ja omaan aineenvaihduntaani nähden.

10

Vierailija
11/34 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kilpirauhaseni leikattiin pois lihoin muutamassa kuukaudessa 15kg. Nyt olen laihduttanut, mutta epäilen, että lääkitys ei ole taaskaan kohdallaan kun on paino alkanut nousta... Ärsyttävä sairaus!!! Koko ajan joutuu säätämään sitä lääkitystä kun on vajaa- tai liikatoiminnalla!! Hermot menee!

Vierailija
12/34 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittää, että olen lievästi lihava? Yleensä mua kyllä sanotaan hoikaksi tai pikkuiseksi. Vaatekoko on 38 tai 36. Pituus 167 senttiä.

Kait mä sitten olen lihava :(

Vierailija
13/34 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä oo muuta tekemistä, kun syödä :P

Vierailija
14/34 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä jaksat meuhkata TOISTEN ihmisten kiloista!

Hyvää jatkoa!

Vierailija
15/34 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten ehdi saamaan itseäni liikkumisen alkuun ja uskokaa pois, jatkuva sairaana makaaminen lihottaa vaikkei ihan niin hirveästi söisikään.

Vierailija
16/34 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin, kun korjasin pysyvästi ruokailutottumukseni ja aloin edes vähän liikkumaan.

Vierailija
17/34 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskittyessä siihen että on edes siedettävä olotila.

Vierailija:

Kun kilpirauhaseni leikattiin pois lihoin muutamassa kuukaudessa 15kg. Nyt olen laihduttanut, mutta epäilen, että lääkitys ei ole taaskaan kohdallaan kun on paino alkanut nousta... Ärsyttävä sairaus!!! Koko ajan joutuu säätämään sitä lääkitystä kun on vajaa- tai liikatoiminnalla!! Hermot menee!

Vierailija
18/34 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leveä lantio joka tekee perseestä ison näköinen ja isot rinnat. Luut törröttää lantioista jo 75kiloisena ja kylkiluut näkyy joten minkälainen olisinkaan jos painaisin 50-60kg. Lääkäri todennut että 70-80kg on minulle sopiva paino.

Vierailija
19/34 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja on meillä sukurasitekkin taustalla. Kaikki lihoavat herkästi ja normaalipainoisillakin sukulaisilla on diabeteksen ja verenpainetaudin uhkaa.

Vierailija
20/34 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoindeksi 28,0.