***Joulun Mammat 3.12***
Kommentit (45)
Huomenta kaikille!
Ja ONNEA MiTeSa! Pikku prinsessa tuli sieltä :) Laitoin syntymäpäiväksi 29.11. tuonne esittelypinoon, menihän oikein?
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11857318&p=1&tm…
Myyden varmaan mennyt hakemaan jo nyyttiään? Ja Peppipiinalla eräpäivä tänään :) Kyllä tällä viikolla tulee varmasti taas monta pientä uutta tuhisijaa maailmaan :)
P-M toivottavasti et nyt hajottanut itseäsi, kun liukastelit pihalla?
Pitäisi lähteä asioille, mutta ei millään jaksaisi.. Imurin varteen pitää myös tänään tarttua, kun illalla on tulossa vieraita. Ankea on keli, ihan kuin päivä ei alkaisi ollenkaan.
Eilen illalla tuli tosi huono olo, sellainen pala kurkussa ja melkein oksennus nousi suuhun... Ihan kamala olo. Varmaan tuli syötyä liikaa, ei enää tuo mahalaukku vedä niin suuria määriä. Ja turvotusta - voi pojat että sitä on! Mulle on tullut varmaan 2 leukaa tuon normaalin lisäksi ja tänään ei meinannut aamusta silmät löytyä päästä... Ihan kamalaa. Veden juonti ei auta enää ollenkaan. Tai mistä sitä tietää kuinka turbona olisi, jos ei vettä joisi..
Tulen taas myöhemmin kurkkimaan, onko vauvauutisia ja muutakin :) Pinoutukaa ahkerasti!
Gaijis ja piiperö 36+4
Minäkin ilmoittaudun välillä ;)! Viikonloppu meni vöyhöttäessä paikasta toiseen ja nyt väsyttää ja on tosi paha olo. Mä olen nyt viikon syönyt niitä rautatabletteja sen 2/pvä, niin toi maha ei ole oikein meinannu toimia, eilen ja tänään senkin edestä. Siksi varmaan huono olo.
Mulla on muutamana päivänä ollu niitä menkkamaisia kipuja ja eilen illalla vihloi ja supistelikin ihan mukavasti. Taisi vauva vähän laskeutua, kun painaa niin alhaalla. Tai sitten vaan kuvittelen.
Esikoiselta meni aikanaan limatulppa tasan 38+0 ja poika oli neljä päivää siitä maailmassa. Nyt ei ole limatulppaa näkynyt eikä vuotokaan ole muuttunut. Taitaa viihtyä jouluun saakka yksiössään tämä vauva.
Esikoiselle selitin kalenterin avulla,että tämän kuun aikana syntyy vauva, niin näytti 30.pvää ja sanoi, että tässä vauva syntyy.. Toivottavasti ei ole ennustajan lahjaa meidän poitsulla. Mä en jaksa tätä enää montaa viikkoa.
Ihanaa kuulla, että tulee jo vauvauutisia. Onnittelut tasapuolisesti kaikille vauvansa jo saaneille!!!
Huomenna neuvola. Velipoika vie tänään illalla meidän auton ja saadaan se vasta huomenna illalla. Ensinnäkin kiva kävellä toi 2km suuntaansa, viimekskin olin ihan puolikuollut sen reissun jälkeen. Ja kiva jos yöllä pitäis lähteäkin synnyttämään, niin kai se on miehen kuorma-autolla päräytettävä sairaalan pihaan =)!
Eipä tässä muuta ihmeellistä, mukavaa viikkoa kaikille ja toivottavasti tulis paljon uusia vauvauutisia!!!!
Janica ja nuppu 38+1
just tulin neuvolasta-kaikki oli hyvin.Verenpaine on nyt ollu hyvä ja pissi puhdas...vaavin sydänäänet hyvät ja kun alkoi herra siel potkii sydänäänetkin nopeutui...sf mitta oli nyt nousus ja neuvolatäti sano et hyvä,muuten olis laittanu miut tarkastukseen...kun poitsu on tosi alhaalla jo...ja nyt kun sf mitta noussu tietää et on kasvanu poika viel masus....no hyvä et sekin asia on hyvä=) itelle myös painoa tullu nyt 5päiväs 1kg ku yhes vaihees se jo oli laskenu...
oireitteni perusteella neuvolatäti sano et lähtö voi olla hyvin lähellä,mut saa nähdä. mie oon jo olettanu yli viikon et ois lähtö lähellä ja nää päivät vaan menee...no h-hetki lähestyy kuitenkin...
meil neidillä onneks kaik hyvin sln,vaik anoppilas ei ollu neidil kaik hyvin...no se siitä tai alan taas itkua vääntää...kunhana tiedän ettei anoppilaan enää mene nii mul kaik ok!
mut nyt huilinkii ja aamupalaa uudestaan!
manja ja tonttu 38+5
Aamunratoks kävin sellossa törsäämässä, ostin vikat joululahjat sekä tytölle 6-vuotislahjan, ja vähän kosmetiikkaa itelle. Huh, kuinka puolessa tunnissa saa 140 euroa kulumaan... Lelut on sikakalliita...
Hassua P-M et sulla naama turpos! Ja jollain muullakin sama vaiva! Toivottavasti ennakoi lähtöä pikapuoleen ;-) !
Mulla ei oo turvotusta juuri ollenkaan. Eilenkin oli sormukset sormissa kun käväsin pikkujouluissa. Eilinen oli kyllä hassua, kävelin 5km ja sit vielä peiton alla peuhattiin illalla mut ei supistuksen supistusta. Yö meni hyvin ja tänään jaksoin taas aamulla heti lähteä junalla kauppakeskukseen. Eli eipä meikäläinen taida ihan heti laitokselle lähteä, huokaus... En tajua miten voin olla näin hyvävointinen! Ja jotenkin tuntuu et tämä hyvävointisuus tarkoittaa sitä että vielä pitäis viis viikkoa ootella... :-S
Myydenille peukutukset, jos vaik lähtö tullut... Jos tosiaan oli noin kipeitä Myydenillä ettei sängyssä pystynyt makaamaan niin eiköhän se ollut menoa sit ;-) !!
Jännittää ihan muiden puolesta!!
En malttais odottaa et mullakin alkais suppailla tolleen että sais jännitellä kellon kanssa... :-D !! Iiiiik!!
Peppipiinalle onnittelut lasketun ajan saavuttamisesta! Enää kaks viikkoa varoaikaa jolloin 95% mahdollisuus syntyä :-) :-)
Tänään olis ohjelmistossa tyttösen kehityskeskustelua päiväkodissa ja sen jälkeen suuntaamme kaverille joka synnytti silloin kun asiasta vouhkasin... Heillä pikku peikkotyttö nyt 13 päivää " vanha" jo!! :-)
Eli tämän päivän saldo on superkärsimättömyys sekä supervauvakuume! :-) Meidänkin ipanat näkevät noin pienen vauvan ekaa kertaa, saa nähdä mitä mamman-poika-vaaveli 3,5v reagoi kun näkee livenä sen tuotoksen joka kaverin masusta pullahtanut...!
Muutenkin tuo poju 3,5v on tosissaan ruvennut reagoimaan... Ei enää suostu pukemaan eikä syömään itse eli ihan vauvaksi heittäytynyt vaikkei vauva vielä edes syntynyt... Ja joka yö pitää tulla mamman viereen ja nukkua ihan mammassa kiinni! Eli apua, mitä tapahtuukaan kun vauva syntyy eikä mamman syli olekaan enää aina avoinna isolle pojulle... Vauva-asema menetetään... Voi tulla paha paikka toiselle. Säälittää jo valmiiksi ja tavallaan sen takia olis hyvä jos vauva olis tyttö että pojan erikoisasema jotenkin säilyis... Vaik poikafiilis mulla enemmän on ja poikaa ehkä pikkiriikkisen olen alkanut / oppinut toivomaan... Katellaan! Se joka sieltä syntyy, sukupuolesta riippumatta, tuntuu just oikealta siinä vaiheessa kun se syntyy :-D niin se menee!
Sintagma, joka menee ettimään tyhjästä jääkaapista jotain lounastarpeita 36+5
(nlan mukaan 37+1)
Jospa mäkin muutaman rivin kirjottelisin, kun viime kerrasta on jo aikalailla aikaa.
Onnea kaikille vauvansa jo synnyttäneille, kuuluisimpa jo siihen ryhmään..=)
Mulla todettiin muutama viikko sitten raskausdiabetes, kun yhtä-äkkiä alko mahan mitta ja paino nousemaan kovaa vauhtia, jouduin sitte sokerirasitukseen (tässä vaiheessa=) ja sokruthan ne oli sitte koholla.
Olin sen jälkeen ultrassa katsotuttamassa vauvan kokoa ja sehän oli huikeat 3,6kg ja laskettuun aikaan oli siinä vaiheessa n. kk. Että semmonen pieni papunen tulossa sieltä. Nyt sain sitten ensiviikolle uuden ultra-ajan ja sen jälkeen päätetään sectiopäivä, (edellinenkin synnytys päätyi sectioon vauvan ison koon takia), ellei vauva ole lähtenyt itsekseen syntymään sitä ennen.
Vatsa on valtava ja liikkuminen hankalaa. En pääse edes ulos koirien kanssa lenkille, kun alkaa heti vatsaan sattumaan, tosi kiva, kun olis kuitenkin tota joulutekemistäkin aikalailla, eikä mitään jaksa tehdä. No, onneksi tätä ei kuitenkaan luultavimmin ole enään montaa viikkoa kestettävänä. Mä en ainakaan kuulu niihin, jotka kaipailee mahaansa takaisin synnytyksen jälkeen, vaikka tämä raskaus on luultavasti viimeinen, niin siltikään ei ole yhtään haikea olo.
Valivali, kiva, senkerran kun kirjottaa jotain, niin se on pelkkää valitusta ja omaa napaa..sori.
Olis voinu eiliset lumet pysyä maassa, oli niin valoisaa ja jouluisaa, nyt sataa taas vettä.
Oikein mukavaa viikkoa kaikille ja toivottavasti monet pääsee synnyttämään mahd.pian =) Olis kivaa, että ehtis toipua synnytyksestä ennen jouluaattoa.
Leepusk@ ja maha 36+2
Eilen tuli käytyä Keskisen kyläkaupassa ja kyl koville otti.Päätettiin miehen kanssa kanssa hoitaa jouluostot nyt eikä enää myöhemmin.Ostettiin noille tytöille nintendo peli.Saavat sitten tapella koska kukin pelaa:)Niinhän meillä aina käy kun jotain uutta tulee.Meillä kun on kokonaiset neljä tyttöä niin poneja ja bratzeja pursuu ovista ja ikkunoista.Lapset saavat mielestäni ihan liikaa lahjoja, ite ei ostella mutta eritoten anoppilla menee vähän yli.Vaikka aina yritän sanoa ettei kannata ostaa ja et menee arvo tavarasta kun sitä saa kerralla liikaa.Lanttu ja porkkanalootaa aion väsätä tänään tai huomenna.Sain vinkkiä semmosesta valmissoseesta josta aion nyt kokeilla tehdä.
Hevonen oli vimpan kerran kisaamassa kun ei meikäläisestä oikein ole enää valmentamaan ja jalkoja hoitamaan ison mahan kanssa.Jotenkin tuntuu haikealta lopettaa hetkeksi kun se on semmonen puolityö mitä tässä kotona teen...Onneksi saatiin lopettaa kausi upeaan voittoon:)Ensimmäistä odottaessa ratsastinkin vaikka kuinka myöhälle hevosia ja nyt on tämmönen raihnainen köntys.Ärsyttävää.Tämän tontun ulkoistamisen jälkeen minä aloitan semmosenkin rintareppu crosstrainer kuurin että oksat pois!Sen teille lupaan!Ainakin sitten kun saa vähän nukkuakin, eli varmaan vuonna 2015.
Masussa ollaan samoissa asemissa, painaa hirveesti kävellessä tuonne alas ja peräsuolen puolelle.Selkä on ollut yllättävän hyvä.Onko muiden vauvoilla ollut sydänäänet jatkuvasti tosi korkeat?Mua niin huolestuttaa että voiko se viitata johonkin kun sykkeet huitelee kokoajan 160 ja yli?Tytöillä äänet olleet aina tasaset 130-140.Tämä taas tykyttää kuin raivopäinen. Voiko sillä olla yhteyttä että hb ollut alle sadan koko raskauden ajan?Muutenkin huolehdin jatkuvasti vauvan terveyttä.Voiko ihminen saada onnellisesti viisi tervettä lasta. Synnytys on ekan kerran alkanut pelottaa.Edellinen ponnistus tuntui hyvinkin kivuliaalta.Tuntuu että mitä monenpi synnytys sitä kivuliaampi se on ollut.Kertaakaan en ole kivunlievityksiä käyttänyt paitsi ilokaasua.Pitäisi vaan löytää semmonen henkinen yliote tilanteeseen niin sen asian voittaa.Näissä tunnelmissa odotellen vauvaa syntyväksi.Älytön vauvan tarve!
Ja varokaa nyt niitä kaatumisia,aika liukasta on. Ja ONNEA edelleen kaikille uusille äiteille!! Kyl tänäänkin joku tontun saa
rinsessaäiti 37+1
Täällä huonosti nukuttu yö..Riideltiin miehen kanssa ja minä sitten nukuin sohvalla. Ja siinä oli erittäin huono nukkua mutta en halunnut ukon viereenkään mennä. Ja nyt olo on puoli kuollut. Lähden kyllä nukkumaan kun olen päivällä ruokaa syönyt. Olisin voinut nukkua sängyssä mutta halusin osottaa mieltäni ja menin sohvalle : /
Tuota turvotusta on myös mulla sormissa, nilkoissa ja naamassa. Ja se ei valitettavasti ole lähtenyt pois vaikka joisin vettä, pelkään vaan että sitä turvotusta tulee lisää. Huomenna neuvola ja sitten saan kuulla että paljon on painoa tullut lisää..kun mä valitettavasti olen tälläinen herkkusuu!!
Mulla myös eräpäivä lähestyy ja kovasti veikkaan että yli mennään. Kun ei tässä ole mitään ihmeellisiä oireita tuntunut..alaselkä tuntuu jotenkin hassulta..polttelee mutta ei kyllä ole supllut yhtään. Ja jalkoväli on taas erittäin kipeä..käveleminen sattuu paljon. Vauva voisi kyllä jo tulla olen erittäin paljon sitä mieltä!! Torstaina siis laskettu aika!!
Nyt lähden laittamaan ruokaa että pääsen nukkumaan. Hauskat päivänjatkot kaikille!!
PS: Huomenna tulee veronpalautukset pääsee shoppailemaan : )
sannis85 ja masuasukki 39+4
Voi miten aikaisin te ihmiset heräilette ja saatte aikaiseksi kaikkea heti aamu tuimaan...Kateellisena täällä lueskelin juttujanne.
Itse heräsin juuri ja unta sain vasta kolmen jälkeen,levottomat jalat ja kauhea KIUKKU päällä...Ja sitten uutene vaivana sellainen viiltely alapäässä,ihan kuin puukolla vedettäs emättimen sisäseinistä! Onko muilla tällasta?
Piitu-Miina: Saas nähdä alkaako sullakin nyt synnytys, kun menit liukastelemaan:). Tiedän jo kolme ihmistä, joilla on synnytys käynnistynyt tästä syystä. Yhdellä kaverillani tuli vielä tosi aikaisin kun meni kaatumaan.
Viikonloppu meni vanhempien hoivissa...Joka päivä saunottiin pihasaunassa ja autossa 300km suunta,kyllä siellä mahassa jotain uusia tuntemuksia on,vähäisiä kylläkin.
Sellaista haluaisin teiltä kysyä, että minkälainen on teidän suhtautumisenne alkoholiin(muiden käyttämänä) raskausaikana?!?
Itse olen feministityrannina sanonut miehelleni jo ennen " siittämistä" ,että kun kaksi ihmistä tekee lapsen,niin kaksi ihmistä myös tekee samoja uhrauksia. Eli elämäni ennen raskautta oli aika pitkälti perusnuorenlapsettomanihmisenkaupunkilaisbaarissanotkumista, eli kaikki sosiaaliset suhteet hoidettiin lasin ääressä(kuulostaapa terveeltä...).
Mutta siis koen,että olen joutunut tekemään(saanut tehdä) totaalisen elämäntapamuutoksen,lopetin myös tupakoinnin, ja voin kertoa,että ei paljon tule oltua kavereiden kanssa yhteyksissä,kun heille tää mun raskaus on ehkä vähän outo juttu...
Ja samoin mieheni kaverit(ovat vielä huomattavasti nuorempia) ryyppäävät joka ikinen viikonloppu ja ovat edelleen sillä tasolla,että muistin menettäminen ja ilman housuja lattialta herääminen ovat merkkejä onnistuneesta illasta.
Joten olemme joutuneet muutamaan otteeseen käymään hartaita keskusteluja aiheesta,sillä nyt kun emme juo ja sosiaaliset suhteet ovat tästä syystä kärsineet,niin riitaakin syntyy hanakammin...Ja olemme vielä molemmat aika huonoja tutustumaan kenenkään ilman kuningas alkoholia.
Ja sitten olen pyytänyt vanhemmiltani, että kun käymme heidän luonaan noin kerran parissa kuukaudessa,niin voisivatko he ystävällisesti olla juomatta. He siis yleensä ottavat viikonloppuisin jonkun verran,välillä vähän enemmänkin ja ennen raskauttani meillä olikin aina tapana korkata porukoiden kanssa esim pullo viiniä ja parantaa maailmaa yömyöhään.
Niin pyynnöstäni huolimatta he joka kerta juovat SALAA ja kuvittelevat etten muka tajua,vaikka esim äitini on jo yhdestä kaljapullosta ihan tillintallin, ja sitten joka kerta siitä tulee järjetön riita ja lähden sieltä itkien pois ja vannon,etten mene takaisin ennen kun lopettavat juomisen. Enkä edes tiedä,mikä siinä niin järjettömästi vituttaa, mutta mä vaan en yksinkertaisesti kestä kännisiä ihmisiä!!!!! En sitten pätkääkään! Ja mun mielestä on aivan käsittämätöntä,etteivät he pysty muka yhtä viikonloppua kahessa kuukaudessa olemaan juomatta tyttärensä takia,vaikka tiedän että heille on äärimmäisen tärkeää, että me käymme siellä.
Ja täytyy myöntää,että joskus raivon puuskassani olen jopa kiristänyt heitä,että jos ei juominen lopu niin on ihan turha odotella lapsenlasta kylään...tiedän,ettei noin saa tehdä,mutta alkaa vaan oleen keinot vähissä.
Onko teillä kellään vastaavaa ongelmaa?
Kamalaa kun koko ajan vaan kiukuttaa kaikki asiat,ei mikään ihme jos ei poika uskalla tulla ulos,kun äiti on ihan raivohullu!
Ruikuttaja Ock ja pulleropoika 37+2
onnea kaikille vauvelinsa saaneille!!!
Keskityin niin omaan ruikuttamiseen, että pääsi unohtumaan:)
Onnittelut vauvan saaneelle! (en muista enää nimimerkkiä)
Toivottavasti myydenkin on päässyt tositoimiin...
Täällä noustiin aamulla viiden maissa niiiin kipeenä ylös. Siis noi liitokset ihan tulessa, tai tälläkertaa se oikeastaan oli etupuolelta häpyluun tienoilta. Toi vauva on myllänny ihan ihmeellisessä asennossa, ettei tiiä ollenkaan missä mennään. Se repii aina päänsä pois alhaalta, vaikka neuvolassa sanottiin jo kauan sit, että täältä tämä ei enää liiku. Kait tuo etsii tietä ulos, mutta ei vaan löydä.
Eilen käveltiin pitkä reipas lenkki koko perheen voimin. Musta tuntuu, et toi lenkkeily on kaikkein paras keino saada niitä kunnon supistuksia. Samalla vauvan pääkin tuntuu aina painuvan alemas. Mulle ei oo nyt mitkään poppaskonstit tehonnu. Vain kunnon liikunta ja siivous. Eilen oli niin tukala olo ennen lenkkiä, mutta heti kun sai ittensä hilattua sohvalta ulos niin mieliala nousi. Illalla taas napsahteli tosi kovasti masussa. Oon nyt aivan varma, että ne on kalvot mitkä napsahtelee. Etsin siitä napsahteluaiheesta keskusteluja, ja se tuntui olevan monella loppuraskaudessa tuttua. Jonkun kätilön mukaan se johtuu kalvojen hauraudesta,,, toiveekkaana täällä odotellaan, että jos vaikka vesien menolla sais käynnistymään tämän :).
Täällä on nyt niin liukasta, ettei pahemmin uskalla tuolla ulkona kiihdytellä. Aattelin kyllä miehen tultua pyrähtää yksin pikkulenkin.
Toivorikasta päivänjatkoa samassa veneessä kelluville!
toivoopi perhonen ja pikkuinen 37+3 (kai)
Niinkun monella muullakin. :) Sormet ja varpaat ihan nakkeina, sormuksia en enään edes saa sormeen. iho ja nivelet välillä ihan kipeinä ku niin turvottaa. Ja naama on kuivanu ihan korpuks! Mikä ei ole ollenkaan luontasta meikäläiselle.
Eipä kai tänne muuten kummempaa, selkää särkee varsinki öisin ja kävely on aikalailla tuskasta. Kateellisena luen kuinka joku kävelee pitkiä matkoja noin vaan, itellä kivut alkaa jo lyhyellä matkalla joskus jo ekoilla askelilla. :)
Meillä on lunta, semmosta jaloissa narskuvaa. :) Tosin plussan puolella täälläkin ollaan (0,3c) Koira oli ihan puudelin näkönen ku käytiin ulkona ja lumi keräänty sen pitkiin jalkakarvoihin paakuiks. :) Huvittavan näkönen.
Eilen sain tehtyä ekoja jouluostoksia, vihdoin, jos viikonloppuna jatkais ja hommais kaikki loput. Ja vielä pitäis vauvalle jotain pientä hankkia. Turvakaukalo ostettiin nyt viikonloppuna. Mitä mieltä te kokeneemmat muuten olette rintapumpun hankinnasta? Olen sitä miettiny... Mut kaipa sen kerkee vaikka sitte ku näkee miten paljon maitoa tulee vai tuleeko???
Mies on kummasti heränny tähän odotukseen... on vissiin tajunnu et aletaan olla jo tosi lähellä ja periaatteessa lähtö vois tulla koska vaan. tosin tuskin ennen tammikuuta. :) Alkuraskaudessa oli täysillä mukana ja sit välillä tuntu ettei oikein tajua koko asiaa ja nyt sit taas on tilanteen tasalla. Kiva niin. :))
Vähän kyllä jännittää miten sitä osaa oikeeseen aikaan lähteä sinne synnärille? Itteni tuntien voin kuvitella et kärvistelen kotona niin kauan et sit en enään kävele ite. Ja todennäkösesti taksilla pitäis mun mennä ja miehellä reilu kahen tunnin matka tulla paikalle... (ellei synnytys satu onnellisesti miehen joululoman aikaan et olis kotona, tai viikonlopulle.) Mietin vaan et ihan turhaan ei viitti sitä hälyttää lähtemään mut kuitenki olis kiva et kerkeis mukaan jne...
No näköjään sitä asiaa sitten tuliki vaikka alkuun tuntu ettei ole mitään sanottavaa. :)
Hyviä vointeja kaikille ja super onnittelut kaikille vauvan jo saaneille!!!
Odottelija80 ja mahamyllertäjä 36+4
Täällä sitä piisaa... ne on niitä ihania liitoskipuja. :) Tervetuloa joukkoon. Välillä saa paikoilleen pysähtyä ku niin mukavasti viiltää.
Alkoholista... itse en ole rajottanu miehen juomisia mut ymmärrän kyllä pointin. koska kyllä se välillä ottaa kaaliin ihan tosissaan et toinen voi mennä esim. pikkujouluihin hummaamaan ja ite ei pääse. Tosin kauheesti ei kyllä nappaa mennäkkään, kattelemaan muiden kännäämistä.
Eikä meillä mies ole kauheesti käyny missään, kotona saattaa kyllä ottaa.
Mutta toi kiukuttaminen on tuttua, millon mistäki aiheesta. Tuntuu et välillä vit....aa niin maan peevelisti joku asia ja on ihan raivona ja jonku ajan päästä se on jo onnellisesti unohtunu koko juttu. Kai se jotenki kuuluu tähän raskauden vaiheeseen... Tiedä sitä sitten.
Minä taas...
onnea uusille vauvansaaneille.
turvotusta täälläkin, lähinnä jaloissa, ei ole tullut levättyä vklna eikä pidettyä jalkoja ylhäällä niin heti sen näkee. esikoisen synttärit saatiin kaikesta huolimatta vietyä läpi, joka pv kävi vieraita.
pakkailuun on muuten mennyt liikenevä aika ja edelleen sitä täällä harrastan. asunnosta ei vieläkään mitään tietoa, mutta ens yötä en enää tässä asunnossa ole, viime yö oli taas niin henkeä ahdistava kokemus meille kaikille. asunnon myyjä kävi eilen ja tuumas että kyllähän nyt muistaa, että 5v sitten astianpesukoneen letku vuoti ja kuivatusta ei ilmeisesti tehty kunnolla joten hän on vastuussa korjauksista. vaan eipä tässä vaiheessa paljoa lohduta. huomenna aletaan paikkoja purkamaan ja tavarat on vielä sisällä..
neuovolassa kävin myös aamulla, paino+500g ei tullu oikein vklna syötyä niinkuin olis pitäny, verenpaineet taivaissa, pissi puhdas, sf mitta 36cm ja mitä vielä sen puoleen kaikki ookoo.
ja arvatkaaa mies soitti just me ollaan saatu asunto 78m kolmio. JES!!joku asia luistaa..nyt vaan kauhee muuttorumba tällepäivälle käyntiin...
nettiyhteys sit katkeaa, aiankin joksikin aikaa, huomenna selviää remontin laajuus...mutta yritän joskus käydä kurkkimassa kuulumisia..nyt täytyy rientää hommiin :)
Nyt on sitten imuroitu, luututtu, pyyhitty pölyt ja pesty vessa. Siivoillessa muutama mojova suppari, no onhan sekin jotain.
Tamatulle onnittelut asunnosta! Kyllä se siitä paremmaksi muuttuu pikkuhiljaa =)
Ock, en minäkään tykkää jos toiset on kännissä ja itse selvänä, se on kyllä tosi ikävää. Missään nimessä en hyväksy omien vanhempieni alkoholinkäyttöä jos esikoisemme on heillä esim. yötä tai me ollaan siellä käymässä. Äitini nyt ei otakaan, isälläni kyllä tapana viikonloppuisin. Ei se haittaa jos lasillisen konjakkia ottaa illalla tms, mutta ei kyllä yhtään enempää. Eikä ole tarvinnut asiasta heille edes mitenkään sanoa, tietävät kyllä itse mikä on oikein.
Pyyntösi on kuitenkin kohtuullinen, ei tuo yksi viikonloppu kuivinsuin noin harvoin paljoa ole pyydetty. Toivottavasti se muuttuu kun teillä on vauva.
Oma mieheni ei onneksi juurikaan käytä alkoholia, ei juo koskaan kotona edes kaljaa. Joskus harvoin käy ulkona kavereiden kanssa tai työpaikan jutuissa, mutta ne ei ole montaa kertaa vuodessa ne kerrat. Olen tosi tyytyväinen tähän =)
Minä olen se meidän perheen viinisieppo =) Onkin ikävä kunnon punkkua... Ja taitaa mennä aika kauan ennen kuin sitä uskaltaa ottaa kun sitä kuitenkin imettää. Tosin voihan sitä jouluna maistaa, mutta olen ollut aina tosi tarkka alkoholin kanssa. Raskausaikanakin olen hysteerisesti välttänyt, samaten esikoista imettäessä. Sitten vasta kun poika nukkui yönsä paremmin taisin yhden lasin uskaltaa ottaa...
Sintagma, meillä kanssa poika (kohta 3v) on alkanut välillä leikkimään vauvaa. Vähän pelottaa miten käy kun vauva tosiaan taloon saapuu. Mutta ehkä se menee ohi, en tiedä.
Ainiin sellainen vielä, että keksittiin miehen kanssa nimi tytölle =) Naurattaa oikein kun tämä on jo neljäs nimi meitin tytölle. Pojan nimi on ollut koko ajan valmiina, mutta tytölle on niin vaikea löytää nimiä joista molemmat tykkää. Nyt me heiteltiin hatusta nimiä ja aika hauskasti löytyi nimet joista molemmat tykkäs ja päätettiin sitten että tämähän se mein tyttö on. Sairaalassa kiroavat kun siellä papereissa on jo kolmet eri nimet ollut. Riittääköhän tila vielä kirjoittaa taas uusi nimi? Meille siis pitäisi olla tyttö tulossa, siksi tätä tosiaan koitetaan miettiä. Mutta nyt ei enää tartte kun keksittiin niin hauska yhdistelmä =)
Joo, että tylsää on kun pitää täälläkin taas kirjoitella. Pitää keksiä kai jotain muuta välissä. Enköhän sitä vielä illalla ehdi kirjoittelemaan... kun ei tässä muuta ole kuin aikaa odotella....
Peppipiina + Titi-tassu 40+0
Nyt vasta koneella... Emme siis synnärillä ;-)
Aamusta lapsia aiemmin koululle, kun kävelivät itsenäisyyspäivä juhliin ja sieltä kotio ja puhuin tiukasti puhelimessa kun ystäväni soitti, siinä sekunnissa muistin, että meidän piti mennä aamusta heille kylään juniorin 1v7kk kanssa, no ei muuta kun menoks ja mukava oli jossain välillä käydä, kyläily tässä lähistöllä ei edes rasittanut, kun autolla mentiin ja istuskeltiin kahvikupin ääressä.. Mutta raskausajan dementia vahvasti päällänsä, kuinka perjantaina sovitun asian pystyi jo unohtamaan...
Vauva arkeakin kylässä nähtiin ja alkoi kyllä tuntumaan, että tulisi meidänkin nyytti jo! Eilen kannettiin vauvan sänky meidän makkariin ja tuttu nitinä kehdosta palautti juniorin vauva-ajat molempien mieliin, ihanaa!
Turvotuksesta täällä puhuttu, sitä ei minulla ole koskaan ollut, vaikka illalla miehen kanssa mässäiltiin rasvaisia ja suolaisia hrkkuja...
Alkoholiin raskausaikana mullakin sellanen paheksuvampi kanta, känniset ei kauheasti kiinnosta ja mieskin onneksi pysyy kotona, ei viihdy ravintoloissa, muutama koti-ila ystävien kanssa vietetty. Ex ei pahemmin välittänyt minusta ja tunteistani meni miten parhaaksi näki, joka se varmasti osaltaan katkeroitti mielen koko alkoholia kohtaan, kun itse sai olla aina lasten kanssa kotona ja kuivin suin, tiukkapipompi siis olin paljonkin silloin. Nyt odottelenkin aikaa, jolloin voin nauttia saunasiiderin rentoutusmielessä, eikä siihen enää hirveän pitkä aika ole.
Terkat ja lääkärit joka raskaudessa povanneet, että niin kypsä tilanne ja tuleemilloin hyvänsä, että olen tyytyväinen ettei nyt ole mitään kukaan povnnut, tulee sitten kun tulee.. Noi asiantuntijoiden lausunnot on pahimpia, kun joka kerta on uskonut/toivonut että tulee aikasemmin ja kuitenkin sitten vauva syntyy ihan eräpäivän tietämissä, odottelu monta viikkoa sitä-päivänä minä hyvänsä- synnytystä on sekin rankkaa. Nyt odottelen 39+ viikkoja ja luulen että silloin tilanne edistyy..
Nyt pyykin pesuun ja siivoushommiin!
Ponnari ja tonttunen 38+3
Noniin, taidanpa mäkin taustapalstailija jotain vähän kirjottaa.. Ahkerasti kyl käyn lukemassa joulukuisten kuulumisia, niin tietää vähän missä mennään ;)
Täällä on laskettu aika jo ylitetty, eilen oli siis la, eikä viel hirveesti viitteitä olis lähestyvästä synnytyksestä, mutta eiköhän tuo kaveri parin viikon päästä viimeistään oo sylissä :) Tää on jännää, mut mulla nää yöunet paraneee vaan loppua kohden! En muista edes milloin oon viimeks oon saanu nukuttua öisin näin paljon:) Mutta hyvä niin!
Äsken kävin neuvolassa, kaikki ok. Viime viikolla nlatäti veikkas että iso kaveri on tulossa, eli kyllä tuo painaa jo varmaan yli 4kg. Sf-mitta oli 37,5cm!;)
Mutta nyt mentävä arkiaskareiden pariin ku esikoinen nukkuu päiväunia!:)
Onnea kaikille vauvansa saaneille!!!!!!
Neuvolapäivä oli heti aamusta. Kaikki oli ok. Itsellä ollut koko viikonlopun todella huono olo ja yöunet siinä samalla kärsineet, juuri kun toitotin kuinka hyvin on mennyt.. sen siitä saa. Maaten mennessä alkaa hurja närästys joka pukkaa kaiken pihalle mitä mahassa on, ei auta närästyslääkkeet tai pystyssä nukkuminen yms. Ainoa mikä auttaa ettei syö klo 16 jälkeen päivisin, mut saan kyllä nälän tunteestakin huonon olon. Päivät menee ihan hyvin, kunhan ei kuvittele nukkuvansa päiväunia, muuten ei parane syödä enää ollenkaan ja sehän ei käy päinsä.. No toivotaan et menee pian ohi.
No onneks ollaan loppusuoralla kaikki, mulla viimeistään 3 viikon päästä vauva, vaik toivoisinkin sen syntyvän jo tänään :) Toisaalta kyllä kauhistuttaa mitä siitäkin tulee kun on tuo vajaa 2-vuotias ja sitten tulee vauva, toivottavasti sopeutuu hyvin. On kyllä ollut nyt mun äippäloman ajan tosi kiinni taas mussa, kukaan muu ei kelpaa. ja ensimmäistä kertaa käyttäytyy noin, oisko sitten vähän uhmaa ilmassa.
Mammiainen 39+2
Heti kuulumiset äippäpolilta: Tuli käytyä nyt siellä kasvukontrollissa, kun sf.-mitta ei ole kasvanut (päin vastoin laskenut). No siellä otettiin ätkä hyvää sydänäänikäyrää ja lääkäri totes vauvan olevan jo 3 kilonen!!! JEEE! (on nimittäin iso meikäläisen lapseks). Kohdunsuu oli auki 3 cm.. eikä enää missään takana ees... eli hetkenä minä hyvänsä tulee sitten nopea lähtö. No jotain nämä ainaiset yölliset supistukset ovat saaneet aikaan. Reissun jälkeen on tullut sitten muutamia kipeitä supistuksia.
Myyden: toivottavasti pääsit tositoimiin... Omalla kohdalla en enää jaksa uskoa millään että synnytys käynnistyisi kun niin monta kertaa on varahälyjä tehnyt.
Piitu-Miina: Eikös se kasvojen turvotus olekin joku synnytystä ennakoiva oire?
Alko-asiat: Olen kyllä edellyttänyt miehenkin alkokäyttäytymisen rauhottumista varsinkin näin pikkujouluaikaan. NO nyt täytyy kuitenkin miehen olla ajokunnossa tai ainakin säädyllisessä kunnossa jos tulee lähtö. Päästin kuitenkin viime pe firman pikkujouluihin, kun lupas tulla klo 23-24 kotiin... ja vakuutti vielä ettei ole missään kännissä. No 23.20 soittelin kun supisteli enkä saanut unta, että missäs ollaan... niin baarissapa vielä ja jutuista päätellen ympäripäissään (kuulemma koko porukka tulossa mukaan synnytykseen jos nyt käynnistyy)...tuli sitten joskus klo 4-5 välillä kotiin ja sai tuta seuraavana päivänä.
Että tällasta...
Mymmeliv 39+6 (eli huomenna eräpäivä).
Peppipiinalla eräpäivä, voi että olet onnekas:-D Pidetään peukkua että pääset pian lähtemään
Neuvolassa tuli käytyä ja liukastuin matkalla. Polvessa ja sormessa vuotavat haavat, vasen reisi revähti hieman. Neito oli myltännyt itsensä uuteen uskoon ja mylttäys jatkui neuvolassakin. Sf mitta oli nyt 34. Turvtukset ++. Painoa oli melkein kilo viikkoa kohti tullut, mutta onneksi tuo terveydenhoitaja on tosi järkevä eikä kitise tuommoisista. Hemoglobiini oli 145. Verenpaine oikein hyvä. Pissa ok. Valitettavasti terveydenhoitaja arveli, että ei ainakaan seuraavaan viikkoon sovi toivoa, että syntyis, viimeksi tuntui pää paljon vakaammin olevan lähtökuopissa:-/ Eli kasvaa sitten jättiläiseksi...
Väsyttää nyt ihan mahdottomasti, kun aamuyö tuli taas valvottua. Toisaalta hyvä, että rytmi alkaa muokkautua tämmöiseksi. Vauva kuitenkin heräilee yöllä ja valvoo tovin, aamupäivällä on itselläkin ihan hyvä ottaa torkut. Kun ukko kotiutuu illalla, pitää lähteä pankkiasioita yms. hoitelemaan. Ajatuskin jo tuskastuttaa.
No häviän taas hetkeksi valittamasta
P-M