Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Joulun Mammat 3.12***

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuo sintti aio ihan heti pois tulla, saa tosiaan naama pullerona kulkea vielä monta viikkoa:-/

Pitkät päikkärit teki hyvää ja pitkästä aikaa keittelin kalasoppaa ja tuli tosi hyvää:-P Kuopus pääsi kerhoon, alkaa tammikuussa, saa vähän purkaa pahimpia kolttostentekohalujaan.

Alkon käytöstä oli puhetta. Ei minunkaan hermot kovinkaan jaksais katsoa umpikännissä olevia. Mutta ei haittaa, jos jonkin verran ottaa. Tietysti näin loppusalla, kun lähtö voi tulla ja lapen vahti käy myös töissä, olisi tosi hyvä, jos ukko ei perskännejä ottais. Ei oo kyllä pitkiin aikoihin ottanutkaan. Mutta just nyt tietysti oli viikonloppuna saunailta, yleensä on aika siivosti siellä. Tuli kotiin hyvissä ajoin, mutta ihan hirveässä kunnossa. Olin kyllä raivona. Ja ukko vaan ylimielisellä asenteella edelleen jutun suhteen. On aika kumma, että muulloin pystyy olemaan asiallisesti, mutta juuri silloin kun olis suotavaa olla ok, onkin ihan...

Taas tulee lunta, kumpa nyt viilenis riittävästi, että lumi ihan oikeasti pysyis

P-M

Vierailija
22/45 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ock: Kuulostaa tuo viiltely nyt niiltä liitoskivuilta¿ Ainakin mulla on ollut myös tuollaista.

Alkoholista: Omat vanhemmat ei käytä alkoholia ollenkaan, joten siltä osin ei tule ongelmia, mutta kuulostaa kyllä oudolta jos vanhempasi eivät pysty yhtä viikonloppua olemaan ottamatta, vaan salassa sitten juovat.. Olisihan se hyvä, että osaisivat olla ilmankin, varsinkin jos joskus olette viemässä lasta heille yökylään.

Mulla mies on käynyt syksyn aikana kavereittensa kanssa tosi aktiivisesti ulkona (enempi ku normaalisti) ja olen antanut mennä. Välillä se ottaa päähän ja urputan, mutta en halua häntä väkisin kotiinkaan jäämään, menee siinä ilta pilalle sitten molemmilta. Nyt on itsekin hoksannut, että ei niin paljoa tarvitse enää ottaa alkoholia mitä ehkä ennen, koska lähtö voi tulla millon vaan. Ja kyllä uhkailen ties millä keinoin, että jos ukko on baarissa kun synnytys alkaa eikä kykene tulemaan mukaan, niin ei kyllä kunnian kukko laula! Olisi ihan hirveä tilanne päällä sen jälkeen¿ No tuskin sitä tarvitsee edes pelätä.

Ja normaalisti (ennen raskautta) ei niin kamalasti olla edes oltu menossa, istuttu enempi kavereitten kanssa iltaa kotosalla hyvän ruoan ja viinin ääressä. Nytkin ollaan välillä sitä harrastettu, minä otan sitten alkoholitonta siideriä, jos siltä tuntuu. Tuli itsekin käytyä työpaikan erittäin kosteissa pikkujouluissa, ja oli hauska katsella sitä menoa selvin päin :) Tuli kyllä lähdettyä ajoissa pois. Baareja ei ole yhtään ikävä, mutta hyvä punaviini on ollut kyllä herkkua varsinkin ruoan kanssa. Ei vaan ole tehnyt raskaana ollessa yhtään mieli, vaikka kai sitä nyt olisi joskus puoli lasia voinut maistaa. Hyvin voi tämän ajan olla ilmankin.

Mymmelillä lähtö TOSI lähellä :) Jännää!!

Kiva, että taustailijoistakin kuuluu :)

Sain käytyä asioilla ja imuri odottaa yhä ulkoiluttajaa¿ huoooooh. Pitää äkkiä saada jostain energiaa, meinasin vielä vähän leipoa ennen vieraitten tuloa.

Piiperö mönkii masussa tänään tosi aktiivisesti, välillä kun on kovinkin hiljaisia päiviä. Muuten ei ole oireita mihinkään suuntaan, turvotusta vaan ja vähän selkä kipeänä. ja jostain syystä maha toimii erittäin hyvin aina, kun on jotain syönyt¿ Parempi näin kuin se yli puolivälin kestänyt kamala ummetus :/

Gaiole ja piiperö samat 36+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi sitten meillä se lauantaille suunniteltu jouluostospäivä väliin...

Mutta mutta, saimme jo yhden joululahjan :)

TYTTÖ SYNTYI 30.11 klo 23.18, paino 2730g ja pituus 46cm

Kaikki meni hyvin ja tänään kotiuduttiin. neiti syntyi rv 37+3 omien laskujen mukaan, mutta rv 37 neuvolan mukaan, ja tämä siis merkattiin syntymäviikoiksi...

Käyn jossain välissä kertomassa tarkemmin tapahtumasta ja selailemassa vkonlopun pinoja, että tiedän mitä muille kuuluu, mutta nyt vauvan syöttöön.. :)

tervesin daisy82 ja pikkuneiti kohta 3vrk

Vierailija
24/45 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan joululahjan saittekin, varmasti sen kaikista parhaimman. :)

Täällä vaivaa totaalinen saamattomuus... Siivota pitäis mut lahjakkaasti oon koko päivän pakoillu sitä hommaa. :) Koneella istun ja pällistelen.

Jos lähtis koiran kans ulos, jos se vaikka piristäis sen verran et viittis ruveta tohon siivous hommaan...

Täällä taas, odottelija

Vierailija
25/45 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan oikein meni. Kyllä tyttö syntyi tosiaan 29.11.

Meillä muuten pojat 2,5v ja 4v tuntuvat reipastuneen kovasti kun tulimme laitokselta. Ainakin näin parina ensimmäisenä päivänä.

t. MiTeSa ja tyttövauva

Vierailija
26/45 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja meille on tulossa isompi vaavi ku aikaisemmat niinku itse aavistelinkin. Meillä kun kaikki viisi lasta olleet kokoa 2790-3500g ja tämän neidin painoarvio jo nyt 3500g ainakin ja tosiaan siis hypättiin vielä viikolla taaksepäinkin eli nyt 36+6...

Sitten vielä kun oon tavallista lyhyempi (153cm) äiti niin huomenna menen sit magneettikuvaukseen ja pe lääkäri soittaa et mitä tehään, käynnistetäänkö vai mitä? Käsikopelolla lantio tuntuu aika tilavalta, mutta hyvähän se on kuvata. Onko kenelläkään kokemusta tuosta pelvimetriasta, kun tuppaa vähän jännittään... Kääk.

Supistelee aika ärtsysti mutta liian harvakseltaan... höh. Kohdunsuu oli tänään yhelle sormelle auki ja kohdunkaula pehmee, mut sehän ei vielä mitään välttämättä kerro vaikka viimeviikol kohdunsuu oli ihan kiinni. Jotain edistystä :)

Nyt laittamaan lapsille iltapalaa.

Minni 36+6

Vierailija
27/45 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

et onnittelut kaikille jo vauvansa saaneille :)

Minni

Vierailija
28/45 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kyllä olen kateellinen,olisi niin kiva jo liittyä synnyttäneiden joukkoon!

Tänään olen ollut huippureipas,aamupalaksi keitin riisipuuroa ja rusinasoppaa,olipa hyvää,tuli ihan jouluinen fiilis siitäkin huolimatta,että ulkona ei kovin jouluiselta näytä,vettä sataa...

Sitten tein joululaatikot valmiiksi pakastimeen,äsken juuri kotiuduin kaupasta,ostin jolululeivonnaistarvikkeita,huomenna voisi yritttää leipoa joulupullaa ja suklaakakkua. Saattaa kyllä jäädä leipomatta,ei mulla yleensä ole kahta energistä päivää peräkkäin,itseasiassa ei mulla yleensä taida olla noita energisiä päiviä kuin kerran viikossa,jos silloinkaan...

Joka tapauksessa nyt on tosi hyvä mieli,kun sain nuo laatikot tehtyä,kaupasta tarttui mukaan taas yksi joulupakettikin,enää ei puutu kuin yksi.

Eilen paketoin ison kasan lahjoja,ihanaa kun joulujutut alkaa olemaan jo aika hyvällä mallilla. Kunnon joulusiivous saa jäädä tältä vuodelta väliin,siivotaan sitten ristäisiin oiken perusteellisesti.

Kauppareissulla tuli taas koko ajan supistuksia,mutta niitä kivuttomia vaan ja nekin loppui taas heti kun kotiin pääsin.

Vauva on ollut tänään todella hiljainen,olen muutaman kerran oikein joutunut menemään makuulle odottamaan,että tuleeko potkuja vai ei ja on onneksi joka kerta tullut.

Heti tietysti mietin,että tämä on nyt sitä tyyntä myrskyn edellä, juu, toiveajatteluahan se vaan on.

Himpula 39+6

Vierailija
29/45 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta terveisiä, kaikki ok. Painoa ei ollut tullut, ihanaa.

Joku kyseli rintapumpusta, niin mulla se on ollut supertärkeä.

Maito kun nousi paineella 3 vrk esikoisen synnytyksestä, niin heti ensimmäiseksi aamulla juostiin kauppaan sellainen hakemaan. Mikä helpotus, kun sai maidon virtaamaan pumpun avulla. Se oli tuiki tarpeellinen pari ekaa kuukautta (ainakin) ennen kuin maidon tulo tasaantui vauvan tarpeita vastaavaksi. Myöhemminkin saatoin viikonloppuna pumpata maitoa jääkaappiin, ennen kuin otti lasin viiniä. Ja seuraava syöttö hoitui pullosta.

Viikon verran on mullakin kalvot paukkunut. Eli toivossa elän, että menisi vedet itsestään. Mulla nimittäin on puhkastu kalvot kummassakin edellisessä synnytyksessä.

Voisin kanssa synnyttää vaikka heti, mutten usko tämän syntyvän pariin viikkoon.

Doshijas ja Nuppu 38+0 (37+4)

Vierailija
30/45 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivoilin hiukan ja sit iski peiton heilutus halut...sitten laitettii sauna päälle ja lähettii lenkille...suppareita tuli ihan jopa kipeitä mut sinne ne jäi lenkille....saunottiin ja nyt huilailen...miehen kaa naurettii et tänää voi olla viel " leikkejä" ja sit mies teki " sopimuksen" pojan kans et yöllä synnytään...saas nähdä =)

Vierailija
31/45 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä synnytys vielä ala, mutta ihanaa kun jotain tapahtuu, vihdoin!

Parin tunnin ajan kokoajan supistaa, kiristää ja suoli toimii.

Tästä se alkaa, jospa ei mentäisikään yli.

Jos tämä nyt ei heti lopahtaisi, niin avaisi vähän paikkoja.

Voi, että joku voi olla näin iloinen näin kurjasta olosta :)

Tahtoo vauvan!

Doshijas edelleen 38+0 (37+4)

Vierailija
32/45 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suppareita kaikille niitä toivoville!

Ihanaa kun näitä uutisia nyt tulee koko ajan :)

Katsoitteko äsken ykköseltä dokumentin kaksosraskauksista? Huh, olipa aika jännää katsottavaa. Oli pakko vaihtaa huonetta, kun tuli siamilaisista kaksosista osuus, jostain syystä en pystynyt katsomaan ollenkaan... Mutta tosi jännä oli nähdä ihan alusta asti raskauden kehittymistä, kun oli hienoilla laitteilla kuvattu.

Herkuttelin taas liikaa.. paha olo :( Miksei sitä ikinä opi hillitsemään ruokahaluaan... Piiperö alkoi kamalan jumpan, on raasu varmaan sokerihumalassa...

G taas...poistuu tv:n ääreen..

Vierailija
33/45 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Megapaljon onnea vauvan saaneille, ihania uutisia! :)

Minni kyseli pelvimetriasta; mulle tehtiin ed. raskaudessa ihan normaalissa röntgenissä rv 39 paikkeilla. Röntgenhoitsu kertoi missä asennossa milloinkin maata enkä kokenut kuvausta mitenkään tukalaksi vaan samanlaiseksi kuin muutkin röntgenkuvat mitä musta joskus on otettu. Mutta magneetista ei mitään kokemusta. Niiden mittojen perusteella sit mulla käynnistettiinkin synnytys rv 40+, kun yläaukeamaa epäiltiin ahtaaksi. Nyt oonkin jännännyt, kun olen synnytystapa-arvioissa käynyt x2, että kuinka käy, kun tämä on ultran perusteella esikkoa isompi jo nyt. Eka lääkäri sanoi, et ois pitänyt käynnistää tossa pari viikkoa sitten käynnillä, mut toinen lääkäri sanoi silloin, että kun on synnyttänyt 3200g, pystyy synnyttämään 4kg... Painoarvio oli pari viikkoa sitten 3,4kg ja tämä on kasvanut nyt reilut 250g/vko... Ke on uusi arvio taas enkä meinaa lähteä sieltä ilman, että vauva on masun ulkopuolella ;)

Supistuksia täälläkin tulee silloin tällöin, limatulppaa tullut reilu viikko. 2 viikkoa sitten kohdun sisäsuu oli reilusti sormelle auki ja kanava lyhentynyt 1cm, lääkäri silloin puhui, että " syntyy parin päivän sisään" ja teki reippaan sisätutkimuksen ikään kuin auttamaan... Ja tässä sitä ollaan paksuna kuin mikä. ;) Painoa on tullut kokonaisuudessaan 11kg, joista 2 viimeistä kg:a/2vkoa ja samalla pissaan proteiinit +. Näin oli esikostakin eikä silloinkaan tapahtunut mitään ihmeitä. Eipä auta kuin odotella. La on vasta to, joten aikaa on. Ainoa jännäyksen paikka on tosiaan vauvan koko, sen vuoksi en sektioon halua (jos pystyisi käynnistyksen avulla synnyttämään alateitse), kun on tuo pieni esikkokin (1v8kk) äitiä tarvitsemassa...

Olipas omaa napaa reippaasti. Supistuksia kaikille, joilla niiden tarvis on! Ja tsemppiä synnytykseen!

-Terppari ja tyttövauveli 39+4

Vierailija
34/45 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että turvotus vaan pahenee ja pahenee tunti tunnilta. Pitäisköhän huolestua vai...? neuvola vasta keskiviikkona. Muuten olo on ollut kyl ihan hyvä ja liikeitäkin olen tuntenut. en tiedä - ehkä panikoin liikaa. tai herätän toivoa että sais vauvan kainaloon jo ennen joulua. Sitä kovasti toivon, saas nähdä miten käy

Vierailija
35/45 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laitanpa kuitenkin kuulumisiani.

Kävin tänään naistenklinikalla kohdun seurannassa. Kohtu ohentunut 2 milliä mutta yhä vaan jatketaan raskautta, sektiopäivän sain nyt, 17.12!!!! Eli max 2 viikkoa enää niin meillä on vauva, hui sentään....

Vauvan sydämessä huomattiin jotain outoa mutta pitkä ktg näytti että kaikki olis kuitenkin ok, toivottavasti näin on!? Vähän alkoi hirvittää. Kuvakin saatiin pusuhuulesta kun vauva söi istukkaa, huh huijaa. Imeskeli ihan onnessaan istukkaa siinä ja lääkäri nappasi kuvan siitä, huulet törröllään :)). Näinkö se vielä imasee sen irti kokonaan..

Supistuksia tullut tosi paljon, sunnuntaina jopa oikein kunnon kivuliaitakin, pakkasin jo illan mittaan kassia, olin 100% varma että lähtö on käsillä mutta sitten ne supistukset loppuikin ja tuntui tosi epätodelliselta mennä nukkumaan, jotenkin pelkäsin että nukun synnytyksen yli, hih ;). muutenkin tullut viikon ajan jo säännöllisiä suppareita päivittäin useita kertoja.

Lantio on multakin röntgenillä kuvattu joten magneettitutkimuksesta en osaa sanoa mitään. Röntgenissä mulla todettiin että lantioni on alamitan alla, max 3kg mahtuisi ehkä mutta aikoinaan murtunut häntäluuni on luutunut totaaliseksi esteeksi, tukkii lantioni, siksi mulla siis sektiolla kaikki tulleet, kuka mitenkin, hätä, sovittu ja kiirellinen sellainen...joten siksi tämäkin tulossa sektiolla.

turvotusta täälläkin, ensin tuli sormiin ja varpaisiin nyt viikonloppuna naamaan, olen jotenkin tosi pöhöttyneen näköinen?

Alkoholista..meilläkin mies innostui pikkujouluilemaan lauantaina, kyllä otti päähän mua ja kovaa. Oon ollut tosi pahalla päällä lauantaista saakka sille. Että kehtaakin..kuitenkin vikoja viikkoja jo viedään. jos olisin yksin päätynyt sektioon en taatusti olis anteeksi ikänä sitä antanut!

Muutenkin nyt raskaana muiden alkoholin käyttö on erittäin ärsyttävää, etenkin jos mies ottaa vaikka kotonakin vaan. Alkaa heti raivostuttaa kun huomaan että hällä alkaa ns. nousta päähän. Kummallista, koska en kyllä itekään tosiaan lasiin sylje noin niinkuin normaalissa tilassa. Ja punaviiniä kaipaan minäkin ,tänäänkin ihan kuolasin kun bussin kyljessä näin punaviinien mainoksia, jospa sitä jouluna sentin uskaltais ottaa aterialla , edes mauksi, nam. Tykkään kyllä ihan alkoholittomistakin vaihtoehdoista, joten sekin kyllä käy. Onneksi nykyään saa suht hyviä holittomia oluita ja viinejä...

Kyllä tässä alkaa nyt vähitellen vauvan odotus saada uudet mittasuhteet kun alkaa poksahdella ympärillä ja tänään tuolla sairaalassa kun kuuntelin sitä ktg:tä tunnin verran niin itkuhan siinä tuli, oman vauvani ihanat sydänäänet *sniif*.

Ai niin ja painoarvio oli nyt tasan 3,5kg.

t. mariadee 37+1

Vierailija
36/45 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasken vaihteeks supistuksia...nyt on jo kipua niissä ollu yli tunti ja tulee 8min välein...masu koko ajan pinkeän tuntuinen,alaselkää polttelee ja juilii ja jalkoja... jokohan nyt...tai sit ei...en jaksa uskoa et viel lähen mihinkää mut kohan ajan kuuksi aukasin koneen ja kirjotan...plääh...taas nipistää...mies ei kans osaa nukkua yhtää...kattoo omalta koneelta elokuvaa.ite yritin nukkua mut turhaan...

en mä kyl kauan jkasa tätä jos jatkuu näin et tuntuu jo supistus...ennen ne ei oo tuntunu kyl mä lähen sit jo sairaalaan ja sano et alkakaa nyt hemputti jotain tehdä...

ahistaa vaa sen kätilön sanat mitä viimeks sain puhelimes...oli niin tylyä että...

väsyttää mut ei saa levättyä tai siis nukuttua...pisu viel myllää tuol masus koko ajan...potkii ja meuhkaa oikee kunnolla...jokohan se haluis ulos sieltä?!

käyn juotavaa...hetki mä palaan kohta ja jatkan tätä kirjotusta ku ei täs muutakaa oo....

puuh...aah! taas nipistää... se on nyt niin ku 8min väli...kipeentys viel...tulis useammin...aak mä haluun tämän pojan ulos jo...

mie ku en viel pienistä kivuista inise ja kestän aika hyvin kipua...en haluis mennä sairaalaaan turhaa tai sinne makaamaa...

pakko kävellä hetki...

Vierailija
37/45 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

elkää tukehtuko nauruun ku luette mun tekstiä...mie ite hekotan tääl nyt...kuin paljon kirjotus virheitä...taidan seota...aaaaaaaaah ja taas.....juilii....

nii joo nyt kävelen... plääh!

Vierailija
38/45 |
04.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on kauheeta..mä 2h nyt laskenu näitä ja en jaksa laskee enää ku tiiän jo et 8min ja taas tulee...nyt jopa koskee oikee niin ku ......

kai täs kohta mennää...jos mä aamul tuun kirjottaa tänne nii tilatkaa mul sit ambulanssi pöpilää jooko?!

mut taas mentävä kävelee...

Vierailija
39/45 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin hetki sitten ja kasvot tuntuvat oudolta. No vessaan sitten pissille ja samalla vilaisu peiliin. Naama ihan turvonnut:-/ Onneksi aamusta neuvola. Eilisen pahoinvointi on hävinny kylläkin. Ei voi muuta, kun odottaa, että pian syntyisi, niin kauheasti turvottaa, muttei ole mitään merkkiä lähestyvästä synnytyksestä

Illalla mietin itsekseni nimiä. Muutama kuukausi sitten nimet tuntuivat paljon helpommilta. Sain kuitenkin jotakin listaa tehtyä, pitäis ruveta vielä rakentamaan. Ukolta sai ennen ihan ok nimiä, nyt vastailee vaan jotain höpöhöpöä.

Huomasin myös eilen, että hiukset on lähteneet sitten tippumaan. Aiemmn lähteny vasta syntymän jälkeen, eli nyt sitten varmaan pääsee pälvikaljuksi. Kohta joka viemäri tukossa, nimittäin on pitkät hiukset...

Jaaha, aamukahvin keittoon vois lähteä

P-M 38+1 posket pulleina ja silmät tihruina

Vierailija
40/45 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä toinen yövalvoja.. heräsin reilu tunti sitten kamalan kipeisiin supistuksiin ja nyt laskeskelen ja mietin " kauhulla" jos nämä loppuukin.. 10 min. on väli ja pystyssä ollessa ei tunnu ollenkaan niin kipeiltä kuin sängyllä pyöriessä. tapahtuis nyt jotain!!!