Miksi kasvissyöjille vinoillaan ja heitä mollataan oikein urakalla?
En viitsi kenellekään edes kertoa enää, kun aina vähintään katsotaan vinoon. Eikö se ole jokaisen oma asia mitä syö. Itsekin syön kalaa kasvisten lisäksi ja ruokavalioni on erittäin terveellinen. Kertokaa nyt joku, miksi se häiritsee teitä.
Kommentit (54)
ehkä teet liian ison numeron omasta ruokavaliostasi tai saarnaat muille
Ja kaikki kun ei taida tietävän että kasvissyöjiä on eri " tasoa" . Kun sanoo että on kasvissyöjä niin heti luullaan etten syö muuta kuin " rehuja" . Ainoa mitä en syö on liha ja kana. Kalaa ja maitotutteita syön ihan normaalisti.
Ja sekin kummastuttaa kun kasvissyöjille on vaikea keksiä syömistä juhlissa. Yhden kaverin ylppäreihin sain viedä oman valmispastapussin kun ei äiti teinnyt mitä kokata missä ei ole lihaa!
ap
Niin ja en tosiaan saarnaa tai tee asiasta numeroa. Yleensä vaan pakon edessä kerron.
siis en oikeastaan mollaa, mutta olen nähnyt sellaisia " elämäntapa" -kasvissyöjiä, jotka muuttavat mieltään väärästä ja oikeasta syömisestä lähes päivittäin.. Esim. koulussa yksi tyttö kailotti kaikille olevansa kasvissyöjä jne.. ja ei voi syödä kananmunaa ja silti veti kaikenlaista suklaata ja leivosta- siis tarkistamatta oliko siinä kananmunaa.. huh! Säälitti ne koulun keittäjät, sillä selkeästi oli vaan tän tyypin keksimä " pompottelu" juttu..
No, on maltillisia kasvissyöjiä suurin osa ystävistäni.. :)
Ja sitten ärsyttää, kun joku muu pystyy siihen, mihin itse ei pysty.
ap
Sit hän kuitenkin syö ihan samoja safkoja kuin muutkin, nyppii vaan lihat lautasen reunalle. Tämä on mielestäni täysin älytöntä, koska kyllä se broileri hänen lautasellaan on kuollut tehotuotannon uhrina söi hän sen tai ei.
Ei kasvissyönti ole sairaus eikä sitä voi lääkäri todeta.
Teinit tekee muutenkin kaikkea älytöntä. Yhdistetäänkö kaikki kasvisyönti jonhonkin teinien ruokahölmöilyihin? Minä olen ainakin hyvin aikuisena ja ajattelevana ihmisenä jättänyt lihan pois ruokavaliostani.
ap
Elollisia tuntevia olentoja ovat myös kalat ja lehmät.
Minä olen myös kasvissyöjä. Syön myös lihaa, kalaa, munaa ja maitotuotteita.
Kala ei ole mikään kasvis vaan se on eläin.
koska pelkät rehut tekis musta varmaan sellasen riutuneen kettutytön joka kuvittelis olevansa jotenkin parempi ku muut. " Veget" ootte pilannut kasvisten maineen hyi teitä.
Mitäköhän minun sitten pitäisi sanoa?
T.4
ja olen ollut kasvissyöjä nuoresta asti. Ihan tavallinen olen, ja kaverit myös. Mutta enpä minäkään nalkuta kavereilleni lihansyönnistä.
Tosin yleensä se kertoo näiden kommentoijien yksinkertaisesta ajatusmaailmasta... Itse en koskaan ota asiaa puheeksi.
Älytöntä.
Todistan pyynnöstä, että koululainen A on kertonut minulle olevansa kasvissyöjä.
muutenhan näitä " kasvissyöjiä" pulpahtelisi milloin kukakin, kun tavallinen ruoka ei vain sattuisi miellyttämään. Kouluunhan ruoka tilataan oppilasmäärän mukaan, eli ei sitä kasvisruokaa nyt varuilta ole kymmenille ylimääräisille.
On tullut nähtyä aika monenlaista kasvissyöjää. Pari kamppailee vaikean ylipainon kanssa ja on samaan aikaan aliravittu, yhdellä vaikea suolistosairaus, joka alkanut veganismin myötä. Eräs allergisoitui soijalle. Olen nähnyt kuvia kasvissyöjien hampaista, ne ovat hirveää katsottavaa.
Mulla ei ole mitään sinällään kasvissyöntiä vastaan, kukin syököön mitä haluaa, mutta kasvissyöjän pitää todella tietää, miten syödä täyspainoisesti. Osalle kun kasvissyönti on yhtä kuin leivän syönti.
No joo, eipä nuo ravitsemusongelmat todellakaan kasvissyöjiin rajoitu.