Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten pukeminen talvihaalariin pk-seudulla, milloin?

Vierailija
07.11.2008 |

Milloinkas puet lapsesi talvihaalariin täällä pk-seudulla? Itse olen kotoisin pohjoisesta ja siellä kyllä viimeistään marraskuussa ovat jo käytössä, kun ilmakin sen verran kylmä.

Tällä hetkellä 2 v. ja 4,5 ovat vielä välikelin puvuissa, mutta alla on reilusti vaatetta. Lämmin villapuku, college, topparukkaset käsissä ja talvipipot. Sekä talvikengät jaloissa villasukkineen. Jokohan olisi aika siirtyä talvihaalariin?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta päiväkodissa on myös housut ja takki-yhdistelmä sitten mikäli iltapäivällä lämpenee. Haalarin alla lapsella on pelkät sukkikset ja pitkähihainen. Sitten kun tulee kunnon talvikelit, lisään haalarin alle vielä fleecekerroksen.

Vierailija
2/13 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siksi, että nyt voi olla aamulla pakkasta, mutta jos aurinko paistaa voi lämpötila olla myöhemmin päivällä yllättävän korkea niin että talvihaalari olisi liikaa. Lapsella siis vk-asu + vaihtelevasti vaatetta alla, sellaista että helppo lisätä/vähentää kelistä riippuen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

talvikengät on, mutta ei villasukkia. Eikä oo villapukuakaan näissä lämpötiloissa. Lapselle saman verran vaatetta, millä mä itse tarkenen. Ja lapsi liikkuu mua enemmän ulkona.

Vierailija
4/13 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin näitä juttuja tosiaan, kun ensimmäinen talvi täällä! Ainakin kesä tuntui kestävän sen parisen viikkoa pidempään, kuin siellä mistä alunperin olen kotoisin. Ehkäpä suurinpiirtein näin siis talven/pakkasen saapumisessakin. Ok, kiitos vastauksistanne! ;)

Vierailija
5/13 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpompi pukea ;-)) mutta vielä kyllä toimii mielestäni ihan yhtä hyvin villapuku + hyvä välikausipuku-yhdistelmä. Goret jalassa tai villasukat ja saappaat kelistä riippuen.

Vierailija
6/13 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut vanha toppahaalari käytössä nyt kaksi kertaa (viikonloppuna ja eilen, kun lämpötila oli nollassa melkein koko päivän). Muuten hän kulkee välikausipuvussa ja villa-asussa. Isommalla taas on samoilla keleillä ohut toppatakki ja fleece-vuoriset housut. Tai välikausitakki + fleecetakki. Talvikenkiä emme ole vielä ottaneet käyttöön. Molemmilla on välikausikengät, pienemmälle ovat laittaneet pk:ssa villasukat sinne alle (minusta sekin on vähän liikaa).

Toppapukuun siirrymme lopullisesti vasta, kun pakkasta on vuorokausi ympäri ja maa alkaa olemaan jässä. Varsinkin isompi liikkuu ulkona niin paljon, että hänelle tulee liiasta pukemisesta aivan hirveän kuuma.

Vierailija
7/13 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei ole mitään väliä mikä kuukausi on menossa. Meillä puetaan ilman (lämpötila, tuuli, pilvistä/aurinkoista, kosteus) mukaan.

Vierailija
8/13 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman näsäviisastelun puolelle ;) Tietenkin, kukapa ei pukisi noin?! '

Mielestäni kaikki ihmiset pukevat lapsensa noin, mutta kysymys oli vähän vaikea muotoilla sillä tavoin, ettei se kuulosta hassulta. Totta tosiaan, olen ihmeissäni kun täällä ei ole enempää pakkasta vielä, kun sieltä mistä olen kotoisin on jo tähän aikaan luntakin maassa!! Olen hämmästynyt siitä, ettei ole vielä tarvinnut talvihaalaria kaivaa esille, mietin vaan, että olenko itse tehnyt "oikein". Ap

Vierailija
9/13 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli itse en luota pelkkään pienen lapsen arviointikykyyn. ap

Vierailija
10/13 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpompi pukea ;-)) mutta vielä kyllä toimii mielestäni ihan yhtä hyvin villapuku + hyvä välikausipuku-yhdistelmä. Goret jalassa tai villasukat ja saappaat kelistä riippuen.

Vierailija
11/13 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- eilen oli jo niin kylmä, että kaikille lapsilla oli (myös omalla) toppapuvut. Tänään taas oli piirun verran lämpimämpi päivä, ja pakko myöntää, että oli virhe laittaa lapsi talvihaalarissa - vaan kun itse lähdin jo ennen muuta perhettä, en jaksanut alkaa säätämään ohjeiden kanssa. Nyt harmittaa, on varmaan iltapäivällä tosi kuuma :-(

Vierailija
12/13 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsilla on juuri tuo yhdistelmä ja ennemmin epäilen, että on liian vähän. Itsekin mietin, mitä pistäisin päälle. Toppatakki tuntuu liialta ja syksytakki on liian vähän. Lyhyttä villakangastakkia en omista, tartteis varmaan lähteä ostamaan.

Vierailija
13/13 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenkinä vähän nilkkaa peittävät "vaelluskengät", lenkkarinpaksuiset. Sormikkaat kädessä ja pipo päässä. Poika on tosin jo eskarissa ja liikkuu paljon, näilläkin varusteilla hikinen.

Pienempänä käytettiin toppahaalaria aika ajoissa, juuri sen liian monen kerroksen välttämiseksi. Edellisvuoden haalarit tai käytetyt haalarit käytössä, niin ei kuluminen harmittanut. Viime vuonna jäi ostamatta uusi haalari kokonaan, kun ei sitä lunta koskaan oikeen tullut, pärjättiin esikoisen vanhalla pesuissa ohentuneella reimatecilla koko talvi, eikä harmittanut vaikka joutui polvia paikkailemaan useampaan kertaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän