Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on hyvä isä?

Vierailija
06.11.2008 |

Aloin tässä isänpäivän kynnyksellä pohtia, että millainen on teidän mielestä hyvä isä. Millainen isä sulla on? Koska, kun äsken mietin asiaa ja etsin verkosta, niin löysin juttua vaan huonoista isistä, ryyppäävistä isistä ja lyövistä. Eiköhän suurin osa kuitenkin ole niitä toisenlaisia.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa aikaa ja hoitaa lasta siinä missä minäkin!!



Oma isäni myös hyvä, vaikka viikonloput juopottelikin. Se ei minua ole koskaan haitannut, kun ei sitä ole tarvinnut koskaan pelätä tms, vaikka kännissä olikin.

Vierailija
2/12 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuttaa, leikkii, pukee, huolehtii, jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan arvostan omaa miestäni isänä. Hän on lasten lähellä, kertoo sanoilla ja teoilla, että lapset ovat hänelle tärkeitä. Hän on järjestänyt työnsä niin, että hänellä on aikaa olla lastensa kanssa. Hän pussailee, pelaa, höpsöttelee ja kannustaa lapsia heidän omissa jutuissaan. Aika näyttää, minkälainen hän on isojen lasten isänä, mutta pienten kanssa hän ainakin todella osaa olla.

Vierailija
4/12 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvoinen äidin kanssa. Antaa hyvän esikuvan lapsille.



Huono isä olisi sellainen, jolle omat menot olisivat perhettä tärkeämpiä (epäluotettava). Tai sellainen hurja auktoriteetti-isä, joka kävelisi aina mielipiteineen äidin yli (epätasa-arvoinen). Ja näistä molemmista välittyisi lapsille vääristynyt kuva miehen ja naisen suhteesta.

Vierailija
5/12 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin tässä isänpäivän kynnyksellä pohtia, että millainen on teidän mielestä hyvä isä. Millainen isä sulla on? Koska, kun äsken mietin asiaa ja etsin verkosta, niin löysin juttua vaan huonoista isistä, ryyppäävistä isistä ja lyövistä. Eiköhän suurin osa kuitenkin ole niitä toisenlaisia.

Vierailija
6/12 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäni on aina ollut eräänlainen peruskallio, johon voi luottaa. Ei tuomitse eikä arvostele, vaan tukee. Pitää paljon säännöllisemmin yhteyttä kuin äiti, joka pistää monet muut asiat lastensa ja lastenlastensa edelle.



Lasteni isä taas on... noh, isän irvikuva. Ei välitä yhdestäkään lapsestaan pätkän vertaa, muuta kuin silloin, kun voi jotenkin hyötyä heistä. Lässyttää siitä miten kahta lastaan rakastaa, mutta ei ole heistä kiinnostunut kuin virallisten tapaamisten yhteydessä - ja silloinkin lapset ovat vain jonkin sortin esittelykappaleita hänen erinomaisesta isyydestään. Hyypiö ei ole koskaan pystynyt pistämään lasten etua oman etunsa edelle - ja minusta se on melkeinpä suurin kuolemansynti mihin vanhempi voi syyllistyä.



Minä se täällä ehdotin isäksi kelpaamattomille miehille lanseerattavaksi "siittäjien päivää", koska itse en mielelläni käytä tästä omien lasten toisesta vanhemmasta isä-nimitystä. Niin paljon pahaa se tyyppi on tehnyt kaikille lapsilleen (joita siis on vähintään tuplasti enemmän kuin meidän yhteisiä lapsiamme).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On:

- hellä ja haliva

- kärsivällinen

- leikkii lapsen kanssa

- ei koskaan marise, jos menen vaikka työmatkalle tai kaverille vaan suhtautuu laatuaikaan lapsen kanssa kahdestaan melkein etuoikeutena.

- Ymmärtää, että lapsi on vain kerran pieni ja esimerkiksi tykkää herätä lapsi kainalossa aamulla.

- Suhtautuu minuun kohteliaasti ja arvostavasti.

- Tekee kotitöitä oma-aloitteisesti ja paljon. Meillä ei tarvi kotitöistä riidellä vaan niitä tehdään ihan kilpailuhengessä siinä suhteessa, että toinen ei kehtaa istua, jos toinen tekee.



Sitten pikkumiinukset.

- On minuakin suurpiirteisempi esimerkiksi nukkumisaikataulujen suhteen.

- Antaa lapselle liikaa herkkuja.:)

Vierailija
8/12 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastaa lasten kanssa, tekee niiden kanssa sitä mistä on itse kiinostunut.

Mieheni harrastaa lastemme kanssa kauko-ojattuja autoja ja lentokoneita, siis sellasia aikuisten kauko-ohjattavia joista en ymmärrä mitään. Rakentaa näiden kanssa lennokeita. Käy uimassa lasten kanssa. Lapsemme on poikia ja innoissaan näistä jutuista. Hyvä isä kehuu ja kannustaa. Hyväksyy lapsen sellaisena kun on. Kuuntelee mitä asiaa lapsella on. Ei lahjo ja pitää kielloista kiinni. Meillä isä pitää parempaa kuria kuin minä, mutta ei koskaan huuda lapsille. Ei vaan ikinä anna periksi. Pitää lupauksensa ja on johdonmukainen.

Hyvä isä on ylpeä lapsistaan ja pitää näiden puolia. Hänelle lapset on tärkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muulla ei ole väliä, olkoon sitten minkälainen juoppo tahansa, kunhan pystyy huolehtimana aina ensin lastensa parhaasta.

Vierailija
10/12 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tekee kaikkea samaa kuin äitikin, mutta useimmiten näyttää siltä, ettei nauti siitä? Välillä jopa fiilis, että "hampaat irvessä" leikkii lasten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun isä ja mun mies..

Yhteistä heillä on lapsen mielisyys ja kekseliäisyys - eivät ole tylsiä. Lisäksi turvallisia, eivät ryyppää, osaavat perustella ajatuksensa jne.

Vierailija
12/12 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- on tasavertainen vanhempi, ei äidin apuri

- viettää aikaa perheen kanssa

- perhe on tärkeysjärjsteyksessä nro 1 (verrattanu mm. työhön tai harrastuksiin)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan