Miksei lihavat lääkärit määrää itselleen laidutuslääkkeitä?
Kommentit (7)
Ja olen nähnyt monta lihavaa lääkäriä, todella monta.
Myös tupakoivaa ja viinaa vetäviä. Ei ne mitään pyhimyksiä ole tässä suhteessa : )
Vierailija:
Ja olen nähnyt monta lihavaa lääkäriä, todella monta.
Myös tupakoivaa ja viinaa vetäviä. Ei ne mitään pyhimyksiä ole tässä suhteessa : )
Inhimillisiä olentojahan me tässä kaikki ollaan.
Ehkä lääkärit on silti keskinmäärin " normaalimpia" tai maksimissaan hiukan tukevia. (ei terveydellistä haittaa)
Mutta jos laihdutuslääkkeestä (esim. Zenical) haluaa kunnolliset kelakorvaukset, niin on oltava lääkärin seurannassa ja laihdutettava + oltava riittävän lihava jne., mikä tarkoittaisi kollegan seurantaa ja sitä ei varmaan moni lääkäri halua.
Kyllä varmaan joku lääkäri laihdutuslääkettä käyttääkin. Valtaosa kuitenkaan ei varmaankaan käytä ja luulen että selitys on se, että lääkärit myös tietävät sekä laihdutuslääkkeiden (ja muiden lääkkeiden) että laihdutusleikkausten (joihin eivät taatusti mene!) huonot puolet, komplikaatiot ja ongelmat sekä sen, että harmitonta lääkettä tai leikkausta ei ole olemassakaan. Pelko voi siis olla suurempaa kuin asioista ymmärtämättömilä maallikoilla.
Paras ja terveellisin laihdutuskeino on kuitenkin se perinteinen: syö vähemmän kuin kulutat. Luulen että tästä syystä valtaosa lääkäreistä yrittää tätä ja jotkut vain eivät onnistu siinä kun tavallisia ihmisiä kuitenkin ovat ;)
että laihdutuslääkkeistä ei ole mihinkään. Poistavat vain nestettä tms.