Mikä on sopiva häälahjan hinta kahdelta aikuiselta?
Kommentit (28)
60-70 euroa perheeltä on sopiva summa kaverin häälahjaan. Itse annamme yleensä kummilasten rippilahjoihin ja yo-lahjoihin 100 euroa ja läheisten ystävien häälahjaan saman verran. Ja olemme tuttavapiirin vähävaraisimmat (töissä kuitenkin molemmat).
Jos ihan rehellisesti tunnustan, olin melko yllättynyt (huom. en pettynyt) kun itse saimme häälahjoiksi lahjoja, jotka olivat 20-40 euron arvosiia. Nämä sekä heikommin että erittäin hyvin toimeen tulevilta pareilta. Vanhempani olivat ainoat, jotka antoivat kalliin lahjan (200 euroa). Miehen vanhemmat antoivat 100 euron setelin ja miehen sisko jääkaappimagneetin.
Omasta mielestä on typerää ajatella noin, että minimi on esim.50e. Ihan mukavan lahjan voi löytää parilla kympillä.
Itse en anakaan arvosta juuri niitä ihmisiä, jotka esittävät rahalla. Siis antavat kalliita lahjoja, ja kuvittelevat niin pääsevänsä "paremmiksi" silmissäni, enkä pyri näin tekemään itse kenellekkään.
Ajatus ja muistaminen on rahaa tärkeämpää. Ihmiset jotka ajattelevat vain lahjan hintaa, eivät osaa arvostaa oikeaa ystävyyttä jne...
Omasta mielestä on typerää ajatella noin, että minimi on esim.50e. Ihan mukavan lahjan voi löytää parilla kympillä.
Itse en anakaan arvosta juuri niitä ihmisiä, jotka esittävät rahalla. Siis antavat kalliita lahjoja, ja kuvittelevat niin pääsevänsä "paremmiksi" silmissäni, enkä pyri näin tekemään itse kenellekkään.
Ajatus ja muistaminen on rahaa tärkeämpää. Ihmiset jotka ajattelevat vain lahjan hintaa, eivät osaa arvostaa oikeaa ystävyyttä jne...
+Joskus käy myös niin, että löytää juuri sellaisen lahjan joka sopii kuin nenä päähän saajalleen, mutta maksaa enemmän mitä "budjetti" oli. Silloin yleensä ostan lahjan, vaikka yli 50 muistaminen nimipäivälahjana onkin ehkä aika kallis. Toisaalta sitten muulloin voi löytää jopa vain muutamalla eurolla juuri sen oikean lahjan:) Ja joskus ei löydä mitään, silloin kallistun hierontalahjakorttiin tmv.
Mulla oli kerran kimppalahjan osto kahden kaverin kanssa toisen kaverin synttäreille. Esitin, että jokainen olisi maksanut 10eur. Ei käynyt näille kahdelle. Ai miksikö?
Sen takia, että sitten jäi enemmän rahaa viinaan!
Ja minä, joka ajattelen, että olisi kohteliasta viedä sankarille kunn on lahja, olen nyt sitten pinnallinen, enkä osaa arvostaa ystävyyttä? Juu. Ja nämä kaksi, jotka halusivat ostaa halvan lahjan, hekö sitten ovat huomaavaisia? Koska halusivat halvan lahjan siksi, että saisivat ITSE juoda enemmän viinaa jatkoilla? Just joo... Onpa tosi syvällistä ja aitoa ystävyyttä...
Meiltä antaisimme 50-200 ¬ kaverihäissä - riippuen ihan siitä, kuinka läheinen tuo kaveri puolisoineen on.
Jos taas on opiskelija, työtön tai vähätuloinen, vähempikin riittää. 100 multa voi olla "pienempi" lahja, kuin 10 joltain toiselta eli ei sitä voi ihan suoria summia antaa...
miksi ihmeessä mainita, mitä vieraiden syömiset ja juomiset maksoivat. Mitä tekemistä sillä on lahjan kanssa?
en kyllä ole erityisen varakas, joten en kalliita lahjoja pysty mitenkään ostamaan, esim. sukulaisten 50vuotis lahjojen keräyssumman 25 ¬ oon joutunut jättämään väliin. silloin, jos oletan tyypin olevan kalliin lahjan perässä, enkä kehtaa mukavaa, mutta halpaa 10-20¬ lahjaa ostaa, teen itse jotain. olen taitava käsistäni ja viimeksi vein äitini tädille huovutetun huivin, joka ois ostettuna varmasti sen 50¬ arvoinen..
ja häälahjaksi olen monelle antanut häiden kuvauksen, joka arvoltaan on monta sataa euroa, itse siis toimin kuvaajana, ammattilainen..
ja btw, parhaimmat vastaanotot ikinä antamilleni lahjoille on tullut, jos ne on itse tehtyjä tai näitä "toisenlaisia lahjoja" eli vaikka kanoja ulkomaille =)