Lapsi oksentelee jatkuvasti, lääkärit ei välitä
Enkä välitä kohta minäkään. Maitoallergia muka todettiin ja oksentaa silti, vaikka ei saa maitoa missään muodossa. Taas olen tänä aamuna siivonnut kolmet oksennukset ja ripulipaskat. Lääkärissä käytiin, sanoi että ei ole normaalia, mutta ei myöskään pitänyt huolestuttavana.
Alkaa kohta mennä taas hermo. Koko viime talvi rampattiin lääkärissä eikä kukaan ottanut todesta. Vien kyllä huomenna tenavan päiväkotiin, kun ei kerra ole vakavaa ja vointi on muuten hyvä. Pakko päästä tuulettamaan omaa päätä.
Kommentit (74)
Ultraan ei kuulemma ole ollut aihetta, koska oksentelu ei toistu joka päivä eli ei kuulemma voi olla rakenteellinen vika. Tuskin ultra enää tässä vaiheessa onnistuisikaan ilman lapsen nukutusta, laittaa nimittäin sen verran vahvasti hanttiin joka tutkimuksen kohdalla.
ap
voi kysellä neuvoja tääl palstalla, mut suosittelen edelleen lääkäriä, jos vaivaa. Lapsella on aika herkkä oksennusrefleksi, jos esim vähän yskii tms..
Ihme kommentteja täällä!
Allergialista on tosiaan ihan omaa luokkaansa ja sitä kannattaa välttää. En usko, että yksityinen lääkäri on mikään avain onneen. Kunnallisellakin puolella on hyviä lääkäreitä. Nykyään pitää vaan vaatia sitä hoitoa ja olla " hankala" . Jos lapsen painokin on alkunut jo tippua niin ihmettelen kyllä ettei lääkäri siihen puutu...Suosittelen yhä ottamaan yhteyttä siihen paikalliseen allergiayhdistykseen. Sieltä löytyy tietoa ja kokemusta siitä miten saa sen lääkärin kuuntelemaan.
Minä olen aina saanut loistavaa, etten sanoisi erinomaista palvelua julkisen sektorin lääkäreiltä olemalla ASIALLINEN. Rähjääjät luokitellaan aina hankaliksi urpoiksi, eikä sellaisia kukaan ota tosissaan. Vittumaisia äitejä pidetään... no, vittumaisina äiteinä, eikä sekään edistä lapsen hoitoa mitenkään.
Ap etenkään kun ei ole mitenkään järjen jättiläinen ja muutenkin vähän sosiaalitapauksen oloinen, ei VARMASTI saa mitään aikaan olemalla hankala ja " vaatimalla" , niin kuin täällä yleensä aina käsketään tekemään (lääkärit tälle termille nauravat niin että kahvi lentää nenästä). Kannattaisi yrittää sellaisia juttuja kuin yhteistyö, neuvottelu ja asiallinen keskustelu. Vai kuulostaako ihan vieraalta?
vointeja ap sinulle ja lapsellesi, tiedän ton tunteen kun ei tiedetä mikä lapsella on ja lääkärit vaan ei yksinkertaisesti välitä.. nyt täytyy mennä nukkumaan. =)
Tässä pari esimerkkiä:
Lapsi allerginen parsalle, keitetty kukkakaali ja parsa samassa vedessä, nosteltu kukkakaalit pois ja tarjoiltavana tälle parsa-allergikolle.
Lapsi allerginen sipulille. Ruokaan käytetty valmismaustetta jossa yksi ainesosa sipuli.
Eli virheitä sattuu ammattilaiselle. Viheliäisiä selvittää, mutta on hyvä se tehdä.
t. lastenhoitaja päiväkodista
Olen tasantarkkaan niin hankala kuin haluan,jos lääkärikin katsoo oikeudekseen olla ylimielinen ja välinpitämätön. Peittävät tällä ylimielisyydellään osaamattomuuttaan. Onko minun tai lapseni ongelma jos lääkärit jumittuvat johonkin onnettomaan terveyskeskukseen. Jos osaamista lääkärillä oikeasti olisi, riittäisi varmaan kysyntää muissakin työyhteisöissä ja muissa kaupungeissa kuin Oulussa.
Jos lääkäri ei seuraavan kerran ota lapsen oireita vakavissaan, lähtee kantelu esimiehelle välittömästi ja joka ikinen kerta.
Kuka tässä on käskenyt rähjäämään? Kyllä myös " asiallisuus" Ja " neuvottelu" mielletään sairaalaympäristössä potilaan/asiakkaan puolelta hankaluudeksi. Asiakkaan, tässä tapauksessa AP:n pitäisi siis tyytyä siihen että lapsi ei saa hoitoa, niinkö? Varsinkin jos on yksinhuoltaja, työtön ja ehkä jopa saa toimeentulotukea niin eihän sillon voi vaatia mitään, pitää vain tyytyä siihen mitä joku lääkäri sanoo.
Itse olen hoitajana " ihan sairaalassa" ja kyllä olen huomannut että ne asiakkaat jotka ymmärtävät kysellä ja " vaatia" niitä tutkimuksia niin saavat sitä palvelua. Hiljaiset hissukat jäävät kyllä jonnekin unohduksiin, valitettavasti. Varsinkin jos on epäselvä diagnoosi tai ei koe saavansa apua niin tottakai pitää kysellä ja " vaatia" hoitajia/lääkäriä selittämään asioita - se on meidän jokaisen oikeus! Jos " yrjöily" jatkuu ja mukula laihtuu niin eikö silloin pidä " vaatia" hoitoa ja tutkimuksia? Minusta tuntuu että Ap on jo yrittänyt muulla tavoin saada sitä apua itselleen...
Mistä muuten käy ilmi, että Ap ei ole mikään järjenjättiläinen? Minusta tuntuu, että suurin osa vastaajista ei " souda ihan kaikilla airoilla" ...
Vierailija:
Minä olen aina saanut loistavaa, etten sanoisi erinomaista palvelua julkisen sektorin lääkäreiltä olemalla ASIALLINEN. Rähjääjät luokitellaan aina hankaliksi urpoiksi, eikä sellaisia kukaan ota tosissaan. Vittumaisia äitejä pidetään... no, vittumaisina äiteinä, eikä sekään edistä lapsen hoitoa mitenkään.Ap etenkään kun ei ole mitenkään järjen jättiläinen ja muutenkin vähän sosiaalitapauksen oloinen, ei VARMASTI saa mitään aikaan olemalla hankala ja " vaatimalla" , niin kuin täällä yleensä aina käsketään tekemään (lääkärit tälle termille nauravat niin että kahvi lentää nenästä). Kannattaisi yrittää sellaisia juttuja kuin yhteistyö, neuvottelu ja asiallinen keskustelu. Vai kuulostaako ihan vieraalta?
saati sitten " takomaan kaaliin" mitään kenellekään. Ikävä tosiasia on, että vähä-älyisen sosiaalireppanan onneton mesoaminen ei johda mihinkään. Sääli lasten kannalta. Mutta toisaalta, vaikka oksentelu johtuisikin lapsen onnettomista kotioloista, pitäisihän sitäkin jotenkin hoitaa. Vaikka hoitamalla ap hoitoon.
Asiallisesti neuvottelevaa ja kysyvää asiakasta ei TODELLAKAAN pidetä hankalana, päinvastoin. Sellainenhan on ihanne, ainakin lääkäreille! Hoitajilla voi olla eri asia, kun mistään ei oikein mitään tiedä, niin mitään ei oikein osaa mihinkään vastatakaan.
T. lääkäri
Hienoa - jatkossa maito yms allergioita voidaankin hoitaa viemällä lapsen äiti hoitoon. mItä jos samantien huostaanotetaan kaikkien työttömien, yksinhuoltajien yms lapset ja annetaan vain sinun kaltaisten fiksujen ihmisten saada niitä lapsia.
Voimia Ap - tästä ketjusta jo näkee mitä sairaan lapsen äiti saa kestää sen sairauden lisäksi.
Mutta toisaalta, vaikka oksentelu johtuisikin lapsen onnettomista kotioloista, pitäisihän sitäkin jotenkin hoitaa. Vaikka hoitamalla ap hoitoon.
[/quote]
Hyvä lääkäri
Jospa Te lukisitten viestini uudelleen ihan ajatuksen kanssa. Enkö siinä juuri korosta potilaan oikeutta saada hoitoa ja apua ongelmiinsa kyselemällä ihan asiallisesti. Yleensä tämä kyllä koetaan " vaatimisena" jos kertaselityksellä ei viesti mene perille.
Ilman hoitajaa olisi lapseni kuollut anafylaksiseen reaktioon ensiavun aulaan kun lääkäri oli ihan " pallo hukassa" jos ilmaus nyt sallitaan. Joten kokemukseni hoitajien tietämyksestä on hieman eri kuin teillä hyvä lääkäri. Tuollaisella asenteella olette varmaan kaikkien hoitajien suosikki ja työnne sujuu kuin tanssi. Mikäli nyt olette mikään lääkäri...vai oletteko ehkä juuri Apn lasta hoitanut lääkäri?
T: Hoitaja
Vierailija:
Asiallisesti neuvottelevaa ja kysyvää asiakasta ei TODELLAKAAN pidetä hankalana, päinvastoin. Sellainenhan on ihanne, ainakin lääkäreille! Hoitajilla voi olla eri asia, kun mistään ei oikein mitään tiedä, niin mitään ei oikein osaa mihinkään vastatakaan.T. lääkäri
Kun meillä syynätään ihan suhteellisen painokäyränkin alamäkeä todella tarkkaan!
Vettäkö mun olis pitänyt sitten imeväiselle juottaa, jos kerran maitoallergiaa epäillään enimmäistä kertaa vasta lapsen ollessa 1-vuotias? Hyvinhän se lapsi sokerivedelläkin kasvaa eikä se maksakkaan juuri mitään. Pitääpä muistaa seuraavan lapsen kohdalla.