Lapsi oksentelee jatkuvasti, lääkärit ei välitä
Enkä välitä kohta minäkään. Maitoallergia muka todettiin ja oksentaa silti, vaikka ei saa maitoa missään muodossa. Taas olen tänä aamuna siivonnut kolmet oksennukset ja ripulipaskat. Lääkärissä käytiin, sanoi että ei ole normaalia, mutta ei myöskään pitänyt huolestuttavana.
Alkaa kohta mennä taas hermo. Koko viime talvi rampattiin lääkärissä eikä kukaan ottanut todesta. Vien kyllä huomenna tenavan päiväkotiin, kun ei kerra ole vakavaa ja vointi on muuten hyvä. Pakko päästä tuulettamaan omaa päätä.
Kommentit (74)
ns. reissuvihko.
pyydäppäs keittiöntätiä tekemään niin, niin on helpompi seurata syötyjä raaka-aineita, ja niistä lääkärin kanssa alkaa karsimaan pois mahd. allergisoivia aineita.
keittiöntätiä se lisätyö hieman vituttaa, mutta pyydä silti.
t. keittiöntäti
Ja mitä se yksityinen lääkäri osaa auttaa jos ei Oysin spesialistikaan? Ja miksi en veisi lasta hoitoon jos kerran on niin hyvävointinen, että lääkärikään ei huolestu. Siivotkoon päiväkodintädit välillä niitä ripulipaskoja ja oksennuksia. Minä sanon vaan, että lääkärin mielestä lasta ei mikään vaivaa.
Yleensä en vastaile täällä mihinkään, mutta tämä sai kyllä ' sappeni kiehumaan' ... miten yksikään äiti voi sanoa tuolla tavalla... Mitäpä, jos itselläsi olisi ko oireet... varmasti ottaisit selville mikä vaivaa... Olet kyllä harvinaisen tonttu äidiksi *myötähäpeää* käytöstäsi :(
ap: n lapsesta voisi tehdä laiminlyönti-ilmoituksen sosiaalivirastoon.
itselläni aikoinani jatkuva oksentelu johtui ruoka-allergioista. Noin tusina ruoka-aineita meni kieltolistalle, mutta oksentelut loppuivat.
Sukulaispojallani taas on Crohnin tauti, johon liittyy oksentelua, mutta erityisesti (veristä) ripulia ja ruoka ei maistu. Monet tuota sairastavat leimataan syömishäiriöisiksi.
Toivottavasti selviää. Voimia sinulle, eihän tuo voi tuollein jatkua. Tuossa kärsii lapsi ja sinä, ja kaikki muutkin.
Lapsi voi olla allerginen mille vaan. Omallani oli kokonaista kolme sopivaa ruokaa pahimpina aikoina.
Näitä juttuja kuulee usein, ettei kunnallisella nooteerata allergiaoireita ja yksityisellä dg selviää. Onhan se nyt päivänselvää, ettei lapsi terve ole.
Soijamaidolle usein allergisoituu kuukauden käytön jälkeen maitoallergikot. Maitoallergian hoitp ei ole nyt tasapainossa, onko urtikariaa myös rajun oksentelun yhteydessä?
Vaikka sitten yksityiseltä. Minäkin käytän lastani yksityisellä tarpeen mukaan,vaikka olenkin pienituloinen. (Ja todella pienituloinen olenkin, joten siitä on turha alkaa kiistetellä, että oisin rikkaampi.)
Juuri kävin oman lapseni allergia- ja astma-asioissa yksityisellä. 65 euroa maksoi plus apteekkikulut. No, nyt syödään sosekeittoja loppuviikko ja leivotaan leivät ym. Mulle tää on ihan arvokysymys, mä haluan että mun lapsella on hyvä olla. Säästän myös kilometrin hermoja ja aikaa, kun pääsee testeihin heti, eikä tarvitse odotella.
Vaan allergian oireita. Lapsi voi olla allerginen mille vaan. Reagointitapa ei ole mitenkään sidoksissa allergisoivaan ruokaan vaan lapsen tapaan reagoida.
Maitoallergia on tavallisin lasten allergia, mutta yhtä hyvin aiheuttaja voi olla vaikka kaura tai mustikka.
oli ripulia ja oksentelua. Ne eivät ole spesifejä maitoallergian oireita vaan ne voivat olla minkä tahansa allergian oireita.
Älkää tulko mulle tupisemaan ettenkö olisi muka tehnyt kaikkeani lapseni eteen.
Viimeisen kuukauden aikana olen käyttänyt lastani lääkärillä viisi kertaa, joista kolme kertaa vielä yliopistosairaalan lastenlääkärillä. Kieltämättä olen kyllä käyttänyt poliklinikkamaksuihin jo saman summan, mitä maksaisi yksityislääkäri, mutta kertokaa mulle mitä eroa on sillä tekeekö sama lastenlääkäri diagnoosin päivällä allergiapolilla vai illalla yksityisvastaanotolla? Jos joku pystyy perustelemaan tämän pointin muullakin kuin sillä, että rahalla saa parempaa hoitoa, niin varaan lapselleni ajan yksityiseltä heti kun ensimmäiset työttömyyskorvaukset maksetaan.
Ja se päiväkotiin vienti nyt oli lähinnä provo ja mun johtopäätös sille, että jos lapsi kerran on viiden eri lääkärin mielestä terve, niin terveen lapsenhan saa viedä päiväkotiin.
Sekä päivällä kunnallinen terveyskeskuksen lastenallergialääkäri ja illalla sitten pitää yksityisvastaanottoa. Et silleen, mut luulisi että yliopistosairaalan gastroenterologian polilla kuitenkin on asiantuntijalääkäri eikä mikään neljänen vuosikurssin opiskelija. Suositelkaa te parempaa lasten mahavaivoihin erikoistunutta lääkäriä yksityispuolelta, hakuammuntana en viitsisi lääkärinpalkkiota maksaa.
Täällä E-Suomessa on hyvinkin tavallista, että erikoissairaanhoidon spesialisti vähättelee lapsen oireita ja kun vauhtia haetaan yksityiseltä, diagnosoidaankin allergiat, laitetaan asiat kuntoon ja kappas, lapsi lopettaakin oireilun.
On kyllä varmasti allergiasta kyse, muuten lapsi olisi jo huonommassa kunnossa. Voimia taisteluun!
Sieltä saa paljon tietoa muutenkin.
Hanki sitä gavisconia ensiksi ja katso miten käy.
Sitten alat järjestelmällisesti tiputtamaan ruokavaliosta aineita pois.
Minun pojallani löytyi refluksitauti ja peruna-allergia. Ihan omaa salapoliisi työtä tarvittiin, että vaiva löytyi. Myöhemmin allergia testi näytti perunan ja myös maitoallergian. Monissa erityiskorvikkeissa on maitoa ja jopa perunatärkkelystä. Mutta tuon ikäinen lapsi kuin sinulla pärjää muutaman kuukauden vedelläkin, jos kokeilet eri ruoka-aineita.
Se on kuitenkin selvä oire siitä, että jotain on vialla joko fyysisesti tai psyykkisesti. Ja kyllä lääkärit varmasti sitä tosissaan alkavat selvittää, mikäli todella on niin, että oksennuksia tulee monta kertaa päivässä joka päivä. Mahtanetkohan nyt hieman liioitella tilannetta? Johan siinä lapsi kuivuukin, jos paljon oksentelee. Vitamiinien imeytyminen on tosi vähäistä kyllä, mikäli vuodenkin pieni lapsi oksentelee monta kertaa päivässä, siitä taas seuraa sairastelua ja kasvun hidastumista/pysähtymistä. Lisäksi oksennus polttaa ylänielua ja siellä ilmenisi monenlaista -haavaumia, tulehduksia ym.
Eli siis, onko oksentelu kuitenkin satunnaista? Liittyykö tiettyihin tilanteisiin, esim. jos ei haluaisi syödä ja koitat saada kuitenkin syömään? Lapsi voi kokea sen ns. tuputuksena ja oksentaa. Hyvinkin tavallista leikki-ikäisillä..
t. sairaanhoitaja äiti
Ei lapseni oksentele joka päivä. Se tässä mystistä onkin. Oksenteluja oli viime talvena parin-kolmen viikon välein ja nyt näyttää sama homma toistuvan. Oksentelu menee ohi päivässä tai puolessa ja yleensä hän oksentelee kerran tai pari. Maha on kuitenkin kipeä, koska hän menee samalla veltoksi ja uneliaaksi, mutta piristyy heti oksennettuaan. Ripulia esiintyy ajoittain, tällä hetkellä poikkeuksellisen runsaasti.
Lapsi on aina ollut oksenteluja edeltävää velttoutta ja uneliaisuutta lukuunottamatta pirteä, eikä ole kuivunut. Siksi sitä ei olekkaan tutkittu kunnolla. Kysyin, voisiko olla epilepsiaa, mutta ei kuulemma ole koska lapseen saa kontaktin vaikka olisikin veltto ja unelias.
En tiedä, täytyy ilmeisesti aloittaa tosi tarkka ruoka-ainepäiväkirjan pito tarkkailla tilannetta jonkun aikaa jos lapsen vointi sen sallii.
jos lapseni olisi noin kipeä, tekisin kaikkeni.
ei se ole mitään tuhlaamista, jos lapsen terveydestä maksaa!!!
olisi vakuutusta tai ei, niin en antaisi lapseni kärsiä. sen verran rakastan lastani.
sinä vaan kirjoittelet, että " vien päiväkotiin" , katselen sivusta kun en voi muutakaan"
sinä voit, jos haluat.