Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi oksentelee jatkuvasti, lääkärit ei välitä

Vierailija
28.11.2007 |

Enkä välitä kohta minäkään. Maitoallergia muka todettiin ja oksentaa silti, vaikka ei saa maitoa missään muodossa. Taas olen tänä aamuna siivonnut kolmet oksennukset ja ripulipaskat. Lääkärissä käytiin, sanoi että ei ole normaalia, mutta ei myöskään pitänyt huolestuttavana.

Alkaa kohta mennä taas hermo. Koko viime talvi rampattiin lääkärissä eikä kukaan ottanut todesta. Vien kyllä huomenna tenavan päiväkotiin, kun ei kerra ole vakavaa ja vointi on muuten hyvä. Pakko päästä tuulettamaan omaa päätä.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vie sinne, ne tutkii siellä ihan mitä haluat. katos rahalla saa ja hevosella pääsee!

Vierailija
2/74 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistollisen sairaalan kahdella lastenlääkärillä, joista toinen oli erikoistunut niihin gastroentero-juttuihin. Kai ne pitävät minua vaan hysteerisenä äitinä. Ihan normaaliahan tämä on kun lapsi oksentaa joka viikko. Huomenna tenava päiväkotiin, kun ei kerran ole mistään viruksesta kysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paina päälle ja sano lääkärille pari valittua sanaa, niin minäkin jouduin tekemään kun eivät halunneet tutkia allergiaa... eivät välittäneet ja sanoivat vaan virukseksi, toisin oli kun altistuksessa todettiin allergia... paitsi että huomasin just että et sanonut minkäikäinen lapsi on?

Vierailija
4/74 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ph-mittausta tehty?

Vierailija
5/74 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on vuosi ja seitsemän kuukautta. Maitona pitäisi olla kaupan soijamaito, mutta sitä en saa menemään, kuten en mitään muutakaan ruokaa. Lapsen painokin on laskenut lähes kilon lokakuusta, vaikka on kasvanut 2,5cm. Oikeesti tuli jo viime keväänä sellainen olo, että lääkärit pitivät hulluna akkana kun tuon hyväkuntoisen lapsen lääkäriin vaikka lapsi oli juuri huutanut tuskissaan kun oksettaa. Nytkään ei ollut onneksi vielä kuivunut vaikka on ripuloinut kolme päivää. Verikokeen ja pissanäytteen sentään ottivat.

Miksi on niin vaikea saada lääkäri uskomaan että jotakin on vialla?

Vierailija
6/74 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on maitoallergia, oletko tarkka, että ei saa maitoa missään muussa tuotteessa, yllättävän monessa kun sitä on?

Vierailija
7/74 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saman kävin läpi lapseni kanssa, kaiken maailman allergia testit tehtiin ja oksentelu ei loppunut, tosin lehmän maito saattaa pahentaa refluksi oireita. Ostappa Gavisconia saa ilman reseptiä ja anna pikkasen iltaisin ja aamuisin ja katso auttaako. Minkä ikäinen lapsi?? mun lapsi oksenteli 2v asti ja sitten yksi lääkäri keksi refluksi diagnoosin ja ei ole sen jälkeen oksuillut. Gaviscon on yksi turvallisimmista lääkkeistä antaa, siis ei mitään haittaa vaikka kokeilet, aikuisetkin käyttää närästykseen. itse annan lapselleni 3-4ml 2-3kertaa päivässä. Ei ph mittaukseen lähtä ennen kun lääkekokeilut on tehty, ainakaan täällä

Vierailija
8/74 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa ehdottaa sitä ph-mittausta kun seuraavan kerran joudutaan lääkäriin. Yksikin todella " älykäs" lääkäri oli tuumannut ystävälleni, että maitoallergia ei koskaan oireile oksentamalla. Missähän kirjekurssilla tuokin lääkäri oli opiskellut.

Vierailija
9/74 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soija ja lehmänmaito allergisoivat usein ristiin, eli kannattaa kokeilla esim. kauramaitoa.

Vierailija
10/74 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt täysin maidottomalla ruokavaliolla, maitoa on lähes kaikessa, että kannattaa olla tarkka

Vierailija
11/74 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heraa, heraproteiinia, kaseiinia, laktalbumiinia jne... naudanlihakin voi tuoda oireita koska se on sama eläin mistä maito tulee.. näin ainakin mun pojan ravitsemusterapeutti sanoi.

Vierailija
12/74 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi sopia vaikka keliakiaan... T.refluksilasten äiti

Vierailija
13/74 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan näyttää siltä, että täällä Oulussa pitää aina itse tietää diagnoosi ennenkuin kannattaa lääkäriin lähteä.

Vierailija
14/74 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää tietää diagnoosi. Meneppä lastenlääkärille Mehiläiseen ja jo saat diagnoosin tai lähetteen muualle.

refluksin oire ei tosiaan ole ripuli...

t myös refluksi lapsen äiti

Vierailija
15/74 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim just noita kaseiini ym.?

Vierailija
16/74 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi aloitti marraskuun alussa päiväkodissa ja heti alkoi samanlainen oksenteluepisodi kuin viime talvena ennen maito-allergiadiagnoosia. Ensimmäisen oksentelupäivän jälkeen soitin päiväkotiin ja kysyin lapsen syömisistä. Väittivät kivenkovaan, että ei ollut saanut maitoa. Sama toistuu kerran viikossa, mutta nyt en voi epäillä päiväkotia, koska tämä oksentelu-ripulijakso alkoi maanantaiaamuna. Voi tietenkin olla että kahdella aiemmalla kerralla on kyseessä ollut maitotuote ja nyt on sitten iskenyt joku oikea mahapöpö. Eivät kyllä ottaneet minua todesta kun soitin allergiapolillekin, eli täytyy kai tyytyä kohtaloonsa ja katsoa lapsen oksenteluja vierestä.

Mehiläiseen olin jo varaamassa aikaa viime keväänä, mutta saimme lähetteen lasten gastroenterologiselle polille. En voi nyt tuhlata rahoja yksityiseen, mutta ehdotan ainakin refluksia seuraavan kerran kun menemme lääkäriin. Kelakiaakin olen miettinyt, mutta siihen kai liittyy pituuskasvun pysähtyminen.

No, onneksi lapsi on ihan pirteä oksentelusta ja ripuloinnista huolimatta.

Vierailija
17/74 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos päiväkodissa ei tiedetä näitä kaikkia ianeita jota piää välttää niin voipi olla päiväkodin syy...

Vierailija
18/74 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekin voi olla syynä...

Vierailija
19/74 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

perkele, siihen lapseen sattuu, tekee kipeää, ja äiti tyrkkää päiväkotiin, pois käsistään!!

että olet itsekäs paskiainen pään tuulettumisesi kanssa!

EI SE OLE SEN LAPSEN VIKA!

Vierailija
20/74 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari tuntiakin kun sain olla yksin niin tuli parempi mieli.. se rassaa ihan vitusti kun ei tiedä mikä lapsella on.