Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

10-vuotiaalla rakennekynnet?

Vierailija
16.10.2013 |

Olin järkyttynyt.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi minun tutuista, uskovainen, oli vielä henkiseltä kehitykseltään seurusteluasioissa päälle parikymppisenä n. 12v. tasolla. Hyvin kuitenkin kouluhommat hoiti, kiitettävästi kaikki.

Vierailija
42/55 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on vanhempien asia. Vanhempi ottaa ja vie lapsen kynsienkäsittelijälle.

Vanhemmalla menee rajat sekaisin.

Suloinen tyttö pilataan.

Ja seuraavana botoksit huuleen ja pikkuiset silaritkin vielä...Kyllä on söpöä ja somaa🤗🤢🤢

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvavalle lapselle ei pidä laittaa rakennekynsiä, koska ne saattavat haitata kynnen kehitystä. Käsittääkseni suuri osa ammattilaisista pitää 16 vuoden ikärajaa.

Sitten tehdään itse. Mulle esim jäi trauma kun äiti alkoi blondaamaan hiuksiani ollessani 8. Itkin joka toinen viikko kun juurikasvua värjättiin vaikken halunnut. Äidillä oli pakkomielle pitää minut blondina. Olin vaaleatukkainen lapsi, mutta iän myötä hiukset alkoivat tummua.

Olen aika varma että tuon vuosikausia (ainakin 15v asti) jatkuneen blondaamisen seurauksena hiukseni ovat nyt harmaat. Ei siis edes maantienväriset, kuten luonnostaan olisivat, vaan tumman harmaat.

Kun olin 15 kävin isän luona ollessani värjäämässä hiukset ruskeiksi ja kasvatin oman värin tilalle. Kampaajalle en ole ikinä mennyt koska inhottaa pelkkä ajatus.

Vierailija
44/55 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10-v. on lapsi. Aikuiset ottavat rakennekynnet. 

tarkennus: WT-aikuiset ottavat rakennekynnet

Vierailija
45/55 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä se yläasteen aloitus on sellainen aika, että voidaan alkaa harkita rakennekynsiä tai meikin käyttöä, tietysti aknea voi kevyellä meikillä piilottaa jo aiemmin, jos tarvitsee, mutta ei mun mielestä kovin nuoren tarvitse vielä pilata ihoaan kaikilla mahdollisilla kemikaaleilla...

Mä pyrin siihen että lapset ei meikkaisi ollenkaan. Kaikki ovat siis tyttöjä. Olen perustellut juuri tuolla että iho menee pilalle ja aikuisistakaan läheskään kaikki ei meikkaa, koska siitä on paljon vaivaa. Ihan ok ovat toistaiseksi olleet asian kanssa ja todenneet että menee kovasti aikaa eikä lopputulos ole eri näköinen.

En ole tosin ihan ehdoton eli ovat pienestä asti saaneet leikkiä meikeillä. Uskon vakaasti siihen että ehodoton täyskielto houkuttelee enemmän kuin rento kielto.

Vierailija
46/55 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikainen nuori kirjoitti:

Se on ihan joka ikisen perheen oma asia, antaako lapselleen ottaa rakennekynnet. Nykyaika on nykyaikaa, eikä enää leikitä mudassa ja hiekassa niin kuin mitkäkin pikku kakarat. Aika on muuttunut teidän ajoistanne, eikä enää ole samalla tavalla kuin teidän nuoruudessanne. Itse hankin kynnet 12v.

Tiedä sitten onko mun 10v tyttö jotenkin erikoinen. Sanoin että jos ostaa valkoiset Niket, jotka muodissa, ei saa rypeä mudassa. Ei edes harkinnut kun jätti kengät kaupan hyllylle, koska todellakin ennemmin rypee mudassa ja metsissä kavereidensa kanssa kun keskittyy ulkonäköasioihin.

Vierailija
47/55 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10-v. on lapsi. Aikuiset ottavat rakennekynnet. 

Lapsiksi jääneet aikuiset.

Vierailija
48/55 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aa.. Te ootte jotain maalaisia? Meillä täällä stadissa aikuistutaan nopeammin, kuin siellä perähikiällä. Muistan, kun itse olin kymmenen ja menin kesälomalla maalle serkun luo. Serkku oli samanikäinen, kuin minä, mutta kehitystasomme oli ihan eri luokkaa. Hän leikki vielä pehmoleluilla, kun minä jo meikkasin ja keskityin poikiin.

Stadissa aivot ja sitä myötä arvostelukyky mätänevät nopeammin.

Vierailija
49/55 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksin harrastaja kirjoitti:

Mä oon kymmen vuotias mutta en leiki mudassa vaan meikkaan mulla on kuukautiset teen seksiä ja otan vähän väliä äiti laittamia rakennekynsiä ETTÄ JOO.

ÄLÄ VALEHTELE

Vierailija
50/55 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi minun tutuista, uskovainen, oli vielä henkiseltä kehitykseltään seurusteluasioissa päälle parikymppisenä n. 12v. tasolla. Hyvin kuitenkin kouluhommat hoiti, kiitettävästi kaikki.

Must vaikuttaa et sä oot jäänykkin sille 12 v tasolle. 

Vierailija
51/55 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitensä myös ilmoitti lapsistaan heidän olevan

teinejä. Nuorin täytti heinäkuussa vasta 8.

Suomen Super Nanny ohjelmassa perheen kahta vanhempaa tytärtä kutsuttiin "varhaisteineiksi". Vanhempi näistä oli 9v.

Varhaisteini on 11v ja 12v, teini-ikä alkaa 13v eteenpäin. Kaikki 10v ja alemmat ovat 100% lapsia tai vanhemmilleen pikkumussukoita

Vierailija
52/55 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen Super Nanny ohjelmassa perheen kahta vanhempaa tytärtä kutsuttiin "varhaisteineiksi". Vanhempi näistä oli 9v.

Varhaisteini on 11v ja 12v, teini-ikä alkaa 13v eteenpäin. Kaikki 10v ja alemmat ovat 100% lapsia tai vanhemmilleen pikkumussukoita

Miksi kukaan keksii tuollaista tuubaa? Lapsille pitäisi antaa kasvurauha. Teini on teini, sitä ennen ollaan lapsia. Tuo jatkuva määritteleminen on juuri sitä samaa settiä, että 11-vuotiaat pohtivat kovasti, mikä on heidän sukupuoli-identiteettinsä. 

-eri. 

Vierailija
53/55 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset valittavat kuinka yhteiskunta painostaa naisia meikkaamaan tms ja kunpa vain "luonnollisia" ja "todellisia" naisia arvostettaisiin.

Sitten samalla henkäisyllä puolustavat yhä nuorempien ja nuorempien tyttöjen meikkaamista, ihonhoitoa ja muuta "aikuisempaa" menoa. Kun "nää kasvomaskit on mun ja mun 6-vuotiaan hauska harrastus" tai "kun tää 20v TikTok influensserikin käyttää tätä tuotetta". 

Miten itsekin lapsena tajusin, että jotkin asiat ovat aikuisille tai teineille, ei lapsille. Tosin, kyllä mekin 12v yritettiin meikata toisillemme Jack Sparrow meikin, surkuhupaisilla tuloksilla.

N33

Vierailija
54/55 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan keksii tuollaista tuubaa? Lapsille pitäisi antaa kasvurauha. Teini on teini, sitä ennen ollaan lapsia. Tuo jatkuva määritteleminen on juuri sitä samaa settiä, että 11-vuotiaat pohtivat kovasti, mikä on heidän sukupuoli-identiteettinsä. 

-eri. 

En ole kieliasiantuntija, mutta sana "teini" taitaa olla suomennos englanninkielen sanasta "teenager/teen" ja englanniksi 13 on "thirteen". Siksi 13v on teini. Taitaa myös puberteetin merkit näkyä viimeistään silloin noin keskivertoisesti.

Kuka tässä kasvurauhaa on viemässä lapsilta? 

Vierailija
55/55 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minkään ikäiselle, ne on rumia, rumia.