10-vuotiaalla rakennekynnet?
Kommentit (55)
Ei lapsille kuulu laittaa kynsiä. Vai onko 10 vuotias jo teini? Itse 10 vuotiaana vielä leikin ulkona mudassa ja hiekassa.
10-v. on lapsi. Aikuiset ottavat rakennekynnet.
Äitensä myös ilmoitti lapsistaan heidän olevan
teinejä. Nuorin täytti heinäkuussa vasta 8.
Aa.. Te ootte jotain maalaisia? Meillä täällä stadissa aikuistutaan nopeammin, kuin siellä perähikiällä. Muistan, kun itse olin kymmenen ja menin kesälomalla maalle serkun luo. Serkku oli samanikäinen, kuin minä, mutta kehitystasomme oli ihan eri luokkaa. Hän leikki vielä pehmoleluilla, kun minä jo meikkasin ja keskityin poikiin.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 11:38"]
Aa.. Te ootte jotain maalaisia? Meillä täällä stadissa aikuistutaan nopeammin, kuin siellä perähikiällä. Muistan, kun itse olin kymmenen ja menin kesälomalla maalle serkun luo. Serkku oli samanikäinen, kuin minä, mutta kehitystasomme oli ihan eri luokkaa. Hän leikki vielä pehmoleluilla, kun minä jo meikkasin ja keskityin poikiin.
[/quote]
Ja tämä on nyt hyvä asia sitten että kymmenvuotiaana meikataan ja keskitytään poikiin?
[/quote]
Sun jutuista tulee mieleen yksi Pikku Britannian sketsihahmo, the only gay in the village. :D En tiedä miksi, olet hupaisa.
onhan noita näkyny tyttären kaveripiirissä 10-11 vuotiaita ovat.
Itse en ymmärrä mutta kyllä nämä lapset ihan "täysipäisistä" perheistä tulevat että kait se on sitten aivan ok.
Onneksi ei oma tyttö ole vaatimassa, en antaisi laitattaa todellakaan. Ehkä se inttäminen pian alkaa, noilla muoti-ilmiöillä kun on tapana levitä kuin kulovalkea.
[/quote]
Olen sieltä perähikiältä kotoisin ja en voi muuta kuin kiittää luojaani, että sain siellä maaseudulla lapsuuteni ja nuoruuteni elää. Olin todellakin "kehityksestä" jäljessä kaupunkilais-serkuistani. Itse vielä leikin barbeilla, kun ne jo veti röökiä jossain stadin keskustassa.
Kyllä tätä aikuisuutta on riittänyt tälläkin tavalla eläen ihan liikaakin.
Onneksi mekin asumme aikalailla maaseudulla, joten tyttäreni pysyy lapsena toivottavasti pidempään! :)
Mä olen myös maalta ja muistan hyvin kun kaverin serkut tuli käymään kesälomalla jostain Keravalta ja esittivät stadilaisia. :D Olikohan niillä rakennekynnet. :D
Kasvavalle lapselle ei pidä laittaa rakennekynsiä, koska ne saattavat haitata kynnen kehitystä. Käsittääkseni suuri osa ammattilaisista pitää 16 vuoden ikärajaa.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 22:27"]
Kasvavalle lapselle ei pidä laittaa rakennekynsiä, koska ne saattavat haitata kynnen kehitystä. Käsittääkseni suuri osa ammattilaisista pitää 16 vuoden ikärajaa.
[/quote]
En ymmärrä miten tuo on edes onnistunut tosiaan.
Rajaa aikuisen ja lapsen välillä ei ole.
Ja siinä välissä kun on teini-ikä.
10-vuotias on täysi lapsi.
Mitä seuraavaksi? Meikit, silarit?
Olen stadista ja kasvatan lastani täällä. En osaisi muuttaa maalle, mutta pitkästä lapsuudesta olen erityisen kateellinen. Ei 10-vuotiaana tarvitse olla pikku hutsu.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 22:27"]
[/quote]
Väärin laitetut rakennekynnet voi haitata aikuisenkin kynnen kasvua ja tehdä pysyviä vaurioita.. Että sikäli on ihan se ja sama onko asiakas aikuinen vai lapsi. Ei meillä ainakaan mitään ikärajoja ole ollut, eikä tule. Vanhempien päätettävissä on laitetaanko lapsille kynnet vai ei. Harvalla lapsella edes on omaa rahaa niin paljoa, että niillä kynnet saisi.
10-vuotiaan teinimeinigissä rakennekynsineen ei ole mitään, ei mitään hienoa. Päinvastoin. Ja on ihan urpoa olettaa, että joku 10-vuotias olisi kehityksessään niin paljon muita edellä, että hänen "kuuluisi" kiirehtiä kohti aikuisuutta.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 22:56"]
10-vuotiaan teinimeinigissä rakennekynsineen ei ole mitään, ei mitään hienoa. Päinvastoin. Ja on ihan urpoa olettaa, että joku 10-vuotias olisi kehityksessään niin paljon muita edellä, että hänen "kuuluisi" kiirehtiä kohti aikuisuutta.
[/quote]
Sinähän sen päätät mikä 10-vuotiaasta on coolia ja mikä ei... Juu, ei.
Itselläni on ollut koko elämäni inhottava neuroottinen pakkomielle syödä kynteni vereslihalle saakka. Pääsin tavasta eroon vasta aikuisena sen jälkeen kun otin vajaaksi puoleksi vuodeksi rakennekynnet. Olisinpa jo 10-vuotiaana saanut sellaiset joksikin aikaa, olisin ehkä säästynyt vuosikausien sormieni mutiloimiselta ja häpeän vuoksi ihmisten karttamiselta.
Sehän on vanhempien asia. Vanhempi ottaa ja vie lapsen kynsienkäsittelijälle.
Vanhemmalla menee rajat sekaisin.
Suloinen tyttö pilataan.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 23:00"]
Itselläni on ollut koko elämäni inhottava neuroottinen pakkomielle syödä kynteni vereslihalle saakka. Pääsin tavasta eroon vasta aikuisena sen jälkeen kun otin vajaaksi puoleksi vuodeksi rakennekynnet. Olisinpa jo 10-vuotiaana saanut sellaiset joksikin aikaa, olisin ehkä säästynyt vuosikausien sormieni mutiloimiselta ja häpeän vuoksi ihmisten karttamiselta.
[/quote]
Mulla tehosi parin viikon perheloma ulkomaille 10-vuotiaana, kun äiti pelotteli kaikenlaisilla taudeilla mitä saisin kun laitan sormet suuhun :D
No mä olin jotain 11 vuotias, kun ensimmäisen kerran tuttu täti laittoi mulle rakennekynnet. Hän oli siis käynyt kynsiteknikon kurssin ja halusi harjoitella minulle. Miksi olet noin järkyttynyt?