Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapset joilla on ruummiillinen kuritus kotona...

Vierailija
27.11.2007 |

ovat koulussa levottomia ja " häiriköitä" . Tappelevat ja kiusaavat toisia herkemmin. Lyövät, matkivat vanhempia.

Ei nyt kaikki lapset välttämättä mutta suurin osa.

Katsoin Ruotsin www. svt. se (dokumentin; syndabockarna.) Erittäin hyvä ohjelma ja pitäis kaikkien vanhempien katsoa jotka kasvattaa lapsia tukistaen, lyöden yms.

Nämä lapset ovat usein kotona kilttejä ja rauhallisia. Koska pelkäävät vanhempiaan, koulussa he tietävät että kukaan ei heitä satuta niin uskaltavat olla miten vain.

Ruotsissa tämä ongelma on suurimmaksi osaksi niissä perheissä jotka ovat maahanmuuttajia. Harvinaisempaa ruotsalaisissa kodeissa.

Täällä av:lläkin saa usein lukea kuinka puolustellaan ruummillista kuritusta. JA aika moni on sitä mieltä että se on oikein. Ei tajuta sitä mitä vahinkoa siitä on lapselle!

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja syynä ovat se että heidän eri kulttuurissa lapsiä läimäytellään.

Ehkä koulun levottomuuden taustana voisi olla se että maahanmuuttaja lapsia koulussa kiusataan, he ovat hämmentyneitä kun eivät osaa kieltä ja ymmärrä opetusta, ovat turhautuneita kun joutuvat mammutti leiman kanssa elää, ovat vähävaraisista kodeista (luokan ainoat ilman merkkivaatteita), ovat ehkä kokeneet sodan kauhuja omassa kotimaassaan jne.

voihan kaikesta vanhempia syyttää. Kunhan vain ei sanota että koulussa ja opettajissa voisi jotain asiaa asiaan olla

Vierailija
42/59 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään puolustele väkivaltaa, mutta tutkimuksen tulos sellaisenaan kuulostaa huvittavalta. Mikä on syy ja mikä seuraus. On aika selvää, että levotomalla lapsella on suurempi riski joutua kovan ja väkivalataisen käsittelyn kohteeksi. Lapset ovat tutkimuksen mukaan kotona kiltteja. Kuka sen todistaa? Vanhemmat? Vanhemmathan sanovat ihan mitä vaan kun eivät osaa suhteuttaa asioita ja ehkä haluavat piilotella jotain asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

meillä vanhemmilla kärsivällisyys on jo niin koeteltu että se pitää jo varsin pitkälle, harjoitus tekee mestarin. Sen sijaan koulussa opettajilla ei tahdo pitää ja ymmärränhän toki sen, että siellä on muutama muukin mukula.

Tilanne näyttää olevan se, että meidän lapset provosoituvat entisestään, kun opettajilla menee heti kärjestä hermot. Lapsia lähetetään kesken päivää koulusta pois ja soitellaan sitten, että koeta saada se nyt uskomaan, että opettajia ei tönitä.

Ei tönitä ei, olen samaa mieltä. Mutta ajattelen myös, että opettajan täytyy myös itse huolehtia siitä ja hallita tilanne niin, että ne selvitetään siellä. Meidän pojat ylpeilevät sillä, kun saavat opettajat hermoromahduksen partaalle, eivätkä ne pysty siellä pitelemään näitä kahta näköjään millään.

Kotiympäristössä tuollaista ongelmaa ei ole.

Vierailija
44/59 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en minä kyllä koulussa ollut yhtään levoton, päinvastoin, ja ikinä ei olisi tullut mieleenkään koulussa lyödä ketään. Enpä tiedä tuosta tutkimuksesta...Onko siinä esim. otettu huomioon lapsen synnynnäinen temperamentti? Tuskin ruumiillinen kuritus vaikuttaa samalla tavalla kaikkiin, kun mikään muukaan asia ei vaikuta samalla tavalla kaikkiin, keskenään hirveän erilaisiin lapsiin.

Vierailija
45/59 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen käytöksen perusteella voi vain aloittaa vanhempien käytöksen tutkimisen. Impulssikontrolli on yksilöllistä eikä fyysinen vallankäyttö tarvitse mallia vaan se on sisäsyntyistä osalle ihmisistä.

Niin että kaikki hankalat lapset eivät ole perheväkivallan uhreja. Se on tärkeää muistaa.

Vierailija
46/59 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tyyliin 4 kertaa läpsäisty 0-15 vuosien välillä.

Vierailija
47/59 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko koulu opettajia vai oppilaita varten????

Vierailija:

ope on pätevä, mutta mielialalääkityksellä, katsottu kuitenkin työkykyiseksi. Niin olen minäkin peräänkuuluttanut opettajavaihdosta, luokanvaihdosta ja jopa koulunvaihdosta, mutta viimeisin on harkittava hyvinkin tarkkaan, koska lapsella on koulussa tärkeitä ihmissuhteita.

Liikuntaa opettaa eri opettaja, eikä hänellä ole ollut ongelmaa tulla toimeen. Rehtori on sitä mieltä, että tilanne on vähän vaikea, mutta jos me kuitenkin ymmärtäisimme tätä opettajaa, kun hänellä on nyt masennusta.

En minäkään halua lapsestani väkivaltaista, mutta mun mielestä tässä tilanteessa on muitakin vastuullisia kuin me vanhemmat ja pienet lapset. Jos opettaja ei jaksa, niin onko se oikeasti minun syyni?

Vierailija
48/59 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestäni on kuritettu ruumiillisesti lapsuudenkodissaan.. ihan siis piesty, annettu selkään, heitelty seinään yms.

hän on ollut kiltti lapsi kotona ja yleisesti, mutta koulussa erittäin kova tappelemaan.

Vierailija
49/59 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpöhöpö juttuja

Vierailija
50/59 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja syynä ovat se että heidän eri kulttuurissa lapsiä läimäytellään.

Ehkä koulun levottomuuden taustana voisi olla se että maahanmuuttaja lapsia koulussa kiusataan, he ovat hämmentyneitä kun eivät osaa kieltä ja ymmärrä opetusta, ovat turhautuneita kun joutuvat mammutti leiman kanssa elää, ovat vähävaraisista kodeista (luokan ainoat ilman merkkivaatteita), ovat ehkä kokeneet sodan kauhuja omassa kotimaassaan jne.

Tässä ohjelmassa nimenomaan haastateltiin näitä mamuja ja ne itse kertoivat miten he kiusasivat muita ja olivat niitä ns koviksia joita myös opettajat pelkäsivät. He näkivät itse että kaikki heitä pelkäsivät. Sanoivat ohjelmassa että he uskaltavat tehdä mitä vain kun tietävät ettei siitä saa mitään rangaistusta. Kotona ovat sitten hyvin hyvin kilttejä ja auttavaisia kun eihän isää ja äitiä vastaan uskalla sanoa, pian saa selkäsaunan. Tässä ohjelmassa haastateltiin myös vanhempia jotka neuvoivat koulua antamaan ruummiillisen kurituksen. Eivät ymmärtäneet sitä että sillä ruumiillisella kurituksella oli jo lapset pilattu. Luulivat että lasten levottomuudet yms vaikeudet johtuivat siitä kun ruotsalaiset ovat niin lällyjä kun eivät osaa kasvattaa=ruumiillinen kuritus.

ap

Vierailija
51/59 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ohjelmassa nimenomaan haastateltiin näitä mamuja ja ne itse kertoivat miten he kiusasivat muita ja olivat niitä ns koviksia joita myös opettajat pelkäsivät. He näkivät itse että kaikki heitä pelkäsivät. Sanoivat ohjelmassa että he uskaltavat tehdä mitä vain kun tietävät ettei siitä saa mitään rangaistusta. Kotona ovat sitten hyvin hyvin kilttejä ja auttavaisia kun eihän isää ja äitiä vastaan uskalla sanoa, pian saa selkäsaunan. Tässä ohjelmassa haastateltiin myös vanhempia jotka neuvoivat koulua antamaan ruummiillisen kurituksen. Eivät ymmärtäneet sitä että sillä ruumiillisella kurituksella oli jo lapset pilattu. Luulivat että lasten levottomuudet yms vaikeudet johtuivat siitä kun ruotsalaiset ovat niin lällyjä kun eivät osaa kasvattaa=ruumiillinen kuritus.

ap

Niin ja lisäyksenä tähän. Nämä mamu pojat sanoivat siinä ohjelmassa että vanhemmat antavat korvapuusteja, läpsivät, lyövät jos tekee jotain väärin. JA muutaman kerran kun on saanut selkää niin kotona käyttäytyy sen jälkeen hyvin, ei tee tyhmiä asioita. JA jos tekee niin niin ettei siitä jää kiinni. Koulussa he ovat heti oppineet että ihmiset ovat " kilttejä" ja siellä ei hakata. NIinpä ovat miten huvittaa, haistattelevat opettajille, käyvät käsiksi ja häiriköivät. Sitten jos rangaistus on tyyliin " mene oven taakse odottamaan tunnin loppua" . Niin mamu on vain mielissään, mitä siitä, eihän se satu. Eikä ole edes noloa. Kiva olla kovis.

Sitte vanhemmat olivat hyvin ihmeissään kun kuulivat minkälaisia heidän lapset ovat koulussa. Kun kotona tekevät kiltisti kotihommia, hoitavat pikkusisaruksia jne. Vanhemmat sanovat tosiaan vaan että syy on opettajissa kun eivät pidä kuria jne. Tai opettajilla ei ole otetta.

Jos lapset olisi alusta asti opetettu käyttäytymään ilman väkivaltaa ei ehkä tuota ongelmaa olisi.

JA en ajattele ihan näin mustavalkoisesti itse, kerroin vain minkälaisen dokumentin olen katsonut. Mielestäni oli hyvä.

Luulen että myös ne häiriköi joita ei ole vaivauduttu kasvattamaan ollenkaan. JA osa hakee taas vaan ihan rajoja koulussa. Kotona rajat saattavat olla hyvinkin selvät.

ap

Vierailija
52/59 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

dokumentär

syndapockar

Vierailija
53/59 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Meidän pojat ylpeilevät sillä että saavat opettajan hermoromahduksen partaalle?"

:ooooo Ja tälle tilanteelle ei tehdä kotona mitään? Lapsi lähetetään opettajan tönimisen takia kotiin ja kotona vaan kohautellaan olkapäitä että voi voi.

" Niin olen minäkin peräänkuuluttanut opettajavaihdosta, luokanvaihdosta ja jopa koulunvaihdosta"

Mikä HIRVEÄ tyyppi... Kaikki nämä meuhkaamiset on käyty läpi, mutta kotona ei saa rangaistusta teoistaan. Voiko tämä olla totta. NYT uskon kun esim. Suosikin entinen päätöimittaja Katja Joku? sanoi haastattelussa että nykyvanhemmilla on vanhemmuus hukassa. No todellakin on, ja pahasti.

Lisäksi ihmetyttää tuo että kotioloissa lapsilla ei ole ongelmaa mutta koulussa tönitään opettajaa ja ylpeillään sillä, että opettaja saadaan menettämään hermonsa. Minusta tämä kertoo kahdesta asiasta. Joko kotona on liian kova kuri tai muita ongelmia, ja lapset OIREILEVAT koulussa. Ja todellakin olisi kuraattorikäynnin paikka. Tai sitten kotona sällit passataan pilalle ja mennään vaan niiden alta pois, ettei konfliktia synny. Mistä voisi kertoa tämäkin, ettei isoihin kouluongelmiin reagoida kotona juuri mitenkään. Tai jokin muu ongelma tässä nyt on.

Vierailija:

meillä vanhemmilla kärsivällisyys on jo niin koeteltu että se pitää jo varsin pitkälle, harjoitus tekee mestarin. Sen sijaan koulussa opettajilla ei tahdo pitää ja ymmärränhän toki sen, että siellä on muutama muukin mukula.

Tilanne näyttää olevan se, että meidän lapset provosoituvat entisestään, kun opettajilla menee heti kärjestä hermot. Lapsia lähetetään kesken päivää koulusta pois ja soitellaan sitten, että koeta saada se nyt uskomaan, että opettajia ei tönitä.

Ei tönitä ei, olen samaa mieltä. Mutta ajattelen myös, että opettajan täytyy myös itse huolehtia siitä ja hallita tilanne niin, että ne selvitetään siellä. Meidän pojat ylpeilevät sillä, kun saavat opettajat hermoromahduksen partaalle, eivätkä ne pysty siellä pitelemään näitä kahta näköjään millään.

Kotiympäristössä tuollaista ongelmaa ei ole.

ope on pätevä, mutta mielialalääkityksellä, katsottu kuitenkin työkykyiseksi. Niin olen minäkin peräänkuuluttanut opettajavaihdosta, luokanvaihdosta ja jopa koulunvaihdosta, mutta viimeisin on harkittava hyvinkin tarkkaan, koska lapsella on koulussa tärkeitä ihmissuhteita.

Liikuntaa opettaa eri opettaja, eikä hänellä ole ollut ongelmaa tulla toimeen. Rehtori on sitä mieltä, että tilanne on vähän vaikea, mutta jos me kuitenkin ymmärtäisimme tätä opettajaa, kun hänellä on nyt masennusta.

En minäkään halua lapsestani väkivaltaista, mutta mun mielestä tässä tilanteessa on muitakin vastuullisia kuin me vanhemmat ja pienet lapset. Jos opettaja ei jaksa, niin onko se oikeasti minun syyni?

Vierailija
54/59 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain kotona tulee teoista seurauksia.

Ei mikään ihme että pojillasi on koulussa ongelmia :(

Oletko ollenkaan miettinyt miten tämä vaikuttaa lastesi koulutukseen ja tulevaisuuteen?

Vierailija
55/59 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

enhän minä ole sanonut, ettei meillä ole mitään rangaistuksia käytössä. Kännykkää meidän lapsilla ei ole, ne saa vasta ylä-asteella näin on sovittu. Viikkorahojakaan meillä ei ole käytössä.

On meillä käytössä rangaistukset, kotiarestia, tv-arestia, akuankka-arestia jne. On jäähyjä, jos kotona ei käytös suju. Vaan kun lapset eivät käyttäydy kotona samoin kuin koulussa. Mitä järkeä minun on rangaista lapsia teoista, joissa en ole ollut mukana, joista ei ole tarkkaa tietoa tapahtumakuluista, eikä opettaja ole antanut arestia (koska se on kuulemma lasta alistavaa).

Jos meillä joku kaveri käyttäytyy huonosti, niin mä selvitän sen siinä ja silloin, enkä lähetä sitä kotiin äidin luokse selvittämään asiaa, kuten opettaja tekee

Harrastuksilla vedättäminen on mun mielestä jo kyseenalaista.

Vierailija
56/59 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

trolli vai ei?

Vierailija
57/59 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollanen mielisairas opehan pilaa lapsen tulevaisuuden. Turha ymmärtäminen pois lapsen kustannuksella. Aikunen on aikunen kuitenkin.

Kertoo paljon opesta, jos muiden opejen kanssa ei ongelmia. Ettei lapsesi olisi jäänyt silmätikuksi, syntipukiksi jota ope kiusaa ja lapsi oireelee ....;(

Tilanne olisi aivan toistaluokkaa jos joka open kanssa vaikeuksia.

Onko muilla lapsilla vaikeuksia kyseisen open kans?

Meillä on vakavia kokemuksia opesta joka kiusasi hyvin raa;alla tavalla alaluokan oppilaita.(mm. yhdellä ekal itsariyritys...) Vieläkin 5 vuoden jälk pahoja vaikeuksia muutamalla.

Lapset sopeutuu???

Vierailija
58/59 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän siihen uhriuteen sopii se, että pojat ylpeilevät sillä että saavat opettajan hermot menemään?

Vierailija
59/59 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset oireilevat tuolla tavoin hakemalla " valtaa" , kun kuvittelevat koviksen maineen ja opejen kyykyttämisen tekevän heistä näitä " valtaa pitäviä" . Kotona tätä mielivaltaa ylläpidetään väkivalloin. Lasten käsitys normaaleista tasavertaisista ihmissuhteista on hämärtynyt. Siinä on iso opettelemisen paikka lapsilla halutessaan kasvaa yhteiskuntaan. Ehkäpä niille vanhemmillekin pitäisi opettaa jotain ihmiskäsityksestä?

Ja niille, jotka suosivat kotona kurittamista, sama valatapeli menee teilläkin kotona. Normaalisti kasvatus ei ole vallan harjoittamista " heikompiin" , vaan niiden heikompien suojelemista, ohjaamista ja opettamista. Heille annetaan eväitä selvitä elämässä, ei vain tehdä rajoja, joilla rajataan elämänpiiri niin pieneksi, että toivottavasti ei vahinkoja tapahdu.