Lapset joilla on ruummiillinen kuritus kotona...
ovat koulussa levottomia ja " häiriköitä" . Tappelevat ja kiusaavat toisia herkemmin. Lyövät, matkivat vanhempia.
Ei nyt kaikki lapset välttämättä mutta suurin osa.
Katsoin Ruotsin www. svt. se (dokumentin; syndabockarna.) Erittäin hyvä ohjelma ja pitäis kaikkien vanhempien katsoa jotka kasvattaa lapsia tukistaen, lyöden yms.
Nämä lapset ovat usein kotona kilttejä ja rauhallisia. Koska pelkäävät vanhempiaan, koulussa he tietävät että kukaan ei heitä satuta niin uskaltavat olla miten vain.
Ruotsissa tämä ongelma on suurimmaksi osaksi niissä perheissä jotka ovat maahanmuuttajia. Harvinaisempaa ruotsalaisissa kodeissa.
Täällä av:lläkin saa usein lukea kuinka puolustellaan ruummillista kuritusta. JA aika moni on sitä mieltä että se on oikein. Ei tajuta sitä mitä vahinkoa siitä on lapselle!
Kommentit (59)
joka on tulisieluinen. Hyvin empaattinen ja hyvä kaveri ja fiksu (ei siis pelkästään minun oma mielipiteeni) Pojalla on hyvin vahva oikeudenmukaisuuden tunto. Hänen aggressionsa nousevat jo siitä, jos joku nimittelee tyhmäksi. Auta armias, jos joku häntä tönii, niin se toinen saa mustan silmän tai hänellä on huuli auki.
Siinä on itse vähän kinkkisessä välikädessä. Poikahan on vain puolustatunut... Ja ei -me emme kotona häntä läiski.
miten sitä itsensä hillitsemistä opetetaan 7-vuotiaalle?
kotiin kesken päivän, tönittyään opettajaa?
Ja oikeastaan rivien välistä jopa paistaa, että olet ylpeä pojistasi.
Mikä on pojallesi rakkain asia, harrastus, tekeminen? Se pois saman tien viikoksi kahdeksi, kun tullaan koulusta kesken kotiin.
Jos teillä sellainen on käytössä. Kuukaudeksi viikkorahat pois, ja jo alkaa tuntua. Kännykkä pois. Ja niin edelleen. Keksi itse.
enhän minä ole sanonut, ettei meillä ole mitään rangaistuksia käytössä. Kännykkää meidän lapsilla ei ole, ne saa vasta ylä-asteella näin on sovittu. Viikkorahojakaan meillä ei ole käytössä.
On meillä käytössä rangaistukset, kotiarestia, tv-arestia, akuankka-arestia jne. On jäähyjä, jos kotona ei käytös suju. Vaan kun lapset eivät käyttäydy kotona samoin kuin koulussa. Mitä järkeä minun on rangaista lapsia teoista, joissa en ole ollut mukana, joista ei ole tarkkaa tietoa tapahtumakuluista, eikä opettaja ole antanut arestia (koska se on kuulemma lasta alistavaa).
Jos meillä joku kaveri käyttäytyy huonosti, niin mä selvitän sen siinä ja silloin, enkä lähetä sitä kotiin äidin luokse selvittämään asiaa, kuten opettaja tekee
Harrastuksilla vedättäminen on mun mielestä jo kyseenalaista.
on vanhemmuus hukassa.
Jos mun kakara tulee koulusta kotiin ja on töninyt OPETTAJAA, meiltä lähtee koko huone niin tyhjäksi ettei siellä ole lelun lelua. Joka-ikisen saisi ansaita takaisin tuollaisen tempauksen jälkeen.
Ja todellakaan meillä ei ole lasta tukistettu kertaakaan eikä tulla tukistamaan. Ei ole tarvinnut, koska on parempia keinoja. OTTAKAA NIISTÄ SELVÄÄ, JOLLETTE ITSE ÄLYÄ!!!
(siis se jonka lapset tönii opettajaa koulussa). Ota nyt hyvä ihminen yhteyttä lastenpsykiatriin ja tee asialle jotain. Ei ole ihan normaalia käytöstä. Outoa muuten, ettei opettaja ole ottanut ammattilaisiin yhteyttä (esim. koulukuraattori).
Lisäksi juuri jonkun edellä mainitseman rangaistuskeinot käyttöön eli kännykkä, viikkorahat, joku tavara pois tms. Ja tarvittaessa koululuokan vaihto esim. jonnekkin pienryhmään tai vaan eri luokaan missä opettajalla parempi auktoriteetti.
+ koviksen maine
+ pääsen kotiin kesken päivän vetämään lonkkaa
+ ope pelkää
+ tarkemmin ajatelleen kakki muutkin pelkää
- ööööö, no mutsi vähän yrittää sössöttää mutta kyllä sen kestää
Mutta nykyään koulussa ei myöskään rangaista mistään. Lappu vaan kotiin ja se siitä.
kurittoman kakaran sielunelämään, kotonakaan ei tarvi. No sehän ratkaisee ongelman, kuten tämä yksi tapaus osoittaa. Not. Sitä suuremmalla syyllä jos koulussa ei saada asialle mitään, vanhemman pitää toimia!
Ei koulu, ei auktoriteetitön ope tai systeemi tai mikään muu. Olisi parempi että lapsillesi annettais jälki-istuntoa, joo. Mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että lopullinen vastuu on teillä siellä kotona, ei koulussa. Tämä on mun mielipide.
Tän täytyy olla porvoos!
Ei kukaan ammattitaitonen opettaja lähetä vain lasta kotiin ilman mitään koulussa tapahtuvaa rangaistusta.
Opehan vain palkitsee lapsen huonon käytöksen. Tekee lapsesta idolin muille.
Kyllä norm koulussa tehdään asialle jotain.... niin tai jos teidänkin kunnassa säästetään eikä lapsia saa lähettää perheneuvolaan tai muualle kustannusten pelossa(valitettavan yleistä tällähetkellä maalaiskunnissa)
Valitettavasti me vanhemmat emme voi yksin kasvattaa lapsiamme myös koulu on tärkeä kasvatuspaikka(enkä tark kodille yksin kuuluvia asioita kuten pukeminen, syöminen jne) sosiaalistumisella on koululla iso vaikutus.
Onko lapsesi ope pätevä? Kuinka isossa luokassa? Kiusataanko lapsiasi paljon?
ope on pätevä, mutta mielialalääkityksellä, katsottu kuitenkin työkykyiseksi. Niin olen minäkin peräänkuuluttanut opettajavaihdosta, luokanvaihdosta ja jopa koulunvaihdosta, mutta viimeisin on harkittava hyvinkin tarkkaan, koska lapsella on koulussa tärkeitä ihmissuhteita.
Liikuntaa opettaa eri opettaja, eikä hänellä ole ollut ongelmaa tulla toimeen. Rehtori on sitä mieltä, että tilanne on vähän vaikea, mutta jos me kuitenkin ymmärtäisimme tätä opettajaa, kun hänellä on nyt masennusta.
En minäkään halua lapsestani väkivaltaista, mutta mun mielestä tässä tilanteessa on muitakin vastuullisia kuin me vanhemmat ja pienet lapset. Jos opettaja ei jaksa, niin onko se oikeasti minun syyni?
Täälläkin tunnutaan paljon lpsivän, tukistettavan sun muuta.
Olen aina väittänyt että tarhassa, koulussa ja iltiksessä huomaa sellaiset lapset, kaikista vaikeimpia.
Vanhempiaan matkivat ja tietävät ettei heitä siellä lyödä niin uskaltavat
Hyvän ohjelman olet katsonut! Sietäisi monien täällä!
Vierailija:
Ihanaa kun löytyi kerrankin samaa mieltä oleva.
Tuollainen on juuri tyypillinen vastaus täällä.
Ei nyt kopioinut, olisikohan ollut kolmonen kun vastas ja tämä tarkoitettu sit neloselle?
Vierailija:
Täälläkin tunnutaan paljon lpsivän, tukistettavan sun muuta.
Olen aina väittänyt että tarhassa, koulussa ja iltiksessä huomaa sellaiset lapset, kaikista vaikeimpia.
Vanhempiaan matkivat ja tietävät ettei heitä siellä lyödä niin uskaltavat
Hyvän ohjelman olet katsonut! Sietäisi monien täällä!
mutta nipannut olen kyllä. Eipä ollut muuta vaihtoehtoa lapsi olisi muuten ajan kanssa tappanut itsensä. Valitsin mielummin nippaamisen.