Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (113)

Vierailija
1/113 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä minä nukuin ilmeisen sikeästi kun en herännyt kuin kerran siihen, että MIES ramppasi vessassa. :D Hän kävi illasta maastopyöräilijöiden yhteislenkillä ja oli kotona vasta vaille 9. Oli energia ilmeisesti vähiin käynyt kun piti tankata illasta ja sitten tietty aineenvaihdunta alkoi pöristä. Voi kuulemma nyt samaistua mun vessaramppaukseen paremmin. hehee..

Mariatarko se oli Kelalta saanut kivaa postia. Juu, voin kuvitella. minä olen helisemässä päivärahojen kanssa, vaikka olevinaan töissä käyvä ihminen olen. Tämän kuun korvaukset eivät yksinkertaisesti riitä kuun kiinteisiin menoihin. Kai mun nyt on viimeistään opeteltava olemaan syömättä että säästyy rahaa. Harmittaa kun tekisi mieli mennä vaikka bussilla kaupungille pojan kanssa, käydä vaiks syömässä ja kierrellä mutta kun en raski edes bussimatkaan rahaa ottaa. Itseasiassa, minä en ole vieläkään saanut Kelalta äitiysrahapäätöstä ja äitiysloma alkoi eilen.. hmm.. pari viikkoa sitten soittelin sinne ja laittoivat kiireelliseksi asian. homma on muninut Kelassa jo 1,5kk..

Tänään tulee ex-anoppi kylään miehensä kanssa. Pitänee jälleen taiteilla kaakkua pöytään. Saas nähdä millä mielellä tulee. Ja mitä juoruja saan kuulla. :D ex-anoppi on niitä anoppeja, jotka eivät ole miniän elämään paljon jaksaneet sotkeutua. Tietää kyllä nämä erohässäkät kun on aikanaan exän isästä eronnut. Uusi mies on myös lunki tapaus. Ottaa aina nähdessään kiinni ja halaa. Voisi olla huonomminkin.

Jahas, hotellihelpotus kutsuu. Myöhemmin takas :)

- Pirkko ja punkero rv 35 tasan \o/ :)

Vierailija
2/113 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta

Täällä yksi tuskastunut...

Yöt ovat ihan yhtä kidutusta, pienikin liikahus vaatii huolellista suunnittelua ja vessassa käynti yöllä on aivan mahdotonta :( Pakko silti lyllertää sinne, ettei halkea.

Peräpäässä on nyt sitten joku haavauma, johon olen läntännyt Bepanthenia, muttei se tunnu juurikaan auttavan. Rasittavaa kirvelyä ja koko alapää ihan arkana.

Kaiken lisäksi tein eilen etusormeeni mahtavan viillon puukolla ihan vain leikatessani omenaa. Sain vuodon onneksi tyrehtymään, vaikka mielessä käväisi jo tikkaus terveyskeskuksessa kun ei meinannut loppua millään. Se nyt tästä vielä puuttuikin ettei kädellä voi tehdä juuri mitään suojaamatta sitä ensin vedeltä. Haava on noin sentin pituinen ja melko syvä. Sain sen aikaan sellaisella pienellä sahanteräpuukolla.

Mariatar: Minä olen ainakin juossut viikoittain neuvolassa nyt kun viikkoja alkaa olla plakkarissa enemmän...vitsit kun tämä nyt loppuisi pian. Alan olla tosissaan kypsä tähän olotilaan. Huomenna on taas viikko plakkarissa, josko ensi viikolla pääsisin sinne synnytystapa-arvioon.

Ensi viikko on muutenkin täynnä kaikenlaista kun on lasten kevätjuhlat koulussa ja samaan syssyyn vielä yhdet ristiäiset...sinnekin pitäisi vielä jotakin lahjaa katsella...

Niin, joo rahantulosta piti kirjoittaa vielä: Olen saanut viimeisimmän hoitotukeni 29.4. ne ruhtinaalliset 294€ - verot...ja seuraavana kerran saan äitiyspäivärahan vasta 5.6. että eipä naurata ei :((( Käytännäössä olemme miehen tulojen varasssa ja jostakin syystä häneltäkin oli verottaja napannut leijonanosan huhtikuun ja nyt vielä tästä toukokuun palkasta...Tulot näyttävät ruhtinaallisen isoilta bruttona, mutta käteenjäävä osuus on jotain ihan käsittämätöntä...Ärsyttävää...

Kanelisokeri 37+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/113 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö oli ihan kummallinen, kävin isommalla asialla vessassa kahteen kertaan, ja tokalla kerralla kun nousin vessaan, tuntui, että jotain vähän lorahti alushousuihin. Selkää särki kunnolla, ja kävin suihkussa. Yritin sitten nukkua, mutta aivastaessa taas jotain lorahti, tällä kertaa vaaleanpunertavaa tai -rusehtavaa tavaraa. Muutaman supistuksenkin teki, ja vessassa olen juossut vielä kolme kertaa, mutta ei nyt ole lorahdellut enää oikein mitään, kun laitoin siteen. Mietin, olisiko sitä lapsiveden tihkumista, mutta pitänee tässä nyt tarkkailla tilannetta. Unta en kyllä enää saanut, vaikka kuinka yritinkin. Valkovuodolta tuo lorahtelu ei vaikuta, kun ei siteeseenkään tullut mitään valkoista tai paksumpaa tavaraa. Ihan kävi jännittämään, ja nyt sitten onkin hankala kuluttaa tämä päivä! Miesparka joutui lähtemään aamuvuoroon töihin, onkohan siellä ihan hermona...

Sori, nyt en voi ajatella muuta kuin omaa napaani. Tulen taas ilmoittelemaan, miten etenee, jos etenee.

Niina 37+6

Vierailija
4/113 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on turha odotella poikivan ihan heti vaikka viikkoja onkin kesäkuistenkärjessä... Tosin eilen vauva sitten rysäytti itsensä selvästi tuonne lähtöasemiin nimittäin vatsa on kyllä selvästi laskeutunut... Muu oit oireet paistaa edelleen poissaolollaan.

YKSI YÖ ENÄÄ!!!! Siis tässä "läävässä" varsinainen muuttokuorma viedään vasta lauantaina kun tulee väkeä, mutta huomenna mennään jo poikien kanssa yöksi uuteen. Mun äiti tulee avuksi kun mies on sitten täällä heti aamuvarhaisessa passissa. Tää on NIIIN ihanaa!!! Talohan ei nyt ihan ole valmis, mutta kellä olisi jos itse rakentaa ; ) "listoja vaille" kuiten sanonta kuuluu, mutta kelpaa mulle se 170m2 tän reilun 50 jälkeen vaikka maalattialla ; )

Juu mutta nyt pakkaushommiin (kuulostaapa ihanalta)

art rv38+3
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=c61bd221-27c7-11dd-9d7b-…!

Vierailija
5/113 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoinen loiskuva lorahtelu kuullostaa niin lapsiveden menolta että minä kävisin ainakin näyttämässä tilannetta synnärillä. Ties ehtii tulehdus iskeä.

Soitin tuossa Kelalle ja kyselin sitä äippärahapäätöstä. Kuulemma on edelleen jonossa eikä muuta asiasta puutu kuin se päätös. Onneksi työnantaja maksaa 3kk palkkaa äippäloman alusta kun näin on ruuhkaa.

Jahas, mitähän tekis ensin? Poika kyllä pitäis saada pihalle kammettua, kakku tehtyä, ukon remppahousut tuulettaa liikaa persuksesta joten paikkaa kaipaili niihin. ja sitten ne hemmetin verhot on vieläkin ompelematta. Eilen raivasin yhden jätesäkillisen ruusun oksia pihalta. siihen kuoleentuneeseen puskaan ei tullut kuin pieni lovi niistä risuista joten sitäkin urakkaa olisi vielä :D

ja mun vuoro pestä vessat. höh.

- Pirkko jälleen

Vierailija
6/113 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveppä terve!

enpä ole ottanut osaa teidän keskusteluihin...tosin yks päivä laitoin viestiä ja kuinka ollakkaan se sivu ei näkynyt :_|

olen kyllä seurannut tiivisti teijän keskusteluita!

neuvolas saa hypätä, kuinka ollakkaan... laittovat mut äippäpolille,ku sf mitta niin pieni 29cm oli 36 viikolla ?:| no tulipahan käytyä...naureskelin vain sitä kun kahdesta edellisestä on ollut vielä pienempi maha, eikä sillon oo kukaan mitään puhunut...

paino arvio tehtiin, nyt on n.3kg, eli ei mitään huolta :D

katottiin samalla paikat, 36vk lääkärissä ei ollut tapahtunut mitään, mut nyt oli jo vauva ihan alhaalla, kohdunkaulaa jäljellä 1cm ja auki jo 2cm...

et ehkäpä meijän nuuskis kohta päättää syntyä...

eilen oli kyllä semmoset fiilikset lenkin jälkeen, et aloin jo soittaa lapsenlikkaa, mut kuinka ollakkaan kaikki hyyty :|

no, täytyy vaan malttaa odottaa vaikka ei enään jaksais, haluaisin jo "normaalin" arjen pyörimään, eikä itteensäkkään kolottais ja jaksais/pystyis touhuu lattialla isompien kanssa!

saa nähdä millon tulee eka kesäkuinen

;)

mulla kuitenkin eka synty 37+2 ja toka 39+2, et jospa tämä sit 38+2?

koitetaan vielä jaksaa ja lohduttaudutaan sillä ajatuksella, et ei nämä vauvat sisälle jää :p

aurinko07 + nuuskis 37+3

Vierailija
7/113 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Tänään mulla selkeesti parempi päivä ja fiilis kun eilen. Eilen oli vaan niiiiiiiiin turhautunut olo että :(

Miehenkin kanssa saatiin myöhemmin sitten juteltua ja sovittua ja kaikki hyvin :)

Kävin kävelyllä taas eilenkin (=laahustamassa) vajaa puol tuntia. Ihan hyvää tekee mielelle vaikkakin tahti on etanan...

Siitä meni n.tunti ja sit alko supisteleen. Mutta..ne loppui taas kun seinään.

Koko illan oli menkkamainen tunne alavatsalla ja välillä tuli supistuksia mutta ei potkua tarpeeks ja yön aikana ne loppui.

Yö meni ok. Kaks herätystä oli mutta onneks sain nukahdettua aina uusiks. Kuudelta heräsin sit lopullisesti. Kasiin asti yritin hyöriä ja pyöriä mutta ei enää uni vaan tullut.

Lähen kohta tästä kaupoille ettimään kummitytön lahjaa.. ihan rauhassa aion kierrellä..

Illaks mennään kavereille grillaamaan, kivaa. Onpahan ajatukset muualla :)

Max 4 viikkoa enää, sit viimeistään tämä vaavi saa häädön :D

On tosi jännää joo ettei vieläkään ole kukaan kertonu kesänuppu-uutisia... koskahan kuullaan ja kukahan on eka.. :)

Raskausarvista oli juttua. Kyllä niitä on tännekin tullut. Mahassa on kans kivoja tummanpunaisia viiruja, kyljissä ja reisissä sitten ihan vaaleita sellaisia.

Mulla on ollut neuvola kerta viikkoon rv35 jälkeen joo, sitäkin täällä kyseltiin.

Niina: mullahan kans lorahti lapsivettä su iltana. Tiedän tunteen. Elättelin toiveita että lisää lorahtelis mutta ei niin ei. Ma olin neuvolassa ja sanoivat että ei hätää.. jos lorahtelee lisää, sitten mennä käymään äitipolilla. Vaan eipä ole lorahdellut ei :(

Jaksamisia tähänkin päivään kaikille!

a_j + pötkis 38+0

Vierailija
8/113 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolakuulumiset eiliseltä rv 36+3:

sf 31

verenpaine ja pissa ok

vauvan sydänäänet hyvät

neuvolan hoitaja katsoi että onpas lääkäri arvioinut isoksi (viikko sitten 3200gr), että hän arvioisi pienemmäksi, nyt noin 3000 gr.

painoa oli tullut viikossa 1400 gr ja turvotukseenkin tuli sitten plussa

sanoi ettei tuo painonnousu haittaa jos verenpaine ja pissa pysyvät kurissa. painoa on nyt tullut koko raskaudessa n.11 kiloa. Ihan sopivasti edellisiä raskauksia ajatellen, silloin ekasta n.23 kiloa ja tokasta n.15 kiloa. Mutta kokemuksen perusteella en viitsi kiloista stressata, noi reippaat 20 kiloakin lähtivät aikoinaan puolessa vuodessa pois. toi turvotus on ärsyttävää, tuntee todella olevansa raskaana, hyvä kun aamuisin saa silmiä auki ja tuntuu kuin naamakin roikkuisi turvonneena joka puolelle...

joku ihmetteli "röpelöistä" alapäätänsä; enpä tiedä onko samaa kuin mulla eli noita suonikohjuja, jos ovat siis ihonalaisia röpelöitä? mutta jos ovat säryttömiä niin olepa tyytyväinen, särkevinä ne ovat inhottavia! mutta häviävät kuulemma synnytyksen jälkeen itsestään.

eilen kävimme myös synnytyssairaalaa kurkkaamassa kun tuo mies on ensikertalainen, jospa jännitys olisi siitä vähän lieventynyt..tai sitten päinvastoin. Itselleni tuli tunteita; miten mä oon täällä taas? synnytyssalissa ajattelin että mieluummin ehkä olenkin siellä itse jotain tekemässä kuin vieressä katsomassa.. myös muistoja edellisistä synnytyksistä tuli mieleen ja meinasi heikottaa ja huimata. Ensimmäinen synnytykseni oli huono kokemus, toinen taas hyvä. Katsotaan miten tämä sitten..

Kävimme myös synnyttäneiden osastolla ja näytille tuotiin yksi vuorokauden ikäinen poika, noin 3,5 kg. Eikä se edes näyttänyt pieneltä. En tiedä miksi lähes kaikki normaalikokoiset vauvat näyttävät mielestäni nykyisin isoilta. Sitten jos on nipinnapin 3 kiloinen niin on sellainen vastasyntyneen oloinenkin. Kyllä sitä mietti että miten masussani voi noin valmis ihminen ollakaan, lähinnä vaan odottelemassa syntymäänsä :)

Rasittaa tämä olotila kun olisi tekemistä vaikka mitä ja vähäinenkin fyysinen ponnistelu saa huohottamaan :(

no, paljon olen saanut aikaankin ja kunhan tulee oikein lämmin päivä niin otan neuvolan ohjeet käyttöön; annan aikaa vain itselleni ja lähden kaupungille kuluttamaan aikaa, katukahvilaan ihmettelemään ihmisten kiirettä.

Mulla ei pahemmin supistele. Päivittäin muttei aiemminkaan ole ollut säännöllistä ennenkuin sitten kun aletaan oikeasti synnyttämään. Siispä koen ajanhaaskaukseksi nämä neuvolan " neljän ässän " vinkit saada supistuksia aikaan; eli siivous-sauna-seksi ja syöminen. Seksissähän oleellinen asia on sperman vaikutus ja syömisessä kuulemma syödä semmoista mikä saa yleensäkin vatsan sekaisin. Sitten lisäksi rintojen/nännien hierominen, muutamia minuutteja kerrallaan. Vaikuttaa kuulemma vähän kuin synnytyksen jälkeen vauvan imeminen; mikä saa aikaan jälkisupistuksia. Mutta mä en usko että mun kohdalla noista on mitään apua. Päivittäin siivoilen jonkun verran ja seksikin on säännöllistä ollut koko ajan. Luulen että tästä tulee juhannusvauva kun edellisetkin on syntyneet vkoilla 41+3 ja 41+2. Monen monta viikkoa saa siis vielä odottaa!

Minttu ja Pallero 36+4

Vierailija
9/113 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ihme raivareita tänä aamuna, mies luikki töihin pahalla tuulella, en tiedä ymmärtääkö se oikein mistä nää raivarit johtuu... (oon ollu tosi seesteinen koko raskausajan paitsi tän viikon)

Mun pikku poika raukka varmaan katsoo mikä äitiin on mennyt. Onneks se jo vähän ymmärtää, kun selitän.

Eilen vuosin verta alakerrasta jonkin verran, varmaan sen ronkinnan seurausta. Yöllä supisteli, mutta rauhoittui panadolilla.

Nyt pitäs lähtä pojan 4v neuvolaan ja hammastarkastukseen ja ostaan viimesiä juttuja vauvalle, mä kun tiedän, että kesäkuun eka viikolla tää syntyy jos ei ole ennen sitä jo itsekseen syntynyt. Eli aika käy vähiin...IIIIIIIIIIIIIIIIIIK! Tuntuu aivan niinku oisin eka kertaa raskaana ja menossa synnyttämään, eka kerralla kun ei ollut mitään kypsymistä tapahtunut ennen kuin lyötiin geelit kohdunkaulalle ja tippa suoneen, nyt sentään ollaan jo 2cm auki ja tulpat irronnu ja supistaakin.,

Jaksamista kaikille paksu olon kanssa! Ja kyllä ne raskausarvet vaalenee ja haalenee, mulle ei tosin tullut ku rintoihin, mutta silti, tuskin niitä enää huomaa!

KXNX 37+3

Vierailija
10/113 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeyö meni todella huonosti nukkuessa, nyt väsyttää aivan hirveästi.

Soittelin Kelaan opintotuki/sairauspäiväraha asiasta ja kyllä sen opintotuen saa kuulemma osissa palauttaa. Loistavaa! Vaikka eihän sitä silti mielellään pienistä äitiyspäivärahoista ylimääräisiä ala makselemaan. No nyt täytyy alkaa väsäämään selvitystä Kelalle.

Illalla juttelin miehen kanssa puhelimessa ja hän tulee tänään kotiin ja lähtee reissuun vasta maanantaina, onpa kivaa :).

Ulkona on kaunis ilma. Täytyy varmaan yrittää mennä hieman kyykkimään ja tekemään pihahommia!

mapemaukka 34+5

Vierailija
11/113 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenta

Ihmeellisiä nuo illat, kun aina supistelee niin että irvistyttää, mutta lopahtavat sitten viimeistään tunnin kuluttua.. Jospa nää sitten kypsyttelee sitä kohdunsuuta ja muuta alapäässä. Huomenna aamulla olis neuvola, saas nähän raaskiiko ne nyt kurkata sinne, kun tähän asti ovat vaan puhuneet, että lääkäri vois kattoo tilanteen.

Täällä on myös yks pahasisuinen, ärsyttää kun itse on kokoajan ihan hermona ja kaikki käy hermoon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Toivottavasti tää äksyily loppuu synnytykseen..

Hitto kun tuo vakuutusyhtiökin sekoilee, pari kuukautta sitten lähetti suoraveloitusilmoituksen, jota ei oltu sitten veloitettukaan mun tililtä. Viimekuussa napsahti sitten samasta asiasta ihan perinteinen lasku, kahdessa erässä. Toisen maksoin, toisen eräpv on vasta enskuun alussa. Eilen sitten Posti-Pate toi taas kirjeen, jossa ilmoitettiin suoraveloituksesta!!!!! Soitin sitten samantien tuonne Pohjolaan ja sotku näyttäs selvinneen, eli suoraveloituksella PITÄISI lähteä seuraava suoritus...huoh. Palaa hihat kohta tuon asian kanssa. Aivan kuin ei olis tarpeeksi tässä synnyttämään lähdössä!

JA eilen soittelin terveys(arvaus)keskukseen, kun pojalla TAAS nosti kuumetta ja oli tosi kiukkunen. "Ei sillä mikään oo" tyyliin, "lapsille tulee ja menee noita flunssaviiruksia". PAH sanon minä. Viimeviikolla oli kuumeessa, viikonlopuksi laski ja eilen taas nousi menlkeen 39 asteeseen. Mieleen tuli nuo perinteiset KORVAT. Yksityiselle sain ajan samalle illalle ja kappas mitä siletä löytyi: KORVATULEHDUS! ...niin että kyllä ne äidin vaistot tietää ;)

juu, valitus päättyy nyt tähän.

Lupaavalta kuulostaa Niinallakin meinkigit.

Mites SROIGHin kisuli jaksaa? Onko hää ollut ihan syömättä? Kannattaa viedä lääkäriin, jos pariin päivään ei ape maistu.

Rouva 38+2

Vierailija
12/113 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voi miten noloa, unohdin täysin jännityksissäni aamun neuvola-ajan. Puoli kymmeneltä avasin kalenterin ja katsoin, että jaahas, neuvolassa olisi pitänyt olla ysiltä. Pääsin sitten kuitenkin sinne vähän kymmenen jälkeen näytille. Paino oli viimeöisen tyhjennyksen seurauksena laskenut puoli kiloa viime kerrasta. Masu oli laskeutunut (sf-mitta alentunut sentillä) ja kaikin puolin nuo oireet ym. vaikuttavat kuulemma siltä, että synnytys on käynnistynyt. Lorahtelua terkka epäili limatulpaksi, mutta pitää nyt tarkkailla, ettei tule lisää, ja jos tulee, niin sitten mennä tarkistuttamaan, ettei ole lapsivettä (juuri se tulehdusriski, mistä Mansikkapirkko kirjoitti). Nyt pitäisi sitten malttaa levätä, jos vaikka kohta tulee lähtö. Toisaalta voi mennä viikon parikin vielä, jos jumahtaakin tähän. Mutta yliaikaiseksi tuskin menee, jee!

Nyt siis nukkumaan, jos se jotenkin onnistuu. Hermostuttaa ja pihalla on miehiä tekemässä kerrostalon piharemonttia. Supistelut harmi kyllä tuntuvat loppuneen, mutta jospa niitä taas jossain vaiheessa alkaisi tulla...

Niina 37+6

Vierailija
13/113 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en ole muutamaan kuukauteen päässyt tänne kirjottelemaan, kun meillä oli se muutto ja netin hankinta viivästyi ja viivästyi. no, välillä olen kuitenkin päässyt lukemaan teiän kuulumisia. jännittäviä hetkiä tässä eletään, sais jo syntyä! mulla kaikki menny muuten ok, mutta mahassa on navasta hieman oikealle ylöspäin tosi kipeä kohta. ollut jo KAUAN, kuukausia. välillä olen ihan liikuntayvytön kivun takia. tutkittu on jonkin verran, mutta mitään ei löydy.. äitippolillakin kävin vajaa 2vk sitten perätilaepäilyn takia, joka sit onneks jäi epäilyksi. lisää huolta siellä kyllä sain, kun vauvan liikkumattomuuden takia jouduinj olemaan käyrällä varmaan 1.5h yhteensä kahteen kertaan. välillä söinkin, ei auttanu. tämä vauva ollut koko ajan tosi vähäliikkeinen. ei kunnon potkuja oikeastaan ollenkaan, sellasta pientä mahan kupruilua vain., onko muilla hiljaisia vauvoja? esikoinen piti aikanaa sellaisen rytinän, että huh!

kaikki vauvan tavarat on valmiiks jo laitettu, nyt vaa kun tulis lähtö. supistelee kyllä useammin jo, mutta ei silleen kunnolla kuitenkaan.

tällaista lyhyesti tiivistettynä. nyt sit pääsen useamminkin kirjottelemaan :)

uuvistus+masuasukki 38+2

Vierailija
14/113 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuvistus, minullakin on tosi rauhallinen vauva, eipä juuri vaivaudu liikkumaan. Iltaisin aktivoituu enemmän ja makeaa saadessaan möyrii vähän, mutta harvoin pitää mitään diskoja.

Mahaan on sattunut tänään, mutta taitaapi olla vain vauvan osumista johonkin hermoon. Ei tässä kyllä vielä tarvitse mitään alkaa tapahtuakaan, ei olla vielä edes täysaikaisia. Ensi viikolla sitten voi alkaa vähitellen odottaa jotain tapahtumia. Tosin henkisesti yhtäkkiä tuntuukin siltä, että ei ole vielä valmis vauvan syntymään, onhan se hurja muutos elämässä. Toisaalta tätä mahaa ei ihan kauhean kauaa enää jaksaisi kantaa.

Aktiivisuus on nyt hävinnyt jonnekin, en jaksa enää kauheasti mitään puuhailla. Mutta ei kai tarvikaan, vai mitä :)

Poltsi 36+4

Vierailija
15/113 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin äsken aiheesta pitkän ja tarkan selostuksen, mutta se hävisi jonnekin bittiavaruuteen.... Uusi yritys lyhennettynä, alkaa olla nälkä.

Aamulla seksiä ->kovia supistuksia. Ä.polille: kätilö ottaa käyrää, lääkäri tutkii: kohdunkaulaa 1,5 cm, kohdunsuu 2,5 cm auki. L sanoo saliin, k patistaa kävelylle. K tutkii tilanteen, ehkä 3 cm auki ja "kalvorakkula pullottaa". Päädytään siihen, että jään vielä seurantaan. N. tunti otettiin käyrää (joku sai poikavauvan siinä välillä), sup. n. 5 min. välein, osa jo lepsumpia, osaan olisin halunnut ilokaasua, mutten kehdannut soittaa kelloa. Ammeeseen rentoutumaan, jotta nähtäisiin jatkuuko kohdunsuun aukeaminen vai hiipuvatko supistukset.

Niinhän siinä kävi, että supistukset hiipuivat, vaikkeivat loppuneet ja halusin ja pääsinkin kotiin.

Lopputulos: ei enää seksiä loppuraskauden aikana. Olin ihan poikki koko loppupäivän, jalat makaronia ja koko vatsan seutu jotenkin hellä. Positiivista oli, että yön nukuin kuin pieni porsas ja aamusta olin pirteä kuin peipponen. Jaksoin ulkoilla koirien kanssa 1,5 tuntia. Tyttö on koulussa ja poika eskarissa. Nyt alkaa jo päiväuniaika pukata päälle, mutta haen ensin pojan klo:13. ja haukkaan nyt jotakin välipalaa...

Harjoitussuppareita on tänäänkin ollut niin kuin jo viikkokausia, mutta tositoimin pääsemisestä ei tunnu olevan toivoa/pelkoa. Sen ne eiliset kipeät supistukset teki, että alkoi ihan jännittää tuleva koitos, että ei hitsi, tätäkö tämä olikin ja tulee sitten olemaan ja vielä pahempana mahdollisesti. Ei ole minusta luomusynnyttäjäksi, vaikka halua olisi,niin ei vaan kykene.

Vierailija
16/113 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yrittänyt koko aamun hommata vaikka mitä mutta kävely ottaa niin kipeästi tuohon häpyliitokseen että meinaa itku päästä. Siitä huolimatta kävin pojan kanssa lähärillä. Teki mieli jätskiä nääs.

Kävelen tuon häpyliitoskivun takia kuin lukkiluke, se entinen ankkamarssi oli vielä notkeaa. :D Täytin tyttären toisen synttärikakun. Tuli oikein loppuraskauden pellenilmaus: suklaavaahtoa, appelsiinituorejuustoa ja mansikkakermavaahtoa. Hehee..

Mulla on ollut tänään karmeet kurmeet. Aamusta oli vielä terveellisesti ruisleipää ja kahvia mutta sitten lähäriltä otettiin pojan kanssa vauhtia jätskillä. Classic korvapuusti upotti noin 3sekunnissa. Sitten ostin lakupussin ja melkein söin sen. Jossain mielen sopukassa semmoinen pieni ääni huusi, että syö ensin oikeaa ruokaa, OIKEAA RUOKAA. No, sitten piti koemaistella sitä kakunhirvityksen täytteitä. Siitä viimeistään alkoi tulla öklö ja huono omatunto. Fetasalaattia sitten hurskaasti vetelin semmoisen teelautasellisen. OLEN SIIS TÄNÄÄN SYÖNYT LOUNAAKSI SALAATTIA, jos joku älyää kysyä..

- Nosesama

Vierailija
17/113 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin tänään vähän parempi päivä. Ulkonakin on melko lämmintä, oltiin just lasten kanssa puistossa, jaksoin hyvin lyllertää sinne ja jopa leikkiä lohikäärmettä ;)

Monilla tuntuu olevan synnytys ihan lähellä, jännää! Saa nähdä milloin ensimmäinen kesäkuinen syntyy!! Ananas, paljonkos sulla on niitä viikkoja?

Mulla vaan ei mitään merkkejä, tosin ei viikkojakaan ole paljoa, ultran mukaan 36, neuvolakortin mukaan 35+2. Mutta tuntuu, että maha vaan kulkee mukana, nukkua en pysty ja pissahätä on kova kokoajan, mutten kyllä edes tiedä onko laskeutunut vai ei. Taitaa mennä ainakin juhannukseen, kunhan syntyis edes kesäkuun puolella, muuten tulee kyllä hieman kiirus...

Mullakin on lorahdellut jotain pikkasen jo useana päivänä, mutta luulen, että kyseessä on valkovuoto. Toisaalta, valkovuotoa on nyt sellasta vaaleeta kokkareista, ja lorahtelu ihan vettä. Mistäs sen sitten tietää onko lapsivettä vai valkovuotoa.

Hoh, taidan hengähtää sohvalle lukemaan lehteä, kun lapsillakin on lepohetki. Palaillaan!

Selma

Vierailija
18/113 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInäkin kävin neuvolassa.

Paino -300g, yht. 8,3kg

RR 108/72

Sf 32,5 (jee, se oli laskenut, viimeks 34cm)

Pissa puhdas

Hiivanäyte negatiivinen

Joo ei se tosiaan ollut hiivaa. Valkovuoto vaan on niin hemmetin runsasta. En mie kyllä uskonutkaan, että se hiivaa ois. Ehkä tässä nyt jaksaa kärvistellä sinne synnytykseen asti.

Mapemaukka: Toi on muuten tosi ärsyttävää, ettei opiskelija saa sairaspäivärahaa. Miekin tein opiskeluaikaan mäkkärillä hommia, ja elanto oli oikeasti kiinni palkasta. Mursin sitten ranteeni ja jouduin kuukaudeksi sairaslomalle. En saanut mitää muuta kuin opintotuen. Kyllä se kismitti. Oli kuitenkin tottunut, että tulee se 400e opintotuen lisäksi kuukaudessa. Siinä piti sitten ottaa opintolainaa.

Ananashan on jo melkein päässyt tositoimiin. Ja Niina on kans hirmu lähellä... Kade! Toki se lähtö voi tulla kenellä vaan milloin vaan, mutta aina on jännempää jos on jotain ennakointia.

Mie paistoin pullaa, nam! Ihan perussellaista. Nyt oon oppinut kohottamaan taikinaa kunnolla, niin pullista tulee ihanan pehmeitä. Siihen margariinia ja raesokeria päälle. Nyt kun tuo painokin oli laskenut, niin saapi herkutella... (eiks niin?)

Tytteli-83 rv 38+3

Vierailija
19/113 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli neuvola, perusasiat kirjasi aivan uusi neuvolantäti ja sitten oli lääkärin tarkastus. Sain ajan tosi hyvälle ja luottamalleni lääkärille mikä on mukavaa, sillä aina ei TOD ole näin ollut vaan 3 raskauteni aikana olen nähnyt vaikka minkämoista hiihtäjää lääkärinä äityshuollossa... Lääkärillä oli mukanaan harjoittelija, joka oli kaikesta päätellen varsin uusi ja vihreä, oikein mukava poitsu kylläkin. Kaikki oli uutta ja ihmeellistä, ja hän mm. etsi kohdunkaulaani pidemmän kaavan mukaan (sitä ikinä löytämättä), harjoitteli sf-mitan mittaamista (sekoittaen häpyluun ja vauvan pään) ja dopplerillakin sydänäänten kuuntelu näytti olevan ihan uutta. Tällaista harjoittelijaa ei ole koskaan mulle eteen sattunut ja luulinkin, että en tykkäisi ollenkaan olla harjoitusmaalina, mutta itse asiassa ihan jees se tilanne oli. Kaipa tuo ohjaava lääkäri katsoi että minunlaistani monisynnyttäjää on jo ronkittu niin monet kerrat, että yksi harjoittelija menee siinä joukon jatkona. Ja näinhän tuo olikin.

Tavallaan ihan hauskaa seurata vierestä ihmistä, joka on lukenut asiat ihan varmaan tarkasti kirjoista, mutta sitten käytännössä se kohdunkaulan löytäminen onkin tosi hankalaa ja hän kaivelikin oikein antaumuksella, peruutti ja otti uusiksi, mutta ei kun ei =D Näinpä sitä itsekin on joutunut omaa alaa opettelemaan ihan oikeilla ihmisillä, ja esim. edellinen harjoittelupaikkani oli sellainen, että niillä asiakkailla oli aivan todella isoja ongelmia ja välillä olisin toivonut olevani asiantuntevampi ja kokemeempi siltä alalta. Mutta käytännön oppia ei voi kirjasta saada.

Oma napa: proteiinit plussalla, sain stiksejä kotiin ja käskyn soittaa jos yhä näyttää vihreää. Paineet suht ok, alapaineessa pienen pientä nousua mutta ei se luultavasti mitään, se vaan yhdistettynä protskuplussaan ja näihin turvotuksiin tietenkin aiheuttaa tarpeen tarkkailla oloja. Mutta esim. lääkäri ei sanonut tosta yhtään mitään. Paino oli jopa laskenut viime kerrasta, tosin puoli kiloa vain, mutta nuo turvotuksen asteet näköjään vaihtelevat viikottain.

Lääkäri (se oikea) sanoi, että hänen mielestään vauva vaikuttaisi olevan pieni/normaalikokoinen ja että ei ole huolta että se olisi kauhean iso. Mun sf-mitta on nyt 32 ja maha on tosiaan ollut jo viikkoja hyvin alhaalla, luultavasti kokoarvion lääkäri perusti sf-mittaan ja käsikopeloon koska ultraa ei käytetty (höh siitä, nimittäin ultra oli hänellä mukana mutta kuulemma sitä käytetään vain jos on jotain häikkää - aikaresurssin puutetta, höh).

Mulle jäi hirmu hyvä mieli lääkärikäynnistä kun lääkärin mielialat mun ja vauvan voinnista oli hyvät, ja jotenkin sen harjoittelijan seuraaminen piristi mua ja tunnelma oli oikein mukava. Juteltiin ja heiteltiin vitsiä, ja itselle jäi semmoinen olo että onnistuin olemaan rennosti ja toivottavasti auttamaan tätä tulevaa lääkäriä uuden oppimisessa.

Olo on nyt vähän ronkittu ja haluaisin lähteä kirpparilla käymään, mutta mietin että viitsinkö. Tuo perinpohjainen alakerran kartoitus kun jätti hieman supistelevan ja aran olon. Mun pitäisi kirjoittaa vielä yksi opiskeluhommakin loppuun MUTTA KUN EI VOISI VÄHEMPÄÄ KIINNOSTAA.

Aion synnyttää rv 39+3, joten vielä vajaat kaksi viikkoa aikaa roikkua yhtenä kappaleena! (Edelliset 39+5 & 39+4)

Maarmeladi 37+4

Vierailija
20/113 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jänskättää nykyään tulla tänne, kahdesta syystä. 1. Onko eka kesänuppu syntynyt:) 2. Toimiiko nämä sivut:(.

Eilen pääsin lukemaan, mutta mun kirjoituksia ei hyväksytty:(

Mun alapää kanssa pullistelee inhottavasti. Epistomian kohdalta:(

Eilen olin neuvolassa. Th sanoi että ihmettelee suuresti jos tämäkin raskaus menee paljon yli ja joudun taas käynnistykseen. Ainakin merkit on ihan hyvät että synnytys lähenisi. Ja vauva oli hänen mielestään laskeutunut vielä alemmaksi kuin viime kerralla oli. Ihan pikkaisen pää liikkui vielä. Vaikka vauva oli laskeutunut lisää niin sf mitta oli kasvanut siltikin 3 viikossa 28-34. Aikaisemmin oli keskikäyrän alapuolella ja nyt juuri pysyttiin yläkäyrällä. Painoa minulle oli tullut 3 viikossa +700g yhteensä koko raskausaikana 2kg. Joten mun jättiläisvauva vie kaikki kalorit. Saas nähdä kasvaako yli 4,5kg ja joudutaan leikkaamaan:( Muut arvot oli: rr 116/69, pissa puhdas, vauvan syke 140.

Nyt alkaa minullakin olemaan viikon välein neuvola.

En meinnannut päästä neuvolasta kotiin kävellen, kun vasen jalka puutui. Ja kankkuun sattui tosi paljon. Tänään on jo parempi, mutta välillä issias hermo vihloilee:(

ilonella rv36