Mitä maksaisit 19-vuotiaalle lapsenhoitajalle palkkaa?
Hoitaja on valmistunut äskettäin lähihoitajaksi, suunatutunut lapsiin ja nuoriin. Työkokemusta ei ole mutta omia sisaruksia on hoitanut. Olisi tulossa meille hoitamaan 1-vuotiasta lastamme noin 3 t/pvä=30t/kk joka toinen viikko. Tästä ajasta lapsi nukkuu varmaan puolet ja ruuat tehdään allergioiden vuoksi valmiiksi. Maksaisitko pimeänä vai laillisesti?
Entäs jos isompi 4-v. jäis kans kotiin eikä menis tarhaan,kuinka paljon enemmän maksaisit kahden lapsen hoidosta?
Olen menossa hoitoalan töihin sijaiseksi, 50 % työaika eli palkka mulla surkea. Kotihoidontuen tietty saan ja sillä ajattelin saada hoitajan rahoitettua...
Kommentit (43)
et ainakaan alle 8 eur/tunti + matkakulut + ruuat. Lapsen nukkuminen ei vaikuta asiaan mitenkään. Mulla käy välillä siskoni hoitamassa vauvaamme, maksan tällä hetkellä 7 euroa tunnilta + matkat + ruuan. Joskus työtä on enemmän, jos vauva on koko ajan valveilla, joskus vähemmän, jos vauva nukkuu esim. puolet ajasta. Silti palkka on aina sama.
Turha vedota omaan pieneen palkkaan, et voi sen varjolla maksaa orjapalkkaa toiselle. Sitten ehkä parempi olla menemättä kokonaan töihin, jos et pysty maksamaan kunnolla?
kun kehuskelet täälläleveää lompakkoasi! Siksi ajattelin että olet mies, eihän tuollaiseen muuta lennu kuin kaksilahkeiset... Luulin ainakin!
ja työni teenkin aina ammattimaisesti mutta voisin siinä hoidettavana ollessasi kertoa muutamia tosiasioita, joita kyllä suurin osa suomalaisista tietää kun 60% oli Tehyn työtaistelun takana. No, muistelepa sitten sanojasi kun joskus joudut hoidettavaksi! Ennemmin tai myöh sekin tulee eteen! Jotkut tosiaan tekee arvokasta työtä nälkäpalkalla! Onneksi se kohta noudee Tehy-sopimuksen myötä...
Ja mitä tulee aloituskysymykseeni niin antaapa olla kun ei täältä kovin montaa järkevää kommenttia tullut, akoilla menee aina tappeluksi ja muiden syyttelyksi. Oli tasan tarkkaan eka ja vika kerta kun kirjoitan tänne " aihe vapaa" vai oliko tää " älyvapaa" -palstalle!
Kaunis kiitos teille asiallisesti vastanneille ja teille muille... huh huh! Menkää itseenne...
joka ei edes ole paljoa.
Ja mitä minun kommentillani on tekemistä sen kanssa olenko potilaasi vai ei? Jos työnsä tekee ammitaitoisesti, niin ei siihen kuulu henkilökohtaiset painotukset.
terv. nainen, jolla on jo se korkeakoulututkinto.