Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä maksaisit 19-vuotiaalle lapsenhoitajalle palkkaa?

Vierailija
26.11.2007 |

Hoitaja on valmistunut äskettäin lähihoitajaksi, suunatutunut lapsiin ja nuoriin. Työkokemusta ei ole mutta omia sisaruksia on hoitanut. Olisi tulossa meille hoitamaan 1-vuotiasta lastamme noin 3 t/pvä=30t/kk joka toinen viikko. Tästä ajasta lapsi nukkuu varmaan puolet ja ruuat tehdään allergioiden vuoksi valmiiksi. Maksaisitko pimeänä vai laillisesti?



Entäs jos isompi 4-v. jäis kans kotiin eikä menis tarhaan,kuinka paljon enemmän maksaisit kahden lapsen hoidosta?



Olen menossa hoitoalan töihin sijaiseksi, 50 % työaika eli palkka mulla surkea. Kotihoidontuen tietty saan ja sillä ajattelin saada hoitajan rahoitettua...

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oli opiskelipoika, nuorukainen katsomassa/kaverina pojallani 10v!

Tuli kymmeneksi, söivät aamupalan, päivällä lämmittivät tekemääni ruokaa.

Lähinna oli siis seurana ettei koko päivää yksin juokse vaan muistaa syödäkin.

Läksi kolmelta, eli 5h/päivä 5x/viikko.

Maksoin hänelle 100¿/viikko! Oikein oli tyytyväinen.

Vierailija
22/43 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä yrttäisin saada työajat toisenlaisiksi ettei mummo ole täysin sidottu koko viikkoa joka toinen viikko

eli edelleen kysy toiselta osastolta jotta voisit tehdä viikonloppuja jolloin mummo ei liikaa rasitu

ja avaimetkäteen rakennus ei teitä rasita

itse me rakennettiin ja ukko teki liki kaiken ja mä räpelsin mitä osasin ja jaksoin

mitä siitä jos ette viikonloppuja aina saa olla yhdessä

lapset on pieniä lyhyen aikaa

etetnki kun nuorempi vasta 1v ja allerginen

niin parempi kun saa olla kotona hoidossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset


Yliopistossa (toki rippuu siitä mitä opsikelee) on paljon kirjatenttejä ymv. itsenäistä opiskelua. Ja 10-vuotias poika tuskin viettää päiviä lapsenvahdin kyljessä, vaan kavereiden kanssa. Eli opiskelijapojalle lienee ollut mukavaa, kun on voinut opsikella samaan aikaa kun vahtii lasta, eli lämmitää ruuan ymv. pientä, ehkä kerran vikkossa hikan porkii hoidokkinsa kanssa palloa tmv. ja saa tästä 100e/vko, eli enemmän kuussa mitä sai opintotukea.



Sitä vastoin ap:n hoitaja on ammattiin valmistuva, joko voisi saada ja vasrasti haluaakin, normaalin työpaikan jossa normaali palkka. Opiskelijapojalle tuo on ollut huomattava parannus elintasoon, mutta ei ap:n hoitajalle.



Ja tuo on paa juttu, että käytännössä hoitaja olisi 10 päivää kuussa sidottu työhönsä, mutta käteen ei jäisi kuitenkaan juuri mitään. Jos ap aikoisi maksaa 7euroa tunnilta, niin tämä hoitaja saisi sen ap:n kuukausi palkan verran rahaa tekemällä yhden viikonlopun töitä, parhaassa tapauksessa pelkästä sunnuntain pidemmästä yövuorosta saisi saman rahan mitä ap maksaisi kuukausi palkkaa...

Vierailija
24/43 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityiselle lastenhoitajalle maksoin myös 1000e, mutta teki kyllä vain 2-3pvä/vko

Vierailija
25/43 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja maksa sitten omantunnon mukaan!!

Vierailija
26/43 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pph jolla on lemmikkejä ja hoitolapsia. Tuo lapsesi ja koirasi tänne hoitoon, pääset halvemmalla ja saavat varmasti molemmat hyvää hoitoa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/43 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en millään voi maksaa 7¿ ja lisäksi työnantajakuluja, jos itse saan bruttona 12¿...



Omantunnon mukaan maksaisinkin sen 7...

Vierailija
28/43 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieman erikoista että maksat lapsen ja koiran hoidosta saman korvauksen... kertonee jotain!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/43 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi jo sen ikäinen, että meni päiväkotiin =)



Aika muodot oli alkuperäisessä tekstissä pyllylleen =)

Vierailija
30/43 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira enemmän. Olet lukutaidoton!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/43 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanko kysyä mikä kk-palkkasi on? mä oon hoitsu, menos siis 50%:ksi töihin eli netto jotain 800 ja siihen kh-tuki varmaan nettona 250... maksa siitä sit tonni... tai edes 500 puolet vähemmästä ajasta mitä teillä tarvittiin, yhtäkkiä laskettuna olet maksanut 10 tunti joka lähihoitajan palkaksi yläkanttiin kun vielä vastavalmistunut. itse saan 12...

Vierailija
32/43 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 tekstissä ei käynyt ilmi koiran hoitoaika...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/43 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas temppuilee kone ja höpöttää linkittämisestä, en saa vastattua!

Vierailija
34/43 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vain 2-3 pvä/viikossa! Oikestaan ihan max. oli 10/kk ja koira 20pvä/kk.



Ja mitähän tuo nyt kertoo minusta vaikka olisinkin maksanut saman lapsen hoidosta kuin koiran?



Meillä koira ansaitsi ihan yhtä hyvän hoidon kuin lapsikin, perheenjäseneksi se otettiin.



T. 32 ja joku muu numero

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/43 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palkkasi on surkea niin miksi ammattitaitoisen ihmisen pitäisi hoitaa lastasi alipalkattuna?

Vierailija
36/43 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastakysymys: miksi minun pitää kauemmin koulua käyneenä hoitajana maksaa lähihoitajalle palkkaa enemmän kuin itselleni jää nettona? Jo sitä alkaa sun näkökulmasta ajatella...

Vierailija
37/43 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenhan minäkin ammattitaitoinen ja osasto jolla olen on todella vaativa ja tarkkuutta vaativa paikka eikä siitä mulle makseta työn kuormittavuuden mukaan. Jos taas ajattelee lapseni hoitajaa, saa palkkansa tod. helposti verrattuna muhun...

Vierailija
38/43 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnosta!

Vierailija
39/43 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti ap haluaa varmistaa työpaikkansa, niin 80-100% työajalle. Ai niin, mutta ap onkin naisvaltaisella paskasti palkatulla alalla, jolle ei tekijöitä löydy. Ja sitten pitää ottaa kenet vaan millä ehdoilla vaan.



terv. 21 e/h.

Vierailija
40/43 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kun tulisit mulle joskus potilaaksi...



jatkokoulutus opetustehtäviin menossa eli pian mäki siellä 20 paremmalla puolella niin voisin maksaaki parempaa palkkaa hoitajallemme. Mutta palkka ei näköjään ainakaan tee viisaammaksi kun kattoo sun juttuas tai sit oot niitä jotka saa kouluttamattomana tommosta palkkaa!



Eihän se hoitaja muuten meille tulisikaan jos olisi saanut töitä, mutta kun ei ole! Tunnen monia lh:ia täältä joilla ei ole töitä kuin kork kesäisin...



Täytynee vaan odotella huomiseen ku tulee köäymään et mitä ajatteli pyytävänsä ja katsoa sitte kannattaako mun tosiaan edes mennä töihin... kun en kuitenkaan aio sh hommia enää kauaa tehdä kun vaan pääsisin sisälle jatko-opintoihin eli läpi pääsykokeista keväällä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme