Mitä maksaisit 19-vuotiaalle lapsenhoitajalle palkkaa?
Hoitaja on valmistunut äskettäin lähihoitajaksi, suunatutunut lapsiin ja nuoriin. Työkokemusta ei ole mutta omia sisaruksia on hoitanut. Olisi tulossa meille hoitamaan 1-vuotiasta lastamme noin 3 t/pvä=30t/kk joka toinen viikko. Tästä ajasta lapsi nukkuu varmaan puolet ja ruuat tehdään allergioiden vuoksi valmiiksi. Maksaisitko pimeänä vai laillisesti?
Entäs jos isompi 4-v. jäis kans kotiin eikä menis tarhaan,kuinka paljon enemmän maksaisit kahden lapsen hoidosta?
Olen menossa hoitoalan töihin sijaiseksi, 50 % työaika eli palkka mulla surkea. Kotihoidontuen tietty saan ja sillä ajattelin saada hoitajan rahoitettua...
Kommentit (43)
ja kyllä yrttäisin saada työajat toisenlaisiksi ettei mummo ole täysin sidottu koko viikkoa joka toinen viikko
eli edelleen kysy toiselta osastolta jotta voisit tehdä viikonloppuja jolloin mummo ei liikaa rasitu
ja avaimetkäteen rakennus ei teitä rasita
itse me rakennettiin ja ukko teki liki kaiken ja mä räpelsin mitä osasin ja jaksoin
mitä siitä jos ette viikonloppuja aina saa olla yhdessä
lapset on pieniä lyhyen aikaa
etetnki kun nuorempi vasta 1v ja allerginen
niin parempi kun saa olla kotona hoidossa
Yliopistossa (toki rippuu siitä mitä opsikelee) on paljon kirjatenttejä ymv. itsenäistä opiskelua. Ja 10-vuotias poika tuskin viettää päiviä lapsenvahdin kyljessä, vaan kavereiden kanssa. Eli opiskelijapojalle lienee ollut mukavaa, kun on voinut opsikella samaan aikaa kun vahtii lasta, eli lämmitää ruuan ymv. pientä, ehkä kerran vikkossa hikan porkii hoidokkinsa kanssa palloa tmv. ja saa tästä 100e/vko, eli enemmän kuussa mitä sai opintotukea.
Sitä vastoin ap:n hoitaja on ammattiin valmistuva, joko voisi saada ja vasrasti haluaakin, normaalin työpaikan jossa normaali palkka. Opiskelijapojalle tuo on ollut huomattava parannus elintasoon, mutta ei ap:n hoitajalle.
Ja tuo on paa juttu, että käytännössä hoitaja olisi 10 päivää kuussa sidottu työhönsä, mutta käteen ei jäisi kuitenkaan juuri mitään. Jos ap aikoisi maksaa 7euroa tunnilta, niin tämä hoitaja saisi sen ap:n kuukausi palkan verran rahaa tekemällä yhden viikonlopun töitä, parhaassa tapauksessa pelkästä sunnuntain pidemmästä yövuorosta saisi saman rahan mitä ap maksaisi kuukausi palkkaa...
yksityiselle lastenhoitajalle maksoin myös 1000e, mutta teki kyllä vain 2-3pvä/vko
ja maksa sitten omantunnon mukaan!!
Olen pph jolla on lemmikkejä ja hoitolapsia. Tuo lapsesi ja koirasi tänne hoitoon, pääset halvemmalla ja saavat varmasti molemmat hyvää hoitoa :)
en millään voi maksaa 7¿ ja lisäksi työnantajakuluja, jos itse saan bruttona 12¿...
Omantunnon mukaan maksaisinkin sen 7...
hieman erikoista että maksat lapsen ja koiran hoidosta saman korvauksen... kertonee jotain!
lapsi jo sen ikäinen, että meni päiväkotiin =)
Aika muodot oli alkuperäisessä tekstissä pyllylleen =)
Koira enemmän. Olet lukutaidoton!
saanko kysyä mikä kk-palkkasi on? mä oon hoitsu, menos siis 50%:ksi töihin eli netto jotain 800 ja siihen kh-tuki varmaan nettona 250... maksa siitä sit tonni... tai edes 500 puolet vähemmästä ajasta mitä teillä tarvittiin, yhtäkkiä laskettuna olet maksanut 10 tunti joka lähihoitajan palkaksi yläkanttiin kun vielä vastavalmistunut. itse saan 12...
32 tekstissä ei käynyt ilmi koiran hoitoaika...
taas temppuilee kone ja höpöttää linkittämisestä, en saa vastattua!
siis vain 2-3 pvä/viikossa! Oikestaan ihan max. oli 10/kk ja koira 20pvä/kk.
Ja mitähän tuo nyt kertoo minusta vaikka olisinkin maksanut saman lapsen hoidosta kuin koiran?
Meillä koira ansaitsi ihan yhtä hyvän hoidon kuin lapsikin, perheenjäseneksi se otettiin.
T. 32 ja joku muu numero
Jos palkkasi on surkea niin miksi ammattitaitoisen ihmisen pitäisi hoitaa lastasi alipalkattuna?
Vastakysymys: miksi minun pitää kauemmin koulua käyneenä hoitajana maksaa lähihoitajalle palkkaa enemmän kuin itselleni jää nettona? Jo sitä alkaa sun näkökulmasta ajatella...
Olenhan minäkin ammattitaitoinen ja osasto jolla olen on todella vaativa ja tarkkuutta vaativa paikka eikä siitä mulle makseta työn kuormittavuuden mukaan. Jos taas ajattelee lapseni hoitajaa, saa palkkansa tod. helposti verrattuna muhun...
Jos oikeasti ap haluaa varmistaa työpaikkansa, niin 80-100% työajalle. Ai niin, mutta ap onkin naisvaltaisella paskasti palkatulla alalla, jolle ei tekijöitä löydy. Ja sitten pitää ottaa kenet vaan millä ehdoilla vaan.
terv. 21 e/h.
voi kun tulisit mulle joskus potilaaksi...
jatkokoulutus opetustehtäviin menossa eli pian mäki siellä 20 paremmalla puolella niin voisin maksaaki parempaa palkkaa hoitajallemme. Mutta palkka ei näköjään ainakaan tee viisaammaksi kun kattoo sun juttuas tai sit oot niitä jotka saa kouluttamattomana tommosta palkkaa!
Eihän se hoitaja muuten meille tulisikaan jos olisi saanut töitä, mutta kun ei ole! Tunnen monia lh:ia täältä joilla ei ole töitä kuin kork kesäisin...
Täytynee vaan odotella huomiseen ku tulee köäymään et mitä ajatteli pyytävänsä ja katsoa sitte kannattaako mun tosiaan edes mennä töihin... kun en kuitenkaan aio sh hommia enää kauaa tehdä kun vaan pääsisin sisälle jatko-opintoihin eli läpi pääsykokeista keväällä!
Siis oli opiskelipoika, nuorukainen katsomassa/kaverina pojallani 10v!
Tuli kymmeneksi, söivät aamupalan, päivällä lämmittivät tekemääni ruokaa.
Lähinna oli siis seurana ettei koko päivää yksin juokse vaan muistaa syödäkin.
Läksi kolmelta, eli 5h/päivä 5x/viikko.
Maksoin hänelle 100¿/viikko! Oikein oli tyytyväinen.