Uuden reissumies-leivät ja työpaikan huumetestit
uusissa tummissa reissumiehissä näyttää olevan unikonsiemeniä pinnalla. Uskaltaako sitä syödä jos hakee työpaikkaa ja joutuu huumetestiin... voivatko tuollaiset leivän päällä olevat siemenet antaa jonkun positiivisen tuloksen? Ja samaa mietin autolla ajamisen suhteen. Mitä jos ajan autoa, poliisi pysäyttää ja ottaakin jonkun testin. Näkyykö siis reissumiehen syöminen testeissä... Älkääkä naurako. kysyn ihan tosissani.
Kommentit (36)
adhd lääkitys..siis mikä aine näkyy positiivisena
400g siemeniä teenä aiheuttaa panacodimaisen huumaantumisen, kuulin eräältä lääkäriltä. Kuulemma luomusiemeniä pitää olla.
En tiedä mikä on suomessa raja-arvo sille, että antaa positiivisen tuloksen huumetestissä, mutta kansainvälisissä tutkimuksissa on ainakin kiistatta osoitettu, että unikonsiemeniä sisältäviä leivonnaisia syömällä on mahdollista, että urheilijan doping-raja-arvot morfiinin osalta ylittyt vielä 48h päästä syömisestä.
Siemenissä on kyllä valtaisia eroja pitoisuuksien suhteen, tyyliin 100-kertaisia, riippuen alkuperästä ja puhdistusmenelmistä, ja suurimmassa osassa pitoisuudet tosi pieniä. Kuitenkin, jos tietäisin, että on testi edessä, niin jättäisin varmaan syömättä ihan vain välttääkseni ylimääräistä hässäkkää.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 16:09"]
No just. Tuskin elintarviketuotannossa sentään käytetään oopiumunikon siemeniä, unikkoa on montaa eri lajia.
[/quote]
Huvittavaa, etta taa kommentti saa ylapeukkuja, vaikka sisaltaa virheellista informaatiota.
Ei näy huumetestissä, tosin esim panacod näkyy, kuten mäkikuismakin.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 21:14"]
Ei näy huumetestissä, tosin esim panacod näkyy, kuten mäkikuismakin.
[/quote]
Niin no, Panacod on reseptilääke ja sisältää kodeiinia, joka on opiaatti (= näkyy positiivisena). Ei varmaan tule yllätyksenä kenellekään sitä syövälle.
Olen itse miettinyt että kun Body Shopissa myydään sitä hamppurasvaa joka haisee siis ihan pilvelle niin lähtisikö tullissa koira perään jos olisi sitä laittanut?
Ei ihan mahdotonta sekään, että unikonsiemenistä voi aiheutua ongelmaa huumeskannissa - tavallaan. Maa tosin ei tässä tapauksessa ollut Suomi ja testikin oli vaatteiden pinnalta.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/7234786.stm
http://www.omg-facts.com/Interesting/A-Man-Was-Arrested-In-The-UAE-For-Drug-P/57332
Mä katsoin kerran Saksassa ohjelman, jossa nainen oli syönyt sellaista unikonsiemenkakkua (Mohnkuchen), jossa on todella paljon unikonsiemeniä. Oli jäänyt kiinni työpaikan huumetestissä.
Aiheesta löytyy saksaksi keskusteluja, jos googlaa esim. "Mohnkuchen Drogentest positiv"..
Joku toimittaja voisi kysyä joltain asiantuntijalta ja tehdä lehteen pikku jutun tästä aiheesta... Uskallammeko syödä reissaria...
Itsellä tuli juuri positiivinen testi morfiinin osalta juuri tuon leivän takia. Se on ainut mahdollisuus ja soin sitä n. 7 tuntia ennen testiä.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 19:42"]
Ohis, mutta saako sitten niitä vanhoja kunnon Reissareita ollenkaan?!? Ei saa mennä muuttelemaan hyvää tuotetta! T. Ulkosuom.
[/quote]
Saa toki. Tää tumma on uusi tuote siihen rinnalle, älä huoli!
Mutta jos sanoo että syö unikonsiemeniä nii eihän kukaan jää kiinni jos poliisit uskois
Mulle on lääkäri määrännyt opamoxia paniikkikohtauksiin kun jouduin työpaikalla huumetesteihin, lääkäri soitti mulle, että testi näyttää plussaa amfetamiinille. Olin todella järkyttynyt ja pyysin uusinta testiä joka oli puhdas, en ole koskaan huumeita käyttänyt vain ainostaan satunnaisesti tuota opamoxia....
Pikatestit näyttävät muutenkin mitä sattuu, eli voit saada positiivisen vaikka eloveenan jäljiltä. Erityisen tarkkana kannattaa olla luontaistuotteiden kanssa. Osa aiheuttaa positiivisen tuloksen, kannattaa kysyä myyjältä.