Miten saisin selville onko ystäväni elossa?
Kyseessä lapsuudenystäväni, jonka tapasin viimeksi pari vuotta sitten. Oltiin todella läheisiä aikoinaan. Hänelle tuli mielenterveysongelmia ja on ollut osastolla on/off, mm. itsemurhayritysten vuoksi.
Ei ole väleissä lapsuudenperheensä kanssa ja muutenkin koko perheen nimet ovat tosi yleisiä suomalaisia nimiä, joten heidän löytämisensä on aika hakuammuntaa. En haluaisi myöskään mahdollisesti sotkea mitään perhevälejä lisää tai aiheuttaa pahaa mieltä kyselemällä hänestä.
Ystäväni on aina välillä ollut tavoittamattomissa pitkiäkin aikoja hoitojaksojen ym. vuoksi, mutta nyt viimeisestä yhteydenotosta on liian kauan jo. Puhelinnumero on pois käytöstä, mutta hänhän on voinut sen vaihtaa. Osoitetiedot salaiset. Hän eikä hänen perheenjäsenensä ole somessa.
Olen ollut jo pitkään tosi huolissani tilanteesta enkä meinaa oikein jaksaa sitä todennäköisintä ajatusta. Nyt koen, että on kuitenkin saatava asia selville. Miten voisin seuraavaksi lähteä häntä etsimään?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Käy paikkakunnan hautausmaalla
Isolla hautasmaalla kova työ tarkastaa, mahdollisuus tämäkin.
Pitäisi varmaan yrittää kalastaa se lapsuudenperhe jostakin. Eivät asu enää vanhassa kotikaupungissa.
Hautausmaakäynti tuskin auttaa, kyseessä on kuitenkin Helsinki/Espoo/Turku/Tampere (en kerro mikä noista, mutta isompi kaupunki joka tapauksessa).
Onko puhelintiedot ja sitä kautta osoitetiedot salaiset ? Oletko kokeillut väestörekisterin palveluita , maksaa mutta sitä kautta voi löytyy .
Vierailija kirjoitti:
Kysy. " Ystävä,oletko elossa?"
Mistä mä lähtisin tätä kysymään? Ei ole puhelinta, osoitetta tai mitään sometiliä.
Ap
€ kirjoitti:
Onko puhelintiedot ja sitä kautta osoitetiedot salaiset ? Oletko kokeillut väestörekisterin palveluita , maksaa mutta sitä kautta voi löytyy .
Puhelintiedot ovat salaiset. En tiennyt, että väestörekisterillä saa jonkun tiedon! Selvitänpä tätä, kiitos!
Ap
Väestörekisteriä ehdotan minäkin.
Joo, maistraattiin. Etenkin jos tiedät syntymäpäivän ja -vuoden sekä koko nimen. Ainakin silloin kun minä etsin kadonnutta tuttavaa, löytyi tätä kautta tiedot.
Vierailija kirjoitti:
Joo, maistraattiin. Etenkin jos tiedät syntymäpäivän ja -vuoden sekä koko nimen. Ainakin silloin kun minä etsin kadonnutta tuttavaa, löytyi tätä kautta tiedot.
Nämä tiedot kyllä muistan ulkoa :) Kiitos kaikille, nyt tiedän mitä seuraavaksi teen. Voi kun hän olisi elossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy. " Ystävä,oletko elossa?"
Mistä mä lähtisin tätä kysymään? Ei ole puhelinta, osoitetta tai mitään sometiliä.
Ap
Miksi kutsut häntä sitten ystäväksesi?
Hyviä neuvoja annatte täällä stalkkerille joka on menettänyt vaanittavansa
En ihan ymmärrä, miksi haluaisit noin kovasti yhteyden häneen tai tietää onko hän elossa. Ystäviähän te ette ole,ette edes kavereitakaan. Tuskin edes tuntisitte enää tai teillä olisi mitään yhteistä, olisittehan te muuten pitäneet yhteyttä. Havitteletko tietoja muistakin,täysin vieraista ihmisistä samanlaisella röyhkeydellä?
No ei sulle kerrota muuta kun että ihminen ei ole enää elossa jos ei ole elossa. Jos on elossa ja yhteystiedot salattu niin et saa tietää mitään. Siis maistraatteihin ym. Jos soittelet ja kyselet.
Kai se olisi sulle ilmoittanut, jos katsoisi asiakseen sinun asiasta tietävän. Anna olla.
Älkää nyt herranjumala jaelko täällä neuvoja stalkkereille!!!
Tuttavapiirissä on tapaus, jota ex vainoaa. Vaikka tiedot ovat salaiset, nimet vaihtuvat kuten paikkakunnat, niin kaivaa aina tiedot jostakin esille ja uhkaa tappaa perheen. Että silleen. Miettikää nyt kaksi kertaa näitä. Kaikki eivät muutenkaan halua olla yhteyksissä entiseen elämäänsä.
Kysy perheeltä, en usko että loukkaantuvat.